flesvik Skrevet 23. desember 2013 #261 Skrevet 23. desember 2013 Enig. Og som et tileggsmoment vil jeg gjerne si at hvis vi først skal trekke inn 2 meter høye menn som veier hundre kilo, så vil enkelte små menn aldri klare det og bære dem heller uavhengig av hvordan form de er i. Da må vi enten sparke ut de små tassene eller nekte store tunge folk og bli med. Hvem sier at "de små tassene" får bli med i dag da? Klarer de ikke kravene så får de ikke bli med enkelt og greit.
Alina X Skrevet 23. desember 2013 #262 Skrevet 23. desember 2013 Igjen - det kalles kost vs. nytte. Hva ville det kostet å tillate kvinner? Masse penger. Hva ville nytten vært? Absolutt ingenting. Ting som koster masse penger og som ikke har noen nytte overhodet er ikke ting man prioriterer. Noen vil kalle det sløsing av skattebetalernes penger. Grunnen til at det ikke finnes kvinnelige elitestyrker er den samme som at det ikke finnes kvinnelige fotballspillere i Premier League. Dere er ikke gode nok i konkurranse med menn. Slik er biologien. MEN - som jeg skrev, det er garantert noen høylytte feminister som kommer til å trumfe igjennom at kvinner skal få drite seg ut der også. Utrolig trist at flere av dere har et så nedslående syn på kvinner...jeg innser at det ikke er noen vits i å ha en videre diskusjon da alt som blir kastet tilbake er "dere er ikke verdi" "dere har ingen verdi" osv.man skulle tro kvinnehat var minimalt men det er det tydeligvis ikke. Greit,vi er verdiløse fitter som bare er godt for å ømmeseg i,vi fortjener ikke det samme som dere o så store menn og vi har null verdi,happy now?
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #263 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Utrolig trist at flere av dere har et så nedslående syn på kvinner...jeg innser at det ikke er noen vits i å ha en videre diskusjon da alt som blir kastet tilbake er "dere er ikke verdi" "dere har ingen verdi" osv.man skulle tro kvinnehat var minimalt men det er det tydeligvis ikke. Greit,vi er verdiløse fitter som bare er godt for å ømmeseg i,vi fortjener ikke det samme som dere o så store menn og vi har null verdi,happy now? 99% av menn er ikke spesialsoldat - eller proffotballspillermateriale heller, er jeg mannehater også da? Jeg vil da påstå at det å gå inn for å diskriminere menn i Forsvaret er hakket mer symptomatisk på sexisme enn det å gå inn for likebehandling. Endret 23. desember 2013 av meh 1
flesvik Skrevet 23. desember 2013 #264 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Skjønner selv at jeg satte sinnene i kok hos enkelte menn da hele 6 personer hadde sitert meg hehehe...men ingen av dem som vil diskutere det faktum at kvinner er utestengt fra i det hele tatt å prøve. Nei,det er viktigere å bare sitte å bable om hvor ukvalifiserte kvinner er,hehehe komisk;) Såklart stiller kvinner dårligere enn menn mtp styrke ol,men å si at en gruppe som er utestengt fra en aktivitet er det pga de ikke klarer det er jo litt morsomt må jeg si.... Logikk er ikke din sterke side nei. Det er flere spesialstyrker som er åpene for kvinner. Blant annet de Norske som har vært åpen for kvinner i MANGE år. Men INGEN kvinner som har prøvd seg har altså klart kravene. Hva får deg da til å tro at de ville ha klart kravene de steder hvor det ikke er åpent for kvinner? Er kvinner der på en eller annen magisk måte mye sterkere enn Norske kvinner? Mange spesialstyrker er også stengt for f.eks overvektige folk. Betyr det da at overvektige blir diskriminert og at de burde få komme inn i spesialstyrkene med lavere krav? Endret 23. desember 2013 av flesvik
Gjest Lincoln Skrevet 23. desember 2013 #265 Skrevet 23. desember 2013 Utrolig trist at flere av dere har et så nedslående syn på kvinner...jeg innser at det ikke er noen vits i å ha en videre diskusjon da alt som blir kastet tilbake er "dere er ikke verdi" "dere har ingen verdi" osv.man skulle tro kvinnehat var minimalt men det er det tydeligvis ikke. Greit,vi er verdiløse fitter som bare er godt for å ømmeseg i,vi fortjener ikke det samme som dere o så store menn og vi har null verdi,happy now? Jeg synes ikke at man skal tilrettelegge for at handikappede skal kunne delta i spesialstyrker heller. Så det betyr vel at jeg hater handikappede også Jenter kan ikke konkurrere med menn i noe som har med fysisk aktivitet å gjøre, men det gjør dere ikke verdiløse. Ikke vær tåpelig.
