Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Jeg vasket håret for snart tre timer siden og det et fortsatt ikke i nærheten av tørt... Til gjengjeld er det så langt og tykt at jeg fint kan legge meg ned fuktig hår uten at det står til alle kanter neste morgen. I nedstengingen i vår praktiserte jeg vask omtrent en gang i uka (mer latskap og manglende oversikt enn et bevisst valg...), det så egentlig overraskende bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimelig tykt hår her også, så lykketrollanalogien er på ingen måte feilplassert hva sveis angår dersom det er fuktig når jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, pakke som jeg har ventet på fra USA forsvant "from the grid" i går kveld. Så den var under transport med lastebil så forsvant den fra sporingsappen. Når jeg går til sporingssiden hos dem jeg kjøpte fra så står det den ble utlevert kl 14 i går.... Yay, da satt jeg pent på jobb og hentet ikke en ting...

Lurer på hvor den har landet? 

Chatboten til posten virker ikke (får ikke til å skrive der) og mail har de ikke. Dukker den ikke opp mandag eller tirsdag må jeg jo sende en klage, men det er neigu ikke enkelt å få til i praksis. Ringe kan jeg sagtens men sånt som dette vil jeg faktisk ha skriftlig.  Muligens sende dem et godt gammeldags brev, men...skal tro hvor det havner hen i så fall?  :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Grrr, pakke som jeg har ventet på fra USA forsvant "from the grid" i går kveld. Så den var under transport med lastebil så forsvant den fra sporingsappen. Når jeg går til sporingssiden hos dem jeg kjøpte fra så står det den ble utlevert kl 14 i går.... Yay, da satt jeg pent på jobb og hentet ikke en ting...

Lurer på hvor den har landet? 

Chatboten til posten virker ikke (får ikke til å skrive der) og mail har de ikke. Dukker den ikke opp mandag eller tirsdag må jeg jo sende en klage, men det er neigu ikke enkelt å få til i praksis. Ringe kan jeg sagtens men sånt som dette vil jeg faktisk ha skriftlig.  Muligens sende dem et godt gammeldags brev, men...skal tro hvor det havner hen i så fall?  :klo: 

Du har min dypeste medfølelse! Fikk levering fra Ikea nylig, der noe manglet, og telefonkø med dårlig pausemusikk eller chatbot var alternativene. Helt til jeg innså at chatboten faktisk satte meg over til et levende menneske når den ikke lenger kunne prøve seg på "har du sett her?" Og 40 min senere, chattet jeg faktisk med et levende menneske. Opptur når jeg lurte på om jeg kom til å måtte høre på dårlig, skurrende pausemusikk i en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den på posten sin side er at det går ikke an å skrive i chattefeltet... Kan selvsagt prøve med annen nettleser men det burde virkelig ikke være nødvendig, og på generelt grunnlag har jeg dårlig erfaring med slike bot'er. De siterer stort sett bare FAQ - og den kan jeg lese selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da blir det jo verre, liksom. Jeg tipper vel chatboter er til for å slippe å bruke menneskelig kapasitet på de som ikke klarer å lese selv, og jeg tviler ikke på at det er en hel del av dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakke kom omsider. Men...man har andre plager. Brannvesenet vil vi skal sette opp nøkkelboks så de kan komme inn ved evt. utrykninger (skjønner poenget men det er noe fullstendig feil ved å ha nøkkel utenfor), naboen vil ha ny porttelefoni (den vi har er mildt sagt lunefull) og inne hos meg kommer det av og til mystiske lyder fra varmepumpa...

Og så har jeg en løs fjær i setet på godstolen også (møbelsnekker er kontaktet for mulig rep.) 

 

Visa'n min liker meg ikke! :kjefte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg vil heller hevde at visa'en ser ut til å ha et stort behov for oppmerksomhet...

Den er et offer. Og den vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5 km vandring på lett forblåste stier. Men fin tur da. Dro innom lokal takeaway på vei hjem for middag og jaggu, der måtte jeg registrere meg med scanning av QR kode gitt. Storebror ser meg...

Men det er tross alt ikke som om jeg ikke legger igjen elektroniske spor etter meg ellers heller og akkurat nå så har vi et lite Covidutbrudd igjen så det er greit nok. Leste forøvrig om systemet etterpå og data slettes etter 14 dager. Konkluderer med: innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at en del kaféer i Oslo har sånn registrering. Telefonen min liker ikke QR-koder (eller så er det jeg som ikke spør den på riktig måte), så jeg forblir uregistrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet bedrer seg en smule. Stol reparert. Møbeltapetserer satte i ny fjær så nå lever den vel noen år til. Nabo har foreløpig gitt opp tanke på porttelefon (for dyrt), brannvesenet må ikke ha nøkkelboks før ved utgangen av året så vi har litt tid til å fikse og varmepumpa holder h.... med meg fremdeles. Men litt lettere å ta den kostnaden når ikke ALT annet kommer akkurat samtidig. Jeg har rett og slett bestilt ny. Tok en prat med montøren om hva som var lurest strategi, og siden pumpa har rundet 15 år (eller 16), husker ikke helt så ble vi enig om at det antakelig var lurere med ny på dette tidspunkt. Ser forventet levealder på dem er 12-15 år så jeg ligger greit i overkant for det. Håper han får tid til meg i neste uke for bråket øker på. Han antydet 1 - 2 uker så ettersom jeg ringte mandag så hååååper jeg det blir snart. 

Foreløpig har jeg satt inn en gammel vifteovn for å hjelpe litt til så varmepumpa bare går litt dann og vann. Var litt spent på hvor mye støv jeg kom til å svi av den (brukes ikke veldig ofte) så jeg sperret den inne på stua så den ikke skulle sparke i gang brannvarslingen dersom det var mye. Det gikk bra. Kjente nesten ikke noe da jeg satte den i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (53 minutter siden):

Håper ny varmepumpe snart er i hus! :jepp:

Jeg byttet for noen år siden - har ikke angret en dag!

Min har vært veldig pålitelig og god, men teknologi utvikler seg og jeg vil ikke inn i "reparasjonshelvete"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle monner drar og jeg er rik :ler: . Fikk 500 kr i julegave av mor, sammen med strikkebok, og det er jo sånt som blir liggende i et skap og vente på at jeg skal bruke det på noe som koster MER enn 500 kr. Og så glemmer jeg selvsagt å ta med pengene når jeg en gang skal handle noe som overstiger 500 lappen. Jeg bruker jo bare kort til hverdags. 

Så kom jeg tilfeldigvis over konseptet bank i butikk her om dagen og fant ut av min bank samarbeider med Kiwi. Så nå har jeg vært i butikken og foretatt kontantinnskudd. 

Jaggu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått smarthus :ler: . I dag testet jeg ny robotstøvsuger til fulle og kom hjem til nyvasket hus. Lot den starte rett før jeg gikk fra jobb så den var ferdig i det jeg kom hjem. Dessuten så fant jeg ut at den mekaniske termostaten på varmevifta jeg kjøpte i påvente av ny varmepumpe var noget vegelsinnet med tanke på innstillingen sin så i dag tøflet jeg for moro skyld ut og kjøpte WiFi dings med temperaturstyring så nå kan jeg både bedrive nattesenking (i praksis helt av siden vifteovner ikek skal stå på uten tilsyn) og likevel la den slå seg på litt før jeg står opp så jeg får litt ekstra lunk da. 

Innrømmer glatt at siste dings var minst like mye for moro skyld som at jeg virkelig MÅTTE, men når jeg får varmepumpa så skal den flyttes over til panelovnen jeg har på soverommet, så kan jeg få det kaldt om natta og litt lunk rett før jeg står opp om morgenen der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Bare pass på at huset ikke blir smartere enn deg :fnise: *minnes en Simpson-episode*

Det er ikke på Mensa-nivå enda. Uh, vel, det er forsåvidt ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus blir enda smartere. Har bestemt meg for å teste ut dimmbare pærer på et par lamper i stua. :fnise: 

Nå ligger jeg vel tynt an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...