Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men de er jo kjærester! Som skal flytte sammen.

Anonymous poster hash: c859b...533

Det skal vi garantert ikke..:-)

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal vi garantert ikke..:-)

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Jeg er glad for at du er så fornuftig! :)

:hug:

Anonymous poster hash: 1ab68...677

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bare for å ha dette på det rene. Jeg var fullstendig klar over at bilen var kjæresten min sin. Jeg trodde gaven var at jeg skulle disponere bilen i et år, deretter betale kostnadene selv. Hvilket var helt i orden for meg. Men tingen er-jeg ba aldri om noen bil, jeg hadde bil jeg. Men han var så sykt opptatt av at jeg skulle kjøre sikkert. Det gjelder åpenbart ikke lenger. Dette er en bil som koster godt over 100000, bilen jeg hadde, som jeg solgte, fikk jeg 7500 for. Jeg trodde selvsagt ikke det var nødvendig å signere noen papirer på en bursdagsgave fra kjæresten min. Om det gjør meg naiv, så får jeg være det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bare for å ha dette på det rene. Jeg var fullstendig klar over at bilen var kjæresten min sin. Jeg trodde gaven var at jeg skulle disponere bilen i et år, deretter betale kostnadene selv. Hvilket var helt i orden for meg. Men tingen er-jeg ba aldri om noen bil, jeg hadde bil jeg. Men han var så sykt opptatt av at jeg skulle kjøre sikkert. Det gjelder åpenbart ikke lenger. Dette er en bil som koster godt over 100000, bilen jeg hadde, som jeg solgte, fikk jeg 7500 for. Jeg trodde selvsagt ikke det var nødvendig å signere noen papirer på en bursdagsgave fra kjæresten min. Om det gjør meg naiv, så får jeg være det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Ok, men da er det deler av avtalen han har gått tilbake på og det er din oppgave og finne ut av hvorfor før det biter deg i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er det deler av avtalen han har gått tilbake på og det er din oppgave og finne ut av hvorfor før det biter deg i ræva.

Absolutt. Samtidig som jeg er spent på hva han vil fortelle venner og ikke minst familie, han er opptatt av fasade. Synes det høres ut som en litt absurd historie-"nei, bilen kjæresten min fikk i fjor? Den tok jeg tilbake igjen. Nå har eksen min den. Så kjæresten min går og tar bussen hun, men jeg tror kanskje hun snart flytter inn til meg. " fremstilles bra som en gentleman da synes jeg. Viktig å ta vare på både kjærester OG ekser. En stund

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt. Samtidig som jeg er spent på hva han vil fortelle venner og ikke minst familie, han er opptatt av fasade. Synes det høres ut som en litt absurd historie-"nei, bilen kjæresten min fikk i fjor? Den tok jeg tilbake igjen. Nå har eksen min den. Så kjæresten min går og tar bussen hun, men jeg tror kanskje hun snart flytter inn til meg. " fremstilles bra som en gentleman da synes jeg. Viktig å ta vare på både kjærester OG ekser. En stund

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Ts her, om noen var i tvil.:-)

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Er det virkelig ingen som stusser på 

1) TS fikk en BIL

2) TS har kun betalt eget forbruk av drivstoff

3) TS er lei seg og skuffet 

 

Med mindre du lever en 50-Shades of-Grey-roman, så er det helt vanlig å selv sørge for at du kjører i en trygg bil & dekker de kostnadene når man har bil medfører.

 

 

TS er i tvil om hun vil være i et forhold med en mann som ikke vil (fortsette å) gi henne en bil.

Jeg har mine tvil om at TS vil være et tap for denne mannen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som stusser på

1) TS fikk en BIL

2) TS har kun betalt eget forbruk av drivstoff

3) TS er lei seg og skuffet

Med mindre du lever en 50-Shades of-Grey-roman, så er det helt vanlig å selv sørge for at du kjører i en trygg bil & dekker de kostnadene når man har bil medfører.

