Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Velkommen til ny dagbok. Etter ti år i den gamle, så er jeg kommet til at jeg vil starte en ny.

10 år med sammenhengende livskriser og grublerier og litt ordvrenging innimellom er sikkert nok for enhver dagbok. Men livet, kriser, oppturer og rundturer fortsetter. Og skrivekløen gir seg nok ikke så fort.

Jeg tar herved steget inn i 10 nye år.

:hallo:

Gamle dager finner dere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Transformasjon pågår.... Jeg tok bil til jobb i dag. Tenkte det kom til å bli senere enn det som faktisk ble tilfellet i kveld, så sykkelen fikk stå. Vel, på den ene siden var det litt tabbe, på den annen side så ble jeg ferdig på jobb tidsnok til å stikke innom sportsforretning nr. 2 og jakte på ikke alt for dyre sykkelsko. Skuffet igjen. Heller ikke disse hadde min størrelse. Enten stuket tåa helt borti fronten (og sykkelsko er ikke myke :opplyser: ) eller så var de både for lange og vide.

Grrr. Har et håp igjen nå, får prøve på lørdag.

Jeg dro hjem og spiste middag. Utpå kvelden banket samvittigheten på: "Løpe?"

Siden jeg likevel måtte ha en kveldsdusj lot jeg samvittigheten vinne, halte på tights, jakke og refleksvest og la i vei. Vips var nesten 20 minutter unnagjort.

Jøss og atter jøss, jeg forundres stadig over meg selv og denne nyfunne treningsiveren. Det er jo ikke det at det er blitt morsommere å trene, men det er i det minste lettere når jeg ikke føler jeg kollapser etter få meter. Dermed er det også enklere å hale stumpen over dørstokkmila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Det har vært en morsom dag på teambuilding. Vi startet dagen med litt "rikets stilling", som seg hør og bør, deretter lunch og så bar det ut til litt aktiviteter. Aktivitetene skulle foregå på en bane et par km unna der vi hadde møte og lunch, så de fleste valgte å gå. Jeg hadde med bil og tenkte egentlig å ta den siden det var truende skyer i horisonten slik at jeg kunne ha regntøy lett tilgjengelig.

Den gikk ikke. De aller fleste valgte nemlig å gå, så da kunne ikke jeg være dårligere. Jeg gamblet på at været holdt. (Det gjorde det da også.)

Jeg gikk ut i pulje 2 og da en av karene som nærmer seg pensjonsalderen satte inn en liten spurt, så hang jeg på. Man kan da ikke bli slått av en 62 åring???? Så vi slo følge opp til banen. Det ble 15 minutter powerwalk. Enden på visa var at vi som hadde gått nesten sist ut var de første som ankom banen. Da hadde vi distansert alle som lå foran oss i løypa :ler: .

Vi tok det litt mer med ro på tilbaketuren, men da hadde vi også 3 timer med utendørsaktivitet bak oss.

Så ble det felles middag og vel hjem til alle.

Som sagt kjørte jeg selv, for jeg hadde baktanker. Jeg droppet innom et kjøpesenter på veien for å sjekke om kanskje de hadde sykkelsko til meg. Skal jeg spinne meg gjennom vinteren så kan jeg like gjerne ha sykkelsko. Innejoggeskoene mine har nemlig så myk såle at de er direkte ubehagelige på sykkel. Dessuten har jeg baktanker. Blir jeg fortrolig med klikksko på spinningsykkelen så kanskje jeg tør prøve dem ute til våren.......

Flaksen var med meg. De hadde sko som passet, og de var til og med under tusenlappen. Det ble kjøp, for skoene var faktisk ganske gode på foten. Sykkelsko er jo harde og stive så det å finne noen som var gode på var et kupp.

Så bestemte jeg meg for å ta en tur innom Sparkjøp som har butikk i samme senteret. Planen var å se hva slags utvalg de har av ullundertøy. Foreløpig er det ikke noe problem, men skal jeg jogge litt ute til vinteren så kunne jeg tenkt meg ullgenser med høy hals og Sparkjøp har bra ulltøy. Fant ullgenser, men kjøper ikke enda. Særlig ikke fordi jeg fant noe annet.....

Ny dyne.

Jeg må "legge om" til vinterdyne i morgen. Sommerdyna begynner å bli i kjøligste laget nå. Vel og bra det men jeg har dyne som bare er 200 cm lang og jeg begynner å bli lei av å krølle tærne innunder dyna om vinteren. Så tanken slo meg: hvorfor ikke ha 220 cm vinterdyne selv om jeg beholder den 200 cm lange sommerdyna? Tanken vokste seg sterkere da jeg fant dundyne til ca 650 kr.... Men da burde jeg jo ha et sengesett også, ikke sant? Jeg har et i flanell - feilkjøp som var julegave fra min mor for et par år siden. Jeg har hatt det liggende i fall jeg skulle konvertere en gang, men jeg kjøper jo ikke ny dyne før den gamle er utslitt, ikke sant?

