Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:huh:

Noe du har - i et helt år.

Du antok noe som ikke ble uttalt.

Jeg skjønner ikke hvordan du trodde at du skulle betale de kostnadene, når du ikke kan kjøpe bilen med de ikke-oppsparte-midlene og du sier at det var en alt for dyr bil.

Du har fått kjøre en bil som koster 16 ganger det din egen bil kostet i et helt år.

Han kunne eid et fly, et hellikopter, en yacht og et dusin biler.

Jeg ser fortsatt ikke hvordan det skal være hans ansvar å sørge for at du kjører bil.

Leser du i det hele tatt hva det er du selv skriver? :lete:

Du synes ikke at det er ditt eget ansvar å sørge for at du kjører en bil som er trygg?

Herregud. Dette må jo være en tulletråd...

Et prinsippsak å ikke kjøpe en bil du ikke har råd til? :klo:

Satt deg i den situasjonen at du ikke har bil?

  • Du solgte bilen og brukte pengene på ferie.
  • Du har disponert en bil til 120.000,- men har hatt mindre utgifter enn hva et busskort ville ha kostet deg.
  • Du har ikke satt av ei krone til å kjøpe en ny bil, eller til å kunne kjøpe den bilen.

    (Som du sier at du trodde at du skulle kunne betale etter et år, enda ingenting tilsier at du skulle kunne klare nettopp det)

Da du fikk bilen, var han verdens beste, men nå som han skal selge bilen, er han kontrollerende og ugrei?

Nå tillegger du ham plutselig negative egenskaper, fordi du ikke lenger får disponere bilen hans gratis?

Of topic, men hvor ofte kan din bil være et samtaletema blant alle deres venner og familie?

Hvis det skal være din anledning til å vise verden hvilken drittsekk han egentlig er

:haar:

Vel, la oss håpe at han har lært til neste gang.

Fremtidige kjærester får nøye seg med en blomsterbukett. :filer:

Jeg forstår ikke helt måten du tenker på.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan det er denne mannen sitt ansvar å sørge for at du har en bil.

Hele problemstillingen er jo som hentet ut fra 50-60-tallet :blink:

Jeg har aldri sagt at det er hans ansvar heller, jeg. Jeg hadde bil som jeg betalte kostnadene på selv, jeg. Så ga/lånte han meg en bil fordi jeg måtte kjøre sikkert! Det gjelder ikke lenger, for nå skal eksen overta den.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:huh:

Noe du har - i et helt år.

Du antok noe som ikke ble uttalt.

Jeg skjønner ikke hvordan du trodde at du skulle betale de kostnadene, når du ikke kan kjøpe bilen med de ikke-oppsparte-midlene og du sier at det var en alt for dyr bil.

Du har fått kjøre en bil som koster 16 ganger det din egen bil kostet i et helt år.

Han kunne eid et fly, et hellikopter, en yacht og et dusin biler.

Jeg ser fortsatt ikke hvordan det skal være hans ansvar å sørge for at du kjører bil.

Leser du i det hele tatt hva det er du selv skriver? :lete:

Du synes ikke at det er ditt eget ansvar å sørge for at du kjører en bil som er trygg?

Herregud. Dette må jo være en tulletråd...

Et prinsippsak å ikke kjøpe en bil du ikke har råd til? :klo:

Satt deg i den situasjonen at du ikke har bil?

  • Du solgte bilen og brukte pengene på ferie.
  • Du har disponert en bil til 120.000,- men har hatt mindre utgifter enn hva et busskort ville ha kostet deg.
  • Du har ikke satt av ei krone til å kjøpe en ny bil, eller til å kunne kjøpe den bilen.

    (Som du sier at du trodde at du skulle kunne betale etter et år, enda ingenting tilsier at du skulle kunne klare nettopp det)

Da du fikk bilen, var han verdens beste, men nå som han skal selge bilen, er han kontrollerende og ugrei?

Nå tillegger du ham plutselig negative egenskaper, fordi du ikke lenger får disponere bilen hans gratis?

Of topic, men hvor ofte kan din bil være et samtaletema blant alle deres venner og familie?

Hvis det skal være din anledning til å vise verden hvilken drittsekk han egentlig er

:haar:

Vel, la oss håpe at han har lært til neste gang.

Fremtidige kjærester får nøye seg med en blomsterbukett. :filer:

Jeg forstår ikke helt måten du tenker på.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan det er denne mannen sitt ansvar å sørge for at du har en bil.

