Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Hmpf, dagens forsøk på å være miljøbevisst falt i...fisk? For en tid siden gjorde en venninne meg oppmerksom på appen "too good to go" og tenkte jeg skulle prøve meg på en overraskelse med  restemat i kveld bare sånn for å se hva man kan ende opp med, men en time før henting så fikk jeg kansellering - det var ingenting til overs. 

Både badevekta og jeg er enig om at det ikke er noen stor krise. Jeg sulter garantert ikke i hjel. På den annen side så kjenner jeg at min indre prinsipprytter furter litt. Det står nemlig i betingelsene at reservasjon kan kanselleres inntil 2 timer før hentetidspunkt. Mailen jeg fikk med beskjed sier klart noe annet for der står nemlig klokkeslettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen for irritasjonsmomenter tydeligvis. JetCarrier melder at de bytter adresse så da må jo jeg oppdatere et par steder også. Men, akk, Amazon sin side har et oppsett som gjør at ikke alle linjene i den nye JetCarrier adressen får plass, og Amazon er tross alt en av de viktige aktørene som JetCarrier jobber med. :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Et hint fra universet om at du skal nettshoppe mindre...? :fnise: 

Nå blir det mer appshopping. Plutselig poppet det opp et "too good to go" tilbud fra bensinstasjonen i nabolaget. Ettersom jeg ikke hadde klart å kople meg helt om til knekkebrødmodus enda så hev jeg meg over den. Fikk tilslag på en forundringspakke og kom hjem med en pose med wraps, baguette, vafler, sjokoladeboller (litt skeptisk akkurat der, kjenner jeg) og et par andre bakverk. Posen var ikke klar da jeg kom til hentetiden så ekspeditøren røsket sammen litt av hvert og innrømmet at det nok ble litt i overkant av den vareverdien jeg egentlig skulle ha. 

Jeg klaget ikke for å si det slik. 

Meget glad for at jeg har litt plass i fryseren akkurat nå. Selv de sjokoladebollene går nok ned etterhvert bare jeg blir fysen nok, eller som kosemat når jeg drar på tur med kaffe på termos. Frøs dem ned enkeltvis så de skal være greie å plukke opp/plukke med meg. 

(For øvrig er det bare tull at det blir mer appshopping for dette her sier badevekta klart fra om at jeg ikke kan bedrive for ofte. :ler: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har skrytt veldig av den appen, men jeg synes det høres ut som noe som fort kan føre til både mer usunn mat og mer matsvinn hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Daria skrev:

En venninne har skrytt veldig av den appen, men jeg synes det høres ut som noe som fort kan føre til både mer usunn mat og mer matsvinn hos meg...

Mer usunn mat - definitivt. Cluet er nok å ikke benytte seg av den for ofte, eller velge sine plasser med omhu. Ser jo en baker som jeg vet har mye grov bakst på repertoiret er med, men der har jeg heller ikke sett mange rester ;) . Her er planen å gomle i meg det meste sånn etterhvert, men alle søtsakene mellomlagres i fryser'n i enkeltpakning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risikosport bedrevet! Pensjonert Kollega ringte i morges og spurte: "Blir du med på senteret og drikker kaffe? De har åpnet kafeen igjen."

Siden jeg er sterk tilhenger av gradvis normalisering, om enn med noen forhåndsregler så sa jeg straks ja. Hyggelig skravling over en kaffekopp (hver) , med bord på oppmerket plass og oss pent plassert med iallfall nesten 2 meter mellom oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2020 den 21.17, Daria skrev:

Er det ufint å spørre hvor mange stativ som finnes i samlingen...?

NÅ har man tre!!! "Innestativet" ankom i dag og ble fluksens rigget opp i stua.:hoppendeglad: Gjett hvor jeg har tilbragt store deler av kvelden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Daria skrev:

Høyt henger hun, og strålende fornøyd er hun? :fnise: 

Så innmari høyt er det ikke, faktisk deisa pompen nedi det langsgående "staget" på konstruksjonen så jeg måtte improvisere litt (for lang køye) , men strålende fornøyd er hun. Enda mer fornøyd ble hun da hun fikk vite at hun har landet den jobben hun siktet seg inn på i omorganiseringskabalen. :nigo: Det er ikke egentlig drømmejobben, men det er har elementer av den (bokstavelig talt) og er uansett noe nytt etter årevis med stillstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så deilig at det endelig skjedde noe positivt på den fronten :roser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cata skrev:

Så innmari høyt er det ikke, faktisk deisa pompen nedi det langsgående "staget" på konstruksjonen så jeg måtte improvisere litt (for lang køye) , men strålende fornøyd er hun. Enda mer fornøyd ble hun da hun fikk vite at hun har landet den jobben hun siktet seg inn på i omorganiseringskabalen. :nigo: Det er ikke egentlig drømmejobben, men det er har elementer av den (bokstavelig talt) og er uansett noe nytt etter årevis med stillstand. 

Wow! Grattis med køyestativ og ny jobb! Så da slapp dubden du var redd for at de hadde planlagt deg inn i og som hadde for mange kjipe oppgaver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Roadrunner skrev:

å da slapp dubden du var redd for at de hadde planlagt deg inn i og som hadde for mange kjipe oppgaver? 

Jepp. I stedet ble jeg skviset inn i en jobb der jeg skal forbedre elektroniske systemer for reservedelslager og lage input til et elektronisk vedlikeholdssystem. Pluss en del andre ting. Vanlig dagtidsjobb og ikke mye mas utenom regulær arbeidstid. Nå kan ungdommen få ta 18 timersdagene - om de gidder ;) .  Aner ikke om det er ungdommer som får de ledige stillingene i "min" avdeling altså, men... Jeg kan fint ha noen år med vanlig dagtid, kjenner jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig dagtid er ganske fint :Nikke: Det hender jeg er litt misunnelig når lærerne tar lang sommerferie, men jeg kan låse døra og dra fra jobb både fysisk og mentalt 15.30, det er verdt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Vanlig dagtid er ganske fint :Nikke: Det hender jeg er litt misunnelig når lærerne tar lang sommerferie, men jeg kan låse døra og dra fra jobb både fysisk og mentalt 15.30, det er verdt mer...

Det er noe jeg ikke har gjort siden 1992, så jeg er ganske fornøyd jeg også....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Daria skrev:

En ny verden vil åpne seg... :ler: 

Ja, jeg kjenner det på enkelte vis kan være greit å la ungdommen ta over :ler: . Dessuten har jeg sittet i samme stilling i 20 år og selv om jeg har hatt forskjellige oppgaver opp gjennom årene så var siste rokade ikke til min fordel siden jeg fikk et område jeg synes er grøssende kjedelig. Jeg fikser det sagtens og har til og med rykte på meg her og der for å være flink, men jeg kjeeeeeder meg. 

Det jeg går til høres på overflaten kjedelig ut, men jeg har vært med på å strukturere opp min rikelige del av elektroniske systemer opp gjennom årene og med tilleggsoppgaver som er litt mer spenstige så kan det bli riktig så greit det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg på ditt ord - det høres ut til å ligge langt utenfor mitt kompetanse-, forståelses- og interesseområde :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Daria skrev:

Jeg tror deg på ditt ord - det høres ut til å ligge langt utenfor mitt kompetanse-, forståelses- og interesseområde :ler: 

Du er da på en måte i arkiv- og systemeringsbusiness du også? 

(Jeg hadde tross alt arbeidsuka mi på ungdomsskolen på det lokale biblioteket.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...