Vel, i dag gjorde jeg altså det. Men flanellsett er litt i heiteste laget enda, så jammen ble ikke et sengesett i bomullssatin med hjem også..... :rodme:

Dyr dag, med andre ord.

Men gleder meg til å legge meg i lang og god dyne i morgen kveld, og blir spennende å se om jeg blir fortrolig med sykkelskoene over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte jeg at jeg har notorisk uflaks????

Dagen startet bra da det viste seg at urmakeren kunne gjenoppvekke min gamle pulsklokke. Batteriet var kaputt. Det sies at det er veldig lurt å ha pulsmåling når man er på spinning. Vel, gleden varte ikke lenge for i praksis var klokka temmelig håpløs. Ser ikke ut som "OK" knappen virker lenger. smiley-yell.gif Har nå trykket flat to tomler og en pekefinger, men ser ut som det eneste jeg får lov til er å bla mellom menyene. Jeg får ikke bekreftet at jeg skal inn på Date/Time og da er det ikke mye jeg får justert heller. *sukk*

Jeg gav opp hele klokka og dro på trening uten. Men de nye sykkelskoene fikk være med. Tenkte å teste dette med å klipse av og på pedalene et par ganger før jeg møter på spinning på mandag. Joda, det gikk greit å få dem på. Testet litt av og på med høyre fot og tok deretter 10 minutter oppvarming. Det var tross alt styrke jeg skulle trene i dag.

Det var ikke det smarteste jeg har gjort. Jeg er i skrivende stund minus en flunkende ny sykkelsko, og hvis noen lurer så står den igjen på treningssenteret. I en sykkelpedal. Den var rett og slett ikke til å få løs. Høyre fot løsnet så fint som bare det. Vri - klikk - og løs.... Så ikke med en venstre. Har nå prøvd å vri den løs selv med fot, arm og to sterke menn - uten hell. Sko -og sykkel- står nå og venter på spinninginstruktør og skrutrekker (evt. baufil???)

Videre action fra min side er uaktuelt. Vil ikke ødelegge verken sykkel eller sko. Det ble til at jeg sendte SMS til senterleder, sånn at de slipper å lure på om benet som tilhører skoen også ligger igjen i en krok....

Kan jeg få være litt sur nå??? :sur:

Som om ikke det var nok, kom jeg hjem til melding på FB om at det er kokerestriksjoner på vannet her jeg bor. Det er funnet bakterier der. Greit nok det, men hadde vært enda bedre å få vite det før jeg skvalpet innpå en halvliter vann på treningen i dag. Kokt vann står nå på benken til kjøling og skal etterhvert overføres til kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og for seg er den det. Sov godt i min nye dyne, og drikker kaffe på kokt vann. Fikk ingen mén av å drikke springvann i går til tross for kokepåbudet. Hadde ikke ventet det heller, for så vidt. Så lenge det er snakk om små mengder bakterier så er et vel helst bare som en sikkerhetsforanstaltning de legger inn et påbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Razzia i klesskap. 1 bærepose for meg ubrukelige topper og gensere går til Fretex (for store eller sjelden i bruk av andre grunner). En halv pose med utslitte og utvaskede ditto går til søpla.

*føle seg flink*

Muligens går noe mer ut etterhvert pga. "naturlig utvalg", men er fornøyd med å ha fått halvert innholdet i trådskuffen. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelsko er reddet. Jeg fikk bistand fra to gode hjelpere og en verktøyboks på senteret, så sykkelen måtte omsider gi slipp på sitt bytte. Den umulige pulsklokka er kastet og ny (av enkleste type) er innkjøpt - på trass :ler: . I like stor trass måtte jeg ut og prøve den i regnværet i kveld. Velvel , godt å komme inn til en varm dusj etterpå. Klokke funker fint, men jeg forundres over fenomenet pulssoner som instruktøren viser til. Trodde det var noe som kunne stilles inn i klokka, jeg, men det går åpenbart ikke.

Jaja, får huske grensene for sone 2 og 3 da.

Det var forresten litt av et styr å finne dem. Det å anslå makspuls var nemlig lettere sagt enn gjort, men klarte omsider å google meg fram til en formel som visstnok skal gi noenlunde etterrettelig resultat. Får greie seg inntil videre, så får jeg heller ta en ekte test når det er litt tørrere utenfor veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl. I går bar det ut for å prøve den nye pulsklokka på en liten joggetur, i dag skulle jeg jo på basisball. Bare det at jeg hadde ikke fått med meg at basisballen var avlyst denne uka... :sur: . Men hadde jeg først slept meg til treningssenteret så måtte jeg jo gjøre noe. Det ble styrketrening i stedet. Men med spinning mandag, litt jogg i går og så jogging til oppvarming før styrketrening i dag, så kjenner jeg meg passe mør.

Men greit å røre seg litt etter en halv dag i telefonmøter, da.

