Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Foreløpig så liker jeg jobbytte altså. :nigo: 

Ankommer jobb om morgenen og sier "morn" til nye hyggelige kolleger i forbifarten, slår på PC og plukker med meg en kopp kaffe fra trakteren mens den starter. Sjekker mail og ser om det er hastesaker (hadde en i morges). Så fikser man hastesak(er), eller får i det minste startet på dem hvis det involverer noen andre for å få dem avsluttet, før man går i gang med mer rutinemessige oppgaver. Dagen avsluttes gjerne med telefonmøte med Store Utland. 

I dag fikk jeg skuffet unna en del av rutinesakene som hadde hopet seg opp i så i morgen er planen å prøve å forbedre et oppfølgingssystem en smule. Det funker greit som det er men har potensiale for en smule modernisering. 

Den store forskjellen er at jeg får lov å sitte i ro med oppgaver og slipper å løpe rundt for å gjøre 3-4 ting samtidig på flere forskjellige hold. Ganske komfortabel avveksling kjenner jeg. 

Er ikke helt oppe på full speed enda vet jeg, men etterhvert som jeg kommer mer inn i det som foregår og får mer øvelse med rutinegreier som skal settes opp så ser jeg mulighet for litt mer utviklende oppgaver også, men akkurat nå er det viktig å få kontroll på flest mulig av systemene og rutineoppgavene før min forgjenger forlater skuta. Greit å kunne spørre om jeg står fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er skikkelig skral. Snøret på meg joggesko for første gang på over et år for å ta en liten test. Jogge 500 meter kan jo alle, ikke sant? Vel, det ble mer 250x2 for min del :ler: . Meeeeeen, joggeskoene kom på og jeg besteg dørstokken så dermed er det største hinderet unnagjort, Må vel klistre meg fast på 500 meter noen ganger til før jeg begynner å jakte på den første kilometeren. 

The hunt is on!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! Opptreninga er jo den beste og den verste perioden, det føles helt jævlig, men heldigvis går formen ofte raskt i riktig retning i starten :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Cata skrev:

Formen er skikkelig skral. Snøret på meg joggesko for første gang på over et år for å ta en liten test. Jogge 500 meter kan jo alle, ikke sant? Vel, det ble mer 250x2 for min del :ler: . Meeeeeen, joggeskoene kom på og jeg besteg dørstokken så dermed er det største hinderet unnagjort, Må vel klistre meg fast på 500 meter noen ganger til før jeg begynner å jakte på den første kilometeren. 

The hunt is on!!!!

Bra jobba! Bare det å få på seg skoene, komme seg ut og faktisk innta joggetempo er en bragd i seg selv! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wolfmoon skrev:

Godt jobba! Opptreninga er jo den beste og den verste perioden, det føles helt jævlig, men heldigvis går formen ofte raskt i riktig retning i starten :laugh: 

Potensialet for forbedring er fantastisk :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe seg... :ler: . I anledning vekterstreiken så har man fått prøvd seg på ting man absolutt ikke er komfortabel med. Vi har innleid vekter som passer sentralbordet, men så kom streiken. Dermed måtte vi bemanne sentralen selv - på "dugnad". Jeg hadde håpet å slippe unna men siden det tydeligvis ikke ble noen kjapp ende på konflikten så var det bare å kravle til korset og sette seg på "vikarliste". 

La meg si det slik, sentralbord er ikke det enkleste. At jeg har mild telefonskrekk er nå en ting (pulsen steg til "trimhøyde" mens jeg satt der og stort sett gjorde ingenting) men da det omsider ringte noen så fant jeg ikke svarknappen på det PC baserte sentralbordet.... Og det ringte og ringte. Fikk omsider tak i en som har litt mer erfaring enn meg med å sitte der, men selv da ble det krøll - ble henvist til en annen som satt i møte akkurat da. Dermed ble det tilbake til person nr. 1 igjen. 

"Jamen det er bare å trykke på svarknappen på headset'et..."

