Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Daria skrev (9 minutter siden):

Påkledning - vanskeligere enn ryktene skal ha det til :fnise: 

Og farligere :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å-å. Au.

I tillegg til lett forstua tommel (jada den er vond fremdeles) så klarte jeg å pådra meg stiv nakke i løpet av natta. Må ha ligget no' så innmari forkjært. Og i kveld har jeg prøvd padlebrettet. Det var for mye bølger til at jeg prøvde meg på å stå opp for alvor ("for mye" betyr ikke nødvendigvis veldig høye i dette tilfellet... :fnise:  ) så jeg nøyde meg med å stå på kne på brettet. For en dame med vondt kne var det for så vidt interessant nok, men det gikk bra. Men jeg kjenner nå på klagesangen fra en zillion muskler som ikke har rørt seg på et par år. De klager høyt!

Jeg tror på at dette er god trim for kjernemuskulaturen for jeg var ikke så lenge utpå tross alt. 

Kan for øvrig meddele at for en dame i sin beste++ alder så var det svært lurt å gi etter for lysten til å kjøpe elektrisk pumpe for å blåse opp brettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet! Sprekt og tøft å gi seg i gang med brett-aktivitet! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (20 minutter siden):

Men jeg kjenner nå på klagesangen fra en zillion muskler som ikke har rørt seg på et par år. De klager høyt!

De har følt seg glemt og oversett lenge? :fnise: Etter første styrketreningstime i vinter var jeg så fascinert over alle nyoppdagede muskler og deres bruksområder at jeg måtte dele mine oppdagelser med fysio - med innledningen Jeg innser at dette er grunnleggende kunnskap for deg, men... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (59 minutter siden):

De har følt seg glemt og oversett lenge?

De fleste av dem gikk i hi for 2-3 år siden, og så er det sikkert noen som knapt har sett dagens lys før. Eller, muligens etter min første fjelltur på hesteryggen. :klo:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (1 time siden):

Bøyer meg i støvet! Sprekt og tøft å gi seg i gang med brett-aktivitet! :klappe:

Jeg må prøve gøye ting mens jeg er ung nok til det :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (3 minutter siden):

De fleste av dem gikk i hi for 2-3 år siden, og så er det sikkert noen som knapt har sett dagens lys før. Eller, muligens etter min første fjelltur på hesteryggen. :klo:  

 

Muskler skal vel helst ikke se dagens lys, strengt tatt...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (13 minutter siden):

Muskler skal vel helst ikke se dagens lys, strengt tatt...? :fnise: 

Nei, men de bør vel ikke legge seg ned og svinne hen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fryktet det verste med tanke på gangsperre i dag, men var fullt oppegående (iallfall fysisk :Knegg: ) da jeg sto opp. Det er altså håp for mer brettliv. Muligens er ikke kroppen riktig så pill råtten som jeg trodde. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg i "kaputtklubben". Sto opp i morges og registrerte vondt på halsen (ikke i) og situasjonen forverret seg gradvis, nakke/halsmuskler er i fullt opprør så det gjør rett og slett vondt å svelge og det må man jo innimellom. Aldri så galt det ikke er godt for noe. Da jeg var ferdig på jobb så fikk jeg det geniale innfallet at kanskje apoteket hadde noe reseptfritt muskelavslappende å by på. Det hadde de ikke. Fikk tilbud om varmepakning (jeg har fra før) og Ibux (inngår også i assortementet og jeg vil ha noe som får musklene til å begynne å slappe av, ikke bare noe som er smertestillende...). God ting er at jeg ble kvitt en del esker med utgamle medisiner som har ligget i hylla. Husket omsider å ta dem med for destruering. 

Burde kanskje holdt av en Tramadol eller to som lå igjen siden jeg hadde akutt lumbago for 10 år siden. De hadde vel gjort susen for nakken også :fnise: . På den annen side, selv med lumbagoen så var de tablettene så sterke at jeg bare svimlet ved tanken på å reise meg opp så jeg tok ikke for mange av dem den gang heller.  Henger vel på greip at det var "noen" til overs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, 0,8 kg ned siste uke. Synes klærne begynner å kjennes litt mindre stramme ut. 

Nakken fikk seg en solid omgang tigerbalsam i går og er nå tydelig bedre. Klarer å svelge morgenkaffen uten å tenke "au" :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk milde makter, jeg kan svelge noenlunde normalt igjen. Håper kroppen min ikke tar det der stuntet igjen for det var skikkelig ubehagelig. *går og henter en kaffekopp til *  :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Håper formen fortsetter å være stigende og alt alt står bra til på din kant. 

Er visst en stund siden jeg har vært innom her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brett testet igjen. Jeg snoket opp ei vik med lite vind og så bar det i gang igjen. Denne gang var det tilnærmet flatt hav der jeg var så jeg burde ha en sjanse. Man kan vel si det slik at hovmod sto for fall. Og plask. På vei opp fra knestående så ble brett og jeg uenige om hvor horisontalplanet burde være og skilte lag. Kort sagt - jeg gikk på hodet i sjøen. 

Vel, det var ikke verre enn at jeg prøvde igjen - klissblaut men ellers noenlunde intakt. Trenger jeg si at historien gjentok seg selv, om enn med større plask for jeg kom litt lenger opp. Fikk meg en minikilevink i en ankel også (ikke spør, jeg kjente det skjedde men aner ikke hva jeg var borti - muligens var det når jeg traff bunnen). 

Og kontaktlinsene likte det ikke. Et øyeblikk funderte jeg på om jeg måtte bruke padleåra som blindestokk og tasse meg tilbake til bilen med den som guide. (Briller ligger i bilen på slike eventyr.)  Sakte men sikkert gled linsene på plass igjen og jeg bestemte meg for å gjøre det riktig denne gang. :fnise: 

Jaggu funket det. Jeg kan ikke skryte på meg at det var stil og eleganse i utførelsen og jeg skal heller ikke påstå jeg var veldig mye støere enn en nyfødt folunge, men jeg sto da. Og jeg padlet. Helt inn på grunna så jeg måtte stige ut og dytte meg selv ut på litt åpnere ...uh...hav(?) igjen. Jammen kom jeg opp på to bein en gang til. Miraklenes tid er enda ikke forbi. 

Stuntet ble gjentatt en tredje gang. Som antatt på forhånd er det å reise meg opp som volder størst problem, ikke å stå og padle når jeg først er oppe. 

 

Men pytt, jeg klarte det tre ganger på rad. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (11 timer siden):

Jeg stemmer for at du neste gang rigger opp kamera og direkteoverføring...

Jeg istemmer dette! 

 

Men så kult, det høres veldig gøy ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (19 timer siden):

Jeg stemmer for at du neste gang rigger opp kamera og direkteoverføring...

 

Wolfmoon skrev (8 timer siden):

Jeg istemmer dette! 

 

Men så kult, det høres veldig gøy ut! 

ENstemmig nedstemt, jeg har ikke armer til all den rigginga :nigo: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ingen måte foretatt kjønnsskifte, men bytt ut "Fat old man" med "Fat old woman" i denne videoen så har dere det generelle inntrykket av sportye meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...