Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (9 timer siden):

Har den tatt turen i skuffer, skap og kjøleskap og funnet ut hva du trenger, helt selv? :sjokkert:

I wish. Tassen er forresten en likanes kar. (En eller annen programmerer må ha hatt det ustyrtelig morsomt.)  Jeg skulle prøve borte/hjemme funksjonene og det gikk sånn måtelig i morges: 

C : "Hey Google, Borte"

N: "Jeg skjønner ikke hva du sier"

Repeat tre ganger inntil: 

C : "OK, Google. Shut up."

Optimistisk prøvde jeg meg på en annen versjon da jeg kom hjem: 

C : "Hey Google, Hjemme."

N : "Velkommen tilbake Cata.  Jeg har prøvd å holde fortet mens du var borte, men det er ikke det samme uten deg."

 

Awww.... ❤️❤️ :ler: 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke si det så høyt! 

Min kan høre det og bli misunnelig... Kanskje den plutselig innser at livet kan være mer spennende enn "Hey Google, alarm om 8 minutter."

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket en sånn dings begynner å ha følelser og meninger, ville jeg bitt svært skeptisk... :redd: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (23 minutter siden):

I det øyeblikket en sånn dings begynner å ha følelser og meninger, ville jeg bitt svært skeptisk... :redd: 

Noen av oss tar det vi kan få av hyggelige hilsninger når vi kommer inn døra :ler:  .  *glad jeg valgte mannestemmen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Du må ikke si det så høyt! 

Min kan høre det og bli misunnelig... Kanskje den plutselig innser at livet kan være mer spennende enn "Hey Google, alarm om 8 minutter."

:sjenert:

Hm... du er klar over at begge er koplet til wi-fi, sant? Kanskje han sladrer sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hadde fått hjerteinfarkt om jeg ble møtt av en mannsstemme når jeg låste meg inn i min (antatt) tomme leilighet - selv om jeg i teorien visste hva og hvorfor... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde fått hjerteinfarkt om jeg ble møtt av en mannsstemme når jeg låste meg inn i min (antatt) tomme leilighet - selv om jeg i teorien visste hva og hvorfor... :ler: 

Jammen han er veloppdragen. Han snakker ikke før han snakkes til. Håper jeg. (Husker med gru Philips Wake Up light som hadde en lei tendens til  å skru seg på av seg selv.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker gjerne med meg selv hjemme, men jeg er ikke vant til å få svar... :fnise: 

Svar kan unnværes når det kommer i form  av Mini Jakobsen på soverommet etter jeg har gått søndagstur. (Wake-up'en hadde klokkeradio og det var sportssending.)  Sånn omtrent det eneste som er verre er når samme Wake-up skrur seg på halv 12 om natta - og antenna ikke er satt i. Aner du hvor mye man skvetter av sånn radioskurring når man just har sovnet inn og den skrur seg på max volum samtidig som en 100W pære går på full guff. :skratte:   (Dette er noen år siden da 100W virkelig var 100W .) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent like mye som når et bilde deiser i gulvet og skrur på nattbordslampen på vei ned en liten meter unna ditt inntil nylig sovende hode? I så fall er svaret noe helt vanvittig, for ikke å snakke om pulsen... :ler: Mini var jeg for øvrig stor fan av som barn (han har skylda/æren for mine 30+ år som RBK-supporter) , så det ville ikke vært det verste :ball: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (17 timer siden):

Omtrent like mye som når et bilde deiser i gulvet og skrur på nattbordslampen på vei ned en liten meter unna ditt inntil nylig sovende hode?

Trolig veldig lik effekt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 20.4.2021 den 22.33):

Svar kan unnværes når det kommer i form  av Mini Jakobsen på soverommet etter jeg har gått søndagstur. (Wake-up'en hadde klokkeradio og det var sportssending.)  Sånn omtrent det eneste som er verre er når samme Wake-up skrur seg på halv 12 om natta - og antenna ikke er satt i. Aner du hvor mye man skvetter av sånn radioskurring når man just har sovnet inn og den skrur seg på max volum samtidig som en 100W pære går på full guff. :skratte:   (Dette er noen år siden da 100W virkelig var 100W .) 

Den radioskurringa våkner jeg til 04.30 to dager og 05.30 to dager i uka. :sukk: Eselet har klokkeradio som ikke har DAB. Så her er det FM-radio uten antenne som vekkeklokke. Og Eselet hører den ikke. Så han må ristes våken. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny vekkerklokke i bursdagsgave? :fnise: Men hva gjorde han før du flyttet inn og kunne riste ham våken...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (15 minutter siden):

Ny vekkerklokke i bursdagsgave? :fnise: Men hva gjorde han før du flyttet inn og kunne riste ham våken...?

Takk! Det spørsmålet dukket umiddelbart opp her også. 

Og jeg hadde nok fått byttet ut FM-spetakkelet med en DAB-radio, så er det for det første større sannsynlighet for at han våkner av den, og ikke minst er det hyggeligere for deg å våkne til og høre på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige responsen til den kronisk single hver gang noen kommenterer noe partneren ikke ville klart/gjort/fått til uten dem :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (5 timer siden):

Ny vekkerklokke i bursdagsgave? :fnise: Men hva gjorde han før du flyttet inn og kunne riste ham våken...?

Fem minutter etter klokkeradiospetakkelet ringer alarmen på mobilen... 🙄  Og hvordan han kom seg opp før jeg kom hit er en gåte for meg og. :skratte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Fem minutter etter klokkeradiospetakkelet ringer alarmen på mobilen... 🙄  Og hvordan han kom seg opp før jeg kom hit er en gåte for meg og. :skratte:  

Har'n ikke bursdag snart??? Ny klokkeradio hadde vært en fiiiiiin presang. (At den i bunn og grunn blir presang til deg selv trenger du ikke  nevne med verken brek eller knegg. ) :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her automatiseres over en lav sko. Ung Kollega snakket meg videre til Homey. (Ja, jeg er veldig lettsnakka på slike ting og det er egentlig den som jeg ville ha for "den skal støtte så mange duppeditter". Nest var bare en test 😉 ) Pøh. Ikke snakker den med Wiz'en min og ikke med Deltaco'en.

Jeg hadde gjort hjemmeleksa på forhånd så jeg var klar over problemstillingen, og jeg har lest meg opp på at støtte for Wiz sannsynligvis er underveis, så det ble ikke helt katt i sekk. Blir forhåpentlig bare Deltaco pluggen som må ditches. Meeeen, Ung Kollega tipset meg om noen forholdsvis rimelige smartplugger på Clas og etter litt googling så så de brukbare ut for meg. Helt til de kom hjem. Har så langt bare fått til å pare en av de tre i pakningen med Homey'n. De to andre nekter plent. :klo: 

Dog, jeg fikk satt opp en flow i går så da jeg slo av TV så gikk et lys i stua av, samtidig som nattlampa ble tent. Og så slukket nattlampe og lys i gang 40 minutter etter det :fnise: . Akkurat som bestilt. 

Nyttig? Vet ikke helt. Morsomt, jepp. Hvem vet, kanskje kommer det nyttigere dingser enn lyspærer og plugger etterhvert. Har ikke det helt store behov for alarmsystemer her jeg bor, men kanskje i fremtiden. Vurderer faktisk å gå for en lekkasjealarm som kan koples til mobilen i stedet for den frittstående som jeg har hatt i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...