Alina X Skrevet 23. desember 2013 #266 Skrevet 23. desember 2013 Beklager mitt lille utbrudd over her,men jeg blir så oppgitt over holdningene til menn iblandt. Feks så argumenteres det hyppig at kvinner ikke bidrar. Vi bare sitter på ræva og godter oss imens menn gjør all jobben-så vi trengs ikke,vi er ingen nytte. SAMTIDIG når kvinnene ønsker å dra lasset slik som menn så er plutselig det galt og, nei vi kan ikke tro vi er like gode og like mye verdt som menn, det er helt greit å utelukke oss,og å få kvinner inn som mennesker som bidrar til samfunnet er fullstendig galt(feks kvoteringer) vi har jo ingen nytte så hva kan vi bidra med? Nei vi skal bare holde oss i bakgrunnen men da sitter vi igjen på ræva og godter oss imens menn gjør all jobben......jeg blir så confused noen ganger.
Gjest Lincoln Skrevet 23. desember 2013 #267 Skrevet 23. desember 2013 Beklager mitt lille utbrudd over her,men jeg blir så oppgitt over holdningene til menn iblandt. Feks så argumenteres det hyppig at kvinner ikke bidrar. Vi bare sitter på ræva og godter oss imens menn gjør all jobben-så vi trengs ikke,vi er ingen nytte. SAMTIDIG når kvinnene ønsker å dra lasset slik som menn så er plutselig det galt og, nei vi kan ikke tro vi er like gode og like mye verdt som menn, det er helt greit å utelukke oss,og å få kvinner inn som mennesker som bidrar til samfunnet er fullstendig galt(feks kvoteringer) vi har jo ingen nytte så hva kan vi bidra med? Nei vi skal bare holde oss i bakgrunnen men da sitter vi igjen på ræva og godter oss imens menn gjør all jobben......jeg blir så confused noen ganger. Kvinner gjør like mye nytte for seg som menn. Den jobben kvinner gjør i omsorgsyrker er uvurderlig og like viktig som det menn gjør. MEN - det jeg synes er tåpelig og provoserende er når politikere og feminister insisterer på at det ikke finnes forskjell på kjønnene (hvilket de ironisk nok må gjøre med å kvotere og særbehandle gang på gang). Menn som vil jobbe i omsorgsyrker skal få lov til det, men de skal ikke kvoteres inn eller gis særfordeler. Kvinner som vil jobbe i tradisjonelle mannsyrker skal få lov til å prøve på det, men skal heller ikke kvoteres inn eller gis særfordeler. Og så får man stikke fingeren i jorda og innse at det er visse yrker som rett og slett ikke passer for kvinner pga. de fysiske kravene.
Alina X Skrevet 23. desember 2013 #268 Skrevet 23. desember 2013 Kvinner gjør like mye nytte for seg som menn. Den jobben kvinner gjør i omsorgsyrker er uvurderlig og like viktig som det menn gjør. MEN - det jeg synes er tåpelig og provoserende er når politikere og feminister insisterer på at det ikke finnes forskjell på kjønnene (hvilket de ironisk nok må gjøre med å kvotere og særbehandle gang på gang). Menn som vil jobbe i omsorgsyrker skal få lov til det, men de skal ikke kvoteres inn eller gis særfordeler. Kvinner som vil jobbe i tradisjonelle mannsyrker skal få lov til å prøve på det, men skal heller ikke kvoteres inn eller gis særfordeler. Og så får man stikke fingeren i jorda og innse at det er visse yrker som rett og slett ikke passer for kvinner pga. de fysiske kravene. Ja men LIncoln...jeg er enig i at det finnes forskjeller og at det ikke skal være lettere i slike viktige yrker, men selve kvoteringer inn til div studier og yrker ser jeg ikke problemet med. At kvinner med minoritetsbakgrunn blir kvotert inn foran etnisk norske kvinner skjer også, og det synes jeg er helt ok for det bidrar til at de blir samfunnsnyttige borgere istedenfor å sitte hjemme og ta av seg av barna dagen lang,snakke lite norsk og få bidrag fra Nav. Det er mange yrker hvor kvinner ville ha falt utenfor hvis det ikke hadde blitt åpnet for deltagelse eller pga kvoteringer. Sant skal sies at det er litt teit med de kvoteringer som tar helt overhånd,hvor det liksom skal og må være 50% av begge kjønn. Snart skal de vel ha prosentandeler for homofile/lesbiske,funkjsonshemmede,eldre,innvandrere osv.... Men når vi blir stengt ute fra noe synes jeg er feil. Menn blir ikke stengt ute fra noe, de får all tillatelse til å bli og gjøre hva de vil fordi de er født med "rett"kjønn, og mange blir supernegative når kvinner kommer og tror de kan bidra på samme områder. For min del så driter jeg i om kvinner er i disse styrkene. Jeg kunne ikke blitt elitejeger. Styrkekravene er ikke så ille,men mye av det mentale er verre...de yrkene representerer krig og nød for meg og ikke en del jeg ønsker å delta i, men om en kvinne ønsker å kunne bli noe slikt så er det feil å stenge henne helt ute med grunn som" du er ikke sterk nok som oss".....
