Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Til TS

 

Hva med å være litt mer selvstendig?

 

Gi tilbake bilen med den største selvfølgelighet og si takk for lånet.

 

Vi han gi deg dyre gaver, spandere ting som du ikke har råd til, eller gi deg en ny bil med uklar avtale så si "nei takk".

 

La han se at du klarer deg helt fint uten hans økonomi. La han se at han mister kontrollen han har over deg ved at han har en superbra økonomi. Det virker som om hans identitet er pengene, ta fra ham den.

 

Eller er du kanskje en jente som liker å bli "kjøpt" eller har for dyre vaner?

 

Hva jobber du med? Hva tjener du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til TS

Hva med å være litt mer selvstendig?

Gi tilbake bilen med den største selvfølgelighet og si takk for lånet.

Vi han gi deg dyre gaver, spandere ting som du ikke har råd til, eller gi deg en ny bil med uklar avtale så si "nei takk".

La han se at du klarer deg helt fint uten hans økonomi. La han se at han mister kontrollen han har over deg ved at han har en superbra økonomi. Det virker som om hans identitet er pengene, ta fra ham den.

Eller er du kanskje en jente som liker å bli "kjøpt" eller har for dyre vaner?

Hva jobber du med? Hva tjener du ?

Hva jeg jobber med og hva jeg tjener? Det er vel et spørsmål jeg ikke behøver å besvare all den tid det er irrelevant for problemstillingen jeg spurte om innspill på. Jeg er absolutt selvstendig på alle måter, både økonomisk og ellers, men dette var en gave der forutsetningene endret seg underveis.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg jobber med og hva jeg tjener? Det er vel et spørsmål jeg ikke behøver å besvare all den tid det er irrelevant for problemstillingen jeg spurte om innspill på. Jeg er absolutt selvstendig på alle måter, både økonomisk og ellers, men dette var en gave der forutsetningene endret seg underveis.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Det som endret seg var at du trodde du kunne overta lånet på bilen ved å la det fortsatt stå i hans navn, mens du betalte avdragene. Hans intensjon var (selvsagt) at du skulle overta lånet i sin helhet slik at han slipper å stå økonomisk ansvarlig for deg i årevis ... dere er tross alt bare kjærester - hverken gift eller samboende. Dessuten sier du at han har lagt inn 60.000 i egne midler i bilen ... og disse regnet du med å få av ham? Er det sånn å forstå? 

 

Jeg kan ikke fatte og begripe at dere mener at han skulle være så dumsnill. For det er ikke snilt - det er dumsnilt. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som endret seg var at du trodde du kunne overta lånet på bilen ved å la det fortsatt stå i hans navn, mens du betalte avdragene. Hans intensjon var (selvsagt) at du skulle overta lånet i sin helhet slik at han slipper å stå økonomisk ansvarlig for deg i årevis ... dere er tross alt bare kjærester - hverken gift eller samboende. Dessuten sier du at han har lagt inn 60.000 i egne midler i bilen ... og disse regnet du med å få av ham? Er det sånn å forstå?

Jeg kan ikke fatte og begripe at dere mener at han skulle være så dumsnill. For det er ikke snilt - det er dumsnilt.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Jeg har vel ikke skrevet noe sted at jeg forventet å få den egenkapitalen han la inn i bilen?? Dette var en bil han kjøpte fullstendig etter egne frie vilje, avtalen den gang var at vi ser hva vi gjør til neste år. Det forandret seg til at han måtte ha bilen plutselig tilbake, og hans eks brukte den i over to uker helt kostnadsfritt. Det er dette jeg reagerer på, ikke alle spekulasjoner på om han skal forsørge meg, betale for meg, og jeg liker å bli kjøpt og betalt. Det er ikke sånn det er, i tillegg til at det er fullstendig utenfor tema.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke skrevet noe sted at jeg forventet å få den egenkapitalen han la inn i bilen?? Dette var en bil han kjøpte fullstendig etter egne frie vilje, avtalen den gang var at vi ser hva vi gjør til neste år. Det forandret seg til at han måtte ha bilen plutselig tilbake, og hans eks brukte den i over to uker helt kostnadsfritt. Det er dette jeg reagerer på, ikke alle spekulasjoner på om han skal forsørge meg, betale for meg, og jeg liker å bli kjøpt og betalt. Det er ikke sånn det er, i tillegg til at det er fullstendig utenfor tema.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Men kjære vene. Du sa jo selv at du regnet med at du skulle fortsette å betale lånet etter at året var omme. 

Var tanken din at han skulle eie bilen etter at du hadde betalt ned lånet? 

Eller var tanken din at da var bilen din?

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene. Du sa jo selv at du regnet med at du skulle fortsette å betale lånet etter at året var omme.

Var tanken din at han skulle eie bilen etter at du hadde betalt ned lånet?

Eller var tanken din at da var bilen din?

