Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åpenbart er ikke kommunikasjonen mellom oss den beste akkurat nå, så sålangt later han egentlig bare som ingenting.

TsAnonymous poster hash: 34fc5...9e3

Er det noe vits i å være i et forhold med ham når han later som om dette ikke er et problem? Hvordan vil det være å bo sammen med eller få barn med en som later som at problemer ikke finnes?

Anonymous poster hash: b76b8...2b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du har ikke forklart han hvordan du føler dette?

 

Hans reaksjon på det vil fortelle deg mye om han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis ikke jeg tar feil skrev du at det var det dere avtalte at han skulle få den tilbake etter ett år. Da dere avtalte det, ga han deg en begrunnelse på hvorfor han ville ha det slik?

 

Kanskje ville han at du skulle få tid til å spare opp penger på ett år, men ser nå at du ikke har gjort det, og dermed synes at det da ikke nytter å bidra på den måten?

Det her e rbare ett eksempel på hva han kan ha tenkt. Jeg prøver bare å se for meg hvilke mer fornuftige tanker han kunne hatt, for ellers høres det ganske merkelig ut (jeg har bare leste første side, så det kan hende det er kommet mer forklaring senere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette. Han har gjennom hele året minnet meg på en million ganger hvor snill han har vært. Og det synes jeg selvsagt at han har! Jeg har vært veldig takknemlig, og det har selvsagt vært til stor hjelp for meg. Vi er i grunnen helt enige om at det har vært snilt gjort, kun uenige om at han vil ha den tilbake nå som året har gått. Det trodde ikke jeg var avtalen.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Dette synes jeg er det mest skremmende med denne mannen. Det er en ting at han kjøper en bil, men at han må minne deg på hvor snill han er hadde fått meg til å løpe. Folk som kjøper gaver for å fremheve seg selv, og i tillegg må poengtere det gjentatte ganger, er utrolig slitsomme. Er ellers tydelig at det er en misforståelse og at han skulle vært klinkende klar på at bilen kun kan disponeres i ett år. For min del virker det i stedet som om at han har ombestemt seg plutselig.

Anonymous poster hash: 60785...681

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke forklart han hvordan du føler dette?

Hans reaksjon på det vil fortelle deg mye om han.

Jeg føler vel ikke vi har snakket skikkelig sammen om det. Han vet jeg er skuffet for at jeg trodde det var annerledes, men da later han som ingen ting.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel ikke vi har snakket skikkelig sammen om det. Han vet jeg er skuffet for at jeg trodde det var annerledes, men da later han som ingen ting.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Da synes jeg du skal ta det opp igjen, og få en ordentlig prat slik at dette blir ute av verden.

Endret av Arca
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg du skal ta det opp igjen, og få en ordentlig prat slik at dette blir ute av verden.

Det må jeg. Ingen tvil om det. Men det har ikke vært helt tid eller anledning til det, i tillegg til at jeg skal innrømme at jeg gruer meg..

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sa han: værsågod! I ett år betaler jeg alle kostnader bortsett fra drivstoff og bompenger. Det var det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Oppfordret han deg til å selge bilen din og på den måten "la opp til" at du sku stå uten bil, eller var noe du tok iniativ til?

Anonymous poster hash: b37ef...aec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordret han deg til å selge bilen din og på den måten "la opp til" at du sku stå uten bil, eller var noe du tok iniativ til?

Anonymous poster hash: b37ef...aec

Det var vel jeg som gjorde på eget iniativ. Jeg trodde vel ikke jeg hadde bruk for den.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte en bil du fikk disponere gratis i ett år. Når året var over kunne du ikke kjøpe bilen fordi du har brukt opp pengene, som du kunne ha brukt på bil, på deg selv og ferietur. Nå virker det som at du har lyst til å sverte omdømmet hans ved å fortelle hvor slem han har vært som har solgt bilen til eksen sin.

 

Hvordan er det han som ender opp som den store stygge ulven i denne historien? 

 



Anonymous poster hash: 4d877...96b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte en bil du fikk disponere gratis i ett år. Når året var over kunne du ikke kjøpe bilen fordi du har brukt opp pengene, som du kunne ha brukt på bil, på deg selv og ferietur. Nå virker det som at du har lyst til å sverte omdømmet hans ved å fortelle hvor slem han har vært som har solgt bilen til eksen sin.

