Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Cata skrev (4 timer siden):

@Daria og @Wolfmoon, men dere kan få lov å prøve dersom dere er på disse kanter. :engel:

Så generøst, men jeg tror jeg står over. Jeg kjenner mine begrensninger... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan vinke (og distrahere) når jeg kjører forbi litt senere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 20.6.2021 den 21.29):

Jeg er skaaaaadet :grine:  . 

Etter å ha sett videoer om våtdraktpåkledning så tenkte  jeg jeg måtte prøve igjen. Samme resultat - drakt går fint på og kjennes rett ut, men jeg får ikke glidelåsen lenger enn ca. midt på skulderbladene. Og...jeg kom ut av bataljen med en vond tommel. Forstuet eller forstrekt eller noe sånt - aner ikke :vetikke: . Den var iallfall sabla vond i går. Bedre i dag men fremdeles sånn at jeg tenker meg om litt ekstra når jeg skal bruke den. 

Jeg fatter ikke det er mulig. :ler: 

Er kanskje ufint å le, meeen å bli skadet av å kle på seg er ganske godt gjort :ler: 

Cata skrev (På 22.6.2021 den 22.09):

Jeg må prøve gøye ting mens jeg er ung nok til det :ler: .

Definitivt 👍

Cata skrev (På 25.6.2021 den 19.58):

Melder meg i "kaputtklubben". Sto opp i morges og registrerte vondt på halsen (ikke i) og situasjonen forverret seg gradvis, nakke/halsmuskler er i fullt opprør så det gjør rett og slett vondt å svelge og det må man jo innimellom. Aldri så galt det ikke er godt for noe. Da jeg var ferdig på jobb så fikk jeg det geniale innfallet at kanskje apoteket hadde noe reseptfritt muskelavslappende å by på. Det hadde de ikke. Fikk tilbud om varmepakning (jeg har fra før) og Ibux (inngår også i assortementet og jeg vil ha noe som får musklene til å begynne å slappe av, ikke bare noe som er smertestillende...). God ting er at jeg ble kvitt en del esker med utgamle medisiner som har ligget i hylla. Husket omsider å ta dem med for destruering. 

Burde kanskje holdt av en Tramadol eller to som lå igjen siden jeg hadde akutt lumbago for 10 år siden. De hadde vel gjort susen for nakken også :fnise: . På den annen side, selv med lumbagoen så var de tablettene så sterke at jeg bare svimlet ved tanken på å reise meg opp så jeg tok ikke for mange av dem den gang heller.  Henger vel på greip at det var "noen" til overs. 

Når nakke- og halsmusklene mine slår seg vrang bruker jeg Voltarol forte gel. Den virker godt på meg ihvertfall. Den er reseptfri. Så rart de ikke anbefalte den på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer elendighet og jeg furter. Kom hjem fra en bitteliten shoppingrunde i går og med ett var venstre ankel blitt omtrent dobbelt så stor som den skal være. Var skikkelig pløsete. Aner ikke hva jeg har foretatt meg for å få til det der. Dermed så ser det litt dårlig ut for aktiviteter i dag. Tror jeg bør holde den llitt i ro for det gjør vondt under hælen når jeg trør ned. Hevelsen gikk ned i går kveld da jeg fikk lagt beinet høyt og klasket på litt sirkulasjonsfremmende gel som jeg hadde stående og en natts hvile fikset resten så foreløpig ser det greit ut, men tror kanskje det er lurt den får roe seg i dag også. 

Benytter "husarresten" til klesvask, noe som ofte skjer på lørdager. Sengetøy burde vaskes etter jeg var hos frisøren før i uka. Putetrekket hadde noe bortimot pels. Ufattelig mange små hårstubber som blir igjen etter et frisørbesøk. Og det var totalt fritt for passende T-skjorter som også var rene. Note to self, rydde i kurven. En del av de som ikke passer kan doneres til verdige trengende...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (9 timer siden):

Note to self, rydde i kurven.

