Gå til innhold

Terrorangrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet

10987394_748396615255714_717168099933492

Carls korttidshukommelse er ikke lenger hva den en gang var. Han husker tydeligvis ikke så langt tilbake som til 2011...

Anonymous poster hash: f9eef...d38
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt ambivalent i fht dette med å krenke folk ganske enkelt fordi man kan. Er ikke du? Jeg vil ikke frata noen retten til å si hva de vil, men jeg er litt i tvil om jeg er med på at fornærmelser for fornærmelsens egen del egentlig har noe for seg. Det var det jeg sa.

Men du er kanskje så katolsk i hodet at du anser alt annet enn total og uforbeholden støtte til alle som påberoper seg ytringsfriheten, er symptomatisk for at man ikke tror på den selv?

Dette er som med Lars Vilks. Jeg liker ikke mannen. Jeg finner ham intenst usympatisk, og jeg har null respekt for ham som "kunstner" eller hva man nå skal kalle det. Han er vel mer det Nietzche ville kalt en "Wullster" ("Kunst kommer av å "kunne", ikke av å "ville". Ellers ville det hett "wulst").

Men jeg må innrømme ham den samme ytringsfrihet som alle andre, og beskyttelse når den får ham i trøbbel.

Personlig i det virkelige liv, ville jeg aldri krenket noen. Men jeg vil argumentere sterk på at du skal ha rett til og krenke meg og alt jeg står for. Oppfatter vel egentlig at vi er enig. Du vet, på nett har vi alle roller. Det er ikke nødvendigvis slik man er i virkeligheten. Det er viktig og huske på. :forvirret:

Skrevet

Som du selv ynder å uttrykke det, det vet da du føkk-all om.

Antakeligvis enda mindre enn Hva Cuckold gjør.

Dine og Cuckolds antakelser om at det er selvsensur og for lite muslimhets som gjør at folk som Vilks fortsatt har politibeskyttelse, stiller jeg meg tvilende til.

Blant annet pga trykkbarheten til slikt stoff. Jeg mener, det skal ha en viss aktualitet. Man lager gjerne tegninger som er dagsaktuelle.

Etter Charlie Hebdoe-massakren kom det jo mange tegninger om den, og en av mine favoritter er den der terrorister fyrer løs på avisbygningen, uten å se at de også skyter moskeen i bakgrunnen i fillebiter. Det var veldig dagsaktuelt, og en intelligent kommentar. Men den kunne ikke vært trykket dagen før.

Det du foreslår blir litt som de "protest-karikaturene" som man har sett en del av i muslimske land, der hele poenget er at "fornærmere dere profeten vår, så fornærmer vi profeten deres". Men de er ikke hverken spisset, morsomme eller rammende på noen måte, de er bare stølle og for en stor del uten noe poeng.

Jeg håper for all del ikke at vi skal få en avishverdag der vi hengir oss til rituell blasfemi av ren og skjær pliktfølelse.

Som sagt mange ganger før; stil deg tvilende til hva du cil, og hvorfor, men ikke forvent at din eventuelle tvil forklarer noe som helt, eller kan tas til inntekt for det syn du fronter.

Du viser, selv om du faktisk har strammet din retorikk litt opp i forhold til ytringsfriheten, og angrepene på den, at du fremdeles ikke forstår hvordan dette angrepet utarter seg, og hvordan dette fasiliteres av den politisk korrekte delen av pressen, og den unnfallenhet overfor ideologien islam.

Men, det er for så vidt helt greit, det er en glede å se - f.eks. her på KG - at flere og flere faktisk gjør det, og uttrykker det!

Skrevet

10987394_748396615255714_717168099933492

Carls korttidshukommelse er ikke lenger hva den en gang var. Han husker tydeligvis ikke så langt tilbake som til 2011...

Anonymous poster hash: f9eef...d38

Var det islamsk terror i Norge i 2011?

• Liker 1
Skrevet

Personlig i det virkelige liv, ville jeg aldri krenket noen. Men jeg vil argumentere sterk på at du skal ha rett til og krenke meg og alt jeg står for. Oppfatter vel egentlig at vi er enig. Du vet, på nett har vi alle roller. Det er ikke nødvendigvis slik man er i virkeligheten. Det er viktig og huske på. :forvirret:

Å, har vi roller? Helt nytt for meg. Jeg har visse hemmeligheter, som hvem jeg er, hvor jeg bor, hva jeg driver med, telefonnumeret mitt og så videre, men jeg har ingen "rolle".

