AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #61 Skrevet 15. februar 2015 Jeg lurer på hvorfor det ikke sies noe som helst om den drepte personen på konferansen... De skriver om og har identifisert den jødiske mannen som ble skutt, så hvorfor er det ikke snakk om den andre drepte?Anonymous poster hash: 75d88...8f9 Vet ikke om du husker 22 juli 2011 i Norge? Flere muslimer ble angrepet den dagen, alt fra å bli spyttet på på gata av etniske nordmenn til å få drapstrusler. I USA ble 3 muslimer drept av en hvit amerikaner, men det var visst ikke så viktig å fokusere på for media.Anonymous poster hash: 6c26e...d9d Det gikk mange rykter om muslimer som hadde blitt angrepet 22. juli. Det var mange historier som aldri har blitt bekreftet. Det var noen som hadde hørt det av noen som hadde hørt det av noen osv. Noen følte at de ble sett på, men kanskje det bare var noe de selv følte? Ingen politidistrikter i Norge har registrert en eneste slik hendelse. Er ikke det litt rart hvis det virkelig var så alvorlig? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Jakten-pa-rasistvolden-etter-22juli-6751209.html De tre muslimene som ble drept i USA ble sannsynligvis drept fordi de kranglet med en nabo om parkeringsplasser. Naboen var kjent for å være ustabil og kranglete. Det har i hvert fall ikke ennå ikke blitt konkludert med at drapene var rasistisk eller religiøst motivert. Så klart er det en tragisk hendelse uansett. http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/02/12/alleged-chapel-hill-killer-described-as-neighborhood-bully-obsessed-with-parking-and-noise/ Anonymous poster hash: ca556...ca7 4
Sir Winston Skrevet 15. februar 2015 #62 Skrevet 15. februar 2015 Vet ikke om du husker 22 juli 2011 i Norge? Flere muslimer ble angrepet den dagen, alt fra å bli spyttet på på gata av etniske nordmenn til å få drapstrusler. I USA ble 3 muslimer drept av en hvit amerikaner, men det var visst ikke så viktig å fokusere på for media.Anonymous poster hash: 6c26e...d9d Som jeg fanget opp på et annet forum: Flere hundre tusen muslimer drepes av muslimer, muslimer er stille. 3 muslimer drepes av en ikke-muslim, muslimer er opprørte! 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #63 Skrevet 15. februar 2015 Ikke det i Sydney. Sant, men Sydney er ikke i våres bakgård, slik som Paris og København.Anonymous poster hash: 75d88...8f9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #64 Skrevet 15. februar 2015 ] De tre muslimene som ble drept i USA ble sannsynligvis drept fordi de kranglet med en nabo om parkeringsplasser. Naboen var kjent for å være ustabil og kranglete. Det har i hvert fall ikke ennå ikke blitt konkludert med at drapene var rasistisk eller religiøst motivert. Så klart er det en tragisk hendelse uansett. http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/02/12/alleged-chapel-hill-killer-described-as-neighborhood-bully-obsessed-with-parking-and-noise/ Anonymous poster hash: ca556...ca7 Nå mente jeg i Danmark, og ikke i USA... Men det bekrefter bare poenget mitt. Hvorfor snakker man ikke om den drepte personen utenfor konferansen? Anonymous poster hash: 75d88...8f9
Gjest Sobril Skrevet 15. februar 2015 #65 Skrevet 15. februar 2015 Sant, men Sydney er ikke i våres bakgård, slik som Paris og København.Anonymous poster hash: 75d88...8f9 Det er jeg klar over, men står som et bevis på at man kan angripes i alle verdenshjørner, og at terroren kan ramme tilfeldige mål.
