Gå til innhold

Terrorangrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet

IS drepte mange muslimer i slekta mi i Irak. Fikk dette noe mediedekning? Nei. Jeg er dritt lei av å bli stempla som en idiot pga isil når de selv dreper muslimer i Syria og Irak. Kjære folk, ha et bredere syn og ta av dere fordomsbrillene. Det finnes millioner av muslimer i verden og disse terroristene er en liten del av denne gruppa. Islam er ikke en homogen religion og de som blir rekruttert til helvetes isil er verken religiøse eller har noen form for kunnskap om religion eller verden ellers. De er fortapte mennesker som finner tilknytning og tilhørighet i livet hos isil klubben, denne tilhørigheten, anerkjennelsen og alle de godene de oppnår av å støtte seg til isil. Det er ikke bare arabere, folk fra hele verden, også nordmenn er nå " hellige krigere " .

Ja jaaa, jeg er litt lei av å forsvare meg. Men jeg tar avstand og deltar i demonstrasjoner i Norge og utlandet for å vise disse idiotene at det de driver med er noe av det verste menneskeheten har opplevd.

Hilsen muslim , med begrenset ordforråd, beklager skrivefeil ;)

Anonymous poster hash: 53be3...fef

Hadde man bare hatt en garanti for at alle utlendinger(eller er du født her ?)/muslimer her i Norge var som deg hadde det aldri vært noe problem :)

Anonymous poster hash: aa6e4...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IS drepte mange muslimer i slekta mi i Irak. Fikk dette noe mediedekning? Nei. Jeg er dritt lei av å bli stempla som en idiot pga isil når de selv dreper muslimer i Syria og Irak. Kjære folk, ha et bredere syn og ta av dere fordomsbrillene. Det finnes millioner av muslimer i verden og disse terroristene er en liten del av denne gruppa. Islam er ikke en homogen religion og de som blir rekruttert til helvetes isil er verken religiøse eller har noen form for kunnskap om religion eller verden ellers. De er fortapte mennesker som finner tilknytning og tilhørighet i livet hos isil klubben, denne tilhørigheten, anerkjennelsen og alle de godene de oppnår av å støtte seg til isil. Det er ikke bare arabere, folk fra hele verden, også nordmenn er nå " hellige krigere " .

Ja jaaa, jeg er litt lei av å forsvare meg. Men jeg tar avstand og deltar i demonstrasjoner i Norge og utlandet for å vise disse idiotene at det de driver med er noe av det verste menneskeheten har opplevd.

Hilsen muslim , med begrenset ordforråd, beklager skrivefeil ;)

Anonymous poster hash: 53be3...fef

Respekt!!

(Også for rettsskrivingen!)

• Liker 1
Skrevet

En ting som irriterer meg noe jævlig er at jødene sier at de blir utsatt for mer og mer hets og får det til å fremstå som om at det er alle som hetser de, når det egentlig kun er muslimene som hater de. Jeg har aldri hørt en hvit norsk person si noe stygt om jøder. Jeg har aldri tenkt noe stygt om en jøde iallfall.

"Jøde" blir brukt som nedsettende uttrykk den dag i dag. Også blant etniske nordmenn. I tillegg har du jødehatet som medfører at Israel får ensidig og feilaktig kritikk, mens Hamas og andre terrorister som angriper Israel og tvinger landet til å forsvare seg går fri fra kritikk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvsagt er de like gale. Poenget var å skille mellom å bli drevet av "indre demoner" eller religion.

Hvis det var indre demoner som var det utløsende og ikke religion så ville man ha sett flere gjennomføre væpnede angrep uten å rope Allahu Akhbar.

Det må altså ha noe direkte med islam å gjøre at så mange muslimer utfører slike angrep.

Når hørte du sist om rom-folk som utførte terrorangrep? De har større problemet i forhold til det norske samfunner enn muslimene, men det verste de kan finne på er å rane noen for å tjene penger (uten at jeg med dette vil bagatellisere de psykologiske konsekvensene av å bli ranet). De løper ikke rundt og skyter jøder m.m.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet

Gikk forbi synagogen i Oslo i sta, så ikke et eneste tegn til vakthold der... Synes det er snodig! Tidligere stod det ofte politi parkert utenfor, men nå ingen ting...hva skjer med det?

Det hadde vært episk med snipere skjult på tak rundt synagogen 24/7, så hvis en liten jævel hadde prøvd seg så hadde han blitt poppet før han klarte å gjøre noe særlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skriver ikke for at folk skal bli personlig redde, men for at folk skal forstå at dette ikke er noe som kommer til å gå over av seg selv. Islamistisk terrorisme vil bli en del av vår nye fremtid, og i mine øyne burde politi og lignende hatt langt større handlerom til å fjerne åpenbare sikkerhetstrusler fra samfunnet FØR de har gjennomført et vellykket angrep. Det som skjedde i Sverige var at de ikke kunne gjøre noe som helst, siden ingen ble drept.

