Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Daria skrev (6 minutter siden):

Det eneste jeg har klart å opprettholde i perioder har vært yoga-kurs med fast, ukentlig tidspunkt, da har jeg jo en fast avtale i kalenderen og det er mye vanskeligere å ro seg unna...

Jepp, jeg la inn "mindfulness". Får ta en rolig start. Men det jeg trives best med (eller snarere minst dårlig med) er apparattrening alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får lage faste avtaler med deg selv. Det var det jeg gjorde i vinter da hjemmetreningen begynte å blir mer omfattende - jeg satte faste treningsdager. De er ikke skrevet i stein, men det er en rutine for hjernen å forholde seg til. Det er faktisk vanskeligere å vri seg unna når utgangspunktet er I dag er det torsdag, ergo skal jeg trene heller enn Har jeg lyst og ork til å trene i dag?. Det funker hvertfall for meg, men det er mulig det sier mest om at jeg har en i overkant lettlurt og lydig hjerne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Det funker hvertfall for meg, men det er mulig det sier mest om at jeg har en i overkant lettlurt og lydig hjerne :fnise: 

Min er ikke så lettlurt. Det funket helt til jeg ble liggende og vippe på grensen til utbrent. Da slo selvoppholdelsesdriften inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Da høres det jo ut som om det var på tide å stoppe...

Det var det. Livet besto bare av "må". Må jobbe, må trene, må både det ene og det andre og til slutt var det ikke tid igjen til meg. Noen liker  (merkelig nok) å trene og for dem er trening en gøy hobby, men for meg er det bare en plikt. Og da jobben også sluttet å være gøy så var det bare plikter igjen for trening 4 ganger i uka tar tid. Selve treningen var ikke så langvarig ( litt under timen, stort sett) men med dusjing og det å komme seg til og fra så ble det mye tid likevel, så lenge arbeidsdagene lå på typisk 10 timer. Da gikk ca. 12 timer i døgnet til "må". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra shoppingfronten kan det nå meddeles at man har kjøpt badekåpe. Hater det plagget, men siden jeg må passere et vindu for skru ned ventilasjonen etter kveldsdusjen min og har vei rett utenfor så ble jeg enig med meg selv om at en badekåpe kanskje ikke var så dumt :fnise: . Alt for trafikksikkerheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du tar samfunnsansvar i mangel på gardiner :ler: Jeg har sett flere av beboerne i blokka ovenfor splitter nakne, enkelte er enten svær usjenerte eller svært uoppmerksomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (19 timer siden):

Godt du tar samfunnsansvar i mangel på gardiner

Trafikksikkerhet må ivaretas :opplyser:  . 

Ganske fornøyd med at Disney+ har NatGeo innhold også. Her om dagen så jeg et program om søket etter Amelia Earharts fly og det ledet meg videre til filmen "Amelia" som visstnok er sånn noenlunde historisk korrekt. Begynte på filmen en kveld før i uka men ble ikke ferdig, så den fikk jeg sett resten av nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små gleder. Et par nybakte bagels er fortært som kveldsmat, sengetøy er byttet (og vasket) og til kvelds skal jeg ha en dusj og prøve mine nye Lexington håndklær :ler: . Ja, jeg er influert av KG. Når i tillegg Kronborg, som egentlig er mitt favorittmerke, har gjort noe merkelig med sine håndklær de seneste årene så de på langt nær er så fluffy som tidligere versjoner så valgte jeg å prøve "luksus". 

De skal jaggu være gode for å forsvare prisen, men jeg har litt dilla på gode håndklær da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Lexington i gave for noen år siden..... og ga det fort videre. Synes ikke tørke-evnen var så god. Men de jeg kjøpte på Ikea for snart 20 år siden og som kostet 19 kr stk brukes stadig. Det er de beste jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (53 minutter siden):

Jeg fikk Lexington i gave for noen år siden..... og ga det fort videre. Synes ikke tørke-evnen var så god. Men de jeg kjøpte på Ikea for snart 20 år siden og som kostet 19 kr stk brukes stadig. Det er de beste jeg har. 

Smaken er som baken - delt. Jeg har prøvd IKEA sine jeg også men syntes de var for korte  flossen og bare smurte vannet utover. Men inntil de siste 2 årene har jeg som sagt trivdes veldig godt med Kronborg sine. Innser dog at Lexington fort kan koste mer enn det smaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 minutter siden):

Smaken er som baken - delt. Jeg har prøvd IKEA sine jeg også men syntes de var for korte  flossen og bare smurte vannet utover. Men inntil de siste 2 årene har jeg som sagt trivdes veldig godt med Kronborg sine. Innser dog at Lexington fort kan koste mer enn det smaker. 

Det har nok mye med smak å gjøre. Jeg liker ikke så godt håndklærne Ikea har nå. Men jeg foretrekker kortere floss fordi jeg synes de trekker vann bedre enn langt floss. Godt vi er forskjellig. 

Jeg har et par håndklær fra Gant. De begynner nå å bli ganske bra - etter noen runder eller hundre i vaskemaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skravla skrev (2 minutter siden):

Jeg har et par håndklær fra Gant. De begynner nå å bli ganske bra - etter noen runder eller hundre i vaskemaskinen. 

Det kan muligens også funke på Lexington, hvis Lexington ikke funker :ler: . Nå er de i hus så brukes skal de (iallfall en stund) . Når det er sagt så har jeg googlet håndklær i kveld og konkluderer med at Lexington ikke er de dyreste... Jeg har nok levd i en beskyttet verden med mine håndklær fra Jysk og Sparkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (13 minutter siden):

Mer håndklær, eller mer farger? 

Mer farger - håndklær er av de tingene som kjøpes etter behov, ikke etter lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (5 minutter siden):

Lexington er vel blitt et merke som høres dyrere ut enn det er. 

Det var jaggu dyrt nok, spør du meg. Men jeg ser at det finnes dyrere frotté der ute ja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...