Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Har nettopp kurert "koronarumpe" og "koronahode"... Merker at det blir mer sitting med hjemmekontor (for det er ingen steder å bevege seg til når noen hyler om hjelp). Omsatt i klartekst så betydde det på med sko og jakke og ut og gå en liten tur så snart takk og farvel var sagt i telefonmøtet på slutten av dagen. 

Begge legemsdeler er sterkt forbedret og nå bør man kanskje begynne å konstruere noe som kan gå for middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også være ute en tur, men det trengs nok mer enn som så for å oppnå noen merkbar form for forbedring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, PC har begynt å oppføre seg litt merkelig. Virker som skjermen flakker litt iblant. Her tar man ekstra backup for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der oppdaget jeg lekkasje under kjøkkenvasken. Skulle pante noen flasker og så med ett det var noe grønt under der som ikke har vært der før. Håper og tror det bare er en sammenføyning mellom to rør som har løsnet litt. Kunne skru den til med bare hendene uten å ta i. Har for sikkerhets skyld satt en skål under så jeg er litt sikret om det ikke ble helt tett. Skal vel være litt krise før man får inn rørlegger akkurat nå så jeg får vel prøve å "stå han av" ved egen hjelp :fnise: . Jaja, fikk vasket skapet da, og det er noe jeg har tenkt på i flere uker nå uten å få sparket meg i gang. Aldri så galt, og så lenge det er under vasken det lekker så er det greit å holde øye med. Jeg vet tross alt når jeg tapper vann der. 

Dessuten er frisørtime bestilt  - til slutten av april. Når de åpner igjen står jeg klar og skraper på døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ble fikset på rekordtid. Jeg fikk rørlegger allerede mandag og han byttet like godt hele vannlåsen. "Det kommer i hele sett så det er omtrent samme pris som å bytte pakninger". Dermed har jeg mer ro i sjela før påsken tar til. Vann på avveie er ikke noe jeg setter særlig pris på. 

Har ellers vært i "på jobb fysisk" pulje i denne uka og jeg har fått god trim. :ler: Det blir ganske mye løping rundt om når halve styrken har hjemmekontor. Må jo gjøre enkelte praktiske ting for dem som er hjemmesittere i tillegg til egne ting. Men da får jeg også spart opp en del administrativt til min hjemmekontorperiode så greit nok. 

Og i dag er jeg frosset fast. Dvs. jeg er ikke, men høyre skulder har. Må ha ligget forkjært for det verker no' så innihampen rett under høyre skulderblad. 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, påskeforventningen fortok seg litt i dag. Klarte å svi to fingre ganske kraftig på jobb i dag så nå sitter jeg her med ganske klønete bandasje. Har gjort et liknende stunt mens jeg enda var student (lærer jeg aldri???) og den gang ble det legebesøk. Hold huden myk, tørr og hel så det ikke går infeksjon i det, så ordner det seg var beskjeden jeg fikk den gang. Mindre svidd nå, men har nok en liten 3. grads så det ble bandasje på. Hovedideen er å minne meg selv på at just de to fingrene skal jeg ikke bruke helt som vanlig akkurat nå. Kjølte ned i over en time og kjøpte en liten tube xylocain på apoteket så det gjør ikke vondt, det bare er irriterende for jeg får ikke strikket skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis strikkingen er et større problem enn smertene, er det vel ingen umiddelbar livsfare, selv om man kan gjøre mye dumt i desperasjon :fnise:  Men brannsår på fingrene kan være overraskende hemmende - jeg hadde en liten blemme på en finger og slet både med skriving og spising, det var tydeligvis akkurat der jeg pleide å støtte både penn og bestikk.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Daria skrev:

Hvis strikkingen er et større problem enn smertene, er det vel ingen umiddelbar livsfare

Sjansen for overlevelse er hjertelig til stede. Så lenge det går 22 år mellom hvert sånt stunt så er det ikke for galt. Husker fra sist at kjøling, kjøling og atter kjøling er det som gjør susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blåser på svidde fingre* Om du har aloe vera gele så er det utrolig bra mot brannsår. Jeg pleier å ha litt gele i kjøleskapet og det bedøver og lindrer litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig kom jeg til å tenke en på en medelev fra folkehøgskolen som ble godt svidd i den greske sola og tok imot de rådene han kunne få om lindring. Jeg har et bilde av ham med brystet smurt inn med yoghurt og hendene fulle av aloe vera han hadde raidet i hotellets hage... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daria skrev:

