Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Marimba skrev:

Hvis du vet hvor oppskriften er fra er det bare å legge ut under: 

 

Åååå :) er ikke dette oppskriften til (sett inn det som passer)? Den har jeg brukt i alle år. Kjempegode kaker! 

Det kan man. Det har samme funksjon som å trykke "Forlat gruppen", bare med en liten tidsforsinkelse.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.12.2017 den 7.39, Polyblank skrev:

En som endelig påpekte at O Store T sin karamellpudding er brent, og at den heller ikke skal inneholde fløte. Fryder meg litt. 🙊

Jeg har omtalt den tidligere. Den er stekt på for hard varme. Da blir den sånn på overflaten. Du ser disse "hullene" sikkert god på smak,men ikke presentabel på en blogg. Hun driver med opplæring, så da bør den være bedre presentert. Noen nevnte fløte. Helt vanlig.  

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Juliannaos skrev:

Er en småkake, eller what ever oppskrift som flere har delt som heter Vepsebol. I dag la T ut sin oppskrift, den er IKKE hennes oppskrift.Er en som har laget den, og T er raskt ut i kommentarfeltet å linker til sin. Nå vil folk tro at hun oppfant denne...

Er helt vanlig der inne. Det er stygt gjort å ikke nevne hvor hun har tatt oppskriften fra.  Hun lever i den troen at folk tror,at alt er hennes.  Litt mere redelighet, ærlighet så hadde bloggen vært selvgående. Med 180000 brukere av fb siden og ikke komme lengre opp på blogglisten,sier sitt.  Det er en grunn til at andre drar forbi henne, da med blogg uten fbside 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Matmonsen skrev:

Det kan man. Det har samme funksjon som å trykke "Forlat gruppen", bare med en liten tidsforsinkelse.

Det er sant. Man må ofre medlemskapet sitt for å spre litt matglede fra andre kilder. Litt sånn martyraktig egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager delfiakake etter min egen oppskrift, men ikke pokker om jeg deler den der inne hvis O' Store skal kalle den sin.

Jeg holder kortene tett inntil brystet der inne

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Juliannaos skrev:

Er en småkake, eller what ever oppskrift som flere har delt som heter Vepsebol. I dag la T ut sin oppskrift, den er IKKE hennes oppskrift.Er en som har laget den, og T er raskt ut i kommentarfeltet å linker til sin. Nå vil folk tro at hun oppfant denne...

Trines Matblogg har en god oppskrift som har ligget ute på nett i flere år, og vepsebol er såvidt jeg vet en gammel oppskrift. Tanja kan nok ikke skryte av å ha funnet på den ideen nei ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annenhver post i den gruppen handler om "Tanjas" ditt og datt. Det er en gruppe med 180 000 medlemmer, burde ikke andre oppskrifter snart bli tillatt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MalloryK skrev:

Det skal sies, at jeg kun er i gruppen for drama, ikke for oppskrifter.

Matbloggerkulturen alene gjør at jeg bare vil spise fabrikkert og prosessert mat. 

Anonymkode: ef622...42b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på flere av oppskriftene til "T". Her er det hun gjør for å kunne kalle det "Tanjas" ditt og datt (fra den orginale oppskriften som er overalt):

-Endre hvetemel fra 7 dl til 8 dl hvetemel
-Endret fra 3 til 2 ts salt
-Legge til 50 gr rosiner
-Eksakt samme oppskrift, men T sin trenger ikke heve

Det er alt som skal til for at hun skal få noe oppkalt etter seg (så det kan legges ut på bloggen). Håper flere kan finne andre eksempler, jeg orker ikke mer
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke ut oppskrifter i fare for at Tanja skal stjele de. Har og min egen måte å lage middager på, endrer litt, tar i litt ekstra og gjør det til mitt, og jeg vet at jeg ikke eier det, men trenger ikke gi henne ting gratis heller.. :P 

Anonymkode: 5e105...569

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun stjal min kakeoppskrift. Eller, det er jo lov å kopiere da. Jeg sjekket blogg,fb hun har ikke laget den før. Etter jeg la ut min, så ble det hennes.

Første kaken min bestemor lærte meg. Hun har fått den av sin konditor. Helt greit å kopiere, men hun burde nevnt hvor hun tok den fra. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg har fulgt med på flere av oppskriftene til "T". Her er det hun gjør for å kunne kalle det "Tanjas" ditt og datt (fra den orginale oppskriften som er overalt):

-Endre hvetemel fra 7 dl til 8 dl hvetemel
-Endret fra 3 til 2 ts salt
-Legge til 50 gr rosiner
-Eksakt samme oppskrift, men T sin trenger ikke heve

Det er alt som skal til for at hun skal få noe oppkalt etter seg (så det kan legges ut på bloggen). Håper flere kan finne andre eksempler, jeg orker ikke mer
 

Ikke glem å skifte ut h-melk (all melk?) med fløte. Kremfløte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny konkurrnse der inne. Gløtter så vidt, men var vel kun bilder som var om t julebrus.  Hun som plukker ut finalistene. Du får ikke legge ut egne bilder.

Det er da så mye flotte bilder har selv fra julebrødbaking,men kontroll. ..kontroll

Sist det var konkurranse...så skrev vi her inne. Vi vet jo hvem som vinner. Er en admin.  Hvem vant? Jo en admin. Om det ikke blir en admin nå, så er det ikke en som sjeldent er der inne, men noen som er med i menigheten....halleluja

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun stjal min kakeoppskrift. Eller, det er jo lov å kopiere da. Jeg sjekket blogg,fb hun har ikke laget den før. Etter jeg la ut min, så ble det hennes.

Første kaken min bestemor lærte meg. Hun har fått den av sin konditor. Helt greit å kopiere, men hun burde nevnt hvor hun tok den fra. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

At det virkelig går an å være så simpel. Eier ikke den damen skam?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MalloryK skrev:

-Endre hvetemel fra 7 dl til 8 dl hvetemel
-Endret fra 3 til 2 ts salt
-Legge til 50 gr rosiner
-Eksakt samme oppskrift, men T sin trenger ikke heve

Du mener vel fra 3 teskjeer til 2 spiseskjeer, vel? Hun går vel neppe NED i saltmengde 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, god jul da folkens. Håper dere har satt pinnekjøttet i vann og krydret ribben.
Pinnekjøtt er uansett best, med kålrabistappe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VM, han har ikke fått godkjent innlegg siden 18. des. Og han poster som regel flere ganger for dagen. Dere vet hva jeg mener

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MalloryK skrev:

VM, han har ikke fått godkjent innlegg siden 18. des. Og han poster som regel flere ganger for dagen. Dere vet hva jeg mener

Måtte gruppen dø helt ut.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...