• Liker 1
Skrevet

Carl Ivar er gammal, da.

Men fortsatt så skaper han debatt. Hagen har aldri vært min favoritt. Men mannen har gjennom tiden kommet med politiske utspill, man muligens i ettertid ser man burde tatt alvorlig.

Skrevet

Jeg er litt ambivalent i fht dette med å krenke folk ganske enkelt fordi man kan. Er ikke du? Jeg vil ikke frata noen retten til å si hva de vil, men jeg er litt i tvil om jeg er med på at fornærmelser for fornærmelsens egen del egentlig har noe for seg. Det var det jeg sa.

Men du er kanskje så katolsk i hodet at du anser alt annet enn total og uforbeholden støtte til alle som påberoper seg ytringsfriheten, er symptomatisk for at man ikke tror på den selv?

Dette er som med Lars Vilks. Jeg liker ikke mannen. Jeg finner ham intenst usympatisk, og jeg har null respekt for ham som "kunstner" eller hva man nå skal kalle det. Han er vel mer det Nietzche ville kalt en "Wullster" ("Kunst kommer av å "kunne", ikke av å "ville". Ellers ville det hett "wulst").

Men jeg må innrømme ham den samme ytringsfrihet som alle andre, og beskyttelse når den får ham i trøbbel.

Du har fremdeles ikke fattet hvorfor det er viktig ikke å la seg kue.

Den voldelige reaksjonen på karikaturer og annen islam-kritikk er hele grunnen til å det er viktig å fortsette med det.

Hønen og egget, men det forstår du - som det er tydelig i bl.a. dette innlegget - ikke en dr*tt av!

Som du heller ikke gjorde det i den andre tråden fra 2013.

• Liker 1
Skrevet

Å, har vi roller? Helt nytt for meg. Jeg har visse hemmeligheter, som hvem jeg er, hvor jeg bor, hva jeg driver med, telefonnumeret mitt og så videre, men jeg har ingen "rolle".

Du er her, Mann 42 og du har etablert din stil. Din rolle som jeg vil kalle det. Jeg henger litt etter slik vi var på VGD og AD i sin tid. Der var vi mer tydelig på roller osv. ABB deltok der i mange år og jeg hadde mange debatter med han. Ingen ville trodd han kunne utføre det han gjorde. Det var andre på AD som var langt mer ekstreme en han på den tiden.

Skrevet

Ikke på vilkår. Ytringsfriheten er ytringsfrihet, er du ikke enig? Vennligst forklar hva som kan ytres som rettferdiggjør drap.

Anonymous poster hash: d330e...33c

• Liker 1
Skrevet

Ikke på vilkår. Ytringsfriheten er ytringsfrihet, er du ikke enig? Vennligst forklar hva som kan ytres som rettferdiggjør drap.

Anonymous poster hash: d330e...33c

Skriver du alltid kommentaren din med en gang du har lest den første setningen i innlegget du svarer på? Hvis du leser setningen under, også, så vil du der se at jeg "ikke vil frata noen retten til å si hva de vil". Mao, jeg er uforbeholdent for andre menneskers ytringsfrihet.

• Liker 1
Skrevet

Men fortsatt så skaper han debatt. Hagen har aldri vært min favoritt. Men mannen har gjennom tiden kommet med politiske utspill, man muligens i ettertid ser man burde tatt alvorlig.

Jeg mente det mer som en kommentar til at preseniliteten kanskje hadde fratatt ham minnet om Utøya-massakren. Terromessig mistet vi uskylden vår for flere år siden, og i minst like stor grad som resten av Europa.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mente det mer som en kommentar til at preseniliteten kanskje hadde fratatt ham minnet om Utøya-massakren. Terromessig mistet vi uskylden vår for flere år siden, og i minst like stor grad som resten av Europa.