Er det ikke allerede ulovlig å planlegge terrorangrep i Norge? Inngrepshjemlene bør altså være på plass alt.

Skrevet

Ja, kanskje den er stengt...men det er omringet av vanlige leiligheter, så etter min mening burde det vært noe politi der uansett. I det mi ste for å trygge beboerne.

Hva? Men motstanderne av generell bevæpning av politiet påstår jo at publikum blir livredde når de ser politi med våpen. Det er ikke måte på hvor forferdelig det er når politiet bevæpner seg.

Media skriver mye om dette, for eksempel situasjonen på en buss i Oslo sentrum for litt siden. Da var folk angivelig redde for politimannen som sto med pistolen trukket, men ikke galningen som truet med kniv inne på bussen.

• Liker 1
Skrevet

Tja, tatt i betrakting at det ikke skjedde noe som helst den sommeren, så er ikke den teorien så verst. Jeg sa aldri at jeg ikke trodde at det kunne skje noe terroranslag noen sinne noe sted. Og særlig sa jeg ikke at det ikke ville skje noe anslag mot et mål som må sies å være høyprioritet for gærningene.

Det jeg SA, var at jeg ikke hadde noen tro på at den generelle faren for et uspesifisert angrep hvor som helst var så stor at vi måtte ha bevæpnet politi over alt. Til og med på fotballkamper i Sogndal.

Og der har jeg mine ord i behold.

For det første var det ikke PST som foreslo generell bevæpning under trusselsituasjonen. For det andre har angrepene i Frankrike og Danmark bekreftet at den tidsbegrensede generelle bevæpningen var en riktig avgjørelse. Det kunne like gjerne ha skjedd her i Norge.

Konspirasjonsteoriene dine suger.

• Liker 2
Skrevet

Reporteren intervjuet også noen unge innvandrerungdommer som var sinte og ikke trodde det var han som hadde gjort det. At politiet hadde tatt feil. Han var en god muslim som ikke drakk alkohol og var aktiv i sport.

Hva synes dere?

I den reportasjen jeg så intervjuet de en kamerat av terroristen, og han mente terroristen hadde gjort det riktige siden profeten hadde blitt fornærmet.

Skrevet

Jeg forsvarer selvsagt ikke drap på grunn av satiriske tegninger. Allikevel klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor noen MÅ tegne Mohammed som slikker en gris i ræva - bare fordi det er ytingsfrihet og fordi de kan.

Jeg ser ikke helt poenget.

Poenget er nettopp å vise at man ikke kan diktere hva andre skal mene eller ytre. At man ikke skal kunne bruke religion til å undertrykke folk, og særlig ikke de som ikke tilhører religionen.

Du kan like gjerne spørre hva poenget er med satire eller karikaturer generelt er. Hva tror du det er?

Hvor er denne tekningen av Muhammed som slikker en gris, forresten?

Skrevet

For det første var det ikke PST som foreslo generell bevæpning under trusselsituasjonen. For det andre har angrepene i Frankrike og Danmark bekreftet at den tidsbegrensede generelle bevæpningen var en riktig avgjørelse. Det kunne like gjerne ha skjedd her i Norge.

Konspirasjonsteoriene dine suger.

Nei, det kunne det nok ikke.

Og det er da slett ingen konspirasjonsteori. Det er alment kjent at Anundsen, FrP og Høyre er innstilt på å gi politiet de utvidede fullmaktene de ønsker seg til overvåkning, mobilavlytting, tilgang til metadata og forlenget lagring under DataLagringsDirektivet. Hvorfor i all verden tror du Erna var så motvillig til å la DataLagringsDirektivet falle etter at det ble avklart at det faktisk var lovstridig i hht EU`s eget regelverk? Hun ønsker denne overvåkningsmuligheten velkommen.

Det eneste som mangler er oppslutning i opinionen slik at vi ikke protesterer mot lovforslagene når de kommer. Da er det bra om grunnen er beredt med litt terrorteater og synet av væpnet politi mer eller mindre over alt. Vi må alle sammen inngydes vissheten om at vi er i fare og trenger beskyttelse.

I bytte mot vår frihet, selvsagt, men intet offer er vel for stort når det er sikkerheten det gjelder, hva?

Skrevet

Poenget er å bruke takt og tone. Ikke fordi man er redd, men fordi man etterhvert lærer folk å kjenne. Hvis jeg har ti venner og stadig harselerer med hele gjengen, og en av dem aldri ser ironien. Vel - da slutter jeg.