Plutselig kom jeg til å tenke en på en medelev fra folkehøgskolen som ble godt svidd i den greske sola og tok imot de rådene han kunne få om lindring. Jeg har et bilde av ham med brystet smurt inn med yoghurt og hendene fulle av aloe vera han hadde raidet i hotellets hage... :fnise: 

Yoghurt er faktisk effektivt ved solbrenthet. Svigerinnen til min eks-svigerinne fikk annengradsforbrenning i solen - sånn går det når man kommer fra Nord-Norge og sørover. Legevakten anbefalte yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Daria skrev:

Plutselig kom jeg til å tenke en på en medelev fra folkehøgskolen som ble godt svidd i den greske sola og tok imot de rådene han kunne få om lindring. Jeg har et bilde av ham med brystet smurt inn med yoghurt og hendene fulle av aloe vera han hadde raidet i hotellets hage... :fnise: 

Jeg har ikke plante, så jeg kjøper gele. Aloe vera plantene dør hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en aloe vera-stift. Tror den egentlig er beregnet på leppene, men funker fint å kline på små brannsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig er hengekøyeabstinenser roet. Kollega og jeg pakket køyer og Kvikklunsj og dro på nærtur i går kveld. Vi hadde for så  vidt planlagt å "henge sammen" allerede i fjor høst men da satte været en effektiv stopper. Nå skulle været vært fint så vi bestemte oss for å gjøre alvor av det. Opprinnrlig sted utgikk da det ville blitt langt nok unna til å gå som fritidsreise så vi var trendy og satset på nærtur i stedet. 15 min hjemmefra med bil må være greit selv om jeg teknisk sett var over grensa til nabokommunen. 

En liten speidingsrusletur ble foretatt og køyevennlig plass plukket ut og så hengte vi oss opp (i koronatrygg avstand fra hverandre selvsagt). 

Det ble tidlig kveld og krabbing i poser for det var aldeles ikke så vindstille som yr ville ha det til, og et eller annet sted underveis hadde yr ombestemt seg så "oppholds" var blitt "litt regn". Heldigvis holdt regnmålet. Det kom noen dråper men bare nok til å fukte soveposen litt på overflaten. Hadde tatt syntetpose for sikkerhets skyld .

Super opplevelse. Ble mindre søvn enn ønsket, men det hadde jeg forventet og det å ligge og kikke opp på nesten fullmåne gjennom tretoppene da det endelig klarnet ved midnatt var nesten magisk. Fikk sove en del utpå morrakvisten så det funket bra. Best av alt: jeg frøs ikke. To lag ull, tykk sovepose og underquilt av dun isolerte bra. Og myggnetting tok godt av for vinden. Nettet var hovedsaklig på for å ta unna litt nattedugg men funket vel så bra som vindskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deilig ut. Sånn på teoretisk basis, jeg er ikke sikker på om jeg ville vært like begeistret i praksis selv, men jeg kan jo skjønne at andre setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kjøper seg en køye og tester i det små og så blir man mer eventyrlysten etterhvert 😉. Jeg bruker mine mest hjemme og til småturer. Dette var første forsøk på overnatting ute i det fri, noe jeg lenge har villet prøve. Testen på verandaen i fjor i varmebølgen gjelds ikke :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på om jeg er semi-kjeivhendt. :klo:  Savner å kunne bruke venstrehanda til finere detaljer. Måtte nettopp ta lo ut av filteret på tørketrommelen med høyre hånd og det føltes bare veldig veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cata skrev:

Man kjøper seg en køye og tester i det små og så blir man mer eventyrlysten etterhvert 😉. Jeg bruker mine mest hjemme og til småturer. Dette var første forsøk på overnatting ute i det fri, noe jeg lenge har villet prøve. Testen på verandaen i fjor i varmebølgen gjelds ikke :hoho:

Det er ikke sove-ute-delen jeg er skeptisk til, men jeg har blitt glad i fasiliteter som bad på mine eldre middelaldrende dager. Jeg har ikke så voldsomme krav (jeg er tross alt vant til hytter uten innlagt vann), men jeg liker at doen min har vegger. Dør også, igrunnen, jeg tok aldri til meg mormors vane med å sitte med døra åpen for å se på utsikten på utedoen på hytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Daria skrev:

men jeg har blitt glad i fasiliteter som bad på mine eldre middelaldrende dager.

Bad er en fin oppfinnelse :Nikke:. Det er det som savnes mest ute på tur. Skjønt så lenge det er bare en natt så går det aller meste. Sitter her og googler hvor lang tid det tar før brannsårene på fingrene gror *lei av plaster * og fant et innlegg fra meg selv skrevet for årevis siden som forklarer det ganske bra :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...