Har Norge egentlig hatt noen uskyld? Jeg har hørt folk si et tidligere, etter ABB sine drap. Vi har jo opplevd mye gjennom tiden her i landet. Men ok, om man mener terror i moderne tid.

Skrevet

Den voldelige reaksjonen på karikaturer og annen islam-kritikk er hele grunnen til å det er viktig å fortsette med det.

Hønen og egget, men det forstår du - som det er tydelig i bl.a. dette innlegget - ikke en dr*tt av!

Hva er det egentlig som er så forbasket viktig med disse Muhammed karikaturene? det er greit, de første som kom, de kom i en slags kontekst, men det er jo ikke snakk om å la seg kue eller ikke, mer om en ønsker å krenke eller ikke

• Liker 1
Skrevet

Har Norge egentlig hatt noen uskyld? Jeg har hørt folk si et tidligere, etter ABB sine drap. Vi har jo opplevd mye gjennom tiden her i landet. Men ok, om man mener terror i moderne tid.

Ja, jeg mente i terrorsammenheng. Ellers har det jo vært mye grotesk vold, f.eks under MC-krigene og gangsterkonfliktene i hovedstadsområdet. Men terror som retter seg mot det sivile samfunnet har vi ikke hatt noe av før Breivik gikk amok for fire år siden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det mer slik at ytringsfriheten er kjekk å ha hvis det er noe man vil ha sagt. Men om det er slik at man nærmest skal føle seg forpliktet til å si ting man strengt tatt ikke mener, eller hylle drittsekker fordi de har ertet på seg noen med å benytte SIN ytringsfrihet, så blir det noe nevrotisk over det.

Skrevet

Ja, jeg mente i terrorsammenheng. Ellers har det jo vært mye grotesk vold, f.eks under MC-krigene og gangsterkonfliktene i hovedstadsområdet. Men terror som retter seg mot det sivile samfunnet har vi ikke hatt noe av før Breivik gikk amok for fire år siden.

Det har du rett i. ABB var den første etter krigen som direkte henrettet mange mennesker. Vi har vel tidligere opplevd reine likvideringer, tenker på nazistene som drepte han unge gutten på Holmlien en gang på 90 tallet, om jeg ikke husker feil?

Ellers har staten Norge utført urett mot folkegrupper som sigøynere, utviklingshemmede, psykisk syke og i dag rusmiddelavhengige som er mine hjertebarn. Så vi er ikke direkte uskyldige.

Skrevet

Hva er det egentlig som er så forbasket viktig med disse Muhammed karikaturene? det er greit, de første som kom, de kom i en slags kontekst, men det er jo ikke snakk om å la seg kue eller ikke, mer om en ønsker å krenke eller ikke

Nei, det er jo åpenbart vanskelig å forstå.

Som jeg sa i et annet innlegg, reaksjonene på de første tegningene er det som gjør det viktig å fortsette.

Du kan bare krenke et menneske som velger å la seg krenke.

Dersom denne krenkelse begrunnes med religiøse følelser, da tvinger den som lar seg krenke den andre til å respektere sine religiøse dogmer, ja religiøse tabuer.

Jeg tror på Gud, jeg tror at Jesus er hans sønn, og jeg tror på at Jesus ble sendt til jorden for å gjøre opp for våre synder, jeg tror fult og fast på det.

Men, selv om jeg blir mektig uggen inni meg dersom noen - bokstavelig, som det har hendt - pisser på Jesus, så kunne det aldri falle meg inn å fysisk skade denne personen, selv om jeg saktens kunne kalt han et rasshøl! (Som er greit, bare man gjør det med kjærlighet!)

Hva er det for resten for en pyse-gud muslimene tror på, at han ikke har makt til å ordne opp mot de som spotter han?

Min Gud er allmektig, han trenger ikke min hjelp.

Skulle tatt seg ut!!!

Skrevet

Jeg ser det mer slik at ytringsfriheten er kjekk å ha hvis det er noe man vil ha sagt. Men om det er slik at man nærmest skal føle seg forpliktet til å si ting man strengt tatt ikke mener, eller hylle drittsekker fordi de har ertet på seg noen med å benytte SIN ytringsfrihet, så blir det noe nevrotisk over det.

Som sagt, du har ikke helt fattet konseptet.

Men, det er greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...