Hvordan er det han som ender opp som den store stygge ulven i denne historien?

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Jeg synes ikke han minner så veldig om en ulv.:-) men det jeg har reagert på er hvordan avtalen har forandret seg underveis, jeg solgte bilen jeg hadde som vel var gammel, men gikk som en klokke. Han har hele tiden visst at jeg ikke har råd til å kjøpe ut bilen hans. Dette er i hovedtrekk det jeg har reagert på.

Ps. Håper det ikke er lenge til du har ferie, det høres ut som du kan trenge litt fri for å finne igjen roen. God sommer😊

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som stusser på

1) TS fikk en BIL

2) TS har kun betalt eget forbruk av drivstoff

3) TS er lei seg og skuffet

Med mindre du lever en 50-Shades of-Grey-roman, så er det helt vanlig å selv sørge for at du kjører i en trygg bil & dekker de kostnadene når man har bil medfører.

TS er i tvil om hun vil være i et forhold med en mann som ikke vil (fortsette å) gi henne en bil.

Jeg har mine tvil om at TS vil være et tap for denne mannen...

Det var ikke ts som bad om det. Var kjæresten som sa at gaven besto i at han skulle betale de store utgiftene i ett år og ts trodde hun skulle ta over og vetale de itgiftene når året var omme. I etterpåklokskapens lys så burde hun i utgvpunktet takket nei til hele bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg syns det rart TS trodde hun skulle få fortsette å disponere bilen etter ett år var gått ved å ta over utgiftene. Spesielt hvis det ikke kom ordentlig frem fra kjæresten at avtalen var ett år da han overrakk gaven.
Hadde jeg vært i TS sin situasjon, og vi hadde ett godt forhold og hadde planer om å flytte sammen ville jeg trodd at jeg kunne få disponere bilen videre med å betale utgiftene på bilen, utenom lånet. I hvertfall hvis jeg aldri hadde fått konkret beskjed om at det kun gjaldt ett år. Skulle det blitt slutt hadde han fått tilbake bilen siden den rettmessig er hans. Hvis de hadde flyttet sammen hadde vel alt blitt fellesutgifter og bilene disponeres om hverandre.

 



Anonymous poster hash: a43a3...ef2
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sagt at det er hans ansvar heller, jeg. Jeg hadde bil som jeg betalte kostnadene på selv, jeg. Så ga/lånte han meg en bil fordi jeg måtte kjøre sikkert! Det gjelder ikke lenger, for nå skal eksen overta den.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Skal EKSEN overta bilen du fikk i gave? Så han prioriterer eksen framfor kjæresten?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

 

Han kjøpte en bil du fikk disponere gratis i ett år. Når året var over kunne du ikke kjøpe bilen fordi du har brukt opp pengene, som du kunne ha brukt på bil, på deg selv og ferietur. Nå virker det som at du har lyst til å sverte omdømmet hans ved å fortelle hvor slem han har vært som har solgt bilen til eksen sin.

 

Hvordan er det han som ender opp som den store stygge ulven i denne historien? 

 

Anonymous poster hash: 4d877...96b

 

Når man gir en gave som medfører ekstra kostnader må dette avklares med mottaker på forhånd.

 

En situasjon som ikke er helt sammenlignbar i konsekvens, men likevel sammenlignbar i prinsippet, er om jeg gir deg en luksusferie.

Når vi kommer hjem sender jeg deg en regning for flyreise og frokost, fordi jeg mente det burde være innlysende at jeg kun mente oppholdet.

Jeg visste på forhånd at du ikke ville reist på en slik tur, det ville ikke vært noe du hadde prioritert. 

Ikke ok fra min side?

 

De økonomiske konsekvensene av gaven burde i dette tilfellet vært avklart på forhånd, akkurat som at konsekvensene av å motta bilen burde vært avklart på forhånd.

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal EKSEN overta bilen du fikk i gave? Så han prioriterer eksen framfor kjæresten?

Hvis du leser litt lenger fra så ser du kanskje at TS først ble tilbudt å kjøpe bilen. Da hun ikke ville det så takket hans eks og hennes kjæreste takk til å kjøpe bilen. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man gir en gave som medfører ekstra kostnader må dette avklares med mottaker på forhånd.

 

En situasjon som ikke er helt sammenlignbar i konsekvens, men likevel sammenlignbar i prinsippet, er om jeg gir deg en luksusferie.

