Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Uæ, jeg er visst begynt å bli husredd i eget hjem :ler: . Våknet i natt av et dunk et eller annet sted og siden jeg vet naboene er vekk i påsken måtte jeg rett og slett stå opp og se om jeg så noen som holdt på å bryte seg inn. Selvsagt var det ingen å se. (Mistenker vel egentlig "treskodua" på taket...)  Jeg til og med tuslet ut i gangen for å se på den siden av huset der inngangsdøra er. Alt stille og rolig der også. Men huset samarbeider virkelig ikke med meg, for i det jeg skulle gå inn igjen så slo taklampa i 1. etg seg på... Vi har lampe med bevegelsessensor der. Et øyeblikk kjente jeg på alle de skumle krimromanene jeg har lest gjennom livet og så for meg morder med øks og kniv og what not under trappa. Det ble hastig retrett inn i leilighet og sjekket at dør var ettertrykkelig låst før jeg la meg igjen. 

Og sånn for ordens skyld så vet jeg at den bevegelsessensoren lever sitt eget liv i blant. Den kan finne på å slå på lampa uten at noen er der og av og til når jeg passerer så slås lampa ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grrr, skattemeldingen er jo egentlig ganske enkel hvis jeg bare hadde hatt normale ting på den. Men når jeg har bittelitt utenlandske aksjer (fått, ikke kjøpt... ) og i tillegg forvillet meg inn i kryptomoroa, om enn bare med småbeløp så blir det litt mer interessant. Stappet inn det meste som formue og pepret med vedlegg og satser på at det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårpuss pågår. Frisør for noen dager siden, tannlege i dag. Ankom med munnbind som pålagt i SMS fra selvsamme tannlegekontor. 

TL: "Kan du ta av deg munnbindet?"

C : "Jada. Jeg lurte litt på hvordan du hadde tenkt å greie denne jobben når munnbind skulle være på."

TL: "Med fingerferdighet og rask utførelse!"

 

Jeg liker tørrvittig tannlege :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har i dag utført bestemortrikset. Stuevinduet har nå fått friske kunstige blomster i stedet for de ekte 3/4 daue som var der før påskeryddingen :fnise: . Det er mer til ære for naboer og forbipasserende enn for meg selv faktisk. Ser så stusselig ut uten noe som helst og på avstand så legger de forhåpentlig ikke merke til at det er kunstige greier. 

Bare no' billig ræl, men skal se om jeg etterhvert finner noe som er litt mer naturtro. 

Det andre vinduet skal få et par ekte orkidéer etterhvert, men tenkte jeg skulle få vasket og pusset vinduene først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Planter ja... Lurer på hvor mange jeg kjøper og kverker iløpet av et år jeg? Sikkert like greit å ikke vite :skratte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror begge mine bestemødre ville tatt det svært ille opp at du antyder en sammenheng mellom eldre damer og kunstige blomster, altså... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (18 minutter siden):

Jeg tror begge mine bestemødre ville tatt det svært ille opp at du antyder en sammenheng mellom eldre damer og kunstige blomster, altså... :fnise: 

Pffft, det var min som innførte fenomenet i familien da hun stadig vekk måtte reise bort pga cellegiftkurer. Hun ville huset skulle se bebodd ut mens hun var vekk og døde blomster inngikk ikke i hennes oppfatning av "bebodd". Dermed "plantet" hun kunstige blomster i vanlig jord. Dvs. strengt tatt satte hun blomstene i sånne oasissvamper og dekket med et tynt lag jord på toppen så det skulle se mer ekte ut hvis noen snoket rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, intet forkler kunstige planter bedre enn et lag jord over oasisen - det lurer enhver med ondt i sinne... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster i vinduene får det i det minste til å se mer bebodd ut. Kan vel være hun syntes det ble litt mye å ta seg av også når hun bodde alene og hadde kreft med spredning. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart - den ser jeg absolutt. Planter krever litt innsats (selv om mine har lært å klare seg med lite - her er det Darwins lov som gjelder), og det er stusslig med tomme vinduskarmer når man er vant til det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med kunstige planter fikk en bivirkning. På min ferd til "Plantasjen" (vi mangler en her) så ble det tilfeldigvis til at jeg droppet innom  Elkjøp også. Og jaggu, ut kom jeg med en google nest mini på slep. 

Det ble både planter og reir, for å si det sånn og sistnevnte har vakt mest interesse i heimen, selv om de fake plantene forhåpentlig holder nabo og forbipasserende happy. 

Så nå styrer "nestet" lysene mine og gir meg vær og nyheter og til en viss grad påminnelser. Dessverre har jeg ikke fått den til å snakke med Sonos og varmepumpe, men håper de snart får med appen til varmepumpa i utvalget. De støtter merket, jeg finner bare ikke akkurat "min" app. 

Sonos var det første den fant, men....akksan. Jeg kan liksom ikke gjøre noe med det likevel. Den bare registrerer at Sonos er der på en måte. :klo: 

Driver nå og baler med å få den til å gi meg muntlige påminnelser om ting jeg har en tendens til å prokrastinere så lenge at det blir totalt avglemt. Den får med seg påminnelsene og husker dem, men neimen om den sier noe :snurt:  . Virker som det er kommunikasjonskrøll mellom iPhone og Google Home og at sistnevnte ikke får med seg at jeg HAR skrudd på varslinger for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering. Nå snakker'n med Sonos. De er ikke veldig smarte sammen, men den kan i allfall skru volum opp og ned på kommando :nigo:  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (56 minutter siden):

Oppdatering. Nå snakker'n med Sonos. De er ikke veldig smarte sammen, men den kan i allfall skru volum opp og ned på kommando :nigo:  .

Så bra! Skal se de finner tonen skikkelig etterhvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også satt opp rutiner for "forlate hjemmet" aka "skru av alle duppeditter du har tilgang til". Ikke at det betyr så mye for på denne årstiden er de (lys) stort sett skrudd av uansett. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cata skrev (1 time siden):

Har også satt opp rutiner for "forlate hjemmet" aka "skru av alle duppeditter du har tilgang til". Ikke at det betyr så mye for på denne årstiden er de (lys) stort sett skrudd av uansett. :fnise: 

Lite å skru av her også gitt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått min lille runde venn til å sette opp handleliste for meg. Faren er selvsagt at jeg glemmer å se på den når jeg er i butikken :klo:  . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (8 timer siden):

Har nå fått min lille runde venn til å sette opp handleliste for meg. Faren er selvsagt at jeg glemmer å se på den når jeg er i butikken :klo:  . 

Har den tatt turen i skuffer, skap og kjøleskap og funnet ut hva du trenger, helt selv? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...