Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest babyblueeyes

Til anonymbruker over meg her:

 

 

Jeg har sett den samme episoden som deg, og i utgangspunktet så var Ross  "snill"  mot Rachel fordi han var redd for at hun kunne komme til å bedra ham med den kjekke kollegaen sin. Så jeg oppfattet hans såkalte snillhet som et forsøk mer på å kontrollere henne heller enn å faktisk være snill mot henne.

 

Og gjett hvem som var utro til slutt? Jo, det var Ross.

 

 

Den samme kvelden gikk han hen og lå med kopieringsdamen, og etterpå så behandlet han henne (altså kopieringsdamen) som søppel, og ville ikke ha noe som helst med henne å gjøre.

 

 

Men jeg er enig med deg ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til anonymbruker over meg her:

 

 

Jeg har sett den samme episoden som deg, og i utgangspunktet så var Ross  "snill"  mot Rachel fordi han var redd for at hun kunne komme til å bedra ham med den kjekke kollegaen sin. Så jeg oppfattet hans såkalte snillhet som et forsøk mer på å kontrollere henne heller enn å faktisk være snill mot henne.

 

Og gjett hvem som var utro til slutt? Jo, det var Ross.

 

 

Den samme kvelden gikk han hen og lå med kopieringsdamen, og etterpå så behandlet han henne (altså kopieringsdamen) som søppel, og ville ikke ha noe som helst med henne å gjøre.

 

 

Men jeg er enig med deg ellers.

Det var også poenget - han var ikke snill for å glede Rachel, men "snill" for å oppnå noe. :)

Anonymous poster hash: bc81f...6cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyblueeyes

 

Det var også poenget - han var ikke snill for å glede Rachel, men "snill" for å oppnå noe. :)

Anonymous poster hash: bc81f...6cf

 

 

 

Ok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Hun trengte jo ikke hjelpen. Hun hadde bil. Bad han aldri om hjelp..

Men da burde hun jo ikke tatt imot den ? Han sa et år, dumt av henne å ikke spørre hva det vil si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde hun jo ikke tatt imot den ? Han sa et år, dumt av henne å ikke spørre hva det vil si?

 

I etterpåklokskapens lys, er det enkelt å se hva hun burde og ikke burde gjort.

Men, uansett, så burde han gitt klar beskjed, for ett år siden, at det var ikke snakk om en gave, men et lån. At han lånte henne denne bilen, kun for å kunne flashe hvor snill han var.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I etterpåklokskapens lys, er det enkelt å se hva hun burde og ikke burde gjort.

Men, uansett, så burde han gitt klar beskjed, for ett år siden, at det var ikke snakk om en gave, men et lån. At han lånte henne denne bilen, kun for å kunne flashe hvor snill han var.

Selvsagt er det lett å se nå hva jeg burde gjort. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg selvfølgelig takket nei. Og beholdt min egen bil. Det gjorde jeg ikke.

Og det plager meg at det var så viktig at jeg kjøpte ut bilen, med en gang. Når jeg ikke gjorde det, ville han ha den tilbake. Og så kjører eksen rundt i den, uten å ha betalt for den enda.

Tror jeg skal gå i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest babyblueeyes

Tror jeg skal gå i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

 

hehe, ikke gjør det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal gå i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Neida. Nesten alle menn er bedre enn han du har vært ute for. Så ingen fare. :)

Anonymous poster hash: 64ab6...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kjører eksen rundt i den, uten å ha betalt for den enda.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Jeg ser det er flere som mener du skulle hatt kontrakt, vært mer på hugget for å finne ut hva som skulle skje etter et år osv...

HALLO! Dere er KJÆRESTER! Man lager ikke kontrakt med kjæresten! Ikke for gaver man mottar i alle fall! Jeg vet det finnes samboer kontrakter, men de regulerer jo først og fremst hva som skjer når man skiller lag..

Man lager ikke problemer for kjæresten sin, og man overlater ikke kjærestens bil til EXkjæresten uten å få betalt for den. For meg virker det som om kjæresten din ikke forstår hvordan man behandler kjærester. Han ønsker å flytte sammen med deg, kanskje han drømmer om å gifte seg og stifte familie med deg. Da syns jeg ikke det hadde vært unaturlig at han ga deg en bil og betalte for den, siden han har mye bedre økonomi enn deg. Hvis man er et par kan er det naturlig med felles økonomi..

Nå virker det som om det er EXen han skal være snill og grei mot. Det skurrer veldig...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har gjort det slutt med denne fjotten.



Anonymous poster hash: a0a05...d71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Jeg hadde vært sjeleglad for å få låne en bil til 120.000 gratis i et år den gang jeg satt med nykjøpt leilighet og en trafikkfarlig bil til 10.000.

 

Om hun angrer at hun solgte den gamle bilen så er det faktisk bare å kjøpe seg en ny til samme pris. Ser ikke problemet og jeg forstår ikke at kjæresten blir sett på som den store stygge ulven. Den gamle bilen hennes hadde neppe vært kjørbar etter å ha stått et år ubrukt. 