Anonymous poster hash: 000ae...513

Du ser vel at det er mer fordel for HAN hvis HUN skal betale på lånet mens det er HAN som eier den. Da kan jo HAN selge bilen etter mange år, når den er nesten nedbetalt av HENNES penger og HAN tjener på det - altså får tilbake penger HAN i utgangspunktet ikke hadde.

Kanskje det er lik så greit at det ble som det ble ts, så slipper du å sitte å betale på en bil som du ikke eier. Så kan du heller kjøpe deg en ny bil, du selv står som eier på

Anonymous poster hash: e294e...dcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser vel at det er mer fordel for HAN hvis HUN skal betale på lånet mens det er HAN som eier den. Da kan jo HAN selge bilen etter mange år, når den er nesten nedbetalt av HENNES penger og HAN tjener på det - altså får tilbake penger HAN i utgangspunktet ikke hadde.

Kanskje det er lik så greit at det ble som det ble ts, så slipper du å sitte å betale på en bil som du ikke eier. Så kan du heller kjøpe deg en ny bil, du selv står som eier på

Anonymous poster hash: e294e...dcb

Og det er nettopp det jeg kommer til å gjøre. Aldri mer låne bil, den skal registreres på meg. Jeg har funnet et par stykker jeg skal se på i helgen, rimelige biler som ikke på langt nær er like fine som den jeg lånte, men det går greit. Den er hvertfall min.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser vel at det er mer fordel for HAN hvis HUN skal betale på lånet mens det er HAN som eier den. Da kan jo HAN selge bilen etter mange år, når den er nesten nedbetalt av HENNES penger og HAN tjener på det - altså får tilbake penger HAN i utgangspunktet ikke hadde.

Kanskje det er lik så greit at det ble som det ble ts, så slipper du å sitte å betale på en bil som du ikke eier. Så kan du heller kjøpe deg en ny bil, du selv står som eier på

Anonymous poster hash: e294e...dcb

Vet ikke helt om du har fått det med deg men han har lagt inn 60.000 i kontant da han kjøpte bilen. Mener du at TS skal få disse pengene av ham?

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gått rundt å sagt at du har fått en bil av han til andre?

Jepp.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

TsAnonymous poster hash: 34fc5...9e3

Ser for meg dette når du f.eks skal til noen på besøk.

De: Da er du her snart da?

Du: Ehm... må bare sjekke når bussen går.

De: Hvorfor det?

Du: Nei den bilen jeg fikk i gave, den var vist bare på lån ett år. Å nå har han solgt den til eksen sin.

De: Men han har jo sagt til alle at du fikk bil av han i bursdags gave.

Du: Ja, men det var vist bare for ett år.

Hahahahahahaha :fnise: :fnise: :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er bilen nå? Jeg skjønner virkelig ikke at han synes det var greit at eksen ombestemte seg.

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Hvor er bilen nå? Jeg skjønner virkelig ikke at han synes det var greit at eksen ombestemte seg.

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

Hvorfor ikke? Det er vanlig å prøvekjøre en bil før man kjøper og ikke uvanlig at man får prøve den et par uker når det er snakk om å kjøpe fra kjentfolk. 

 

Jeg for min del selger av prinsipp ikke biler til kjentfolk - man kan risikere og "bli hengende" med bilen og alle kommende problemer i årevis. 

 

Når det gjelder gave-"problematikken" så forteller jo TS at hun var fullt klar over at etter året var omme så skulle hun overta betaling av lån og alle andre utgifter som hører med en bil. At hun har misforstått og trodd at lånet fortsatt skulle stå i kjæresten`s navn etter overtagelsen er vel strengt tatt hennes egen misforståelse. Man skal kjenne en person veldig godt før man i det hele tatt vurderer å gjøre noe sånt ... det anbefales ikke engang for ektefeller - for ingen vet hva morgendagen bringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Men kjære vene. Du sa jo selv at du regnet med at du skulle fortsette å betale lånet etter at året var omme. 

Var tanken din at han skulle eie bilen etter at du hadde betalt ned lånet? 

Eller var tanken din at da var bilen din?

Anonymous poster hash: 000ae...513

 

 

Hvis hun betalte ned på lånet så burde da bilen være hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun betalte ned på lånet så burde da bilen være hennes....

Hun var klar over at hun skulle overta betalingen av lånet etter første året, det har hun jo selv sagt. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun var klar over at hun skulle overta betalingen av lånet etter første året, det har hun jo selv sagt. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

 

 

Og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og?

Og hva? Problemet hennes er at hun ikke får lån til å kjøpe en så dyr bil, sier hun. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hva? Problemet hennes er at hun ikke får lån til å kjøpe en så dyr bil, sier hun. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

 

 

Problemet hennes er at hun har en teit kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet hennes er at hun har en teit kjæreste.

Hvem som har vært teit her skal jeg ikke diskutere - men jeg kan si såpass at det forundrer meg meget om han ser på henne som noe å samle på videre. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvem som har vært teit her skal jeg ikke diskutere - men jeg kan si såpass at det forundrer meg meget om han ser på henne som noe å samle på videre. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

 

 

Du synes han er noe å samle på`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...