Ååååååååååh..... :klaske: 

(Jeg hadde fått en del instrukser i forkant, men akkurat det å besvare telefonen regnet alle  inkludert meg selv med var så enkelt at ingen tenkte på å si det.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cata skrev:

Hjelpe seg... :ler: . I anledning vekterstreiken så har man fått prøvd seg på ting man absolutt ikke er komfortabel med. Vi har innleid vekter som passer sentralbordet, men så kom streiken. Dermed måtte vi bemanne sentralen selv - på "dugnad". Jeg hadde håpet å slippe unna men siden det tydeligvis ikke ble noen kjapp ende på konflikten så var det bare å kravle til korset og sette seg på "vikarliste". 

La meg si det slik, sentralbord er ikke det enkleste. At jeg har mild telefonskrekk er nå en ting (pulsen steg til "trimhøyde" mens jeg satt der og stort sett gjorde ingenting) men da det omsider ringte noen så fant jeg ikke svarknappen på det PC baserte sentralbordet.... Og det ringte og ringte. Fikk omsider tak i en som har litt mer erfaring enn meg med å sitte der, men selv da ble det krøll - ble henvist til en annen som satt i møte akkurat da. Dermed ble det tilbake til person nr. 1 igjen. 

"Jamen det er bare å trykke på svarknappen på headset'et..."

Ååååååååååh..... :klaske: 

(Jeg hadde fått en del instrukser i forkant, men akkurat det å besvare telefonen regnet alle  inkludert meg selv med var så enkelt at ingen tenkte på å si det.) 

 

:ler:

Kjenner til det! Vi gikk "live" med nytt sentralbord denne uka og jeg har vært med på opplæringen for å kunne yte support. Og klok av skade fra tidligere påtok jeg meg også rollen med å stille alle de dumme og "innlysende" spørsmålene, som også inkludere "Ehhh, hvor er svarknappen?" :fnise: 

De andre var glad jeg spurte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

"Ehhh, hvor er svarknappen?" :fnise: 

Felles skjebne felles trøst.... :fnise: Det var det spørsmålet jeg burde stilt. (Og hvor ER den forbanna knappen sånn egentlig? Det må jo gå an å svare fra sentralbordPC'n også og ikke bare "trykke på øret".) 

Jeg kom meg rett nok ut av knipa med info fra kollega, men det betyr ikke at jeg ikke vil vite hvordan man gjør det fra PC'n. :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

De andre var glad jeg spurte :nigo:

Det er ofte sånn - man er sjelden den eneste som lurer på noe, uansett hvor dumt og innlysende spørsmålet virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer: Svipp til naboby for å se etter vinterparkas. Den jeg har er (øøøøøh) krympet og dessuten har den et par hullete sømmer etter trofast bruk. Mistenker jeg kan komme til å ende opp med å handle på nett, men skal sjekke "live" butikker først. Den type plagg foretrekker jeg å prøve. Men finner jeg ikke noe jeg liker så blir det Zalando denne gangen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med plagg som krymper i skapet er en uting. Jeg skjønner ikke at klesprodusentene ikke har funnet en løsning på dette problemet, det må jo være en produksjonsfeil :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Daria skrev:

Dette med plagg som krymper i skapet er en uting. Jeg skjønner ikke at klesprodusentene ikke har funnet en løsning på dette problemet, det må jo være en produksjonsfeil :vetikke: 

Absolutt, det er merkelig det der. Ikke minst for at for noen år siden så seg de utover. Muligens har de overkompensert? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

De sliter med å holde form og fasong sånn generelt? Må være dårlige materialer...

Mhm, på grensen til feilvare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig burde du klage til produsenten :Nikke: Det virkelig pussig er jo at dette ikke rammer alle plagg - noen rammes av dette påfallende fort, mens andre tilsynelatende er immune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daria skrev:

Egentlig burde du klage til produsenten :Nikke: Det virkelig pussig er jo at dette ikke rammer alle plagg - noen rammes av dette påfallende fort, mens andre tilsynelatende er immune...

Stretchplagg synes i allfall å være mer stabile... :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at flere sliter med dette :enig: Har slitt med det hele livet og kan ikke forstå at klesindustrien ennå ikke har funnet en varig løsning. Stretch har hjulpet noe, men... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...