Det er innspurt på det store prosjektet vårt og i dag hadde vi sjekk av en del av oppgavene. Jeg har fått et sett oppgaver som jeg skal mestre når vi går i gang og dette her er noe som skal kommuniseres til en god del mennesker i starten. Prosjektlederne skal nemlig overvåke at vi legger inn data noenlunde rett. Det er greit for meg. God forsikring i det ene prosjektet i allfall. Det andre delprosjektet har jeg mer kontroll over, -tror jeg i det minste.

Delprosjektlederen i det prosjektet har visst også trua på meg for da han ble spurt om han skulle stå på den mailinglisten så kom det nærmest et fnys: "Neimen om jeg skal. Det der har Cata full kontroll over."

Jepp, i den delen så har jeg rimelig snøring nå, så jeg forsto i grunnen fnyset. ;)

Er mer på usikker grunn i det andre, men høres ikke ut som de anser meg for aldeles tapt sak der heller. "Det er en fornøyelse å jobbe med dere," har vi hørt flere ganger fra den kanten også. Så få som vi er, så setter vi pris på å få høre at vi minst kan måle oss med steder som har hatt langt større ressurser for å gjennomføre denne type prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ouch! Jeg kan styre meg for å våkne av supertordenskrall halv seks om morgenen. Vel står jeg nå tidlig opp, men får være måte på. For ikke å snakke om at jeg skvatt sånn at det nesten ble kul i huet. (Av og til ugreit å ha senga under skråtaket. Blir ikke mye fribord av sånt, må vite. :ler: )

Føk opp og røska ut stikkontakter over en lav sko. Det er forskjell på torden og TORDEN må vite. Dette var av siste slaget, med bold font i tillegg.

På jobb var ikke situasjonen bedre. Noen måtte ha gjort fæle ting med en kabel, for nettverket var fullstendig nede. Og det skjedde i går ettermiddag før torden. Aner fremdeles ikke hva som har skjedd, men ser for meg avrøska kabel et eller annet sted i geografien. Jeg er like glad i å late meg som hvem som helst ellers, men halve dagen på jobb uten å få gjort stort annet enn å rydde skrivebordet og arkivere papirer som er flommet inn mens jeg har vært opptatt med prosjekt, er lite givende.

Jaja, ble rimelig ryddig skrivebord i det minste. Aldri så galt...

"Noen" må ha fått knyttet sammen kabler etterhvert, for nettet kom opp igjen før det ble helt krise. Så da kom vi oss i gang med noen av dagens egentlige gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der streika Fitbit'n min :kjefte::grine::twisted::frustrert::rasende::bond:

Det virker som den ikke lenger beregner basalforbrenningen sånn at den prøver å innbille meg jeg skal leve på 924 kcal pr. dag. Den går jeg naturligvis ikke på, men dette her skaper fullt kaos i synkroniseringen med andre duppeditter og det irriterer meg stort. Jeg er blitt lettere avhengig av datadingsene mine.

Mail med "hva pokker skjer?" er send til helpdesk, men screenshot av dagens kaloriforbruk. Vel har jeg hatt en stillesittende dag, men får nå være måte på.

post-6407-0-88148100-1412964372_thumb.pn

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Fitbit er kommet seg igjen. Må ha klart å resette den. *puh*

Får teste på joggetur i kveld. Derimot ser MyFitnesspal ut til å gjøre merkelige ting også. Det virker som den trekker fra treningskalorier i stedet for å legge dem til regnskapet. :klo: Men så har jeg ikke rørt meg så veldig mye de siste par dagene heller. Får ta en joggetur i kveld og se om det blir mer vettuge tall.

Ikke så lett når man har vært på miniweekend i en større by. Ble litt hotellmat og kaffe av sånt så regnskapet er noget forvirret.... Kaffen ble for øvrig inntatt sammen med et par inntil da ukjente personer fra forum. Alltid spennende med slike "forumtreff", men har enda ikke vært borti at det har vært mislykket. Gårsdagens treff ble en riktig hyggelig prat over diverse kaffe- og tekopper.

Har nå vimset meg hjem igjen og er i ferd med å prøve meg på dagens kulinariske utskeielse: hjemmelaget pizza, med pizzasaus laget fra grunnen av. Sistnevnte er risikoprosjekt. Har aldri prøvd det før, men fikk lyst til å gjøre en test. Blir jo stor porsjon saus, men blir den god så får jeg bare fryse ned til senere anledninger. Muligens kan den spes ut litt og brukes som basis for pastasaus også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fitbiten kom seg. Jeg byttet ut min med vivofit, rett og slett fordi det ikke er mye poeng i å gå med en utladet fitbit på armen, og jeg glemte alltid å lade den :P

Spennende med foruntreff, men jeg synes som regel det ender opp med å være veldig hyggelig :)

Mattips skal jeg ikke komme med, men jeg tar gjerne imot tips på ting som funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...