Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Daria skrev (5 minutter siden):

Det skal vel også sies at den fullstendige mangelen på interesse her veier minst like tungt som fraværet av nytte og behov.. Jeg krøp til korset her i vinter og lastet motvillig ned Vipps, det er på det nivået det ligger :fnise: 

Jeg kan jo ikke la være å påpeke at fordelen ved å lage selv er nettopp at du kan regulere mengden etter behov... Akkurat når det gjelder risengrynsgrøt koker det gjerne ned til (pun not inteded) om jeg har planer om rislapper eller ikke (og som regel har jeg det). :sikle: 

Når det gjelder risgrøt så koker det ned til at jeg spiser kald restegrøt hvis det blir for mye (og det blir det jo for jeg klarer ikke koke bare en tallerken uten å svi grøten...) og siden grøt inneholder ca. en million kalorier så kan jeg ikke ha det for ofte. 

Nå slår lysene her seg på i en passende sekvens etter solnedgang, slukker i tur og orden når jeg går og legger meg og slår seg på når jeg skal opp (og av igjen før jeg går ut). Måtte jo ta det et steg videre etter det. Har nå fått inn varmepumpa også i systemet, men jeg tror jeg venter til helga med å sette opp flow'en for den. Den raste plutselig i vei i kjølemodus på helt feil temperatur da jeg prøvde å sette opp noe logisk for den, så der må det litt mer fintenking til tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordelen med liten leilighet er at det tar meg kortere tid å slå av lyset selv enn å sette opp et sånn system. Dessuten er det dumt om systemet slår av lyset før jeg er ferdig til å legge meg... og jeg vet jo ikke når det er. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (34 minutter siden):

Dessuten er det dumt om systemet slår av lyset før jeg er ferdig til å legge meg... og jeg vet jo ikke når det er. :fnise:

Det vet jeg. Det er 35 minutter etter jeg har slått lampa ved PC'n. Det er ganske nøyaktig tiden det tar å pusse tenner, dusje og lese litt på senga før jeg trekker dyna over hodet. (Har for øvrig ikke store leiligheten jeg heller, men...det var det med å ha det moro med duppeditter da. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg. Det er 35 minutter etter jeg har slått lampa ved PC'n. Det er ganske nøyaktig tiden det tar å pusse tenner, dusje og lese litt på senga før jeg trekker dyna over hodet. (Har for øvrig ikke store leiligheten jeg heller, men...det var det med å ha det moro med duppeditter da. ) 

På sett og vis kan jeg tenke på det som "ta med jobben hjem" for der driver jeg også med "if - then- else" logikk innimellom. Forskjellen er at det er enklere på jobb, selv om det er større duppeditter som styres der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer enn nok med de duppedingsene eselet har kjøpt til meg jeg. Trenger ikke kjøpe hodebry selv jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (4 timer siden):

Har mer enn nok med de duppedingsene eselet har kjøpt til meg jeg. Trenger ikke kjøpe hodebry selv jeg... :fnise:

Men ditt hodebry har da bare av og på knapp?  (Nei, jeg mener IKKE eselet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (27 minutter siden):

Men ditt hodebry har da bare av og på knapp?  (Nei, jeg mener IKKE eselet.)

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (4 timer siden):

Men ditt hodebry har da bare av og på knapp?  (Nei, jeg mener IKKE eselet.)

:hoho: Eselet har jeg lært meg å håndtere. Det er verre med elektronikken han drar i hus (gps, trådløs høyttaler og robotstøvsuger)... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (10 minutter siden):

:hoho: Eselet har jeg lært meg å håndtere. Det er verre med elektronikken han drar i hus (gps, trådløs høyttaler og robotstøvsuger)... 

 

 

Trådløs høyttaler også??? :5:  til Eselet. 

 

 

:fnise:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (12 timer siden):

Trådløs høyttaler også??? :5:  til Eselet. 

 

 

:fnise:

Det skal sies at det var jeg som ønsket meg det da :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 timer siden):

Det skal sies at det var jeg som ønsket meg det da :fnise:  

Men ny klokkeradio skal man ikke ha? :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (52 minutter siden):

Men ny klokkeradio skal man ikke ha? :kaklehone:

Nope :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Men ny klokkeradio skal man ikke ha? :kaklehone:

:5: til "føggel'n" også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder da ikke kjøpe ny klokkeradio når jeg bare hører på den radioen tre sekunder fire morgener i uka. 🤪 Det er fullstendig uaktuelt å høre på radio før jeg har stått opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I avdeling for sære interesser så meldes det om at man har brukt kvelden til å finne passende triggere for å skru på en lampe avhengig av lys i rommet, samt forberede varmepumpa på sommervarmen og gi den beskjed om når den skal begynne å kjøle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, jeg er hobbyinvalid. Småvondt i rygg, ben og stuss etter for mye sitting i dag. Pollensesongen har gjerne den effekten. I morgen er det meldt regn og mindre pollen så da kan jeg forhåpentlig gå ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 minutter siden):

Du får begynne med yoga på stuegulvet :nigo:

Uhm, har du tenkt jeg skal overleve? Har prøvd yoga 3 ganger i mitt liv og sverget at det skal jeg aldri mer. Ble vesentlig mer smerter av det, gitt. Kunne ikke røre meg skikkelig på 2-3 dager etterpå- og da snakker vi ikke gangsperre men skikkelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...