Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du synes han er noe å samle på`?

Det vet jeg ikke for jeg kjenner ikke mannen. Men utifra det TS har skrevet her så har jeg klart å gjøre meg opp en klar mening om henne og hun fremstår bare mer og mer som en golddigger. Han var plutselig ikke så mye å samle på når hun hadde misforstått avtalen om bilen. 

 

Jeg vet ikke hvor lenge de to har vært sammen, men det virker ikke å være så veldig lenge før det med bilen. Hun var fullt klar over at bilen var til låns i et år - allikevel så lar hun familien sin (og venner) tro at hun har fått bilen av ham. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten var villig til å ta tilbake bilen, for så å selge den, da TS ikke kunne betale for den selv.

 

TS er villig til å " fortelle sin historie " blant venner og familie med motivasjon i å sverte hans gode navn og rykte.

 

Hvorfor oppfører folk seg slik mot hverandre?

Hvorfor gidder folk å være i forhold som dette? 

Hvorfor i all verden er disse to egentlig et par?  :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en snill kjæreste som var grei og gav meg en bil i bursdagsgave i fjor. Jeg synes det var vel overkant, men han presiserte at det var viktig for han at jeg kjørte sikkert, og min gamle bil var vel strengt tatt ikke det. Jeg tok i mot, med avtale om at han skulle betale alle kostnader(forsikring, veiavgift), jeg sto selvsagt for drivstoff og bensin, i ett år.

Nå ha året gått, og han vil ha bilen tilbake. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe den ut, og ærlig talt var vel ikke det avtalen heller. Jeg har solgt min gamle bil, dermed står jeg altså igjen med null bil. Han har ikke behov for den, da han har egen bil. Jeg synes dette er vanskelig, for vil jo ikke virke utakknemlig, men da gjaldt ikke det lenger at han ville jeg skulle kjøre sikkert? Han ha en enormt romslig økonomi, hvertfall i forhold til meg. Nå kjenner jeg egentlig bare at jeg er litt lei meg og skuffet. Hva ville dere gjort?Anonymous poster hash: 0ff2c...7f0

Ser ikke helt poenget. Kjøp deg en ny bil. Du har jo (sier du) solgt din gamle. Pengene du fikk for den er det mulig å få en bil for. Hva poenget med gaven var vet bare typen din, men han har tenkt at gaven var "bil i et år" (en gave på 30.000) så han har gitt en solid gave. Du har tenkt at gaven var "bil for all fremtid" (trolig 1-300.000?).

Hvordan du kan ha tenkt at en gave i den størelsesordenen ble gitt il bare EN bursdag er meget, meget uklart...

Anonymous poster hash: 382ca...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget. Kjøp deg en ny bil. Du har jo (sier du) solgt din gamle. Pengene du fikk for den er det mulig å få en bil for. Hva poenget med gaven var vet bare typen din, men han har tenkt at gaven var "bil i et år" (en gave på 30.000) så han har gitt en solid gave. Du har tenkt at gaven var "bil for all fremtid" (trolig 1-300.000?).

Hvordan du kan ha tenkt at en gave i den størelsesordenen ble gitt il bare EN bursdag er meget, meget uklart...

Anonymous poster hash: 382ca...27e

 

Han sa det var en gave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Spørsmål til ts:

 

I første innlegg skrev du at du fikk en bil i gave. Senere i tråden leste vi at den var registrert i hans navn, hvordan misforstå dette? Det er alltid eier av bil som står på registrert.

 

Du har uttalt i tråden at du er økonomisk selvstendig på alle mulige måter men ikke hadde råd til denne bilen selv, selv om du hadde fått en god deal. 

 

Hvorfor har du ikke råd?

 

Hvor mye ville det kostet å kjøpe bilen av kjæresten? (Hva ville vært salgssummen?) Hva ville det kostet deg pr måned i en bank med finansiering?

 

Du solgte jo din egen bil, og har hatt et år på å spare opp litt, likevel har du ikke råd til bilen?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen i alle dager. Først av alt, denne tråden, altså hovedinnlegget handlet om at vi hadde en avtale, den forandret forutsetninger i løpet av det året den gjaldt. Jeg reagerte på

1:at han plutselig skulle ha bilen tilbake siden jeg ikke får lån i banken til å kjøpe den, og

2: at hans eks har disponert bilen i over to uker, helt uten kostnad.