Gothminister Skrevet 15. februar 2015 #66 Skrevet 15. februar 2015 Jævelig å ha det hengende over seg mens man bare venter..Anonymous poster hash: aa6e4...c86 Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Terroren kommer. Bare og benke seg til med cola og potetgull foran skjermen.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #67 Skrevet 15. februar 2015 Ikke det i Sydney. Det stemmer. Vet du om det har kommet frem hvorfor han valgte akkurat den kafeen? Anonymous poster hash: ca556...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #68 Skrevet 15. februar 2015 Vi har ikke tegnere og jøder i Norge? Wikipedia: I dag bor det trolig minst 1 500 jøder i Norge, i hovedsak i Oslo. Det finnes også et mindre samfunn, med en egen synagoge, i Trondheim. Ellers finnes det et mindre antall jøder spredt rundt i landet. Når det gjelder kariakturtegnere i Norge vet jeg ikke om de tegner noe som krenker muslimer. Men noen redaksjoner i Norge har i hvert fall trykket slike tegninger. Anonymous poster hash: ca556...ca7
Sir Winston Skrevet 15. februar 2015 #69 Skrevet 15. februar 2015 Wikipedia: I dag bor det trolig minst 1 500 jøder i Norge, i hovedsak i Oslo. Det finnes også et mindre samfunn, med en egen synagoge, i Trondheim. Ellers finnes det et mindre antall jøder spredt rundt i landet. Når det gjelder kariakturtegnere i Norge vet jeg ikke om de tegner noe som krenker muslimer. Men noen redaksjoner i Norge har i hvert fall trykket slike tegninger. Anonymous poster hash: ca556...ca7 Så du ikke det lille "?" i slutten av setningen? Må innrømme, dog, at dette var ment som litt retorisk/ironisk!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #70 Skrevet 15. februar 2015 Nå mente jeg i Danmark, og ikke i USA... Men det bekrefter bare poenget mitt. Hvorfor snakker man ikke om den drepte personen utenfor konferansen?Anonymous poster hash: 75d88...8f9 Navnet er offentliggjort nå. Finn Nørgaard. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/dokumentarist-finn-noergaard-55-drept/a/23396309/ Kanskje de ikke gikk ut med navnet tidligere fordi alle pårørende ikke var informert? Anonymous poster hash: ca556...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #71 Skrevet 15. februar 2015 Det kan godt hende at det er vår tur snart. Men aksjonene i Paris og København har vært målrettede mot jøder og tegnere som har tegnet tegninger som noen har oppfattet som krenkende. De har ikke rammet tilfeldige sivile slik tidligere terroraksjoner i Vesten har gjort. Hvis denne trenden fortsetter kan man i større grad sette inn ressurser for å beskytte spesielt utsatte terrormål. Noen vil nok bli drept eller skadet uansett, men antallet drepte kan begrenses, slik vi så i København. Anonymous poster hash: ca556...ca7 Er ikke jøder sivile da? En ting som irriterer meg noe jævlig er at jødene sier at de blir utsatt for mer og mer hets og får det til å fremstå som om at det er alle som hetser de, når det egentlig kun er muslimene som hater de. Jeg har aldri hørt en hvit norsk person si noe stygt om jøder. Jeg har aldri tenkt noe stygt om en jøde iallfall. Anonymous poster hash: a06dd...9f5 1
Gothminister Skrevet 15. februar 2015 #72 Skrevet 15. februar 2015 En ting som irriterer meg noe jævlig er at jødene sier at de blir utsatt for mer og mer hets og får det til å fremstå som om at det er alle som hetser de, når det egentlig kun er muslimene som hater de. Jeg har aldri hørt en hvit norsk person si noe stygt om jøder. Jeg har aldri tenkt noe stygt om en jøde iallfall. Anonymous poster hash: a06dd...9f5 Det er nok riktig det. Men problemet er at muslimene har staten og folket i ryggen. Ingen våger å sette disse muslimene på plass. Man vet hvor gale enkelte av dem er og hvor lite et liv har av verdi for disse menneskene under denne ideologien. Derfor går dette utover jødene. I Frankrike så rømmer de landet, ingen gjør noe. Hvorfor ikke ta en dugnad og få ryddet islam ut av Europa en gang for alle? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #73 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har visst om planene om Vilks siden 27. Januar, da en bekjent ble evakuert av væpnet politi i Sverige fordi Säpo hadde plukket opp noe fra IS. Det er kjæresten hans som var hovedmålet, og hun har levd i Sverige med falsk identitet en stund nå, men de hadde funnet henne nå. Dere vet sikkert hvem det er, men jeg nevner ikke navn. Det var 5 navngitte personer som skulle likvideres i en samkjørt aksjon, blant dem Vilks, men det ble heldigvis plukket opp den gangen. Likevel er det ganske tydelig at etteretningstjenestene ikke klarer å plukke opp alt disse cellene planlegger... Jeg vet mer enn jeg kan si, men jeg kan si såpass som at det sannsynligvis er verre enn dere tror. Europa går en mildt sagt "spennende" fremtid" i møte. Anonymous poster hash: 72c59...d88 Hvem er denne kvinnen? Anonymous poster hash: a06dd...9f5