Når vi kommer hjem sender jeg deg en regning for flyreise og frokost, fordi jeg mente det burde være innlysende at jeg kun mente oppholdet.

Jeg visste på forhånd at du ikke ville reist på en slik tur, det ville ikke vært noe du hadde prioritert. 

Ikke ok fra min side?

 

De økonomiske konsekvensene av gaven burde i dette tilfellet vært avklart på forhånd, akkurat som at konsekvensene av å motta bilen burde vært avklart på forhånd.

Skulle det vært sammenlignbart ville vel det vært mer riktig om du ikke spanderte luksusferie på meg etter å ha gjort det en gang. Du hadde jo nemlig kjøpt luksusferie til meg i fjor og jeg trodde du skulle ta meg med på en ferie i år og. Så jeg har brukt alle feriepengene på meg selv og har ikke satt av penger til årets ferietur.

Elsker du  meg mindre i år enn du gjorde i fjor kanskje? Jeg så det som en selvfølge at du skulle spandere en ny luksusferie og nå føler jeg meg kjempelurt, fordi jeg har alt brukt opp pengene mine. :(

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser litt lenger fra så ser du kanskje at TS først ble tilbudt å kjøpe bilen. Da hun ikke ville det så takket hans eks og hennes kjæreste takk til å kjøpe bilen.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Siden han visste at hun ikke kunne kjøpe bilen, så velger jeg å tro at han opprinnelig hadde tenkt å selge eksen bilen. Han spurte nok TS om hun ville kjøpe bilen av høflighet eller noe sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

 

Skulle det vært sammenlignbart ville vel det vært mer riktig om du ikke spanderte luksusferie på meg etter å ha gjort det en gang. Du hadde jo nemlig kjøpt luksusferie til meg i fjor og jeg trodde du skulle ta meg med på en ferie i år og. Så jeg har brukt alle feriepengene på meg selv og har ikke satt av penger til årets ferietur.

Elsker du  meg mindre i år enn du gjorde i fjor kanskje? Jeg så det som en selvfølge at du skulle spandere en ny luksusferie og nå føler jeg meg kjempelurt, fordi jeg har alt brukt opp pengene mine. :(

Anonymous poster hash: 4d877...96b

 

Så du er ikke enig i prinspippet om at gaver som medfører utgift for mottaker bør avklares med mottaker før kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det vært sammenlignbart ville vel det vært mer riktig om du ikke spanderte luksusferie på meg etter å ha gjort det en gang. Du hadde jo nemlig kjøpt luksusferie til meg i fjor og jeg trodde du skulle ta meg med på en ferie i år og. Så jeg har brukt alle feriepengene på meg selv og har ikke satt av penger til årets ferietur.

Elsker du meg mindre i år enn du gjorde i fjor kanskje? Jeg så det som en selvfølge at du skulle spandere en ny luksusferie og nå føler jeg meg kjempelurt, fordi jeg har alt brukt opp pengene mine. :(

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Forstår ikke helt hvordan du får det til å bli sånn. Ser det ikke på den måten i det helt tatt. Tenker mer at nå kom regningen for flybilletten. For om han nå vil ha så mye for bilen at han ikke har tapt noe, så er det jo ikke lenger en gave. Han har bare ordnet det sånn at utgiftene hun ettertrykkelig sa hun ikke hadde råd til, kom i fanget på henne et år senere, hvor han i et helt år har fortalt alle hvor snill han er som har gitt henne en bil. Er ikke det sært så vet ikke jeg.

Som tidligere sagt, så kunne det vært en fin gave å gi henne et år på å spare dersom hun plutselig sto uten bil og ønsket seg en ny og bedre men trengte et år på å spare. At han gjorde henne en tjeneste med å gi henne et år å spare på. Men det er ikke det som er tilfellet. Her skulle jo på en måte utleggene han hadde dette året være gaven,hun skulle bare overta betalingene etter et år. Men nå måtte hun plutselig betale alt, hvis ikke solgte han hele bilen. Og det har han jo gjort.

Jeg pleier i allefall ikke å måtte betale for mine egene gaver når det er gått en tid.

Jeg føler i alle fall veldig med ts. Ikke fordi hun må kjøpe ny bil selv, men fordi typen hennes er en dust.

Endret av Alkymist
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...