Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Juliannaos skrev:

Lagt ut for noen minutter siden av morroklumpen...

Screenshot_20171109-182105.jpg

:nocomment:

Jeg gir meg over. Den der var jo ikke litt morsom en gang. :klaske:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Juliannaos skrev:

Lagt ut for noen minutter siden av morroklumpen...

Screenshot_20171109-182105.jpg

Herregud så tåpelig av dem. De eier ikke respekt. Det er sikkert noen veganere og vegetarianere med i denne gruppen også

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud så tåpelig av dem. De eier ikke respekt. Det er sikkert noen veganere og vegetarianere med i denne gruppen også

Anonymkode: 87ee8...8ba

Det har vært noen vegetartråder tidligere, og de fleste har null respekt og forståelse. Kaninmat, gi de noen salatblader til julemiddag siden de er så sære, spiser opp maten til kuene, osv. Han idiotiske ex-admin mener jeg var veldig aktiv på den fronten. Veldig tydelig at mange aldri har fått servert skikkelig veggismat.

Og skjønner jo at mange i gruppen ikke forstår seg på vegetarisk/vegansk kosthold, de spiser jo knapt grønnsaker! Og vegansk blir jo umulig for da kan de ikke bruke "kream fresh", hvordan skal de få laget ordentlig hjemmelaget mat da lissom. :ironi:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Duckie skrev:

Det har vært noen vegetartråder tidligere, og de fleste har null respekt og forståelse. Kaninmat, gi de noen salatblader til julemiddag siden de er så sære, spiser opp maten til kuene, osv. Han idiotiske ex-admin mener jeg var veldig aktiv på den fronten. Veldig tydelig at mange aldri har fått servert skikkelig veggismat.

Og skjønner jo at mange i gruppen ikke forstår seg på vegetarisk/vegansk kosthold, de spiser jo knapt grønnsaker! Og vegansk blir jo umulig for da kan de ikke bruke "kream fresh", hvordan skal de få laget ordentlig hjemmelaget mat da lissom. :ironi:

Det er kanskje på tide at de begynner å respektere de som ikke ønsker å spise mat av dyr. Begynner å bli lei denne latterliggjøringen nå, men det viser bare hvilken snever holdning enkelte mennesker har

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint an å spøke og tøyse med vegetarianere og veganere også, men den der vegan steak var jo helt på bærtur. Hva i alle dager har en kongle til felles med vegansk mat? Eller mat i det hele tatt? Jeg tok den ikke ihvertfall.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eks- adminen nådd en ny bunn. Lagt ut bilde av en joikakake. Kaken er innholdet av en joikaboks, krem og bær på toppen. "Alle " synes at dette er så himla festlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lagt ut et bilde av hjemmelagde fløtekarameller på VM sin Facebook-side, trykket på kommentarene for å sjekke oppskrifta, og hva finner jeg? Bare en link til mat fra bunnen. Nei takk :riste:

Anonymkode: d9941...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Juliannaos skrev:

Nå har eks- adminen nådd en ny bunn. Lagt ut bilde av en joikakake. Kaken er innholdet av en joikaboks, krem og bær på toppen. "Alle " synes at dette er så himla festlig. 

Hvorfor sluttet han som administrator? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var lagt ut et bilde av hjemmelagde fløtekarameller på VM sin Facebook-side, trykket på kommentarene for å sjekke oppskrifta, og hva finner jeg? Bare en link til mat fra bunnen. Nei takk :riste:

Anonymkode: d9941...835

Man skulle vært tøff å lagt ut oppskriften i kommentarfeltet :fnise: 
Ser jo at T er medlem i facebookgruppa, funker kanskje best om man ikke er medlem i MFB, hvor man skriver "Kopierer oppskriften her jeg, da samme praksis skjer i MFB gruppa, det kan være folk her inne som ikke ønsker å klikke seg ut av facebook av ulike grunner..."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som hadde lagt ut et bilde av desserten Rocky road som hun hadde funnet på google. Tanja kommenterte "Husk at det ikke er lov å stjeles andre bilder! Det kan få alvorlige konsekvenser"

 

..Sier hun som stjeler andres oppskrifter?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Donout skrev:

Ei som hadde lagt ut et bilde av desserten Rocky road som hun hadde funnet på google. Tanja kommenterte "Husk at det ikke er lov å stjeles andre bilder! Det kan få alvorlige konsekvenser"

 

..Sier hun som stjeler andres oppskrifter?