Gjest Sobril Skrevet 15. februar 2015 #74 Skrevet 15. februar 2015 Det stemmer. Vet du om det har kommet frem hvorfor han valgte akkurat den kafeen?Anonymous poster hash: ca556...ca7 Nei, men når jeg leser her får jeg inntrykk av at fyren generelt var rimelig gal, og at vi snakker tilfeldigheter og en syk fyr som bruker islam som en unnskyldning http://en.m.wikipedia.org/wiki/2014_Sydney_hostage_crisis
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #75 Skrevet 15. februar 2015 Er ikke jøder sivile da? En ting som irriterer meg noe jævlig er at jødene sier at de blir utsatt for mer og mer hets og får det til å fremstå som om at det er alle som hetser de, når det egentlig kun er muslimene som hater de. Jeg har aldri hørt en hvit norsk person si noe stygt om jøder. Jeg har aldri tenkt noe stygt om en jøde iallfall. Anonymous poster hash: a06dd...9f5 Jo, selvsagt er jøder sivile. Formulerte meg litt feil. Beklager det. Mente at jøder ikke nødvendigvis er tilfeldige ofre siden de er terrormål fordi de er jøder. Mitt inntrykk er at det også er en del etniske nordmenn som er kritiske til jøder. De sier at det er sionismen og Israels politikk de misliker, men slik jeg har oppfattet dem er de også kritiske til jøder. Men de utgjør nok ikke en sikkerhetstrussel mot jødene. Anonymous poster hash: ca556...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #76 Skrevet 15. februar 2015 Er ikke jøder sivile da? En ting som irriterer meg noe jævlig er at jødene sier at de blir utsatt for mer og mer hets og får det til å fremstå som om at det er alle som hetser de, når det egentlig kun er muslimene som hater de. Jeg har aldri hørt en hvit norsk person si noe stygt om jøder. Jeg har aldri tenkt noe stygt om en jøde iallfall. Anonymous poster hash: a06dd...9f5 Jøde har faktisk begynt å bli mer og mer brukt som skjellsord blant barn og unge, og det er ikke bare blant utenlandske barn og unge. http://www.nettavisen.no/dittoslo/--jde-er-et-skjellsord-i-skolegarden/8499677.html Men nå er det vel kanskje grunnet i påvirkning fra innvandrere med foreldre som har sterke meninger. Anonymous poster hash: 2a66c...b65 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #77 Skrevet 15. februar 2015 Jeg trenger å få ut litt frustrasjon og bekymring nå. Jeg tar meg frihet til å benytte denne tråden til det. Gjennom min jobb har jeg fått mange muslimske venner. Vi snakker da om høyt utdannede og respekterte mennesker. Disse kan for å gjøre det enkelt deles inn i to grupper: de som kommer fra en annen del av verden men som nå bor i Norge eller andre vestlige land, og de som bor i Midtøsten og har bodd der hele livet. Alle jeg kjenner i den første gruppen er godt integrerte i samfunnet, og er virkelig flotte folk. I den andre gruppen har jeg også stort sett bare gode ting å si, men det må sies at vi alltid har unngått å ta opp kontroversielle temaer med dem. Hvor forskjellig syn vi har på for eksempel hevn og straff, kvinner og ære, og ikke minst på andre mennesker (arabere som bor i Midtøsten er helt ærlig de mest rasistiske menneskene jeg har møtt. Måten de snakker om jøder og, si, nepalesere på, er helt spesiell. På en god andreplass på rasismestigen kommer persere og måten de snakker om arabere på. Veldig interessant.) har likevel kommet frem. I min naivitet har jeg flirt litt av disse meningene deres, men ikke latt dette føre til at vi ikke kan omgås hverandre. Så kom 2015. Og jeg har latt meg skuffe STORT. Det jeg tidligere har trodd var ekstreme meninger som bare et fåtall innehar, ser jeg nå daglig i facebookfeeden min, og ikke minst i kommentarfeltene til Al Jazeera (og særlig på deres facebookside). I lys av terrorangrepene i Paris gjorde samtlige et veldig stort poeng ut av at de ikke var Charlie, og brukte aktivt hashtagen #jesuismuslim. Greit nok, selv om det plaget meg skikkelig at de ikke fordømte angrepet (og hvis de gjorde det, så var det alltid med et stort "men" etterpå) og at de gjorde alt de kunne for å