Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, MalloryK skrev:

Haha, de er jammen hjelpsomme i denne gruppen:

- Hei !
Jeg skal steke en okse culotte (dansk),dette er nytt for meg. Noen som har gode forslag på steking ? Vekten er 1,5 kg

Svar:
-Det har jeg gjort mange mange ganger,culotte er fransk og uttales culootteeeee.

:skratte:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, MalloryK skrev:

Haha, de er jammen hjelpsomme i denne gruppen:

- Hei !
Jeg skal steke en okse culotte (dansk),dette er nytt for meg. Noen som har gode forslag på steking ? Vekten er 1,5 kg

Svar:
-Det har jeg gjort mange mange ganger,culotte er fransk og uttales culootteeeee.

Da hadde jeg svart tilbake:
Ok, da prøver jeg igjen. Noen som har gode forslag på steking av fransk culotteeeee?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe bra er det jo i den gruppa da, nå skal jeg lage konfekt til jul :-D

Anonymkode: c8b3e...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Har lyst til å lage 70 talls retten rekekabaret, men jeg kan ikke fordra grønne erter!1f602.png😂 Det er det jo i alle! Noen med oppskrift uten?"

Dette er jo nok et klassisk, lynskarpt MFB-innlegg. Som om en oppskrift med erter skulle vært så radikalt annerledes enn en oppskrift uten erter at det ikke er mulig å bruke samme oppskrift og bare kutte ut erter. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ElectricScum skrev:

"Har lyst til å lage 70 talls retten rekekabaret, men jeg kan ikke fordra grønne erter!1f602.png😂 Det er det jo i alle! Noen med oppskrift uten?"

Dette er jo nok et klassisk, lynskarpt MFB-innlegg. Som om en oppskrift med erter skulle vært så radikalt annerledes enn en oppskrift uten erter at det ikke er mulig å bruke samme oppskrift og bare kutte ut erter. 

😂😂😂

Anonymkode: 00d37...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ElectricScum skrev:

"Har lyst til å lage 70 talls retten rekekabaret, men jeg kan ikke fordra grønne erter!1f602.png😂 Det er det jo i alle! Noen med oppskrift uten?"

Dette er jo nok et klassisk, lynskarpt MFB-innlegg. Som om en oppskrift med erter skulle vært så radikalt annerledes enn en oppskrift uten erter at det ikke er mulig å bruke samme oppskrift og bare kutte ut erter. 

Samme med hun som ville ha oppskrifter uten løk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 10.57, MalloryK skrev:

Hvorfor skulle jeg tulle om sånt? Da mister jo hele tråden mening.

Neida; mente det mere som en spøk. Var nesten for morsomt å tro at noen kunne si det. Venner?⚘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Juliannaos skrev:

Hvor lenge er denne personen medlem?!

20171211_143221.png

Det går sikkert fint! T og adminions smiler anstrengt gjennom sammenbitte tenner og later som om alt er ok, mens medlemmet i all hemmelighet blir skrevet opp på svartelista, med et ekstra rødt kryss bak! :nigo:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Juliannaos skrev:

Hvor lenge er denne personen medlem?!

20171211_143221.png

Hahahaha, uffda.... :fnise:

Anonymkode: f630a...d5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei som klager på resultatet av Tanjas lettvinte sylte, og det er ikke måte på hvor mange forslag hun får til hva hun må ha gjort feil! :fnise: Hun har tydeligvis revet kjøttet i både for små og for store biter, ifølge gjestene der inne. Så kommer noen med sine oppskrifter på ordentlig sylte, inkludert en som legger ved bilde av ei helt nydelig sylte han har laget, og da må selvsagt T selv poengtere at denne er LETTVINT og at hun har flere oppskrifter altså! Noe som tydeligvis gir fyren en overveldende følelse av ydmykhet, så han synes det er på sin plass å poengtere at "Bedre med sylte som du kaller lettvint . Enn sylte som skal være klassisk og ikke bra". Janteloven sitter sterkt i gjestene, du skal ikke tro du kan lage bedre og finere sylte enn dronningen! :rolleyes: 

Og *OBS! Reklame for MFG, kan virke støtende på noen her i tråden*: Den julegodisen som ble lagt ut nylig på MFG, den av Ritz-kjeks og sjokolade, så utrolig god ut! Lurer på om det er fordi den er vanedannende at den kalles Christmas Crack? :ler: Jeg må nok lage den til jul ja!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Juliannaos skrev:

Hvor lenge er denne personen medlem?!

20171211_143221.png

Hvordan i all verden fikk den der passere forbi sensuren de har lagt på nye innlegg?

Anonymkode: 1d786...c1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal ikke jeg skryte av at jeg er noen superkokk, men er det ikke noe som skurrer ved T sin teori om at "fett sluker smak" og at jo mer fett, jo mer krydder må man ha? Fett gir jo mer smak, det er jo derfor fettfattig mat ofte er så tam i smaken. Eller? :klo:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fett dreper smaken? Pleier det ikke å være motsatt da? Mer fett, mer smak??

Anonymkode: f630a...d5e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte meg inn, og det tok en 3-4 dager før jeg slapp inn, så det er kanskje noe forsinkelser/stor pågang el no??

Anonymkode: 100ad...85f

Samme her, tok noen dager fra jeg søkte til jeg slapp inn.  Medlemskap der er ikke noe å hige etter i mine øyne.  Noe morsomt er det sikkert, men jeg klart å knekke koden for hva som kvalifiserer som "guilty" er, så de få gangene jeg har lagt ut noe har jeg stort sett fått tilbakemeldinger av typen "dett er da ikke guilty" eller "hvorfor er dette gulity?". For meg er en dobbel cheeseburger med dobbel ost fra Mækker'n en real guilty pleasure, men det er ikke "godt nok" på MGP.   Har gitt opp og meldte meg ut for en stund siden.

Anonymkode: 6def3...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...