Oppskrifter er ikke beskyttet av åndsverkloven på samme måten som bilder så der er hun beskyttet av loven. Men etter at jeg påpekte tidligere i denne tråden (eller en av de stengte, husker ikke) at de drev og tyvlånte bilder fra nett (inkludert fra en norsk fotograf) til disse visdomsordene sine, ble det brått slutt på den slags på MFB! :) Nå bruker de kun egne bilder.
Klok av skade deler hun visdommen herfra videre med sine medlemmer/gjester! ;):ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like irritert hver gang jeg ser de linke til T ubeskrivelig gode, fylte horn. Hvor hun og andre stadig påpeker hvor fantasisk deigen hennes er å jobbe med og at man ikke trenger mel til utbaking. Jeg har bakt disse hornene mye før jeg visste om noe MFB, og den oppskriften er fra klikk/Tv2, Wenche Andersen. Lagt ut i 2012 på klikk.no, den ser sånn ut: 

Ingredienser

200 gsmør

6 dlmelk

50 ggjær

2 tssalt

4 tssukker

1 kg hvetemel

 

Mat fra bunnen sin ser slik ut (jeg gir siden aldri klikk, men gjorde unntak nå for å bare vise hvor utrolig god hun er til å "finne på" oppskrifter, ta mål av "slumpinga" etc. Litt for lik kanskje, samme steketid også, eneste forskjellen T har gjort er å bytte ut smør med margarin, noe jeg ikke klarer å finne en eneste god grunn til, hverken smaks-eller kalorimessig. Så neste gang jeg baker dem skal jeg legge ut oppskrift fra klikk og skryte av den fantastiske deigen, den er i hvertfall ikke "T sin", uansett hvor mye de skryter av T's fantastiske fylte horn med sååååå god deig å jobbe med  

Mfb sin oppskrift fra 2016, 4 år senere:

 24 stk
1 kg mel
6 dl melk
200 gram margarin 
4 ts sukker
2 ts salt
50 gram gjær

(beklager at formateringa ble som den ble, klarer ikke rette det på tlf) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Memena skrev:

Jeg blir like irritert hver gang jeg ser de linke til T ubeskrivelig gode, fylte horn. Hvor hun og andre stadig påpeker hvor fantasisk deigen hennes er å jobbe med og at man ikke trenger mel til utbaking. Jeg har bakt disse hornene mye før jeg visste om noe MFB, og den oppskriften er fra klikk/Tv2, Wenche Andersen. Lagt ut i 2012 på klikk.no, den ser sånn ut: 

Ingredienser

200 gsmør

6 dlmelk

50 ggjær

2 tssalt

4 tssukker

1 kg hvetemel

 

Mat fra bunnen sin ser slik ut (jeg gir siden aldri klikk, men gjorde unntak nå for å bare vise hvor utrolig god hun er til å "finne på" oppskrifter, ta mål av "slumpinga" etc. Litt for lik kanskje, samme steketid også, eneste forskjellen T har gjort er å bytte ut smør med margarin, noe jeg ikke klarer å finne en eneste god grunn til, hverken smaks-eller kalorimessig. Så neste gang jeg baker dem skal jeg legge ut oppskrift fra klikk og skryte av den fantastiske deigen, den er i hvertfall ikke "T sin", uansett hvor mye de skryter av T's fantastiske fylte horn med sååååå god deig å jobbe med  

Mfb sin oppskrift fra 2016, 4 år senere:

 24 stk
1 kg mel
6 dl melk
200 gram margarin 
4 ts sukker
2 ts salt
50 gram gjær

(beklager at formateringa ble som den ble, klarer ikke rette det på tlf) 

De er jo helt like!  🙈😂

Anonymkode: 00d37...581

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er jo helt like!  🙈😂

Anonymkode: 00d37...581

Ja, men vi vet jo alle at Wenche må ha funnet sin oppskrift et sted hvor Tanja la den fra seg. 

Hallo. 

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men du må jo skjønne det, Memena, at Tanja fant på den for mange år siden! Så den er jo selvfølgelig hennes! Hvordan den havnet på Wenches kjøkken/Tv2 er sannelig ikke godt å vite, men den er garantert stjålet! :fnise:

Kanskje Wenche var ute og gikk tur i skogen da hun plutselig så noen nybakte horn som lå og godgjorde seg i vinduskarmen på et hus rett ved. Hun ble så nysgjerrig at hun prøvesmakte på hornene, dånte av fascinasjon, våknet igjen og stakk hånda inn vinduet og stjal oppskriften!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo helt like!  🙈😂

Anonymkode: 00d37...581

Ja, så første gang jeg så folk skryte av "T's supergode horn med verdens mest fantastiske deig" da jeg var ganske ny i gruppa, så måtte jeg jo se på disse hornene. Så tenkte jeg, huh? Det er jo samme som jeg har bakt i flere år, men at det ikke var noe T inn i bildet der, men oppskrift fra TV2. Forskjellen er som sagt at T har bytta ut smør med margarin, noe jeg ikke klarer å finne noen god grunn til, kanskje for å stappe enda mer kalorier i? 🤔 Men det er som sagt nok til å irritere meg grønn hver gang jeg ser hyllesten hun mottar for sine fylte horn og den beste deigen ever å jobbe med. 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...