polarisere og gjøre dette til en kamp mellom muslimer og ikke-muslimer. Så skjedde Chapel Hill, og alle skrek at "hvis Charlie Hebdo var terrorisme så er også dette terrorisme!". De evnet virkelig ikke å se forskjellen på det som kanskje eller kanskje ikke var hatmotivert drap, og terrorangrep med politisk/ideologisk/religiøs agenda. I tillegg var de pottesure fordi de mente at vestlige media ikke omtalte drapet på de tre muslimene nok, selv om jeg har sett det som headline i absolutt alle store vestlige medier, dog ikke omtalt som en terrorsak - fordi det ikke er en terrorsak. Da ble hastagen #muslimlivesmatter den store greia, nok en gang som en forsterkende polarisering uten rot i virkeligheten. De brydde seg rett og slett kun om at dette var muslimer drept av en kristen/ateist, ikke om motivene eller om sunn fornuft. Så skjedde Københavnangrepene. Og nå er det igjen fokus på at "hvis man fornærmer Muhammed så fortjener man det man får" og "alt er egentlig jødenes skyld, de bare later som om det er muslimer som står bak" og "hvorfor får ikke Chapel Hill like mye oppmerksomhet i media som dette" og så videre. Mine oppegående venner har altså akkurat de samme meningene som det flommer over av i Al Jazeeras kommentarfelt. Jeg blir så lei meg, skuffet, sint. Det må poengteres at dette er de som bor i Midtøsten og alltid har bodd der. Men det irriterer meg minst like mye at mine muslimske venner i den vestlige delen av verden holder helt kjeft. Jeg mener ikke at de skal beklage noe som helst, for det er da vitterlig ikke deres skyld, men likevel. Deres moderate stemmer ville ha betydd mye. I dag arrangeres en marsj mot terrorisme i Doha. Men ikke mot terrorismen vi har sett de siste månedene. Det er derimot en marsj mot "Chapel Hill-terroren" fordi #muslimlivesmatter. Jeg har venner som skal delta. Alvorlig talt. Jeg begynner helt oppriktig å bli bekymret. Jeg ser en sterkere og sterkere polarisering. En kamp mellom den sekulære vesten og islam, som er startet av muslimer slik jeg ser det. Jeg begynner å bli ordentlig redd for hva fremtiden vil bringe. Anonymous poster hash: 2dbe1...bfe 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #78 Skrevet 15. februar 2015 Nei, men når jeg leser her får jeg inntrykk av at fyren generelt var rimelig gal, og at vi snakker tilfeldigheter og en syk fyr som bruker islam som en unnskyldning http://en.m.wikipedia.org/wiki/2014_Sydney_hostage_crisis Er ikke alle som driver med terrorangrep rimelig gale? Ser ut som han i Sydney handlet på egen hånd, selv om IS sa han var en av deres, og han ble hyllet av al-Qaida. Har ikke fått med meg hva som var motivet eller hvorfor han valgte denne kafeen. Han hadde visst kommet med noen krav, men de har ikke blitt offentliggjort. Sant nok at gale personer kan ramme hvem som helst og helt tilfeldig, slik som han som kjørte ned folk i Frankrike før jul. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/frankrike/mann-kjoerte-ned-fotgjengere-i-frankrike/a/23361174/ Anonymous poster hash: ca556...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #79 Skrevet 15. februar 2015 Samme som terroristene i Frankrike hadde de også denne terroristen i søkelyset, hjelper tydeligvis ikke en shit å bare ha de under oppsyn, som også er det eneste PST kan bidra med. http://nrk.no/verden/_-gjerningsmannen-var-i-politiets-sokelys-1.12209940Anonymous poster hash: aa6e4...c86 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #80 Skrevet 15. februar 2015 Er ikke alle som driver med terrorangrep rimelig gale? Ser ut som han i Sydney handlet på egen hånd, selv om IS sa han var en av deres, og han ble hyllet av al-Qaida. Har ikke fått med meg hva som var motivet eller hvorfor han valgte denne kafeen. Han hadde visst kommet med noen krav, men de har ikke blitt offentliggjort. Sant nok at gale personer kan ramme hvem som helst og helt tilfeldig, slik som han som kjørte ned folk i Frankrike før jul. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/frankrike/mann-kjoerte-ned-fotgjengere-i-frankrike/a/23361174/ Anonymous poster hash: ca556...ca7 Men felles for han i Sydney og han som kjørte over menneskemassen i Frankrike var at begge hadde ropt Allah Akbahr når de utførte handlingene, så det er jo ikke tilfeldig gale alikevel og er en stor trussel for oss her i Norge med så mange tikkende bomber som får gå løs. Anonymous poster hash: aa6e4...c86 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå