Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Sauen Shaun skrev (8 timer siden):

Bruk de på noe gøy du 👍

Ja, skatteinnbetaling for verdistigning :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (32 minutter siden):

Ja, skatteinnbetaling for verdistigning :skratte: 

Hørtes ikke særlig gøy ut :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (Akkurat nå):

Hørtes ikke særlig gøy ut :murvegg:

Nei, men det må jo skattes så for å slippe baksmell så tenker jeg å forhåndsinnbetale sånn ca. det som blir beskattet så jeg er ferdig med det. Blir ikke voldsomt mye da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ævv. Mikroinfluensa kom (og er nesten gått igjen) etter 2. dose Pfizer før i dag. Ble litt småhutring og kroppsverk i ettermiddag, men begge deler i ferd med å gi seg allerede. 

Nå er det bare å vente en ukes tid så er man noenlunde greit beskyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 minutter siden):

Det er en litt god følelse (beskyttelsen, altså, ikke influensaen...).

Ja. Har riktignok hele tiden regnet med jeg ville klart en Covid greit nok, men helt OK å redusere sjansen for å stryke med tross alt. (Jeg kunne jo tatt feil i mine antakelser.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å ikke ta noen sjanser - det er vel en og annen som har bommet på sånne antagelser før deg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny time i dag, omtrent seks uker etter første dose i stedet for 12 uker. Sånt liker man! Har også trua på at et sykdomsforløp ville gått tålig greit, men om jeg kan redusere smitterisikoen og faren for alvorlig sykdom så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Fikk ny time i dag, omtrent seks uker etter første dose i stedet for 12 uker.

Tror de er på tilbudssiden akkurat nå. Tydeligvis en god del som har valgt å utsette vaksinering pga. ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (3 minutter siden):

Tror de er på tilbudssiden akkurat nå. Tydeligvis en god del som har valgt å utsette vaksinering pga. ferie. 

Og de har begynt å få mye Moderna-doser som gjør at det mottas flere vaksiner totalt. Mye kombinasjonsvaksinering fremover tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (17 timer siden):

Og de har begynt å få mye Moderna-doser som gjør at det mottas flere vaksiner totalt. Mye kombinasjonsvaksinering fremover tror jeg. 

Glad jeg er så gammel jeg fikk begge av samme slaget. Ikke at jeg har fått med meg noen store problemer for de som mikser Pfizer og Moderna, men det virker så mye ryddigere med to av samme slag. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g ned og 1,5 cm i omkrets (juhuuu). Kjenner jo at klærne sitter løsere og lever ikke spesielt ukomfortabelt denne gangen heller. Det har blitt både is og brus siste uka, om enn i moderate mengder. 

Kranglete ankel skal i røntgen og jeg knasker voltaren i noen dager. Legen mente det kunne hjelpe på en eventuell betennelse og ankel føltes merkbart lykkeligere i går enn de foregående dagene selv om jeg ikke skal skryte på meg voldsomme smerter. 

Blir litt mindre trim enn jeg egentlig skulle ønske, siden legen sa "ta det med ro når det begynner å gjøre vondt". Det begynner som regel å verke litt i løpet av arbeidsdagen så det blir ikke særlig mer enn hverdagsspasering. Kan vel ta litt mer av etter røntgen når jeg vet litt mer om hva som foregår nedi der. Får jeg bekreftet at den bare furter men at det ikke er noe som er bristet eller holder på å ryke så gjør det ikke noe om det gjør vondt på dette nivået. Jeg har bare ikke lyst til å erte opp en eventuell skade så jeg med ett finner meg selv med beinet på et operasjonsbord. Har dårlig erfaring med ortopedisk kirurgi gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgonstund er tull i grunn. Her hadde jeg planlagt å ligge lenge i dag men våknet kl. 8  som er tidligere enn ønsket, men ikke så tidlig at det var noen vits i å legge meg igjen etter å ha vært på do...

