Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cata skrev (17 minutter siden):

Ringer de? Jeg trodde de bare meldte på appen. 

Mener jeg har hørt at de ringer. Ei venninne har blitt ringt et par ganger, aldri vært snakk om app eller annen løsning. 
Og hva med alle oss som ikke har appen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt annet enn at de ringer :vetikke: Appen har jeg helt glemt at finnes, tror hele relanseringen nærmest gikk meg hus forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (29 minutter siden):

Ringer de? Jeg trodde de bare meldte på appen. 

De gjorde ihvertfall det i går kveld. Og det må de hvis de skal ha tak i meg, for jeg har ingen app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer til nærkontakter den smittede har hatt. Som smittet har du en heftig jobb med å huske hvem du har vært i kontakt med, hvor lenge og når og så ringes de du oppgir. Du kan få lov å si fra selv hos noen, men de ringer da bare litt senere. 

Det største problemet til smittesporingsteamene er jo gjerne at folk ikke husker hvem de har eglet seg på i fylla.... eller alle som var på den festen på lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen er for at du skal kunne se om du har vært i nærheten av noen med smitte og at disse har registrert at de er smittet. Appen kan ikke brukes i smittesporing fordi det er ikke pålagt å bruke den og den er ikke knyttet opp til svar på koronatest. Det er helt opp til hver enkelt bruker å registrere at de er smittet - og så må alle nærkontakter ha appen og bli varslet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er man i mysteriemodus. En god venninne sendte meg et bilde i går. Bildet viser en dame fra ca....1910 eller noe sånt med et ansikt som er nesten identisk med mitt. Så vidt vites har jeg ikke slekt der bildet er tatt, men likheten var virkelig påfallende. Lurer fælt på om det kan være noen fjerne slektninger som har landet der og at fjeset går i arv i flere grener av slekta. Dessverre var ikke damen navngitt så jeg grubler litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forske videre..... Hvor er bildet tatt/hentet fra? Er det i nærheten av der du vokste opp eller annet sted i landet? Er det noe fotograf-signatur? Er det noe "nesten forsvunnet" skrift på baksiden? Kjenner din mor igjen personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (1 time siden):

Du kan jo forske videre..... Hvor er bildet tatt/hentet fra? Er det i nærheten av der du vokste opp eller annet sted i landet? Er det noe fotograf-signatur? Er det noe "nesten forsvunnet" skrift på baksiden? Kjenner din mor igjen personen?

Nei, nei og nei. Bildet er fra et sted der jeg så vidt vites ikke har slekt, det er ikke i nærheten av der jeg vokste opp. Min venninne som så det "live" så ikke noen navn, men det er innrammet og henger på en vegg der hun så det så hun kunne ikke akkurat endevende det. 

Min mor har ikke sett det, men skal prøve å sende på messenger. Dog - jeg tror jeg har mer oversikt over hvor slekta har holdt til langt tilbake i tid enn det hun har. Hun har mer peil på kjente slektninger der hun vokste opp, men denne damen "henger" altså ikke der. Har kontaktet en av slektsforskerne i slekta og er spent på om hun kan komme opp med noe nyttig info i saken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Herre, jeg er stressa av feriering. Jeg kommer til å trenge ferie etter ferien og skal jaggu sørge for et par dager i heimen før jeg begynner på jobb igjen. 

Laaaang kjøring for familiebesøk. Var på visitt i et par dager før jeg oste videre til et sted jeg alltid har hatt lyst å se, men aldri fått somlet meg til å reise til. Nå måtte jeg nesten gjøre det før alderen innhenter meg. Tilbake til familievisitt nå. Så skal jeg plukke opp en venninne på vei hjem for så å møte en annen venninne underveis og jeg hadde allerede lovt å stikke innom en vennefamilie underveis. 

*pes * :svett:

Jo. Vil definitivt ha ferie etter ferien. 

 

Hilsen Introvert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriestress fortsetter, dog i en annen form. Ankom "middels norsk småby" i går og hadde hyggelig middag med venninne før jeg inntok hotellet. Den biten gikk veldig greit. Frokost not so much. Hvis dette er representativt for landsdelen så skjønner jeg hvorfor de ofte er på smittetoppen for å si det slik. Frokosten var heller...tett. Eneste jeg så brukte maske var meg selv og folk sto tett som torskerogn - kanskje dårlig pakka sådan men likevel. 

Kommer jeg fra dette uten Covid så er det et mirakel. 

Videre til et døgn SPA avslapning nå, og så hjem kjære hjem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansiell kjekk dag. Oppdaget at "bonus" ved bytte av strømavtale var reell. Så så rart ut på utskriften at jeg måtte faktisk sjekke. Dessuten fikk jeg solgt noen aksjer jeg har prøvd å bli kvitt i flere måneder og det før de ramlet ned på minus igjen :fnise: .  Jeg har aldri blitt noen stor aksjespekulant så nå prøver jeg å kvitte meg med en del aksjer og heller dytte pengene dem inn i noen relativt "sikre" fond. Snakker ikke om store summer akkurat, men pluss er pluss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pluss er pluss, og man må ta alle de oppturene man kan få finansielt. Jeg trodde det var en grei oppgang i fondet her før helgen, etter at det hadde gått ned litt de siste dagene. Viste seg bare at min månedlige sparing hadde blitt registrert... :plystre:

Ellers fremdeles litt ettervirkninger av at jeg fikk feriepengene i januar, og derav reduserte lønninger i sommer, men har grei kontroll. Gått bedre enn fryktet! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (23 minutter siden):

Bok er da aldri ufornuftig...

Samvittigheten tilsier at jeg burde ut og røre på meg, men den får holde fred til i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sprunget lekk :fnise: . I går da jeg sto opp oppdaget jeg et veldig friskt blåmerke på ene stortåa. Tydeligvis et sprunget blodkar, og i dag hadde jeg et blåmerke på tommelen som jeg ikke kjenner opphavet til. What's next? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, jeg har omsider tatt meg sammen og meldt meg på gruppetime på treningssenteret. Hater egentlig gruppetimer men jeg føler jeg må ha en timereservasjon som forplikter meg til å komme meg avgårde i det avgjørende øyeblikk.

Blir forhåpentlig tilbake til apparattrening etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøve å melde meg på et drop-in-basert treningsopplegg en gang -det gikk åt skogen ganske kjapt. Det eneste jeg har klart å opprettholde i perioder har vært yoga-kurs med fast, ukentlig tidspunkt, da har jeg jo en fast avtale i kalenderen og det er mye vanskeligere å ro seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...