Min kjæreste sa at dette var en bil som var kjøpt til meg, altså var det ingen grunn til å tro at han skulle ha den tilbake helt plutselig. Avtalen var at han skulle betale kostnader i ett år. Deretter skulle jeg overta. Jeg har aldri trodd at jeg skal få verken 60000 eller noe som helst annet av han, dere må lese tråden før dere kommer med innspill. Det er ikke hverken hva jeg jobber med eller hva jeg tjener som er poenget her. Jeg hadde en bil jeg, uten lån, og som jeg helt fint klarte å betale alle utgiftene. Jeg er på ingen måte noen golddigger som en her oppe lirte av seg, da foreslår jeg du finner en definisjon på hva det faktisk er. Jeg har aldri bedt han om noe som helst. Ergo ingen golddigger.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også lurer på hvorfor ts ikke har råd til å ta over denne bilen, spesielt når hun kunne få en god pris. 

 

Som påpekt, hun er jo økonomisk selvstendig, som hun selv sier. 



Anonymous poster hash: 46f10...8b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten var villig til å ta tilbake bilen, for så å selge den, da TS ikke kunne betale for den selv.

TS er villig til å " fortelle sin historie " blant venner og familie med motivasjon i å sverte hans gode navn og rykte.

Hvorfor oppfører folk seg slik mot hverandre?

Hvorfor gidder folk å være i forhold som dette?

Hvorfor i all verden er disse to egentlig et par? :vetikke:

Hvor står det at jeg er villig til å fortelle min side av historien, for å sverte han??

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer på hvorfor ts ikke har råd til å ta over denne bilen, spesielt når hun kunne få en god pris.

Som påpekt, hun er jo økonomisk selvstendig, som hun selv sier.

Anonymous poster hash: 46f10...8b6

Økonomisk selvstendig er jeg absolutt. Poenget her er at jeg har ikke lyst til å ta opp lån for å betale bilen med en høy rente. Og poenget er at jeg da fikk en gave som faktisk gir meg nesten 100000 i utgifter. Det hadde jeg ikke brukt på bil, om jeg hadde valgt selv.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Neimen i alle dager. Først av alt, denne tråden, altså hovedinnlegget handlet om at vi hadde en avtale, den forandret forutsetninger i løpet av det året den gjaldt. Jeg reagerte på

1:at han plutselig skulle ha bilen tilbake siden jeg ikke får lån i banken til å kjøpe den, og

2: at hans eks har disponert bilen i over to uker, helt uten kostnad.

Min kjæreste sa at dette var en bil som var kjøpt til meg, altså var det ingen grunn til å tro at han skulle ha den tilbake helt plutselig. Avtalen var at han skulle betale kostnader i ett år. Deretter skulle jeg overta. Jeg har aldri trodd at jeg skal få verken 60000 eller noe som helst annet av han, dere må lese tråden før dere kommer med innspill. Det er ikke hverken hva jeg jobber med eller hva jeg tjener som er poenget her. Jeg hadde en bil jeg, uten lån, og som jeg helt fint klarte å betale alle utgiftene. Jeg er på ingen måte noen golddigger som en her oppe lirte av seg, da foreslår jeg du finner en definisjon på hva det faktisk er. Jeg har aldri bedt han om noe som helst. Ergo ingen golddigger.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Du unngår spørsmålet om hvorfor du ikke kan finansiere bilen selv. Det er helt greit at du ikke kan, men hvorfor? Du svarer ikke på faktiske opplysninger, hvorfor?

 

Du velger å ikke svare på faktiske beløp på hva det ville kostet å kjøpe bilen av din kjæreste. Hvorfor kan du ikke komme med noen tall som viser oss at denne tråden er troverdig?

 

Jeg ønsker ikke å vite hva du tjener eller hva du jobber med, men du skriver at du er økonomisk selvstendig og likevel ikke har mulighet. 

 

Svar på spørsmålene mine fra mitt forrige innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke for jeg kjenner ikke mannen. Men utifra det TS har skrevet her så har jeg klart å gjøre meg opp en klar mening om henne og hun fremstår bare mer og mer som en golddigger. Han var plutselig ikke så mye å samle på når hun hadde misforstått avtalen om bilen.

Jeg vet ikke hvor lenge de to har vært sammen, men det virker ikke å være så veldig lenge før det med bilen. Hun var fullt klar over at bilen var til låns i et år - allikevel så lar hun familien sin (og venner) tro at hun har fått bilen av ham.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Jeg var fullt klar over at han sto for utgifter i et år, deretter skulle bilen omregistreres på meg. Les i det minste tråden før du svarer.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du unngår spørsmålet om hvorfor du ikke kan finansiere bilen selv. Det er helt greit at du ikke kan, men hvorfor? Du svarer ikke på faktiske opplysninger, hvorfor?

