Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du bør fortelle hvordan du opplever dette, og få frem at du stusser over at han lot deg selge den gamle bilen din om det bare var meningen at du skulle få låne hans i et år. Ikke for det - et år med fri tilgang på bil er jo en flott gave! Du har spart mye penger, men han burde jo fått tydelig frem at du bare skulle få ha den i et år. Og jeg mener det bare er rimelig at han venter med å selge bilen til du har fått kjøpt deg en ny (billigere) bil. Kan hende han tror at du visste at det bare var snakk om å låne den et år, og dermed lar deg disponere den lengre når han skjønner at du misforstod - så du får ordnet deg med "ny" bil innen en viss tid? :)

Dere er jo tross alt kjærester. Om dette ikke bare er en misforståelse, så skjønner jeg ingenting...

Jeg tror ikke det er noen misforståelse, dessverre. Han sa at om et år kunne vi se-kanskje den skulle skrives over på meg da. Det var aldri tema å ta den tilbake igjen. Jeg har, så lenge jeg har kjent han, ikke vært i posisjon til å kjøpe en så dyr (for meg) bil. Men han ville absolutt at jeg skulle kjøre sikkert, derfor kjøpte han den.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Jeg hadde blitt fly forbanna over at han hadde fått meg til å selge bilen jeg hadde fra før, under falske forhåpninger om at jeg hadde tilgang til bilen han lånte bort, hvis jeg var deg. Når han i tillegg skal ha den tilbake for å selge den, gjør det jo bare alt enda mer merkelig. Dette er jo direkte dårlig gjort, og ikke minst så har det satt deg i en merkelig situasjon, rent følelsesmessig. Du må jo være både forbannet, skuffet og en smule desillusjonert over hele forholdet nå. For en ubetenksom tulling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har dere store kommunikasjonsproblemer, eller så er han en idiot. Muligens begge deler. Hører ut som forholdet deres døde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han da du fikk bilen? "Tada! værsågod, her er bursdagsgaven din!"? Det kommer ikke frem av svarene dine om gaven var selve bilen, eller å få lov til å disponere den. Har dere en skriftlig avtale angående hvem som er økonomisk ansvarlig for den? Hva var avtalen ved et eventuellt brudd?

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette. Han har gjennom hele året minnet meg på en million ganger hvor snill han har vært. Og det synes jeg selvsagt at han har! Jeg har vært veldig takknemlig, og det har selvsagt vært til stor hjelp for meg. Vi er i grunnen helt enige om at det har vært snilt gjort, kun uenige om at han vil ha den tilbake nå som året har gått. Det trodde ikke jeg var avtalen.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Kanskje han skal ta den tilbake for så å gi deg den enda et år i gave :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig mann du har. Mulig du har svart på dette men..hva er begrunnelsen for at han vil ha bilen tilbake? Vil han ikke bruke mer penger på en bil som du bruker? Hvis du hadde bil fra før, så så får du kjøpe deg en ny billig bil. Så får du kjøre motsatt retning av hvor han bor..



Anonymous poster hash: cc0e8...6c6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en merkelig mann du har. Mulig du har svart på dette men..hva er begrunnelsen for at han vil ha bilen tilbake? Vil han ikke bruke mer penger på en bil som du bruker? Hvis du hadde bil fra før, så så får du kjøpe deg en ny billig bil. Så får du kjøre motsatt retning av hvor han bor..

Anonymous poster hash: cc0e8...6c6

Begrunnelsen er vel at det har kostet masse penger. Det vet jeg jo, han har minnet meg på det hver gang han har betalt noe. Men det teller tydeligvis ikke lenger at jeg kjører sikkert, eller kjører i det hele tatt faktisk. Jeg kunne fint overtatt kostnadene på bilen, men ikke det det faktisk ville koste å kjøpe den ut.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han da du fikk bilen? "Tada! værsågod, her er bursdagsgaven din!"? Det kommer ikke frem av svarene dine om gaven var selve bilen, eller å få lov til å disponere den. Har dere en skriftlig avtale angående hvem som er økonomisk ansvarlig for den? Hva var avtalen ved et eventuellt brudd?

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

Da sa han: værsågod! I ett år betaler jeg alle kostnader bortsett fra drivstoff og bompenger. Det var det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sa han: værsågod! I ett år betaler jeg alle kostnader bortsett fra drivstoff og bompenger. Det var det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Hm... Tenkte han at han skulle betale i 1 år, åsså skulle du ta over etter dette? At han liksom skulle hjelpe deg i gang? Men sært at han kjøper en bil som du selv ikke kan betjene...Da skjønner han jo at han må betale for den hele tiden.

Anonymous poster hash: cc0e8...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig oppførsel fra han.