Det er ryddet :hoppe: . Og mens jeg var i gang så tømte jeg sokkeskuffen for halvparten av dens innhold også. Det er grenser for hvor mange gamle utvaskede og nuppede sokker en kvinne trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankel ser ut til å være bedre. Hadde meg en 3 km rusletur i dag og virker ikke som den fikk noen ideer av det. Slengte riktignok på støttebandasje for litt kompresjon da jeg kom hjem igjen men tror ikke den hovnet noe særlig. Krysser fingre for at fredagens påfunn bare var en tilfeldighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, her kommer man fra jobb og hva møter en på badet? Jo, et sølvkre. Jeg vet de ikke er farlige og jeg er ikke en gang redd dem (hadde masse i en leieleilighet da jeg flyttet hit), men jeg skjønner ikke helt hva den gjør her og jeg vil nå helst ikke ha dem i hus uansett. Vet de liker fukt men jeg har et temmelig tørt bad. Kablene står på konstant og jeg har som regel badedøra på gløtt når jeg er hjemme for å få god luftsirkulasjon. 

Det ble en runde med permetrin ved avløp og under dørterskelen. Den kan ha blitt med på lasset da jeg hadde noe arbeidstøy hjem til vask for litt siden. Har sett en og annen på jobben. Håper det blir med den ene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for tilbudet om å prøve brett, men litt usikker på hvor disse kantene er, dessuten var jeg på trening for første gang siden ... jeg husker ikke sist jeg trente styrke, i går. La oss si det sånn, å se meg gå er ikke et lekkert syn.

Hadde jeg ikke hatt hund, hadde jeg blitt i senga :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

:hoppe: Ned 0,4 kg til. Smått, men godt. 

Grattis! Bra jobba :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (45 minutter siden):

Grattis! Bra jobba :yvonne:

:bolledeig:Måtte det bare vare - i ....øh.....ca. 15 kg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (51 minutter siden):

Kom over denne og tenkte umiddelbart på deg...

 

Så elegant kan jeg bare drømme om å bli. :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (På 10.7.2021 den 9.23):

:hoppe: Ned 0,4 kg til. Smått, men godt. 

Gratulerer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au.

Det er bare et lite "au" altså for årsaken er blivende gangsperre og det er egentlig "godtvondt". Jeg trosset elementene og drasset med meg padlebrett ut i dag til tross for vind og litt skvalp. Fornuftig nok prøvde jeg ikke å stå på det under de rådende forhold, men jeg har som kjent sete til å feste oppå. Målet var blant annet å finne ut åssen man kommer seg oppi farkosten og etter et mislykket forsøk som endte med kullpadling og blaut stuss så fant jeg ut at det enkle er ofte det beste, nemlig sette seg rett oppi i stedet for å prøve å stige opp med knea først som man gjør når man skal opp og stå. 

Etter det gikk det forbausende fint. Eneste minus er at seteryggen dytter flytevesten til oppunder øra... Hvilket igjen får konsekvenser for solbrillenes stabilitet :fnise: . Men det finner jeg vel ut av etter noen forsøk. Må få halt ned den vesten litt. Atter en gang ble det brukt masse gøye muskler som ikke har rørt seg på en stund så de nærmeste to dagene kan bli artige. 

Og jeg kom ikke helt skadefri fra det denne gangen heller. Oppdaget med ett at jeg blødde fra tommelfingerneglen. Tror imidlertid det har skjedd under demontering av padleåre så det gjelds ikke. :opplyser: 

Nå vet jeg også litt mer om hvordan brettet oppfører seg så da kan jeg plaske litt mer i nærmiljøet. Har et par plasser ikke veldig langt unna som riktignok ikke er strand men der jeg kan stå bunnen såpass at jeg får satt meg oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (3 timer siden):

Jeg føler fortsatt at dette krever filming, eller i det minste et og annet bilde...

Enig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (12 timer siden):

Sauen og kameraet må på ferie til Cata! :opplyser:

Det gjør jeg med GLEDE :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...