Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Søndagstur unnagjort og lårhalsen lever. Litt skeptisk til nullføre etter kuldegrader, iallfall så lenge det er et tynt lag nysnø over nevnte føre. Fant meg en grusvei å traske på. 

Ny genser er ferdigstrikket og i går ble det jaggu en lue også - som matcher forrige genser, riktignok. Noe må man jo bruke restegarnet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare å stålsette seg for morgendagen, når repar....nei, jeg mener montørene kommer.De kan sikkert sine ting men jeg er notorisk skeptisk til nyinstallasjoner til jeg SER det virker. Og jeg gruer meg virkelig til å få TV og andre duppeditter på nett med nytt passord. Dvs. det er vel mest TV'n jeg gruer til. PC og mobil og Kindle har i det minste noenlunde greit tastatur når jeg skal legge inn nytt nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (57 minutter siden):

Mål oppnådd!

 

Godt :ler: 

Jeg blir nesten litt snurt når tekniske ting må byttes, endres og oppgraderes - særlig hvis de egentlig virker og endringen er på lagt utenfra. Jada, jeg hører dere sier at den nye tv-boksen har bedre lyd og bilde og mer fancy funksjoner - men jeg jar klart meg fint med den jeg har - og det går aldri så problemfritt som dere skal ha det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (38 minutter siden):

- og det går aldri så problemfritt som dere skal ha det til...

Nemlig. Det har en tendens til å stemme, så forbered dere på mange stygge ord i morgen. (Får nok lirt dem av meg via mobil om det kniper...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 minutter siden):

Tyder stillheten på tilfredshet eller mangel på mulighet til å gi uttrykk for frustrasjon...?

Tilfredshet i første runde. "Guttungen" (alle ser jo ut som de nettopp er ute av ungdomsskolen) fikk til og med den forhatte TV'n på nett. (Fiksa mobil og pc greit nok sjøl). I følge speedometeret på tek.no så får jeg visst mer enn jeg betaler for også. Stillheten gikk mer på at når det omsider var installert så føk jeg avsted på jobb noen timer. (Da begynner nemlig ingen å mase om at jeg skulle tatt det som feriedag i stedet for avspasering.) 

Og for den som måtte lure: ja jeg merker at jeg har økt fra 30 Mbit/s til 60

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres bra ut - både tilfredsheten og feiringen :ler: Jeg har tenkt litt på å oppgradere bredbåndet - det har blitt veldig åpenbart i disse strømmetider at det i grunnen er både smalt og tregt, men det var dette med å ikke begynne å rote med noe som tross alt virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Høres bra ut - både tilfredsheten og feiringen :ler: Jeg har tenkt litt på å oppgradere bredbåndet - det har blitt veldig åpenbart i disse strømmetider at det i grunnen er både smalt og tregt, men det var dette med å ikke begynne å rote med noe som tross alt virker...

Ja, men oppgradering så lenge de ikke må gjøre noe fysisk er ganske uproblematisk. Det er bare et par knepp fra leverandørens side. At det ikke virket spesielt godt da de kneppet meg fra 25 til 30 var nå så. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksjon for innett banning kom da jeg skulle parre Sonos'en med nytt nettverk. Ikke ville den oppdatere elektronisk og den furtet da ephernetkabel ble tatt i bruk også. Fikk det på gang ca. 40 sekunder før jeg evt måtte gått til "gjenopprett fabrikkinnstillinger" på lydplanken. 

Men det tror jeg også var siste duppeditt som skulle hektes på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cata skrev (11 minutter siden):

Seksjon for innett banning kom da jeg skulle parre Sonos'en med nytt nettverk. Ikke ville den oppdatere elektronisk og den furtet da ephernetkabel ble tatt i bruk også. Fikk det på gang ca. 40 sekunder før jeg evt måtte gått til "gjenopprett fabrikkinnstillinger" på lydplanken. 

Men det tror jeg også var siste duppeditt som skulle hektes på. 

 

Mulig ethernetkabelen hadde fungert bedre, men hva vet vel jeg...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Mulig ethernetkabelen hadde fungert bedre, men hva vet vel jeg...? :sjenert:

I løøøøv ju bikåz.... Akkurat den jeg trengte nå.

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (3 minutter siden):

I løøøøv ju bikåz.... Akkurat den jeg trengte nå.

:rulle:

😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...