Hele problemstillingen er jo som hentet ut fra 50-60-tallet :blink:

Men TS var jo veldig klar på at hun ikke hadde råd til en nyere bil, det var jo hans "kampsak" at hun skulle kjøre rundt på en mer trafikksikker bil. Hvordan skulle det egentlig hjelpe henne å ha denne bilen i 12 måneder kontra sin egen bil for "alltid"?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at det er hans ansvar heller, jeg. Jeg hadde bil som jeg betalte kostnadene på selv, jeg. Så ga/lånte han meg en bil fordi jeg måtte kjøre sikkert! Det gjelder ikke lenger, for nå skal eksen overta den.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Du fikk tilbud om å kjøpe den men da du ikke ville så kjøpte eksen hans den. Det var antagelig et godt kjøp siden fikk solgt den så raskt. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere har misforstått noen vesentlige poeng ser jeg.😊uansett, jeg er selvsagt takknemmelig for at jeg fikk disponere bilen hans i et år, men jeg føler ikke han har holdt avtalen sin. Det har hvertfall vært en relativt stor kommunikasjonssvikt her, og den er nå et problem. Om det gjør meg til sutrete, får jeg være det. Han har hele veien visst at jeg ikke har råd til å kjøpe ut bilen.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Kanskje jeg skal si til typen at nå er ferien over så da vil jeg ha igjen de 10 000 jeg brukte på reisen vår, som var en bursdagsgave. Nå har vi jo vært der...

Men nå har ikke mannen krevd at TS skal tilbakebetale de siste års bilavgifter, lån, renter, vedlikehold, mm. 

 

Han har helt enkelt solgt sin egen bil. 

 

Men TS var jo veldig klar på at hun ikke hadde råd til en nyere bil, det var jo hans "kampsak" at hun skulle kjøre rundt på en mer trafikksikker bil. Hvordan skulle det egentlig hjelpe henne å ha denne bilen i 12 måneder kontra sin egen bil for "alltid"?

Hun kunne ha spart pengene hun fikk ved å selge sin forrige bil.

Hun kunne ha satt av penger de siste 12 månedene.

 

Det virker ikke som at TS hadde noen tanker om å faktisk kjøpe bilen.

Det virker som at hun trodde at hun skulle fortsette å få disponere bilen fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man er dum å tror man får en gave eller ikke, så bør denne fyren hatt nok muligheter til å fortelle at; nei, dette et ikke gave, men jeg gir deg et år på å spare slik at du kan kjøpe denne bilen som jeg har kjøpt. Du har ikke råd til den, du vil ikke ha den, men nå har jeg kjøpt den så vi gjør det sånn. Men det er gaven din, ikke en bil.

Men istede virker det som han stolt har solt seg i glansen når venner, familie og kjæreste har sagt hvor utrolig snill han er som har kjøpt en hel bil i bursdagsgave.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sprettballen

 

Ja, hva er forskjellen. Hun tar opp et billån på samme måte som han har tatt opp et billån for å betale for bilen. Da betaler banken ut lånet til ham og belaster henne hver måned. Summen hun skal betale i måneden blir jo akkurat den samme.

Anonymous poster hash: 000ae...513

 

Trådstarter forklarer det veldig godt her.

 

Forskjellen er at jeg ikke får lån i banken til en levelig rente? Kontra forbrukslån med en sinnsyk rente. I tillegg er lånet på ca halve verdien av bilen, men han ønsker å selge den for mer enn det. See?

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Hans "generøse gave" har medført at hun har fått en stor ekstrautgift ett år senere, selv om hun på forhånd sa at hun ikke hadde råd til å kjøpe ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært skuffet og lei over kjærestens smålighet. 

 

Men hadde nok bare latt han "gladelig" overta den, kjøpt meg en bil jeg hadde råd til, vist ham at jeg var uavhengig av ham og klarte meg selv.  Tror dette er best best for deg. Så kan han ha det så godt. Vil tro han er såpass oppegående at han skjønner selv at han har oppført seg dumt. 

 

Kanskje han vil at du skal tigge han, og at han da skal få følelsen av å være såååå snill igjen. Nei, bare la han ta bilen tilbake og la han sitte der og ikke lenger ha følelsen at du synes han er så snill. 

Endret av Berit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig dere fremdeles er sammen når du har bursdag. Lurer sååå på hva du får i gave.

Er for øvrig spent på hva familie og venner, kanskje spesielt hans synes om det hele. Har de også trodd at bilen er en gave på samme måte som ts?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig dere fremdeles er sammen når du har bursdag. Lurer sååå på hva du får i gave.

Er for øvrig spent på hva familie og venner, kanskje spesielt hans synes om det hele. Har de også trodd at bilen er en gave på samme måte som ts?

Uff ja. Håper hun får noe langt mer verdifullt enn fri bil i ett år. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig dere fremdeles er sammen når du har bursdag. Lurer sååå på hva du får i gave.

Er for øvrig spent på hva familie og venner, kanskje spesielt hans synes om det hele. Har de også trodd at bilen er en gave på samme måte som ts?

Ja, det blir spennende. Gjelder bare å ikke bli for knyttet til det, siden jeg skal levere det tilbake neste år.😂😂

Jada, det har vært det som har vært sagt til alle, hans og mine foreldre, venner Etc. Han har aldri sagt noe for å rette på den "misforståelsen".

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende. Gjelder bare å ikke bli for knyttet til det, siden jeg skal levere det tilbake neste år.😂😂

Jada, det har vært det som har vært sagt til alle, hans og mine foreldre, venner Etc. Han har aldri sagt noe for å rette på den "misforståelsen".

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Kanskje du får lov til å bo i huset hans, men bare for ett år, neste bursdag må du flytte ut.

Anonymous poster hash: c859b...533

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Kanskje du får lov til å bo i huset hans, men bare for ett år, neste bursdag må du flytte ut.

Anonymous poster hash: c859b...533

Gud forby at en voksen kvinne tar hand om sine egne økonomiske interesser

 

Hva blir det neste? Skal hun måtte lære seg å fylle ut sin egen selvangivelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud forby at en voksen kvinne tar hand om sine egne økonomiske interesser

Hva blir det neste? Skal hun måtte lære seg å fylle ut sin egen selvangivelse?

Jeg vil vel si at det er nettopp det jeg gjør, ved å ikke ta opp et fornuftig lån for å kjøpe en -for meg-for dyr bil. Og jeg har ingen problemer med å fylle ut selvangivelsen min, takk for omtanken.😊

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at det er nettopp det jeg gjør, ved å ikke ta opp et fornuftig lån for å kjøpe en -for meg-for dyr bil. Og jeg har ingen problemer med å fylle ut selvangivelsen min, takk for omtanken.😊

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Her skulle det selvsagt være et ufornuftig lån...

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at det er nettopp det jeg gjør, ved å ikke ta opp et fornuftig lån for å kjøpe en -for meg-for dyr bil. Og jeg har ingen problemer med å fylle ut selvangivelsen min, takk for omtanken.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Hvis du ikke har råd til å kjøpe bilen hans så må du jo kjøpe deg en ny bruktbil til under 10.000 som den du solgte. Det er mange som vil selge gamle biler for mer enn vrakpanten. 

 

Og så forklarer du familie og venner at du har misforstått gaven hans. Jeg forstår ikke problemet. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det blir spennende. Gjelder bare å ikke bli for knyttet til det, siden jeg skal levere det tilbake neste år.😂😂

Jada, det har vært det som har vært sagt til alle, hans og mine foreldre, venner Etc. Han har aldri sagt noe for å rette på den "misforståelsen".

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Da tenker jeg han skulle tatt det hele på sin kappe. Er det virkelig dette som var intensjon hans burde han jo rettet på det. Skjønner at om han ikke mente å gi deg bilen, så gjør han det ikke nå heller. Men da må han bli tydeligere. Dette hadde faktisk vært en fin gave om du ts plutselig hadde stått uten bil og skulle ønske det var en mulighet til å skaffe seg en ny bedre bil, selv om hun ikke hadde råd. Da hadde det Vært supert snilt og lagt ut i et år mens ts sparte, og deretter kunne betalt det hele.

Men det er ikke snilt å tvinge en sånn avtale på noen som ikke verken kan eller vil. Og la alle tro at man har gitt tidenes gave. Egentlig høres det sååå slemt ut. Blir sint på dine vegne ts. Jeg har nemlig selv fått bil av kjæresten. Jeg betalte riktignok det jeg kunne, deriblant fra salg av min dårlige bil. Tenkte om han nå etter snart 2 år skulle sagt han skulle ha igjen pengene. Heldigvis er ikke min sånn. Men jeg heier på deg altså ts. Håper du opodaterer oss med reaksjoner o.l. og så senere hva du får i gave. Er så nysgjerrig på hvordan dette spiller seg ut vidre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil høre unnskyldningene hans. Hva har han gjort for å forsøke å rette opp i dette? Eller later han som om ingenting har skjedd?

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du ikke har råd til å kjøpe bilen hans så må du jo kjøpe deg en ny bruktbil til under 10.000 som den du solgte.

Det er jo det hun skal.

 

 

Jeg forstår ikke problemet.

Du forstår ikke at kjæresten er en dust når han har fortalt venner og familie at han har gitt henne en bil til bursdagen, og så viser det seg at hun kun fikk bruke bilen i et år? Han kunne latt TS betale alt på bilen fra nå av, men istedetfor selger han den til sin eks slik at TS blir stående uten bil. Dersom han hadde brydd seg om TS hadde han snakket med henne om dette på forhånd, og prøvd å finne en løsning - f.eks skaffet henne en bil tilsvarende den gamle hun solgte og latt henne betale ned denne istedetfor.

 

Du synes ikke det er rart at han ikke har nevnt at "hey om en måned selger jeg den bilen du bruker, så du må begynne å se etter ny" eller i det hele tatt har gitt utrykk for at hun kommer til å miste bilen?

 

 

Anonymous poster hash: 09f66...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil høre unnskyldningene hans. Hva har han gjort for å forsøke å rette opp i dette? Eller later han som om ingenting har skjedd?

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

Åpenbart er ikke kommunikasjonen mellom oss den beste akkurat nå, så sålangt later han egentlig bare som ingenting.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...