Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Garasjesalg på håndklær!!! Kom og kjøp. 

Eller ikke, siden jeg ikke har garasje.... Men jeg har foretatt en aldri så liten skaprydding. De siste ukers oppfriskning på håndklefronten krever at noen gamle og falmede overføres til Fretex for konvertering til filler eller hva de  nå enn brukes til. 

Lurer på om jeg skal deportere et falmet sengesett også siden jeg har planer om nytt til sommerdyna når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (8 minutter siden):

Garasjesalg på håndklær!!! Kom og kjøp. 

Eller ikke, siden jeg ikke har garasje.... Men jeg har foretatt en aldri så liten skaprydding. De siste ukers oppfriskning på håndklefronten krever at noen gamle og falmede overføres til Fretex for konvertering til filler eller hva de  nå enn brukes til. 

Lurer på om jeg skal deportere et falmet sengesett også siden jeg har planer om nytt til sommerdyna når den tid kommer. 

Sjekk om Fretex tar i mot til filler lenger. Jeg så et eller annet sted at de hadde sluttet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (1 minutt siden):

Sjekk om Fretex tar i mot til filler lenger. Jeg så et eller annet sted at de hadde sluttet med det. 

Velger å ikke sjekke og legge rått og råte i containeren. Vil de returnere så får de heller gjøre det. Man kan ikke drive og fortelle oss at vi skal resirkulere for så ikke ha noe sted å resirkulere. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle håndlklær konverteres gjerne til filler her.... og når de er ferdige som filler så blir det gjerne ikke nok igjen til å levere noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Velger å ikke sjekke og legge rått og råte i containeren. 

Det føles bedre at noen andre kaster det i søpla? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (Akkurat nå):

Det føles bedre at noen andre kaster det i søpla? :fnise:

Jepp. Det er prinsippet. Når vi tytes ørene fulle av resirkulering på dette og hint så kan de jo ikke samtidig stoppe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Gjenbruk av klær er et godt miljøtiltak. Fretex driver ut fra prinsippene i avfallshierarkiet. Det vil si at mest mulig gjenbrukes slik det er. Fretex sine pussefiller er et eksempel på hvordan ødelagte klær kan utnyttes.

Det tolker jeg dessuten som et "OK", selv om det sikkert ikke er den mest etterlengtede donasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Det tolker jeg dessuten som et "OK", selv om det sikkert ikke er den mest etterlengtede donasjonen. 

Ah. Da har de endret litt på ordlyden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (2 minutter siden):

Ah. Da har de endret litt på ordlyden. 

Tror de hadde full stans under den mest intense Covidperioden i fjor, men så åpnet de igjen for det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (4 minutter siden):

Før har de jo insistert på at man skal donere alt, inkludert filler og slitte truser, men nå synes jeg de er ganske vage. Det er ikke så lett å være bevisst forbruker heller, når beskjedene man får er så sprikende.

Uansett hva de sier så går mine slitte truser i søpla. Ferdig snakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøvern pågår - alt unntatt sengetøyet havnet på stativ for utetørk på veranda. Sengetøy går i trommel for det skal på igjen i kveld og må dessuten henges kvadruppelt på det lille stativet mitt om jeg skulle prøvd på utetørk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Donasjon er foretatt, sengetøy skaptørt og snart kan jeg vel hente inn det som henger på veranda også. Regnet holdt seg vekk og vinden har vært...øh...vindfull så tørk må ha gått rimelig radig. 

Det føles igrunnen ganske deilig å få kastet ting i blant. Eller donert vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvem har spist opp brødene jeg bakte for halvannen uke siden? :klo: 

Vel, man har mel og gjær og melk og vann - nå er det bare å vente på ferdighevet deig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, dette er året for shopping. Ikke før er kredittkortregning på den nye vaskemaskinen betalt så er jeg i gang igjen. Har nå bestilt gassovn for å ha i den kalde årstiden. Stort sett fikser varmepumpa det hele greit, men enkelte kvelder er det litt småkjølig når jeg kommer hjem, spesielt når det blåser ute og på enkelte kalde dager midtvinters så er det også kjekt å kunne guffe på litt ekstra varme av og til. 

Men fin som jeg er på det så vil jeg helst ha en ovn som ser litt OK ut og som ikke bare er "forvokst høyttaler" , så nå er en sånn en satt i bestilling. 

433609-433609.jpg?width=450&crop=none

Har hatt en veldig fin en i mange år - siden tidlig 2000 tall da jeg flyttet hit, men jeg begynner smått å bli redd for å bruke den. Propanslange skifter jeg greit nok selv, men dels er tennmekanismen gåen så jeg må tenne opp med fyrstikk (greit nok, det er lagt til rette for det så det bør være trygt men det er ganske plundrete)  og dels så frykter jeg at det kan være o-ringer inni den som kanskje begynner å bli sprø etter såpass mange år så jeg er betenkt. Dermed ble det altså ny. 

Når man har bare elektrisk oppvarming så er det greit å ha en backupplan også i fall strømmen skulle gå og bli vekk noen timer midtvinters. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ovn :tommelopp: Her blir nødløsningen ved langvarig strømbrudd å søke tilflukt hos venner med vedovn :sjenert: *ingen gassovn som nødløsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...