Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Håp i hengende snøre (pun sånn halvveis intended). Fikk nettopp beskjed om at topquilt er passert tollen og dermed bør det være på vei hitover i morgen. Dermed er det en fair sjanse for at jeg får det til ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, man burde kanskje få i seg noe mat? Spiste frokost som vanlig og ramla ut på tur med tilhørende kafferast der en kanelbolle ble inntatt i formiddag - og det er alt, sånn ca. Fikk et lettere mageknip underveis hjem så inntok litt potetgull da jeg kom hjem. Mageknip forsvant igjen og jeg ble sulten for en halvtime siden men gadd ikke stå opp fra hengekøya riktig enda - og nå er jeg mett igjen. 

Skulle vel ikke akkurat klage over for lite matinntak men føler jeg burde stappe noe mat i fjeset før kvelden er omme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var "siste arbeidsdag" unnagjort og ferien står for døra. Litt rart å forlate avdelingen som har vært mitt hjem (jeg skriver med vilje ikke "annet hjem") i 20 år. Som vanlig blir det noe kluss. Jeg var blitt lovet nytt kontor fra 1. september, men som jeg ante så ville ikke det bli ledig da. Ergo er jeg "hjemløs". Det er fysisk plass i min gamle avdeling, om enn på et annet kontor enn det jeg har hatt, men jeg vil ikke. For det første risikerer jeg å ende i en 7. far i huset effekt. Det er alt for lett å spørre meg om ting hvis jeg fysisk er i huset. For det annet så skal jeg tross alt inn i en ny jobb og jeg vil komme inn i gruppen jeg faktisk skal jobbe med. Det gjør jeg ikke så lett dersom jeg sitter i et annet bygg. 

Så jeg bøste meg opp litt overfor nye sjef: "Altså, jeg skjønner problemet med kontorkabalen, men jeg vil virkelig ut av mitt gamle miljø så jeg får omplassert meg mentalt. Tror du det er en mulighet borte hos IT gjengen?" Joda, det mente han det var. Jeg kunne sikkert sitte der inntil noe ble ledig. Så funderte vi litt og kom til at det  kunne være lurt å spørre en annen av mine kolleger som er på flyttefot om han kunne vente litt med å flytte over til neste kontor ble ledig. Jeg vet han selv gjerne kan tenke seg å sitte i "gammel avdeling" og han er dessuten i en stilling som gjør at han har bedre kontakt med "ny avdeling" allerede. For min del som skifter både tilhørighet og fagfelt er det viktig å få litt reell overlapp med ham jeg skal overta etter før han slutter. Nyesjef var enig i at dette var beste ide så langt så han skulle sjekke med de involverte og gi meg beskjed. 

Inntil nå er mitt jordiske gods pakket i 3 ikke alt for store pappesker og står på lager i en krok mens jeg er på ferie. 

 

Tror kanskje at jeg for en gangs skyld IKKE skal ta med PC på ferie i fall kriser oppstår. Som avtroppet og mellom to jobber så kan de fikse krisene sine sjæl. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Ferie uten kriser og pc høres lurt ut :Nikke: Noen store turplaner, eller skal du henge rundt...?

Ja! Skal som vanlig på familiebesøk. Når man er enebarn med en gammel mor så vet man hva man har å gjøre i ferien... Men planen er å henge rundt mens jeg er på tur ;) . Køye og telt er med og jeg skal kjøre sånn noenlunde etter været, dvs. prøve å unngå for mye regn/vind. Blir på campingplass regner jeg med for jeg setter pris på en dusj når jeg er på farten.

 

......og der ringte jobben. 

"Ikke si det er krise allerede?"

"JO!"

Krise fikset nå - med telefonsupport. :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Daria skrev:

:ler: Kanskje du skal la telefonen ligge hjemme også?

Bytte SIMkort for anledningen? :lur: Trenger telefon på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Apropos telefoner- i dag hater jeg dem ganske mye. 

Dagen startet med at min mors Doro streiket, dvs. mobilen gjorde ikke det, men bordladeren døde. En rask telefon og jeg ilte avgårde til slekt som jeg visste hadde noen utrangerte telefoner liggende. Ingen av laderne passet. 

Ferden fortsatte ned til elektroforretning for å sjekke om de muligens kunne ha bordlader å selge separat. Hadde ikke stor tru på det, men man kan jo sjekke. Jeg hadde rett, de hadde ikke. 

Hjem til mor...

Etter litt fram og tilbake ble vi enig om at ny fon var lurt. Den har tross alt noen år på baken, så jeg dro tlbake til elektroforretning. Ny fon ble shoppet. En kaffepause i byen senere skulle jeg få fon i gang, bare for å oppdage at SIM kort var for stort og fon skulle ha mikroSIM. Greit nok, det var jo bare å poppe ut - og dermed ble det for smått. (Så omsider rammen som gjør det til mikro og ikke nano....). Nå følte jeg meg på gyngende grunn og jeg våget ikke "tukle med det" så jeg returnerte til elektroforretning for tredje gang. Fyren der må frykte at jeg er på sjekker'n....

SIM kort ble fort fikset og jeg ilte tilbake, bare for å oppdage at mor ikke ante hvor PIN koden var (jippi!) 

Jeg har registrert hennes bruker på min mail for hun er ikke aktiv mailbruker, men neimen om jeg fant "velkommen" mailen, så det ble å ringe kundeservice. Hyggelig dame kunne hjelpe med både PIN og PUK etter jeg hadde opplyst navn og alder og greier og greier. Yay!

Mobil i gang. 

Og på det tidspunkt så jeg jo at alle kontaktene var lagt inn på selve mobilen og ikke på SIMkort.... Akk ja san, jeg klarte å legge dem inn manuelt med bare to personer feil ved siste gjennomlesning/sjekk. Kunne vært verre. Fon funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cata skrev:

Fyren der må frykte at jeg er på sjekker'n....

Men var han verdt det - bare som en liten bonus...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Daria skrev:

Men var han verdt det - bare som en liten bonus...? :fnise: 

Vel, han var ikke "u-kjekk" i det minste, men jeg tror muligens jeg stiller et par klasser over ham - og da snakker vi ALDERSklasser :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Daria skrev:

Methink she doth protest too much... :rulle: 

Vurderer å gå til nabosjapp oc kjøpe gaffateip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daria skrev:

Er han som jobber der kjekk...? :fnise: 

Det finner jeg vel ut ved innkjøp av nevnte gaffa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...