Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daria skrev:

Hadde du vært litt modigere, ville du fanget, slaktet og flådd reinsdyret egenhendig...? 

Mneiiiii, da hadde jeg faktisk brukt det og overnattet ute i fjellheimen alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grisevær. Regn og vind. Får vel sale på goretex'en og rusle en nærtur. Kjenner frisk luft frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinnatagg: Nemlig. Trim er overvurdert. Da jeg skulle ut og gå og bøyde meg for å ta på skoene så sa ryggen meget bestemt fra om at det likte den ikke. Gikk turen min likevel, og det gikk helt greit, men ryggen småfurter når jeg setter meg og reiser meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lett tassing av alderdommens føtter høres..."

I går la jeg ut på en tur jeg har fundert på noen uker. Planen var å se etter mulighet for hengekøyeovernatting ved en senere anledning samt at turen så fin og ganske lettgått ut. 3,2 km og ca. 100 m stigning.

Jeg la i vei med friskt mot og der stien sporte av fra grusvei valgte jeg å fortsette langs veien for å se om jeg kunne komme inn på stien senere. Stien startet nemlig i et villnis og jeg er ikke spesielt glad i flått... Ideen funket for så vidt. Jeg fant noen myrer jeg kunne krysse og siden det er tørt i marka så var det ikke stor fare for å bli våt. Men tunge var de, og da jeg skulle finne stien så måtte jeg likevel gjennom noe "villnissisk" så der røyk opprinnelig plan. 

Jeg trodde seriøst jeg skulle stryke med og jeg angrer som søren på at jeg hadde glemt pulsklokka på lading hjemme. Det ville blitt litt av en puls. Ble slapp og frøs og vann hjalp ikke. Vondt i rygg og bryst. Og som dessert kranglet mitt generelt plagsomme kne. 

Men, siden jeg tross alt fikk tatt EKG i vinter så regnet jeg med at jeg ikke holdt på å stryke med av hjerteinfarkt. Frostriene kunne forklares med varme (har opplevd det før - blir man overopphetet og kroppen slår krøll på seg så kan man begynne å fryse i ganske mange pluss) og slappheten kunne sagtens være et blodsukkerfall. Spiste grei frokost, men det hadde tross alt gått noen timer. Det ble mange pauser.

Opp kom jeg, og fikk meg en halvtime dinglende i to trær  med utsikt over dalen nedenfor. Innholdet i vannflaska fikk bein å gå på og jeg bannet smått for meg selv over å være så dum å legge ut på tur uten noe som helst spiselig i sekken. Men jeg skulle jo bare gå en liten tur. 3,2 km er da ikke sååå langt???

Så var det bare å pakke sammen og kravle seg ned igjen. Denne gang riktig vei. Det viste seg å være lurt for mesteparten av turen gikk i fint skogsterreng og over snaufjell (så smart var jeg på oppturen liksom...). Siste biten ned til grusvei var riktignok kronglete men ikke lang. 

Læring til neste tur: Ha med mat på alt som er lenger enn 1 km hvis noe som helst annet enn vei/grusvei er involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpakke er viktig - jeg har gjerne med både te og kjeks når jeg skal på utflukt til lesebenken 20 asfalterte minutter hjemmefra :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det alltid med ingefærshot og en energibar eller to med på tur. Og ei brødskive og litt ekstra drikke på lengre turer. :jepp: Man tar ikke sjansen på å gå tom...

Takk for koselig kjas her for halvannen uke siden, forresten. Veldig godt å se deg igjen. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Her er det alltid med ingefærshot

Ingefærshot???? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forkjola: pokkers pollen. Bjørka har gitt seg og jeg har sluttet med allergitablettene i god tro, men det er et eller annet der ute som pollinerer noe fryktelig. Bilen min er helt gul og jeg nyser og klør. Ikke så galt som med bjørka heldigvis, men merkbart. Satser på at regnet som er meldt til natta får bukt med det så jeg slipper begynner på tablettene igjen. Jeg klør jo av dem også, men da på armer og bein :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Det gjelder å velge det minste ondet ' hvor er det minst plagsomt å klø? :ler:

Nja, siden jeg ikke er overvettes glad i tabletter på generelt grunnlag så foretrekker jeg foreløpig å klø i øynene og satser på at et regnskyll fikser saken. Det er tross alt "feil" allergi det er tale om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig regnet har fått bukt med det verste. Er vel furua som er mest ivrig på å spre gulfargen :sukk:Er lei av gult støv over alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au. Dagens tur ble på drøyt 7 km - med vandrestaver. Var egentlig en prøvetur på grusvei for å se om de er OK å gå med. Det var de, selv om jeg risikerer vannblemme på ene tommelen. Note to self: ikke gå mer enn 8 km...

Tror jeg holdt høyere tempo oppover bakkene enn jeg gjør ellers, og jeg fikk definitivt svingt armene mer. Det blir nok gangsperre i begge ender i morgen. Greit å konstatere at det ikke er totalt bomkjøp, og at det ikke var plagsomt å gå med. Kan fort bli flere turer med de der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har gått på en shoppesmell igjen..( . @Sauen Shaun : ikke le :fy_fy: ) . Jeg er i ferd med å bli den stolte eier av et top quilt til køyene mine. (NB, ikke den fargen). Bestilt "custom made" så det vil ta sin tid, men får det slik jeg vil ha det. Jeg er for gammel til å bakse med å åle meg inn i sovepose oppi hengekøya. Basta. 

BANDIT-MRS20-BLAZE-ORANGE.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, grattis! 

Så da riktig så komfortabel ut? Eneste problemet med hengekøyer er at de gynger... Hilsen balansesystem i ulage og uvel på et blunk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Roadrunner skrev:

Oi, grattis! 

Så da riktig så komfortabel ut? Eneste problemet med hengekøyer er at de gynger... Hilsen balansesystem i ulage og uvel på et blunk :sjenert:

Jah, den blir fluffy med masse dun. Råflott, men jeg klarte ikke dy meg. I verste fall bruker jeg den på verandaen (når det er sagt så kom nettopp kollega med hint om hengetur i helga så  det bærer nok ut med oss) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:  Jeg frykter at Doffen (aka Kindle) er i ferd med  å daue. Den reloader og reloader og reloader... Håper det bare skyldtes at den protesterte mot lavt batterinivå, men lett foruroligende. Det som er nesten like foruroligende er at det er 6-8 ukers leveringstid fra Amazon. Ikke bare å erstatte om det faktisk stryker med altså.

Håper som sagt på gjenopplivning når den får litt mer strøm, men dings er vel 8 år så det kan være den begynner å sykne hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte år er jo en anseelig alder for en digital dings... *foretrekker fortsatt papirbøkene mine - den eldste er fra 1866*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...