 

Det er faktisk en grunn til at myndighetene for noen år siden satte opp vrak-pantprisen kraftig opp - nettopp for å bli kvitt trafikk- og miljøfarlige biler.

Endret av SykkelJenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært sjeleglad for å få låne en bil til 120.000 gratis i et år den gang jeg satt med nykjøpt leilighet og en trafikkfarlig bil til 10.000.

Om hun angrer at hun solgte den gamle bilen så er det faktisk bare å kjøpe seg en ny til samme pris. Ser ikke problemet og jeg forstår ikke at kjæresten blir sett på som den store stygge ulven. Den gamle bilen hennes hadde neppe vært kjørbar etter å ha stått et år ubrukt.

Det er faktisk en grunn til at myndighetene for noen år siden satte opp vrak-pantprisen kraftig opp - nettopp for å bli kvitt trafikk- og miljøfarlige biler.

I prinsippet er jeg ikke uenig med deg, men her var det vel strengt tatt måten det ble gjort på som var tema..

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gjør det sikkert slutt kort tid etter å ha fått tilbake bilen sin.

Anonymous poster hash: ae320...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ikke noe nærmere løsning. Jeg er litt usikker, han synes fremdeles han har vært grei. Og han har jo det, men jeg kan ikke gå rundt å være takknemmelig hele tiden heller.😳

Det som er nytt, er at etter to uker og to dager, fant eksen og kjæresten hennes ut at de ikke ville ha bilen likevel, altså var den heller ikke betalt for. Da synes jo jeg det blir litt spesielt at han på død og liv skulle ha den tilbake fra meg, når den ble "prøvekjørt" i to uker, jeg hadde vel trodd den ble betalt for i det minste. Det blir liksom feil uansett dette, for jeg sitter med en dårlig magefølelse, og vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette.

Jeg mener det, jeg går i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden. Mens i utgangspunktet er jo en gave en gave. Altså noe man gir bort uten videre krav. Men når dere har avtalt at bilen skal stå i hans navn og at du skulle få benytte den et år, vil jeg si det ikke er en gave, men mer en låneavtale. Du skulle sjekket opp avtalen rundt dette før du valgte å selge din gamle bil. Jeg syns det er merkelig at han velger å kalle det en gave om han vil ha den tilbake, men all den tid bilen står på han er jo han eieren. Du får se deg om etter ny bil. Tør jeg foreslå at du ser deg om etter ny kjæreste også. Han høres ikke ut som en man samler på....

Anonymous poster hash: 2ed1d...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke lest hele tråden. Mens i utgangspunktet er jo en gave en gave. Altså noe man gir bort uten videre krav. Men når dere har avtalt at bilen skal stå i hans navn og at du skulle få benytte den et år, vil jeg si det ikke er en gave, men mer en låneavtale. Du skulle sjekket opp avtalen rundt dette før du valgte å selge din gamle bil. Jeg syns det er merkelig at han velger å kalle det en gave om han vil ha den tilbake, men all den tid bilen står på han er jo han eieren. Du får se deg om etter ny bil. Tør jeg foreslå at du ser deg om etter ny kjæreste også. Han høres ikke ut som en man samler på....

Anonymous poster hash: 2ed1d...34a

Jeg er jo den første til å innrømme at jeg burde undersøkt nærmere hva "gaven" innebar. Men han er kjæresten min, og jeg trodde vel ikke ting skulle bli slik som dette. Det som er helt sikkert, er at det ikke skjer igjen.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mest på hva familien din og hans sier når dette kommer frem.

Spesielt når det kommer frem at eksen hans har kjøpt den, men ikke betalt for den enda :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

I tillegg, skal jeg fortsette forholdet, blir det en jobb ovenfor venner og familie og overbevise om at han egentlig er grei, liksom..?

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Ethvert menneske har ansvar ovenfor seg selv. Det er ikke din jobb å få kjæresten din til å virke på den ene eller andre måten. La han stå selv, som du når står uten bil.

 

Men mistenker at det er deg det er flaut for, om du bryr deg dette så er det ditt problem. Kanskje du ikke skal være så opptatt av at ting ser bra ut når det egentlig ikke er det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert menneske har ansvar ovenfor seg selv. Det er ikke din jobb å få kjæresten din til å virke på den ene eller andre måten. La han stå selv, som du når står uten bil.

Men mistenker at det er deg det er flaut for, om du bryr deg dette så er det ditt problem. Kanskje du ikke skal være så opptatt av at ting ser bra ut når det egentlig ikke er det ?

Det er nok et godt poeng. Jeg vet jo ikke hvordan han legger det fram for sin familie, men min familie får min versjon, og kommer garantert til å reagere på den. Men du har nok rett, mulig jeg ikke skal være så opptatt av det.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...