TS er i tvil om hun vil være i et forhold med en mann som ikke vil (fortsette å) gi henne en bil.

Jeg har mine tvil om at TS vil være et tap for denne mannen...

Du har helt rett, det er slett ikke sikkert jeg er noe tap for denne mannen.

Men som jeg har presisert i tidligere innlegg, jeg ba ALDRI om noen bil. Jeg hadde bil, men han ville gi det som gave til meg. Hva som var gaven ble tydeligvis en misforståelse, og satt meg i en kjip situasjon.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Samtidig som jeg er spent på hva han vil fortelle venner og ikke minst familie, han er opptatt av fasade. Synes det høres ut som en litt absurd historie-"nei, bilen kjæresten min fikk i fjor? Den tok jeg tilbake igjen. Nå har eksen min den. Så kjæresten min går og tar bussen hun, men jeg tror kanskje hun snart flytter inn til meg. " fremstilles bra som en gentleman da synes jeg. Viktig å ta vare på både kjærester OG ekser. En stund

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som stusser på 

1) TS fikk en BIL

2) TS har kun betalt eget forbruk av drivstoff

3) TS er lei seg og skuffet 

 

Med mindre du lever en 50-Shades of-Grey-roman, så er det helt vanlig å selv sørge for at du kjører i en trygg bil & dekker de kostnadene når man har bil medfører.

 

 

TS er i tvil om hun vil være i et forhold med en mann som ikke vil (fortsette å) gi henne en bil.

Jeg har mine tvil om at TS vil være et tap for denne mannen... 

1) En BIL - en vanskelig gave å få, men også en vanskelig gave å si nei takk til. Han som ga TS bilen visste at hun ikke hadde råd til å kjøpe den. Han valgte å gi henne disposisjonsretten, og så skulle hun betale alle utgiftene etter et år (veiavgift og forsikring i tillegg). Det har hun råd til, og hun har disponert pengene fra salget av egen bil utfra gaven/avtalen huhn fikk for et år siden.

2) TS har visst hun ikke eier bilen (hun aldri ba om), men hun har vært takknemmelig for den. TS var klar til å betale resten av utgiftene etter det første året, det at bilen synker i verdi er knyttet til valget han tok helt av seg selv. Dersom han hadde vært ærlig i fjor, så hadde TS hatt mulighet til å vurdere hva som var rettest for henne.

3) TS er lei seg og skuffet fordi han har endret "reglene" og setter henne i en vanskelig situasjon. Det er forståelig.

 

TS hadde sørget for en bil hun dekket kostnadene til og som hun var fornøyd med. Det er nok flere som stusser på at han valgte å gi henne bilen i utgangspunktet, men det var noe han bestemte seg for.

 

TS er i tvil om hun vil fortsette å være i et forhold med en som (slik jeg oppfatter situasjonen) under dekket av å være snill gir henne en gave (og endrer forutsetningene etterpå) som koster henne mer enn hun har råd til. Hadde hun fått blomster til bursdagen i fjor og fortsatt kjørt rundt i sin gamle bil hadde hun nok ikke vært i tvil.

Jeg er mere i tvil om mannen vil være et tap for TS.

Anonymous poster hash: 34ddb...f09

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Hun har fått kjøre en bra bil med kun bensinutgifter. Hun solgte sin gamle bil.

Det siste året kunne hun ha satt av både de pengene, samt hva hun ellers ville ha hatt.