Det ble dusj og hårvask og 1 time lengre dag enn strengt tatt planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Det har vært tilløp til shoppepanikk i heimen. Jeg har en litt rar gang med hele tre takplafonder og det blir i overkant mye flomlys for meg så jeg bruker dem nesten aldri. På den annen side så er det greit med litt lys ved inngangsdøra når jeg skal avsted på jobb eller ut på kveldstid i den mørke årstiden. For å problematisere det hele enda litt mer så har jeg ikke stikkontakt i den delen av gangen som en lampe må stå hvis jeg skal ha en liten bordlampe på skoskapet. 

Så valget hadde nesten falt på en Philips Hue Go som kan lades og dessuten passer fint med smarthusløsnignen min. Men jeg gadd ikke kjøpe før til høsten. Nå er det faktisk litt mørkt der enkelte morgener så jeg har tørket støv av tanken på en lampe. Dermed ble det en liten googlerunde da jeg kom hjem i dag og skrekk & gru, det så ut til at lampen er på vei ut av butikkhyllene. Sikkert ikke så populært med ladbar lampe, tenker jeg. 

Jeg fikk fart på meg. Visste de hadde en på en butikk i byen, men akk...da jeg kom dit var det stengt. Kunne ventet til helga og sjekket da, men tok en ny runde på nett og jaggu hadde ikke min mer eller mindre lokale Elkjøp lampa inne og til en lavere pris enn jeg så i "bybutikken". Jeg reserverte på nett og hev meg i bilen og nå står lampe til lading og er paret med hjemmestyringsenheten og første "flow" er satt opp sånn at den slår seg på før jeg skal ut døra om morgenen. (Og slår seg av når jeg er ute av døra.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr,  hersens scammere. Det poppet med ett opp melding på mobil om at bankID er sperret og at jeg måtte logge meg inn via nettside sånn og slik for å oppheve sperringen. Pfft, as if....

Det ble en rask googling og jeg fant at nummeret eksisterer faktisk. Finner både navn og adresse på 1881. Snålt. Neste skritt var selvsagt å teste nettbanken og logge meg inn med bankID på mobil. Selvsagt virker den. Testet en annen side som også krever bankID og det gikk fint der også så meldingen er som forventet ikke ekte.

Men siden det var et eksisterende nummer som iallfall tilsynelatende kan knyttes til en ekte person så fikk banken seg en melding om det med skjermdump av meldingen jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scammere benytter gjerne eksisterende mobilnumre for at folk skal være mindre skeptiske. Men hvorfor skulle Ola Nordmann informere om endringer på BankID-en din? Godt du er skeptisk!

Jeg hadde tre anrop på to dager i starten av ferien, alle fra norske mobilnumre. Men da jeg besvarte samtalen som tilsynelatende var fra "Kjell Olsen" og en kvinnestemme snakket gebrokkent engelsk om computer support, ble veien kort til å legge på... Alle tre anropene (de to andre ble ikke besvart) hadde de fire første sifrene til felles, så tydelig at de hadde tatt for seg en nummerserie... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ukjent nummer ringte meg og i går kveld. Kjapt nummersøk ga svar: smittesporing… :sukk: En nærkontakt har testet positivt. Så da er det bare å holde seg i ro fram til lørdag. Siden jeg er fullvaksinert er jeg ikke i karantene, men må testes ved minste mistanke om noe. Velger selv å gå i karantene denne uka jeg. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig (mest for nærkontakten, selvfølgelig), men det er jo greit å ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (2 timer siden):

Ukjent nummer ringte meg og i går kveld. Kjapt nummersøk ga svar: smittesporing… :sukk: En nærkontakt har testet positivt. Så da er det bare å holde seg i ro fram til lørdag. Siden jeg er fullvaksinert er jeg ikke i karantene, men må testes ved minste mistanke om noe. Velger selv å gå i karantene denne uka jeg. :sukk:

Ringer de? Jeg trodde de bare meldte på appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har blitt fotografert og furteankel ble bedt om å smile pent til fotografen. :foto: Satser på jeg får klarsignal til å bruke den fritt og uhemmet når bildene er sjekket. Om det gjør litt vondt så er det bare en ting til som verker, men hvis det er noe som er skadet inni der så er det greit om det ikke belastes sånn at det blir verre. 

Siden alt av legebesøk og sånn skal via avspasering/fleksitid så tok jeg meg like gjerne fri siste halvtimen. Var liksom ikke så mye å sjekke inn på jobb igjen for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...