Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det, har en haug med venner som har skrevet der.. Må gjøre det selv og. Det handler ikke om å være en sau, men det at jeg ikke vil bli kastet ut av gruppen. Gruppa er min quilty pleasure og kilde til lett underholdning!! Kan godt være sau for å være med.. :P 

Anonymkode: 5e105...569

Betyr det at du blir kastet ut om du ikke underskriver? H....da skal de få kaste meg ut. Så det var mange som har skrevet lest....for noen sauer

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det, har en haug med venner som har skrevet der.. Må gjøre det selv og. Det handler ikke om å være en sau, men det at jeg ikke vil bli kastet ut av gruppen. Gruppa er min quilty pleasure og kilde til lett underholdning!! Kan godt være sau for å være med.. :P 

Anonymkode: 5e105...569

Gruppa med adminer blir sjukere og sjukere

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om man blir kastet ut om man ikke skriver lest, men regner med det.. 😂

Anonymkode: 5e105...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare lykke til med å kaste ut alle medlemmer som ikke har skrevet "lest og akseptert" eller hva faen. Hvordan i helvete mener de at de skal få sjekket dette?

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om man blir kastet ut om man ikke skriver lest, men regner med det.. 😂

Anonymkode: 5e105...569

Blir selvsagt ikke kastet ut. De kaster ikke ut 160 000 medlemmer. "Lest og akseptert"-manien fremstår som ekstremt pinlig suck-up-fest til ære for admin og Hennes Kongelig Høyhet. Det er jo utrolig at veggen "tåler" 20 tusen innlegg når admingjengen er flittig med å stenge tråder etter et ti-talls innlegg fordi "tråden blir for lang" og visstnok tar opp for mye kapasitet. Ja, de har faktisk titt og ofte kommet med slike tullete påstander. Som om MFB sine innlegg kunne fått hele Facebook i knestående pga linker og høy aktivitet.

Endret av ElectricScum
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ikke at man må skrive «lest og akseptert» for å forbli medlem. Det står «ved å være medlem her har dere lest og akseptert reglene». Altså at reglene er noe du godtar når du melder deg inn i gruppa. Men er tydeligvis mange som ikke har lest riktig! 

Anonymkode: 59a9b...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har irritert meg en stund, men regner ned at bloggere kan regelverk. Vi ser stadig de blir tatt og får advarsler i media. Regner med at t har fått med seg dette også.

Ser toppblogger har fått advarsel fra helsedirektoratet for brudd på alkoholloven.

Mfb har i alle år hatt drinker ned navn, og hvordan de skal lages. Jeg har lest loven, og forstår at det er ulovlig.

Jeg kunne lagt det ut på gruppen, men orke ikke å få alle høns som roper negativ.  Og negativ er du om du hinter om noe som er feil. Og da blir du kastet ut.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, nå har T begynt å spamme gruppen med linker til bloggen med "Tanjas Mat" profilen. Håper det er mulig å blokkere den profilen og.

 

Nei, ikke mulig å blokkere/skjule innlegg fra den profilen. Nå tror jeg at jeg må melde meg ut, orker ikke den spammingen

Endret av MalloryK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har irritert meg en stund, men regner ned at bloggere kan regelverk. Vi ser stadig de blir tatt og får advarsler i media. Regner med at t har fått med seg dette også.

Ser toppblogger har fått advarsel fra helsedirektoratet for brudd på alkoholloven.

Mfb har i alle år hatt drinker ned navn, og hvordan de skal lages. Jeg har lest loven, og forstår at det er ulovlig.

Jeg kunne lagt det ut på gruppen, men orke ikke å få alle høns som roper negativ.  Og negativ er du om du hinter om noe som er feil. Og da blir du kastet ut.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Både lovlig og ulovlig.
Du kan fint ha en oppskrift, navnet på alkoholen som brukes.
Men man kan ikke ta bilde av en spesifikk flaske, la den være i fokus på samme bilde, men du kan likevel ta bilde av selve drinken :)  Man kan ikke ta bilde av ett ølglass med logo heller..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har irritert meg en stund, men regner ned at bloggere kan regelverk. Vi ser stadig de blir tatt og får advarsler i media. Regner med at t har fått med seg dette også.

Ser toppblogger har fått advarsel fra helsedirektoratet for brudd på alkoholloven.

Mfb har i alle år hatt drinker ned navn, og hvordan de skal lages. Jeg har lest loven, og forstår at det er ulovlig.

