Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (8 timer siden):

Hvis ikke er det jo en fullt brukbar flytende solseng :opplyser:

For noen som ikke soler seg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Mac får ikke virus", nei kanskje ikke men jeg har nå installert antivirus for det ettersom jeg vet at "ikke" i dette tilfellet oversettes med "færre". Ganske glad for det da det med ett "blippet" oppe i skjermen og antivirusen stoppet en trojaner som prøvde å snike seg inn. Lurer litt på hvordan den klarte det for akkurat da satt jeg og leste på en side og hadde ikke klikket på noen linker noe sted. 

Synderen er nå frigjort fra karantene og behørig slettet før den kom lenger enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUP kjøp medførte med ett litt tankevirksomhet. Hva i alle dager gjør man  med bilnøkkelen når man prøver å drukne seg selv ufrivillig utpå der? En ting er nå å ikke miste den på sjøen, men den skal jo helst være tørr også. Elektronikk og saltvann er dårlig kombo og brett har ikke oppbevaringsmulighet.  Litt googling løste problemet sånn halvveis. Portabel nøkkelboks som kan låses fast på bilen (ulykkelig forsikringsselskap), eller som jeg tenker - kjøper jeg en billig wire fra Clas så kan den ett tas med og låses fast til et eller annet annet - f.eks et tre. 

MasterCardet får kjørt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Bare husk hvilket tre! :opplyser:

Godt poeng... Man kan bruke dørhåndtaket på bilen også og på disse kanter er sikkert det trygt nok så lenge vi snakker lyse sommerkvelden. (Kommer ikke til å SUPe senhøstes kveld uansett...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og det er mer som går nedenom. Hvilepuls på 52 i natt... Trodde det hadde stabilisert seg i går da jeg lå på 53 to netter på rad, men nå er jeg ikke helt sikker lenger. Skjønt et avvik på et døgn er jo ingenting så vi får vente og se. Men hvis det er vaksinen som har trigget et eller annet så kommer jeg til å slite etter stikk nr. 2 altså :fnise:  . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værgudene er i grunnen ganske lite samarbeidsvillige. Når jeg endelig finner grønskekverk som ikke må spyles vekk etterpå og som helst skal ha det tørt både ved påsprøyting og noen dager etterpå, SÅ velger regnet å komme. :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg endelig kjøper SUP så løper sola vekk i skrekk og det blåser som bare f.... . Temperaturene er ikke videre optimistiske de neste dagene heller. Skal jeg virkelig bli nødt til å kjøpe våtdrakt???

Hilsen middagspølse i grillpølseskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå reiser vi snart nordover på ferie, og da blir det sikkert knallvarmt sørpå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er latterlig. Jeg har vondt i beina... Ikke kjempevondt naturligvis, men jeg kjenner det. Regner med det er gåingen i det siste som har skylda men jeg går jo ikke langt, for svingende. Med unntak av den turen på 12 km jeg tok for halvannen uke siden så er det for det meste mellom 1,5 og 5 km. Det skal da ikke være langt nok til å få vonde bein. Rett nok er jeg ikke sprek akkurat, men SÅ dårlig er tross alt ikke formen. :klo: 

Vurderer likevel å ta en "hviledag" i morgen, så kan jeg heller trimme med å prøve å få på våtdrakt :fnise: . (Noen som vet hvorfor de forb..... greiene skal ha glidelåsen på ryggen og ikke foran? )

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, kun ned 0,3 kg siste uke. Jeg visste jo det ville skje før eller senere men hadde håpet å holde meg på de tilmålte "ned 0,5 kg pr uke" en stund til. Jaja, ned er ned. 

