Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Tusen takk @Juliannaos for at du la ut alle skjermdumpene :blomst: 

a) Fett er en smaksforsterker hhv. smaksbærer. I et fettredusert kosthold må man ofte være rausere med krydder og urter for å få en lignende smaksfornemmelse. 
b) Svor og knoke inneholder mye gelatin - gitt at man koker det lenge nok. 
c) Svinekjøtt takler mer krydder enn hva som er oppgitt i T's oppskrift
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, MalloryK skrev:

" Hvilke julesanger synes dere setter ekstra god smak på maten? "

 

Syns På låven sitter nissen gir en ekstra kanelsmak på grøten 👍 :ler: 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ardwinna skrev:

 

Og *OBS! Reklame for MFG, kan virke støtende på noen her i tråden*: Den julegodisen som ble lagt ut nylig på MFG, den av Ritz-kjeks og sjokolade, så utrolig god ut! Lurer på om det er fordi den er vanedannende at den kalles Christmas Crack? :ler: Jeg må nok lage den til jul ja!

Jeg som la ut :nigo: gode ja, og er en smule vanedannende... må lage et nytt brett i dag for de forsvant plutselig :sjokkert: 

 

Blir spennende å se om jeg fortsatt får være medlem  (nei unnskyld, mener gjest) i MFB nå som jeg outer meg selv som MFGmedlem og KG-bruker :P 

Anonymkode: 02c1b...ccc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange flinke i den gruppen, men det er så mye av det samme. Nå går det kun i sylte og karameller. Hun indiske er knallflink da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler innlegg med oss utstøtte! :ninuskapus:

Jeg burde vel egentlig ikke bli det, men blir fortsatt overrasket over hvor mye T mangler av helt grunnleggende kunnskaper. Hun sier det er husmannskost hun kan, men at fett gir smak burde og at det ikke er nødvendig med gelatin burde hun da vært klar over.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun ene dama der inne burde ringe en klarsynt for å finne ut om de har en mandelspisende ånd i huset. Greit at det kan bli noe svinn når man hakker mandler, men at 200 gram hele mandler blir til 50 gram hakkede mandler høres mystisk ut.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i den gruppen poster helt idiotiske spøsrmål, bare sånn at de kan få bekreftelse/svar fra o'store Tanja. Dessverre.
Får de et svar fra T så er det lke stort som å få svar fra en kjendis. Dessverre.
T kan virklig ingenting, men disiplene hennes tror hun er orakel

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2017 den 0.35, Juliannaos skrev:

20171212_003849.png

Var det ikke noen som spurte om oppskrift på kabaret UTEN erter? Er bare å følge T's sylteoppskrift så har man jo det!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyttet litt til en podcast som omhandler kulter i det siste og må si at mye av det som foregår i gruppa er veldig likt. Det er fascinerende hvordan et menneske klarer å bli tilbedt uten egentlig å gjøre noe annet en å late som om hun har makt((uten at jeg helt vet hva hun har makt over). Jeg sier ikke at T kommer til å utføre masseselvmord eller noe, men at det er en form for kult er ikke så far fetched synes jeg, med hennes "mine regler er lov og du får ikke være med hvis du betviler meg" regime. 

Anonymkode: 39298...a64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Matmonsen skrev:

Var det ikke noen som spurte om oppskrift på kabaret UTEN erter? Er bare å følge T's sylteoppskrift så har man jo det!

Har ikke villet malt opp svoren. Helt hæslig.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteten virker å ha gått kraftig ned siste par ukene etter at alle innleggg må godkjennes. Nå er det enda lengre mellom nye oppskrifter enn det var tidligere.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14/12/2017 den 6.33, Matmonsen skrev:

Var det ikke noen som spurte om oppskrift på kabaret UTEN erter? Er bare å følge T's sylteoppskrift så har man jo det!

😂🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dronninga har vært på turer

4C54E464-ED39-493D-962E-C525D03EC34E.jpeg

D0001761-156F-4646-A8B7-2545D54F0E64.jpeg

Anonymkode: e42bc...d56

Så ut som en full kloakkbrønn den nederste.

Anonymkode: f50b7...aef

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ut som en full kloakkbrønn den nederste.

Anonymkode: f50b7...aef

Jeg bare "må".

Det er så respektløst og unødvendig å beskrive andre (kulturer eller medmennesker) sin mat på den måten. Selv om det kanskje er fotografiet som burde vært fremkalt bedre eller tatt i en annen vinkel eller lys.

Man kan sikkert si eller tenke mye om utseende på diverse supper eller stuinger og mye annen mat også om man velger. Jeg synes det er fornuftig å holde slike kommentarer til steder hvor man vet at andre ikke blir lei seg eller fornærmet.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare "må".

Det er så respektløst og unødvendig å beskrive andre (kulturer eller medmennesker) sin mat på den måten. Selv om det kanskje er fotografiet som burde vært fremkalt bedre eller tatt i en annen vinkel eller lys.

Man kan sikkert si eller tenke mye om utseende på diverse supper eller stuinger og mye annen mat også om man velger. Jeg synes det er fornuftig å holde slike kommentarer til steder hvor man vet at andre ikke blir lei seg eller fornærmet.

Anonymkode: 9f10d...1d3

Tenkte mer på ei som ikke klarer å ta delikate bilder selv om hun griner, men ok. Så nok bedre ut enn T klarte å få til. 

Anonymkode: f50b7...aef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi fikk servert gulasj i "brødskål" sånn som på bildet det, da jeg var i Ungarn. Stilig og godt :)

Anonymkode: b0348...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...