 

Er det en mulighet for at dere har misforstått hverandre når bilen ble kjøpt?

 

Uansett så har du vel bursdag? Si at du ønsker deg ny bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig oppførsel fra han.

Er det en mulighet for at dere har misforstått hverandre når bilen ble kjøpt?

Uansett så har du vel bursdag? Si at du ønsker deg ny bil.

I og med at dette var helt og holdent hans valg, så var det ingen misforståelser såvidt jeg kan se. Han kjøpte bil, jeg hadde en gammel bil. Jeg fikk (låne?) hans, og solgte min. Jepp, bursdag i midten av august, da skal jeg ønske meg ny bil.☺️☺️

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at dette var helt og holdent hans valg, så var det ingen misforståelser såvidt jeg kan se. Han kjøpte bil, jeg hadde en gammel bil. Jeg fikk (låne?) hans, og solgte min. Jepp, bursdag i midten av august, da skal jeg ønske meg ny bil.☺️☺️

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Hmm.

 

Det avgjørende her for meg i forhold til et evt videre forhold til vedkommende ville vært hans reaksjon når du la fram hvordan du oppfattet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia her er jo at han tilsynelatende ikke bryr seg om TS nå står uten bil. Det gir hele gaven en bismak når opplegget er tidsbegrenset, spesielt når TS ikke hadde tenkt å kvitte seg med sin egen bil.

 

Om jeg hadde fått en gave med tidsbegrensning, det vil si en ting som måtte leveres tilbake etter en tid, så hadde jeg takket pent nei. Som jeg forstår det, har TS ikke blitt informert om at det lå inne en tidsbegrensning på gavmildheten. 

 

 



Anonymous poster hash: ce037...d38
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja kanskje. Det er jo dette jeg føler også. Det blir vanskelig å fortsette et godt forhold nå. Og her jeg bor er litt avstander, så må ta buss og gå, uten at det er noe galt i det-det bare blir litt rart når han har biler så det rekker. Og satt meg i den situasjonen at jeg nå ikke har bil.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Det er jo enkelt å forstå. Han har planer om å dumpe deg, men vil ha tilbake bilen først for å slippe det dramaet etterpå.

Anonymous poster hash: 368b5...70d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en snill kjæreste som var grei og gav meg en bil i bursdagsgave i fjor. Jeg synes det var vel overkant, men han presiserte at det var viktig for han at jeg kjørte sikkert, og min gamle bil var vel strengt tatt ikke det. Jeg tok i mot, med avtale om at han skulle betale alle kostnader(forsikring, veiavgift), jeg sto selvsagt for drivstoff og bensin, i ett år.

Nå ha året gått, og han vil ha bilen tilbake. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe den ut, og ærlig talt var vel ikke det avtalen heller. Jeg har solgt min gamle bil, dermed står jeg altså igjen med null bil. Han har ikke behov for den, da han har egen bil. Jeg synes dette er vanskelig, for vil jo ikke virke utakknemlig, men da gjaldt ikke det lenger at han ville jeg skulle kjøre sikkert? Han ha en enormt romslig økonomi, hvertfall i forhold til meg. Nå kjenner jeg egentlig bare at jeg er litt lei meg og skuffet. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 0ff2c...7f0

Aner ikke hva jeg hadde gjort. Er bilen registrert på han er det vel ingenting å gjøre med det. Men er itrolig bedritent gjort å kreve tilbake gaver. Er tydelig at han bare gjør det for å være kjip.

Er han sur på deg for noe?

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkelt å forstå. Han har planer om å dumpe deg, men vil ha tilbake bilen først for å slippe det dramaet etterpå.

Anonymous poster hash: 368b5...70d

Tanken slo også meg, at dette kan være en mulighet

Anonymous poster hash: 1ab68...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At han har tenkt å dumpe meg er selvsagt en mulighet. Samtidig så har han nettopp foreslått at vi skal flytte sammen, så jeg tviler litt på det. Det er hvertfall uaktuelt nå.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har faktisk flere biler.. Ja, tror nok han skal selge den. Han vil neppe bli sett i en yaris, selv om jeg synes den er kjempestilig. Jeg synes bare det blir så enormt rart.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Da kunne han heller solgt den til deg da... ikke for det. Hadde vært dårlig gjort siden han gav den i gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er kontrollerende. Dette er jo et tegn på at han ikke er helt normal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har tenkt å dumpe meg er selvsagt en mulighet. Samtidig så har han nettopp foreslått at vi skal flytte sammen, så jeg tviler litt på det. Det er hvertfall uaktuelt nå.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Kanskje han har tenkt at du kan låne en av hans andre to biler da, hvis dere bor sammen?

Spør han om det

Anonymous poster hash: 1ab68...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...