Venter ellers på litt mer lufttemperatur så jeg får prøvd SUP'en. Litt mer temp i vannet hadde ikke vært dumt det heller for så vidt. Eller om jeg i det minste kunne fått på våtdrakt. Jeg kjøpte nemlig en rimelig en etter anbefaling fra gutta på jobb, men glidelås bak og meg er SVÆRT dårlig kombo. Jeg tror jeg fikk riktig størrelse for det er ikke all verdens glippe bak når jeg får tatt den riktig på, men ikke søren om jeg får glidelåsen lenger opp enn til høyde med skulderbladene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær med glidelås i ryggen er bannlyst fra mitt klesskap - jeg har konkludert med at det er plagg for de med partner - eller egen påkleder :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Klær med glidelås i ryggen er bannlyst fra mitt klesskap - jeg har konkludert med at det er plagg for de med partner - eller egen påkleder :fnise: 

Egentlig mitt syn på saken også, men jeg har ikke lyst til å fryse i hjel og våtdrakt varmer når sjøtemperaturen ikke er all verdens. (Og så polstrer den og beskytter mot brennmaneter også.) Det henger fast en snor i glidelåsen som skal være til nytte når jeg haler og drar men jeg tror jeg er for stiv i skuldrene. 

Sjekket med en hånd bak ryggen og det er ikke all verdens glippe mellom de to halvdelene så jeg tror som sagt det er meg og ikke drakten det er noe feil med. Har også blitt klar over at jeg må kunne hale den på meg på stranda, for jeg ser mørkt på å stå og pumpe luft i brettet iført våtdrakt. :ler:  Det ville blitt en svett opplevelse tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en egen teknikk for å få opp slike glidelåser. Min teknikk er å skifte hånd så jeg får den jeg skal dra med på oversiden av skuldra. 

Mulig det finnes YouTube-videoer. Jeg kan avsløre at du ikke er den eneste som har slike problemer etter et par-tre dykkekurs :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wolfmoon skrev (2 minutter siden):

Mulig det finnes YouTube-videoer. Jeg kan avsløre at du ikke er den eneste som har slike problemer etter et par-tre dykkekurs :laugh:

Det ante meg... Hva mener du med "oversiden av skuldra"? Jeg drar jo oppover etter beste evne så det blir oversiden uansett. Jeg er for stiv i skuldrene til å få handa som holder snora så mye lenger ned. Jeg prøvde også å skifte hånd, men det hjalp ikke det aller minste. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Det ante meg... Hva mener du med "oversiden av skuldra"? Jeg drar jo oppover etter beste evne så det blir oversiden uansett. Jeg er for stiv i skuldrene til å få handa som holder snora så mye lenger ned. Jeg prøvde også å skifte hånd, men det hjalp ikke det aller minste. :klo: 

Drar så høyt opp nedenfra jeg kan med den ene, skifter tak til andre hånda "over hodet". Da pleier det å være mulig å dra helt opp, men kommer sikkert an på våtdrakta også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (11 minutter siden):

Drar så høyt opp nedenfra jeg kan med den ene, skifter tak til andre hånda "over hodet". Da pleier det å være mulig å dra helt opp, men kommer sikkert an på våtdrakta også. 

Aha, fant et par videoer, men ble ikke så mye klokere. Gjorde visst det meste rett i 2. forsøk. Men skal prøve det med plastpose på hendene når jeg trer på ermene. Ellers så er det kanskje bedre hvis jeg trekker i snora med begge hender i stedet for bare en. Mulig glidelåsen går mer rett opp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skaaaaadet :grine:  . 

Etter å ha sett videoer om våtdraktpåkledning så tenkte  jeg jeg måtte prøve igjen. Samme resultat - drakt går fint på og kjennes rett ut, men jeg får ikke glidelåsen lenger enn ca. midt på skulderbladene. Og...jeg kom ut av bataljen med en vond tommel. Forstuet eller forstrekt eller noe sånt - aner ikke :vetikke: . Den var iallfall sabla vond i går. Bedre i dag men fremdeles sånn at jeg tenker meg om litt ekstra når jeg skal bruke den. 

Jeg fatter ikke det er mulig. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...