Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Og hva skjer med at landet vårt bytter navn fra Norge til Noreg på nynorsk? :murvegg:

Jepp, det er en av de tingene som jeg virkelig avskyr. (En annen sak er at navnebytter er like dumt på andre språk også. Hvordan ble vi "Norway" på engelsk liksom? Eller snarere hvorfor? Vi er da akkurat like mye Norge på engelsk.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nynorskbok til 13-åringen er bestilt :opplyser: :fnise: Det er forsåhvidt ikke første gang - hun fikk og elsket Tonje Glimmerdal for noen år siden, da var det ingen klager på målform. Ei heller da jeg tok henne med på teaterversjonen på Det Norske :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

Nynorskbok til 13-åringen er bestilt :opplyser: :fnise: Det er forsåhvidt ikke første gang - hun fikk og elsket Tonje Glimmerdal for noen år siden, da var det ingen klager på målform. Ei heller da jeg tok henne med på teaterversjonen på Det Norske :ler: 

Jeg tipper det er et mye bedre utgangspunkt for å bli glad i nynorsk enn Spynorsk ordbok og pugging av grammatikk, som er det jeg husker av nynorsk fra ungdomsåra. Ingen hadde en gang tenkt på å oversette Ringenes herre til nynorsk enda en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pugging og tvang er aldri måten å bli glad i noe som helst. Sidemålsundervisningen burde ha mer fokus på tekster og leseforståelse og mindre på verbbøying og gloser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en løs fjær i setet ville jeg vært mer #reddforåfådenipompen... Ny stol i julegave (eventuelt januarsalgsgave) fra deg til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (17 minutter siden):

Med en løs fjær i setet ville jeg vært mer #reddforåfådenipompen... Ny stol i julegave (eventuelt januarsalgsgave) fra deg til deg?

Den stolen tviler jeg på kommer på januarsalg gitt... Men ja, det ser ut til å gå den veien. Jaja, den har vart i over 20 år. Og som du ser av konstruksjonen så er #reddforåhavnepåpompen en reell mulighet hvis setet gir etter i sammenføyningene.

p-190-Gravity_Black.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (58 minutter siden):

Nok fart og du fyker ut? :ler: 

Trenger ikke fart for det nei. Men jeg kan berette at den stolen har gitt meg en viss porsjon underholdning når gjester har villet prøve den :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (4 minutter siden):

Du vet at det ikke er god vertinneoppførsel å le av gjestene sine... :ler: 

Jeg har aldri påberopt meg å være god vertinne :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur unnagjort i motvind begge veier. Var relativt vindstille hjemme, selv om det forandret seg da jeg var godt og vel ute av bilen, så jeg testet ut Álafosslopilua jeg strikket av restegarn i fjor. Jeg liker egentlig ikke luer men den fungerte forbausende bra faktisk. Garnet er jo så grovt at det kommer luft til topplokket selv om den faktisk klarte å varme ørene tålig greit. Tror jeg har en vinner der altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (2 timer siden):

Motvind begge veier? Det ville jeg vurdert å ta personlig... :ler: 

Nordavind fra alle kanter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (58 minutter siden):

Nordavind fra alle kanter? 

Usikker på om den kom fra nord gitt, men jeg fikk den rett i fleisen begge veier. (Skal sies det er noen svinger på den turen da...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...