Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp :ler: 

Lo litt for meg selv i går. Vi ventet besøk, og jeg hang opp rene gjestehåndklær. Og da registrerte jeg at det hang totalt fem håndklær på badet, og ingen av dem hadde samme farge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt kjedelig når de fleste har fått en gråtone… Det er ikke mange friske farger igjen i håndkleskapet vårt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pakke tekstilfarge og sleng dem i maskinen, det har jeg gjort med hell flere ganger. Særlig de gangene noen har gitt meg hvite håndklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (På 28.9.2021 den 12.41):

Jepp :ler: 

Lo litt for meg selv i går. Vi ventet besøk, og jeg hang opp rene gjestehåndklær. Og da registrerte jeg at det hang totalt fem håndklær på badet, og ingen av dem hadde samme farge. :ler:

 

Daria skrev (På 28.9.2021 den 12.54):

Jeg kjøper da aldri flere håndklær i samme farge - det er jo kjedelig :fnise: 

Barbarer :fy_fy:. Dusjhåndkle og håndhåndkle må være samme type, om enn forskjellig størrelse - ellers blir det bare feil. Jeg kjøper dem alltid parvis og de gangene jeg har fått håndkle i julegave så har det vært en desperat jakt på motpart i noenlunde lik farge og kvalitet. Hilsen  hobbyautist. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt kjøpt et dusjhåndkle i hele mitt liv - de har stort sett dukket opp som gaver av ymse slag. At det skal matche de andre håndklærne (som altså heller ikke matcher hverandre, men som en sjelden gang matcher vaskekluten) har aldri falt meg inn. De henger jo uansett ikke ved siden av hverandre... :vetikke: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en rykende fersk rapport fra badet kan jeg melde om et rosa (ensfarget) et hvitt/turkis (prikkete) og et hvitt/gult stripete håndkle... Hhv gratis fra Ellos, kjøpt på Pricess (eller Kid :vetikke: ) og julegave.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens var man litt trøtt i morges da man åpnet to nye pakker med linser (dagslinser) og på vei til jobb fikk en sterk mistanke om at de to pakkene i motsetning til øynene var like på begge sider...

Heldigvis hadde jeg reservelinser i PC sekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ER det med disse firmaene som bedriver hjemlevering uten at noen har spurt om det. Sporet en pakke jeg venter på og ser den ble forsøkt utlevert i dag. Jeg har da for f.... ikke bedt om noen hjemlevering. Leste en gang til og ser det er standard hos firmaet jeg har bestilt fra. Kan ikke fatte og begripe at noen er så dumme. Greit nok at de har det som valgmulighet men ellers er det bare tøv. Folk flest er faktisk på jobb i utleveringstiden og det henger ikke på greip at man forventes å skal ta seg fri for hente en privat pakke, når det finnes slike utmerkete oppfinnelser som postkontor eller post i butikk som faktisk har som en del av sin virksomhet å formidle pakker. 

Hersens tullpakk :kjefte:

 

Nå kom pakken med bring så jeg har et lønnlig håp om at den er landet/evt lander hos posten etterhvert, men det er så unødvendig å gjøre det så klønete. 

 

 

Hilsen Sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går mot ny vaskemaskin i heimen. Inspirert av "annet innlegg i dagbokkretsen" så kjente jeg at jeg begynner å bli ekstremt lei av maskin som prøver å drepe dusjveggen når den starter å sentrifugere og hopper rundt. Mistenker oppheng for trommel er begynt å bli slapt i fisken. Prøver å jevne ut tunge ting mest mulig for å redusere kast i trommel men klærne beveger seg tross alt når maskina går, og den var ikke så sart før. 

Tok en runde før helga og sjekket ut servicenivåer hos butikker og både Elon og Power stilte seg meget velvillig til å levere, montere OG lempe eksisterende tørketrommel opp igjen når ny maskin er levert og montert. Slike serviceting er noe man liker å ta med i beregningen når man bor alene og ikke har armer og rygg til å løfte tørketromler alene. Kan for så vidt vatre opp en vaskemaskin selv om jeg må men like greit å få det også gjort. 

En av de små gleder som økende alder og bedre økonomi medfører. Det er ikke så gøy å krabbe rundt og prøve å holde oppe maskinen med en hånd mens man justerer føttene dens med den andre. *erfart i ganske mange flyttesjauer *

Og det er rett og slett fysisk umulig for meg å få opp tørketrommelen på toppen av ny vaskemaskin. Selv om ryggen hadde klart det så er ikke armene lange nok. 

Tenker det blir en tur til de velvillige selgere og installatører etter helga for å bestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (4 timer siden):

En av de små gleder som økende alder og bedre økonomi medfører.

Definitivt :jepp: Da jeg skulle kjøpe ny madrass for et par år siden spurte jeg om de når de leverte også kunne ta med den gamle. Det kunne de, men han var rask med å understreke at det ville koste litt ekstra. Det hadde meg regnet med - og jeg hadde glatt betalt en god del mer for det enn jeg gjorde. Når jeg hverken har bil eller særlig bæreevne, er det verdt ganske mye... (jeg må bare ikke nevne det for faren min før etterpå - for da sier han det kan jo han gjøre. Og det kan han og gjør han, men det er faktisk mye enklere for meg å bare betale noen for å ordne det der og da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (På 16.10.2021 den 18.21):

Definitivt :jepp: Da jeg skulle kjøpe ny madrass for et par år siden spurte jeg om de når de leverte også kunne ta med den gamle. Det kunne de, men han var rask med å understreke at det ville koste litt ekstra. Det hadde meg regnet med - og jeg hadde glatt betalt en god del mer for det enn jeg gjorde. Når jeg hverken har bil eller særlig bæreevne, er det verdt ganske mye... (jeg må bare ikke nevne det for faren min før etterpå - for da sier han det kan jo han gjøre. Og det kan han og gjør han, men det er faktisk mye enklere for meg å bare betale noen for å ordne det der og da...).

Absolutt. Når man er aleneboer så er det ikke alt man orker slite rundt på så da betaler man gladelig litt ekstra for at andre skal fikse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolekrise er løst. Jeg skal på festligheter neste helg og føler et visst behov for å kle meg opp i sakens anledning. Dessverre så har skapkrympen rammet de fleste av mine (ikke alt for mange) kjoler de siste par årene. Men jaggu, innerst i skapet og ganske bortglemt fant jeg en kjole som hang igjen siden jeg gikk ned i vekt i 2014. Trodde jeg hadde donert alle til Fretex men underbevisstheten hadde latt to henge igjen. Dermed erklærer jeg meg reddet og slipper å gå på kjoleshopping bare for denne ene gangens skyld. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...