Du velger å ikke svare på faktiske beløp på hva det ville kostet å kjøpe bilen av din kjæreste. Hvorfor kan du ikke komme med noen tall som viser oss at denne tråden er troverdig?

Jeg ønsker ikke å vite hva du tjener eller hva du jobber med, men du skriver at du er økonomisk selvstendig og likevel ikke har mulighet.

Svar på spørsmålene mine fra mitt forrige innlegg.

Hvorfor jeg ikke kan kjøpe bilen? Nei, hvorfor tror du folk ikke bruker 100000 på noe? Det er selvsagt fordi jeg ikke har råd til å bruke så mye penger på bil. Å være økonomisk selvstendig betyr for meg at jeg er i stand til å betale alle regningene mine selv. Men skal jeg ta opp et lån på 100', som jeg ikke har lyst til, så er det hvertfall ikke for å kjøpe bil. Det hadde holdt lenge med en bil for 20-25000 for meg. Jeg var ikke så opptatt av at bilen skulle være fin, det var det kjæresten min som var. Den ville komme på i underkant av 100000, og det er jeg ikke interessert i å bruke på bil. Jeg vil gjerne bestemme over min egen økonomi, hva jeg tar opp lån for.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg ikke kan kjøpe bilen? Nei, hvorfor tror du folk ikke bruker 100000 på noe? Det er selvsagt fordi jeg ikke har råd til å bruke så mye penger på bil. Å være økonomisk selvstendig betyr for meg at jeg er i stand til å betale alle regningene mine selv. Men skal jeg ta opp et lån på 100', som jeg ikke har lyst til, så er det hvertfall ikke for å kjøpe bil. Det hadde holdt lenge med en bil for 20-25000 for meg. Jeg var ikke så opptatt av at bilen skulle være fin, det var det kjæresten min som var. Den ville komme på i underkant av 100000, og det er jeg ikke interessert i å bruke på bil. Jeg vil gjerne bestemme over min egen økonomi, hva jeg tar opp lån for.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Men du har jo sagt at du var klar over at lånet skulle betales av deg etter at første året var omme.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempegenerøst å la noen låne en bil gratis i et år. Men da fremstiller man ikke det som noe mer enn det.

 

Her har tydeligvis skjedd en voldsom misforståelse (eller at han har ombestemt seg, og vrir det om til at det er en "misforståelse"). Når TS skulle selge bilden sin, burde kjæresten oppklart misforståelsen; "Nei, vent! Ikke selg bilen din! Du har jo denne nye bare ett år. Du kan jo evt. kjøpe den da, men det har du jo trolig ikke råd til"

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

En ting er veldig tydelig i denne tråden. Trådstarter tilpasser svarene sine, unngår spørsmål og endre ting underveis. 

 

(Jeg tror ts er et troll. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at jeg er villig til å fortelle min side av historien, for å sverte han??

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Måten du skriver på avslører deg ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er veldig tydelig i denne tråden. Trådstarter tilpasser svarene sine, unngår spørsmål og endre ting underveis.

(Jeg tror ts er et troll. :fnise: )

Les hele tråden, der finner du svar på spørsmålene du stiller....

Anonymous poster hash: 30672...88f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

En ting er veldig tydelig i denne tråden. Trådstarter tilpasser svarene sine, unngår spørsmål og endre ting underveis. 

 

(Jeg tror ts er et troll. :fnise: )

Der tror jeg du traff spikeren på hodet. Denne historien er ikke lenger troverdig. TS klarer ikke svare for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk selvstendig er jeg absolutt. Poenget her er at jeg har ikke lyst til å ta opp lån for å betale bilen med en høy rente. Og poenget er at jeg da fikk en gave som faktisk gir meg nesten 100000 i utgifter. Det hadde jeg ikke brukt på bil, om jeg hadde valgt selv.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Som du syter...du syns han har belastet deg med en gave som har gitt deg en kjempeutgift... Kjøretøyet du hadde kostet jo mindre enn om du hadde kjøpt et periodekort i måneden igjennom 1 år

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du skriver på avslører deg ganske godt.

Hva du tolker det som, har vel neppe noen relevans.:-)

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...