Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man føler seg flink. Måtte vaske fellestrappa før uka var omme og da fikk kjøkken, bad og gang seg en dreis med filla også. For det meste mopper jeg parketten, men Ajax og klut må til en sjelden gang - særlig på kjøkkenet. Får sveipe over soverommet med  tørrmopp også så er jeg noenlunde hygienisk. 

Lurer forresten på om det er nesten bare jeg som vasker den trappeoppgangen :klo: . Jeg har sett naboen vaske og innimellom luktet det også, men føler at det var jeg som vasket sist også. Vel, jeg er ikke hyperflittig jeg heller så så lenge en av oss tar et tak når det begynner å bli litt rufsete så er det greit det ikke er kadaverdisiplin i grunnen. Har verdens greieste naboer. 

Apropos naboer, jeg blir tidvis minnet om hvor trivelig området her er. Mens jeg sto ende til værs for å få ut det siste bøsset ved ytterdøra så kjørte en annen nabo fra et av nabohusene ut og vinket hyggelig i forbifarten. Små gleder i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felles trappevask har det ikke vært noe sted jeg har bodd i voksen alder, men det hende jeg fikk den store æren av og til da jeg var barn, mvh blokkbarn. Tror jeg var 12 den gangen to av blokkas eldre damer ble stående og snakke om hvor flink jeg var. Husker jeg tenkte at en så stor prestasjon var det tross alt ikke å vaske en trapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør det jo være relativt enkelt å få til et greit samarbeid også. Her er vi 29 leiligheter, hvorav flere kollektiv - å organisere noe tilsvarende her ville vært hakket mer komplisert. Tror jeg ville betalt ganske mye for å slippe, ikke fordi det ville vært så grusomt å vaske selv en gang iblant, men for å slippe å irritere meg over alle som ikke fulgte opp sin del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Da bør det jo være relativt enkelt å få til et greit samarbeid også.

Funker veldig bra i praksis, er bare av og til jeg lurer litt på om ikke jeg vasket sist også. :fnise:  Men ser jo naboene også vasker innimellom så det er sikkert bare timingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ærede "mentor" (les: barnehagelærer???) i nyjobben er tilbake fra ferie og reddet meg ut av diverse dumheter som jeg har prøvd meg på på egen hånd. Vel, egentlig bare en da men jeg burde virkelig ha funnet det ut selv. Fikk prøvd et par nye gjøremål i dag og fikk notert brukbar "kokebok" på de operasjonene så ligger vesentlig bedre an neste gang det skal gjøres. 

Vel, jeg kan i det minste få litt kred for at jeg prøvde meg på å gjøre nytte for meg mens han var vekk  :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, er det et godt eller dårlig tegn når ambulansen kommer fykende med blålys, men kjører bort i et meget adstadig tempo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Daria skrev:

Her er det vel to muligheter - en god og en veldig dårlig...

Mistenker det. Frykter "veldig dårlig". Når ambulansen kommer så er det av en grunn så jeg ville forventet "kontrollert kjapt" eller "full guffe" i stedet for "adstadig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke være dårlig. Hadde ambulanse til mamma flere ganger hvor de kom i blålys og dro i normal fart. Ingen grunn til blålys om pasienten er stabil og trafikken liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm....der var hengekøye nr. 4 i hus (Amok'en). Blir spennende å se om jeg blir venn med den i ferien. Den har fordeler og ulemper, den som de andre. Fikk testet den litt i kveld på innestativet, men det er helg klart for lavt for den køya. Det hadde jeg for så vidt forventet riktignok. Blir bedre med litt høyere oppheng og uten tverrstang under stussen. 

Blåse opp "fjøla" inni gikk lett med medfølgende pumpsack, men er litt overrasket over at selve køya er så tung å pakke sammen. TTTM er vesentlig enklere i så måte. Må på Clas O. i helga og se om jeg finner noen fleksirør som kan brukes til å stive av hode og fotende. Skal egentlig bruke kvister, men mange anbefaler plastrør i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Daria skrev:

*biter i meg mange blødmer relatert til å gå amok i Amok'en*

*sitter klar med billedlig gaffateip *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...