Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny varmepumpe er i hus og jeg er måtelig fornøyd. Jeg synes det er mer lyd i denne enn i den gamle - altså slik den gamle var før den begynte å tulle. Men så lenge den bare er stabil og grei så venner jeg meg vel til det etterhvert. Det er jo ikke støy som sådan, bare...mer viftelyd når den går. 

Det som irriterer meg litt er at det er skvett umulig å få parret den med WiFi så jeg kan appstyre den. Det er ikke tvingende nødvendig, men hadde håpet å kunne programmere inn nattsenking. Får ringe montøren imorgen og høre om han har noen lure tips som jeg har oversett - eller misforstått. 

Smartlys er installert og ble øyeblikkelig hit på den lampen jeg trengte å dempe. Fargepæren som jeg kjøpte bare for gøy er litt mindre "yay" for praktiske formål, men den kjøpte jeg strengt tatt bare for å prøve så jeg lever greit med det. 

Og soverommet mitt skal nå være blitt smartere. Panelovnen der arvet termostatdings for å sette i stikkontakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 minutter siden):

Det som irriterer meg litt er at det er skvett umulig å få parret den med WiFi

Den er rett og slett så smart at den motsetter seg tvungen parring...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (22 minutter siden):

Den er rett og slett så smart at den motsetter seg tvungen parring...?

Den er viljesterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (17 timer siden):

Farene når ting får egen intelligens...

Pumpe er nedkjempet. Snille varmepumpemontøren fjernstyrte meg via telefon så jeg fikk koplet opp. :ler:  Måtte inn i selve pumpa og trykke og det var aldeles ikke intuitivt ut fra beskrivelsen i appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes svært sjelden at sånne ting er intuitive - men det er selvfølgelig mulig at det er min tekniske intuisjon som er hovedproblemet... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 minutter siden):

Jeg synes svært sjelden at sånne ting er intuitive - men det er selvfølgelig mulig at det er min tekniske intuisjon som er hovedproblemet... :ler: 

De andre dingsene har jeg klart å sette opp med et minimum av mild banning, men beskrivelsen for varmepumpa viste til et adapter jeg ikke så, og til en pumpe og en fjernkontroll som jeg faktisk så. Dermed gikk jeg for sistnevnte. Hvem hadde gjettet at adapterdings satt inni pumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har innsett at fordelen med manglende teknisk innsikt er at jeg heller ikke er så opptatt av detaljer på og krav til dingsene mine - om jeg kjøper den pcen eller den pcen er ikke så viktig, ergo legger jeg heller ikke så mye tankevirksomhet i valget :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (27 minutter siden):

Teknisk intuisjon??? :flau: 

*gruer seg til å kjøpe ny PC* 

Den funka ikke der... Men nå er nett og pumpe gode venner. Håper bare montør har råd for den "kneppelyden" som dukker opp til tider. Høres som om vifta tar borti et eller annet, men det kan det jo ikke være. Har meldt det inn og bedt om "lyttevisitt" for det kan da ikke være meningen det skal være sånn. Savner gamlepumpa litt slik den var da den var frisk. Hadde ikke trodd ny modell skulle oppføre seg verre, selv om jeg ikke nødvendigvis hadde forventet den skulle være stillere. Vil ha unnagjort klagingen mens den enda er ny så jeg evt kan få fiks på garanti. 

Sliter også med det nye nettverket mitt, dvs. JEG sliter ikke for det funker supert, men her før i uka fikk jeg beskjed om at det ikke fungerer slik det skal. Stusset jo fælt men noen telefoner senere så fikk jeg forståelse av hva som var galt. Er visst en eller annen komponent som de har funnet ut ikke klarer hastighetene nettet skal kunne ha på 5G når det kommer. Med den hastigheten jeg har i dag er det null problem og jeg merker ingenting, men skal jeg ha 5G kan jeg komme til å bli furten og fæl. Best å få fikset det på garantien også, men jaggu er jeg lei av å måtte stikke fra jobb for å låse inn diverse montører. Dette er visst våren da alt kommer på en gang. 

PS: @Sauen Shaun hopp i det og kjøp ny PC. Det blir ikke bedre om du venter! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet man lever i 2021 når man grubler seg grønn på hvor favorittmunnbindet er blitt av... :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there - et av mine bedre (at alle er sydd etter samme mønster betyr ikke at de er helt like) har vært på avveie en stund... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (På 17.3.2021 den 16.48):

Been there - et av mine bedre (at alle er sydd etter samme mønster betyr ikke at de er helt like) har vært på avveie en stund... :fnise: 

Som sagt: 2021!!! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooffff, dette kommer til å gjøre vondt. Har vært på min første wåggetur på lange tider. Håper å konvertere til full jogg etterhvert, men foreløpig må det gås og jogges vekselvis. 

Har også hatt besøk av reparatører for å bli kvitt den irriterende tikkelyden i varmepumpen. Men da tikket den selvsagt ikke... De satte i et par skruer et eller annet sted i fall det var noe som beveget seg og sa jeg fikk bare ringe igjen. Men den har holdt fred siden jeg kom hjem så kanskje det funket. De pleier være flinke de der. 

Og jeg har bevilget meg ny nattbordlampe. Ikke noe galt med den gamle, men den som står ved PC'n hadde sett sine beste dager. Gulnet plast har en tendens til å bli sprø også. Så jeg flyttet gammel nattbordlampe til PC og kjøpte ny for å ha på soverommet. Resirkulering much? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (24 minutter siden):

Wåggetur? Er det en kombinasjon av jogging og vagging...? :fnise: 

Min tanke også :ler:

Andre driver vel med gogging? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogging? :klo: Selv driver jeg mest med stalting - halting med og uten staver, og tidvis med linedans-tendenser - når høyrebeinet så gjerne vil over mot venstre at det ser ut som jeg balanserer på en strek (med mindre jeg bare sparker meg selv i foten). Men alltid elegant, grasiøs og velbalansert på alle måter :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Wåggetur? Er det en kombinasjon av jogging og vagging...? :fnise: 

Jepp. Vurderte den norske varianten, men kom til at engelsk var myyyye mer dekkende i dette tilfellet. Går vel på sett og vis i kategorien "fysisk misfostring"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...