Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Søndagens trasketur unnagjort. Ble drøye 5 km i luftig vær. Stien var oversvømt et par steder så jeg måtte ta noen strategiske omveier. For øvrig meget glad for strikkedilla. Fjorårets "Føyka" kom til god nytte under goretex'en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julegavegenser str. mini (les: 1 år ) ferdig, og den ungen må jaggu vokse fort skal genser passe på 1 årsdagen. Jeg mener da virkelig ikke jeg strikker spesielt løst, men det ser mer ut som 2 år på øyemål, men hva vet vel jeg :vetikke: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Bedre med litt for stor enn litt for liten, for de som er i voksealderen...

Trøster  meg med det jeg også. 

Før eller senere passer den vel og ungen er for liten til å bli skuffet over at den ikke passer NÅ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var nest siste julegave kjøpt (på nett). Ble tipset om en nettbutikk som selger "hjemmelaget sjokolade" og tenkte det kan være passende gave til min fetter og samboer (vi pleier utveksle smågaver). Jeg kan ikke dynge dem ned i strikkeplagg hvert år (de fikk tøfler i fjor) og som godt voksne mennesker så har de vel nok "ting". 

Eneste som mangler nå er å legge inn en bestilling på en litt fin blomsteroppsats som min mor skal få på døra lillejulaften. Hun får et par hjemmestrikkede sokker "under treet" men det er litt lite som "mammagave". Ellers har hun jo alt hun trenger. Muligens ville en visitt av meg stått høyere på ønskelista enn blomster, men med kombinasjon Covid og lang reise skjønner vi jo begge at det ikke er lurt i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk er bedre enn blomster, men blomster er bedre enn besøk med virus-bonus... Son en amerikansk blogger sa det i forbindelse med Thanksgiving - det beste du kan gjøre for familien i år, er å sitte og savne dem et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt flink. Adventsstjerna er oppe, adventsstaketingen er i vinduet og jeg har gått tur. Dessuten har jeg prøvd meg på å lage pizza til middag. :fnise:  

Altså, det er jo ikke sånn at jeg ikke har gjort det før, men det pleier bli den gode gamle med kjøttdeig og løk og tykk bunn. Denne gangen ble det tynn bunn (selvlaget) der jeg klasket på litt Peppes pizzasaus, krydret litt ekstra og hev på ost som har ligget i fryser'n i evigheter. Så ble det noen strimler spekeskinke på toppen da den kom ut av ovnen. Den ble helt spiselig faktisk. Siden det ble i overkant mye deig til en tynnbunnet pizza så ble det en til med pepperoni, paprika og (skyt!) ananas som skal i fryseren i påvente av tvilsom kantinemiddag i løpet av uka eller pizzaabstinens neste helg. Har enda ikke funnet en god frossenpizza med pepperoni så jeg har ikke så mye å tape på å prøve å lage selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas har da sin helt naturlige plass på pizza, jeg ser ingen grunn til å skyte :fnise: Jeg gikk for sesongmiddag - julepølse og surkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste julegave i boks. Blomster bestilt til mor med hjemlevering lille julaften. (Hun skal få en liten pakke "under treet" også). Damer som har alt fortjener en ting de også, men det er jo greit om de kan bli den kvitt etter en tid. Håper den faller i smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (1 time siden):

Jeg er veldig for forbruksvarer. De fleste over 30 har jo det meste - bortsett fra plass...

:ler: Jeg ønsker meg telys hvert år (og håper at ingen får ideen om at duftlys er "finere") . I år har jeg riktignok gjort et unntak og ønsket meg bok fra mor. Skulle den ikke ramle inn under treet så får jeg kjøpe den selv. 

9788203267673_os_36680b70ecc1b877b95d4facc59b3ebb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te, sjokolade og bøker topper som regel lista her... Og praktiske ting jeg trenger og synes det er styr å kjøpe selv - i år har jeg ønsket meg printer av pappa, for et par år siden "bestilte" jeg ny vinterdyne. Han blir fornøyd fordi han får et stort, konkret ønske og jeg blir fornøyd fordi jeg får noe jeg trenger, kjøpt av en som gjerne legger litt mer tankevirksomhet i valget enn jeg gjør selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (21 minutter siden):

Te, sjokolade og bøker topper som regel lista her... Og praktiske ting jeg trenger og synes det er styr å kjøpe selv - i år har jeg ønsket meg printer av pappa, for et par år siden "bestilte" jeg ny vinterdyne. Han blir fornøyd fordi han får et stort, konkret ønske og jeg blir fornøyd fordi jeg får noe jeg trenger, kjøpt av en som gjerne legger litt mer tankevirksomhet i valget enn jeg gjør selv :ler: 

Kjenner til det :ler: 

Jeg ønsket meg (og fikk) skikkelig powerbank for et par år siden. Brukes ukentlig! I år har jeg ønsket meg (og ganske så sikker på at den ligger under treet) ny stavmikser da min tok kvelden i høst :jepp: Fint å kunne formidle gode gaveønsker og fint for giver å kunne gi noe som kommer til nytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinn-vinn :jepp: Morsomme ting jeg bare har lyst på kjøper jeg jo like gjerne selv, nyttige og praktiske gaver under treet er mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er litt for dårlige til å gi meg sjokolade, kjenner jeg :fnise: , men det er jo sånt som kan være litt risikosport å sende.  Vanlige bøker er det imidlertid helt greit å ikke få. De siste gangene jeg har fått fysiske bøker har det virkelig ikke vært min smak. Nå kjøper jeg helst lesestoffet mitt elektronisk. Men strikkebok etter ønske er helt innafor. Mor fikk faktisk "ønskeliste" på hele to bøker så hun hadde noe å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte litt mer konkret når det gjelder bok-ønsker enn te og sjokolade - der går det aller meste ned :ler: Men jeg har også hatt noen veldig gode leseopplevelser og oppdaget bøker og forfattere jeg kanskje ikke ville funnet på egen hånd av bøker jeg har fått i gave.

Det ligger an til å bli bøker til alle tre tanteungene - ingen av dem er like lesehester som jeg alltid har vært, men jo flere bøker man utsetter barn for, jo større er sjansen for at de leser noen av dem (og jeg har full støtte hos foreldrene :ler: ). Onde-tante vurderer til og med å kjøpe nynorsk bok til 13-åringen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Men jeg har også hatt noen veldig gode leseopplevelser og oppdaget bøker og forfattere jeg kanskje ikke ville funnet på egen hånd av bøker jeg har fått i gave.

Det er selvsagt et godt poeng, men her er også hyllene fulle så det er medvirkende årsak til at fysiske bøker generelt sett er no go her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...