Jeg kan bruke ytringsfriheten min jeg også. Stille meg opp på torvet og brøle "jævla homo" til hver mann som går forbi. Til syvende og sist kan du banne på at en av disse gir meg en strak høyre (eller venstre).

Den som er villig til å bruke vold dikterer altså kriteriene for samfunnsdebatten.

Greit å vite hvor vi har deg.

• Liker 1
Skrevet

I den reportasjen jeg så intervjuet de en kamerat av terroristen, og han mente terroristen hadde gjort det riktige siden profeten hadde blitt fornærmet.

En annen kamerat som ble intervjuet sa at han tok avstand fra handlingen.

Anonymous poster hash: ca556...ca7

Skrevet

Og det er da slett ingen konspirasjonsteori. Det er alment kjent at Anundsen, FrP og Høyre er innstilt på å gi politiet de utvidede fullmaktene de ønsker seg til overvåkning, mobilavlytting, tilgang til metadata og forlenget lagring under DataLagringsDirektivet. Hvorfor i all verden tror du Erna var så motvillig til å la DataLagringsDirektivet falle etter at det ble avklart at det faktisk var lovstridig i hht EU`s eget regelverk? Hun ønsker denne overvåkningsmuligheten velkommen.

Det eneste som mangler er oppslutning i opinionen slik at vi ikke protesterer mot lovforslagene når de kommer. Da er det bra om grunnen er beredt med litt terrorteater og synet av væpnet politi mer eller mindre over alt. Vi må alle sammen inngydes vissheten om at vi er i fare og trenger beskyttelse.

I bytte mot vår frihet, selvsagt, men intet offer er vel for stort når det er sikkerheten det gjelder, hva?

Høres ut som en klassisk konspirasjonsteori ja. Forresten så var også forrige regjering skikkelig kåte på DLD og metadata-lagring hos nett- og mobilleverandører, dette er noe det hersker ganske bred politisk enighet om fordi man står ovenfor en stadig økende trussel også her i vesten.

Anonymous poster hash: d330e...33c

Skrevet

Ja, helt enig med mann42 her. Det han ikke sier, er at det var danske myndigheter, i samarbeid med CIA, som gjennomførte terroraksjonen. Hensikten var å skremme den danske befolkningen til å godta politistaten.

Danske myndigheter ønsker å innføre politistaten, men kan ikke gjøre det, fordi befolkningen reagerer. Hva gjør danske myndigheter så? Jo, man gjennomfører et false flag terrorangrep, skyter noen personer, og befolkningen TIGGER om mer overvåkning og mer politistat.

PROBLEM - REACTION - SOLUTION.

Virker som en drøm hver gang.

Skrevet

Ja, helt enig med mann42 her. Det han ikke sier, er at det var danske myndigheter, i samarbeid med CIA, som gjennomførte terroraksjonen. Hensikten var å skremme den danske befolkningen til å godta politistaten.

Danske myndigheter ønsker å innføre politistaten, men kan ikke gjøre det, fordi befolkningen reagerer. Hva gjør danske myndigheter så? Jo, man gjennomfører et false flag terrorangrep, skyter noen personer, og befolkningen TIGGER om mer overvåkning og mer politistat.

:fnise:

Hva mener dere man skal gjøre da?

PROBLEM...

...

...

??

Anonymous poster hash: d330e...33c

Skrevet

Jeg har tidenes kraftige influensa, tempen er 38.6 og hodet gjør noe helt vannvittig vondt.

Det selv om jeg har mikset meg en pose "smågodt" av Ibux, Paracet og Stesolid, som jeg har knust og spiser som strø på youghurt.

Jeg er nå på min andre liter, syns den med skogsbær er best med psykofarmaka.

Men smertene med flunså er ingenting, helt ubetydelig, i forhold til å lese denne idiotien fra konspirasjonsteorienes stormester!!!

Fysisk vondt og senskader som man bare kan fantasere om!!!

• Liker 2
Skrevet

Det tror jeg ikke. Cuckold aner ikke hva slags stoff den franske satireblekka har hatt før, men han bygger et argument på sine antakelser. Du mener at det er galt av meg å arrestere ham på denne svakheten? Jeg kan knapt få sagt hvor mye jeg driter i hva du mener om den saken. Ta deg en liten timeout, selv, du.

Selvsagt vet Cuckold hva slags stoff den har hatt før. Det er grundig omtalt i norske og internasjonale medier. At magasinet har sparket i alle retninger og gjort narr av alle mulige slags forskjellige ting er velkjent. Du må være den eneste som ikke har fått det med deg.

Og basert på denne kunnskapsløsheten prøver du nå å rakke ned på Cuckold.

Weak.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...