Hvis han ikke gir henne bilen i kjærestegave er han en dust

Hvis hun krever å få bilen er hun en enda større dust

Hvis bilen er hva som vil avgjøre om disse to skal være sammen eller ikke, så virker det som at de fortjener hverandre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer vel ikke så mye. Jeg tok buss til jobb i dag, kjæresten min er litt snurt over at jeg ikke ville komme til han, for han kunne kjørt meg til jobb. Har enda ikke snakket med han, kun lagt fram på meldinger hva jeg føler omkring dette. Han svarer kategorisk at dette var en klar avtale, noe jeg mener det ikke var. Jeg forstår at noen stusser på at jeg fikk en bil til bursdagen, det gjør jeg selv også. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg takket pent nei. Så der kan man si at jeg har vært naiv. Uansett, han står fast på at dette gjaldt for ett år, jeg er uenig, og sier at ordlyden var annerledes-om ett år skulle vi se hvordan vi gjorde det. Det var aldri noe tema at jeg skulle kjøpe ut bilen. Huff, jeg vet ikke. Det blir en prat med han når anledningen byr seg, foreløpig har jeg faktisk ikke lyst til å treffe han.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg helgejobb så du får råd til ny bruktbil. Du får nok ikke like mye tid til å treffes, og må si nei til besøk hos svigers og hans venner siden du ikke har bil og må jobbe mer, men du kommer til å oppnå en bil du selv har kontroll over igjen. Ikke flytt inn med ham. Avvent og se hvordan forholdet utvikler seg.

Anonymous poster hash: 96799...d4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg ts. Dette hadde vært en stor dealbraker for min del ihvertfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skaff deg helgejobb så du får råd til ny bruktbil. Du får nok ikke like mye tid til å treffes, og må si nei til besøk hos svigers og hans venner siden du ikke har bil og må jobbe mer, men du kommer til å oppnå en bil du selv har kontroll over igjen. Ikke flytt inn med ham. Avvent og se hvordan forholdet utvikler seg.

Anonymous poster hash: 96799...d4f

Det er vel omtrent sånn jeg tenker. Jeg kommer til å ha fokus på å kjøpe meg en bil, kanskje ikke etter hans standard når det gjelder sikkerhet, men hey-det er heller ikke viktig lenger. Jeg tror kanskje dette har ødelagt mye i forholdet vårt, jeg føler som en skrev her, at jeg kommer i en takknemmelighetsgjeld til han, og det ønsker jeg virkelig ikke. Dette valgte han å gjøre av egen fri vilje.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig på følelsen at du kommer til å la dette bare bli en sak som du irriterer deg over de neste årene og så gir du etter for han og flytter inn hos han og da blir det enda mer kontrollering fra hans side, og så blir dette en sak som bare ligger og murrer. Og så blir du Nora i hans lille dukkehjem. 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt er sammen med denne mannen. 



Anonymous poster hash: 3da72...171
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dette jeg kommer til å gjøre. La han hente bilen, og deretter blir det et problem for meg å komme meg både til han og andre steder. Jeg er veldig enig i mange av svarene jeg har fått. Han har i et helt år vært den"snille", nå står jeg plutselig uten bil, og har ikke tenkt å forklare så mye til hans foreldre eller andre. Avtalen var ikke at jeg skulle kjøpe den ut etter et år, og jeg spurte heller ALDRI om å få låne noen bil av han. Jeg hadde bil jeg.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Så du trodde at du fikk en gave til 120.000 til bursdagen?

At du etter året var omme kun skulle overta betaling av forsikring og veiavgift?

Jeg synes det var en fin gave - fri bil i et år så kan du få kjøpe den til en rimeligere pris enn han betalte etter året var omme. Dersom han har lån på bilen så koster det ham MYE hver måned. Jeg synes det er helt utrolig at du ikke har fått klarhet i dette tidligere når det tydeligvis aldri har vært aktuelt for deg å kjøpe en bil i den prisklassen. 

Som jeg forstod så fikk du tilbud om å kjøpe den - men takket nei. Du har hatt en fantastisk mulighet til å spare penger dette året men har valgt å ikke gjøre det. Jeg synes det er utrolig å lese at folk kaller ham psykopat og at all medlidenhet ligger hos deg. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker sikkert som # 139 over skisserer, men jeg synes ikke at det er helt utolig at du regnet med å bare overta kostnadene etter et år. Du tenkte vel også å betale avdragene? Men nå er den tilbakelevert, finn deg en billig bil og ta en liten time out fra han her. Så får du se når det kommer litt på avstand.

Anonymous poster hash: c4568...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...