Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julens bokkrise er avverget. Siden min mor sliter med å finne gaver til meg (forståelig nok) så la jeg for en gangs skyld inn ønskeliste. Jeg kan gjerne ha en strikkebok til i hylla. Ønsket meg "Villmarksgensere 2" , men kunne fint hatt den som heter "Friluftsstrikk" også så jeg sendte bilde av begge så hun skulle ha noe å velge mellom. 

Det jeg endte med var altså "Villmarksgensere" (bok nr 1) som jeg kjøpte sist vinter og har strikket 3 gensere fra allerede :ler: . Hun syntes genseren på forsiden var så fin. Det har hun for så vidt rett i og jeg er helt enig men når jeg altså har boka fra før så var nytteverdien ganske begrenset. 

Dermed var det ut på tur i dag for å finne bokhandel i samme kjede som der mor hadde kjøpt boken. Det ante meg at oddsene for å bytte kom til å være best der. De var heldigvis meget velvillige, og bytting gikk greit. Muligens var jeg godt hjulpet av at de var tomme for bok 1 men hadde opptil flere av bok 2 inne... 

Samma det, nå har jeg to forskjellige bøker og pinnene kan klapre litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Her kommer kvelden til å bli tilbragt i godt selskap med TV/streaming (alt etter hva jeg finner rundt om) og i mangel av kalkunfilet (de var tomme på butikken og jeg gadd ikke løpe rundt og lete) så blir menyen kyllingfilet. Strikketøyet får seg nok noen ekstra runder også, tenker jeg. Passer perfekt med TV. Nytt lesestoff er også lastet ned til Calibre og kan overføres til Kindle når jeg bare gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 minutter siden):

Godt nytt år!

Godt nytt år! 🥳

Her kommer blir vi tre stykker, med god mat og stille og rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mistenkelig ut som mine planer. Har ennå ikke spikret menyen (men kyllingfilet er et av alternativene...), og det er større sannsynlighet for brodering enn strikking, men ellers... :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Høres mistenkelig ut som mine planer. Har ennå ikke spikret menyen (men kyllingfilet er et av alternativene...), og det er større sannsynlighet for brodering enn strikking, men ellers... :5: 

:5: *alene sammen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (14 minutter siden):

Godt nytt år! 🥳

Her kommer blir vi tre stykker, med god mat og stille og rolig. 

Høres ut som en trivelig feiring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo er tydeligvis i gang med kveldens festmåltid - det frister litt å følge lukta og invitere meg selv inn... :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

En nabo er tydeligvis i gang med kveldens festmåltid - det frister litt å følge lukta og invitere meg selv inn... :sikle: 

Hmm, sitter og lurer på om jeg kanskje burde kreere dessert til i kveld? Ingen middag uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen middag uten dessert var morfars leveregel - det var alltid stas å spise hverdagsmiddag der som barn :ler: Jeg har en åpnet kartong kremfløte jeg burde gjøre noe med, men det blir neppe noe mer avansert enn is med krem og sjokoladesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Ingen middag uten dessert var morfars leveregel - det var alltid stas å spise hverdagsmiddag der som barn :ler: Jeg har en åpnet kartong kremfløte jeg burde gjøre noe med, men det blir neppe noe mer avansert enn is med krem og sjokoladesaus.

Her var jeg forutseende nok til å kjøpe prefabrikert mandelkjernepudding. Litt sukker og melk og en komfyr så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snart ferdig med erme nr. 2 på siste genserprosjekt (så langt). Tøfler er i vaskemaskin for toving og nå blir det spennende å se hvordan det går med "under juletreet kravling". Ryggen protesterte da jeg sto over oppvaskkummen i dag, og lestene for å spenne ut tøfler etter toving befinner seg på en måte under treet.

(Jada, tre skal ned i morgen - no worries for jul som varer til påske.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (1 time siden):

Er det å gjemme ting under treet en variant av å feie det under teppet?

Mer en variant av "rotete liten stue" er jeg redd. De må jo stå et sted og borti en krok og delvis under bokhylla er det nærmeste jeg har kommet grei oppbevaring for dem. Og treet bor i samme kroken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jula er kastet ut og jeg har nok en gang overlevd loftstrappa. Fikk dessuten satt opp ny fuktsamler så nå er det bare velstand i heimen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap! Raglanfelling der en side av et erme ikke er felt på 6-7 omganger (hva tenkte jeg på????) betyr innbitt opprekking. :kjefte:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (41 minutter siden):

Crap! Raglanfelling der en side av et erme ikke er felt på 6-7 omganger (hva tenkte jeg på????) betyr innbitt opprekking. :kjefte:

Auda! Lykke til! 

Jeg har strikket et par omganger i kveld, men det går sakte for tida gitt. Så vidt halvveis, burde helst nærmet meg ferdig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker og rekker. Det burde snart rekke nå men enda et par rekker igjen er jeg redd. (Og det var visst mer enn 6-7 omganger....) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...