Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er populær og trådløse øreplugger får kjørt seg :ler: . Først ringte jobben (trodde da jeg var ferdig med det da jeg byttet jobb) . Bare et uskyldig spørsmål så jeg fikk forhåpentlig satt innringer på rett spor ganske raskt.  Så fikk jeg akkurat satt meg ned med neste kaffekopp før min mor ringte, men hun la fort på - ski på TV fristet visst mer enn "snakke med datter". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Man må jo prioritere - det er tross alt både langrennstafett og Kitzbühl-utfor på gang :ler: 

:sur:  Prioritering er viktig. 

Vel, jeg får prioritere noe annet. Det er fint vær og jeg har en skogsti som jeg aldri har gått før som jeg kunne tenke meg å utforske litt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsti feilet, dvs jeg fikk aldri begynt på den for da jeg skulle avsted så nektet bilen å starte og det er litt for langt å gå til starten av stien. Det viste seg at batteriet slet, så en liten boost og en kjøretur utpå ettermiddagen da redningstjenesten kom  til assistanse fikset saken. Batteriet har visst fått litt lite påfyll stakkar (blame Covid som begrenser utfarten en smule...) så dermed ble det i snaueste laget. 

Ikke så lett å lade når man bor i leilighet. Hvis noen har en løsning for batterilader med trådløs strøm så mottas det med takk... Tok kontakt med verksted i dag for å sjekke at det ikke var noe direkte galt med batteriet og de tilbød å ta inn bilen for lading over natta. Jeg takket ja, så får jeg heller bli flink til å ta søndagsturer så lenge kaldværet varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er flink. Verksted er jo ikke like rundt hjørnet så jeg måtte få skyss hjem. Det ante meg at det da ville bli problemer med "meteren". *nekter å sitte i takgrind *

Så man stilte på verkstedet - godt utrustet med maske. 

Hører med til historien at det er lav smitte i området, men regler er regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regler er regler - og det er jo en regel det strengt tatt ikke er så vanskelig å overholde. Jeg er stadig overrasket over hvor mange eldre - som jo skal tilhøre risikogruppen - som tydeligvis føler seg hevet over å bære munnbind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Regler er regler - og det er jo en regel det strengt tatt ikke er så vanskelig å overholde. Jeg er stadig overrasket over hvor mange eldre - som jo skal tilhøre risikogruppen - som tydeligvis føler seg hevet over å bære munnbind...

Hmmm, ble jeg "eldre" nå ?:rolleyes: Eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det var en generell observasjon - på ingen måte rettet mot deg, snarere tvert imot. Jeg har bare observert litt for mange pensjonister uten munnbind i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

:ler: Det var en generell observasjon - på ingen måte rettet mot deg, snarere tvert imot. Jeg har bare observert litt for mange pensjonister uten munnbind i det siste...

Jeg er vel  i prinsippet enig. Selv ikke da vi hadde en bølge var pensjonistene dem som oftest bar maske. Ungdommene var flinke derimot. *ble med ett "ungdom" :ler:  *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært påbud så lenga at det har blitt en selvfølge og en vane - jeg fikk et øyeblikks panikk forleden da jeg var på vei ut og innså at jeg ikke hadde med meg noen. Selv om jeg bare skulle gå en tur og ikke skulle innom noe sted, jeg hadde strengt tatt til og med lagt igjen lommeboka hjemme... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maske liggende i veska for sikkerhets skyld, men har heldigvis ikke trengt å bruke den ennå.
Håper bare smitten forsetter å være lav i distriktet her! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss og jøss og jøss. For halvannet år siden da jeg kom av ferie så hadde det skjedd noen endringer som ...uh....gjorde at arbeidsplassen med ett virket litt mindre sikker enn før jeg dro på ferie, så dermed la jeg inn et eget "ikkenyttårsforsett" om å spare litt mer. I samme slengen opprettet jeg et regneark for å holde litt oversikt. Med aksjefond her og der, samt noen enkeltaksjer osv. så var det litt spredt. ...

Vel, i kveld tok jeg en liten oppsummering og på den tiden har jeg spart...en helt grei sum faktisk og sammen med summen jeg hadde fra før så er det enda hyggeligere. 

Håper jo for all del jeg får stå i jobb noen år til altså, men med et passe magert levesett ville jeg nå faktisk kunnet klare meg fram til pensjonsalderen om det knep (nedbetalt bolig hjelper stort). At det ville blitt en heller mager pensjon om jeg hadde måttet slutte nå er en helt annen sak :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye trygghet i å vite at man har litt i bakhånd, selv om man satser på å ikke måtte leve på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (12 minutter siden):

Det er mye trygghet i å vite at man har litt i bakhånd, selv om man satser på å ikke måtte leve på det...

Nemlig. Jeg har lært på den harde måten hvor fort ting kan snu, så jeg setter definitivt pris på finansiell trygghet. Mistet jobben da jeg var tidlig i tjueårene og det var nedgangstider... Det ble noen mildt sagt magre måneder i den fasen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ukens verste forehavende unnagjort - hårvask. :ler:  Altså, det er jo egentlig fort gjort når man er kortklipt, men etter jeg begynte med kveldsdusj før jeg legger meg så blir det liksom utsatt og utsatt siden det skal tørke også. Om jeg føner så blir det litt restfukt likevel og så våkner jeg som en dårlig versjon av et lykketroll. 

Er nå nede på en gang i uka. Menmen, så lenge jeg ikke svetter og så lenge håret ikke ser fett ut så er det vel for så vidt akseptabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårvask en gang i uka? :daane:

Her er det annenhver dag om jeg skal ut i samfunnet, og oftere om jeg trener eller ellers blir svett (første sted jeg svetter er i hodebunnen, så hårvask blir det så fort jeg anstrenger meg omtrent). En gang i uka? Kanskje da jeg var barn/baby, men ikke siden... Kjenner det hadde vært litt deilig, men er ikke vits i å drømme en gang. Hender i ferien at jeg drøyer det en ekstra dag av latskap (om jeg ikke skal se folk), men da klør det så at jeg stuper i dusjen og angrer på utsettelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (53 minutter siden):

Hårvask en gang i uka? :daane:

Jepp, har vært det i hele vinter. Blir jo oftere om sommeren når jeg svetter (og det tørker fortere) og veldig mye oftere da jeg trente.... Men ser ut som det takler det godt altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...