Jeg kunne lagt det ut på gruppen, men orke ikke å få alle høns som roper negativ.  Og negativ er du om du hinter om noe som er feil. Og da blir du kastet ut.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Oppskrift til drinker finnes både i bøker og blader, så det må jo være lovlig å legge ut oppskrift på slikt

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppskrift til drinker finnes både i bøker og blader, så det må jo være lovlig å legge ut oppskrift på slikt

Anonymkode: 87ee8...8ba

Er ikke så sikker på det når jeg leser på helsedirektoratets sine sider, og alkoholloven

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så sikker på det når jeg leser på helsedirektoratets sine sider, og alkoholloven

Anonymkode: d8fcb...cf7

Det ligger hverfall bøker i butikkene om hvordan en lager drinker. Avisene kjører også anbefalinger når det kommer til vin og øl

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Så ei her om dagen som la ut bilde av sin hjemmelagde middag. Det var kyllinglår som hun hadde smurt med en ferdig-marinade fra butikken og stekt i ovnen.. Altså jeg forstår man ikke trenger å lage ost om man bruker det fra bunnen av, men det hun damen lagde kan umulig kalles hjemmelaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Ånei, nå har T begynt å spamme gruppen med linker til bloggen med "Tanjas Mat" profilen. Håper det er mulig å blokkere den profilen og.

 

Nei, ikke mulig å blokkere/skjule innlegg fra den profilen. Nå tror jeg at jeg må melde meg ut, orker ikke den spammingen

Har hun fortalt hva den siden skal brukes til? Spamming fra to plasser. Får vel bestemme seg snart. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, carmabell skrev:

Så ei her om dagen som la ut bilde av sin hjemmelagde middag. Det var kyllinglår som hun hadde smurt med en ferdig-marinade fra butikken og stekt i ovnen.. Altså jeg forstår man ikke trenger å lage ost om man bruker det fra bunnen av, men det hun damen lagde kan umulig kalles hjemmelaget. 

Samme som de "hjemmelagde" kranskekake-stengene som ligger ute der nå. Ferdigkjøpt kranskekakemasse som bare er formet og stekt. Hmmm..

Anonymkode: f630a...d5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger hverfall bøker i butikkene om hvordan en lager drinker. Avisene kjører også anbefalinger når det kommer til vin og øl

Anonymkode: 87ee8...8ba

Eks på instagram er det bilde av ei bailysflaske.  Er det lov? Er jo oppskrift til link til bloggen

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Da har jeg tatt en avgjørelse som jeg antar vil føre til at jeg blir kastet ut, og at dette dessverre for meg er min siste dag i "mat fra bunnen".

Jeg har i denne tråden forsøkt å sette fokus på alvorligheten i at "hvemsomhelsten" kan gi potensielt l
ivsfarlige råd angående mattrygghet.

Dessverre har jeg ikke lyktes med å få frem dette til de med beslutningsmakt, om å ikke tillate dette i gruppen, på grunn av at dette kan føre til alvorlig sykdom og i verste fall død.

I og med at "mat fra bunnen" er Norges største matgruppe på nettet og når ut til snart 200 000 mennesker, har jeg derfor bestemt meg for at jeg i løpet av morgendagen kommer til å forfatte et brev til mattilsynet for å spørre om det juridiske ansvaret til administratorer av gruppen når slikt er tillatt, og at de ikke ønsker å forby dette, men eventuelt vil ha en spørreundersøkelse blant medlemmene.

Jeg kommer også til å spørre om mattilsynet har mulighet for å gi pålegg om at dette opphører sett i lys av størrelsen på gruppa "Mat fra bunnen"

Det gjør meg vondt å gjøre dette, for jeg har trivdes svært godt her, om dette fører til utkastelse er det greit, hvis det kan føre til at en eneste på gruppa ikke blir alvorlig matforgiftet pga. at personen blir rådet til å spise farlig mat.
"

Det skal bli spennende å se fortsettelsen på

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MalloryK skrev:

" Da har jeg tatt en avgjørelse som jeg antar vil føre til at jeg blir kastet ut, og at dette dessverre for meg er min siste dag i "mat fra bunnen".

Jeg har i denne tråden forsøkt å sette fokus på alvorligheten i at "hvemsomhelsten" kan gi potensielt l
ivsfarlige råd angående mattrygghet.

Dessverre har jeg ikke lyktes med å få frem dette til de med beslutningsmakt, om å ikke tillate dette i gruppen, på grunn av at dette kan føre til alvorlig sykdom og i verste fall død.

I og med at "mat fra bunnen" er Norges største matgruppe på nettet og når ut til snart 200 000 mennesker, har jeg derfor bestemt meg for at jeg i løpet av morgendagen kommer til å forfatte et brev til mattilsynet for å spørre om det juridiske ansvaret til administratorer av gruppen når slikt er tillatt, og at de ikke ønsker å forby dette, men eventuelt vil ha en spørreundersøkelse blant medlemmene.

Jeg kommer også til å spørre om mattilsynet har mulighet for å gi pålegg om at dette opphører sett i lys av størrelsen på gruppa "Mat fra bunnen"

Det gjør meg vondt å gjøre dette, for jeg har trivdes svært godt her, om dette fører til utkastelse er det greit, hvis det kan føre til at en eneste på gruppa ikke blir alvorlig matforgiftet pga. at personen blir rådet til å spise farlig mat.
"

Det skal bli spennende å se fortsettelsen på

Fant ikke posten =( ble den postet på MFB?

Anonymkode: cd8b9...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...