flesvik Skrevet 23. desember 2013 #269 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Men når vi blir stengt ute fra noe synes jeg er feil. Menn blir ikke stengt ute fra noe, de får all tillatelse til å bli og gjøre hva de vil fordi de er født med "rett"kjønn, og mange blir supernegative når kvinner kommer og tror de kan bidra på samme områder. Hvor er kvinner stengt ute i Norge? Konkrete eksempler takk! Endret 23. desember 2013 av flesvik 1
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #270 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Men når vi blir stengt ute fra noe synes jeg er feil. Menn blir ikke stengt ute fra noe, de får all tillatelse til å bli og gjøre hva de vil fordi de er født med "rett"kjønn, og mange blir supernegative når kvinner kommer og tror de kan bidra på samme områder. Menn blir jo stengt ute av denne jegertroppen som tråden tross alt handler om. Jeg ser ærlig talt ikke heller noen som er særlig negative til kvinner i Forsvaret, folk er negative til kvoteringen, ikke kvinner. Jeg trodde du var for likestilling, men du viser jo her at du totalt gir f i likestilling når det frontes forslag som gir kvinner fordeler. Endret 23. desember 2013 av meh
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #271 Skrevet 23. desember 2013 Menn blir jo stengt ute av denne jegertroppen som tråden tross alt handler om. Jeg ser ærlig talt ikke heller noen som er særlig negative til kvinner i Forsvaret, folk er negative til kvoteringen, ikke kvinner. Jeg trodde du var for likestilling, men du viser jo her at du totalt gir f i likestilling når det frontes forslag som gir kvinner fordeler. Hva med "det er visse yrker som rett og slett ikke passer for kvinner pga. de fysiske kravene"? Anonymous poster hash: 6c429...b86 1
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #272 Skrevet 23. desember 2013 Hva med "det er visse yrker som rett og slett ikke passer for kvinner pga. de fysiske kravene"? Det er visse yrker som ikke passer for folk med leddgikt og amputert fot også, er jeg nedlatende nå?
jabx Skrevet 23. desember 2013 #273 Skrevet 23. desember 2013 pr idag er det ingen kvinne som har dukket opp med denne viljen, kanskje fordi kvinner ikke har lett for å drepe slik som menn har? Har menn lett for å drepe?
jabx Skrevet 24. desember 2013 #274 Skrevet 24. desember 2013 I det israelske militæret er det mange kvinner, og Israel er det eneste landet hvor det er pliktig for kvinner å være i militæret. IDF har flere avd som er spesialstyrker der kvinner er med.. Hvilke spesialstyrker da, og hvilke roller har kvinnene der?
Gjest meh Skrevet 24. desember 2013 #275 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Hvilke spesialstyrker da, og hvilke roller har kvinnene der? I noen av avdelingene som går under "sayeret" er det kvinner. Blir dog kanskje litt forskjell ettersom at IDF kanskje tar litt lettere på å kalle avdelinger spesialstyrker/sayeret enn f.eks Norge, i "tier one" spesialstyrkene deres som nok i størst grad er ekvivalenter til MJK/FSK-HJK er det ingen kvinner. Altså matkal, shayetet 13 osv. Endret 24. desember 2013 av meh
Haru Skrevet 24. desember 2013 #276 Skrevet 24. desember 2013 Nå gjenstår det bare å gi kvinner like store fysiske krav og prøvelser som menn. Der skal ikke være forskjellsbehandling spør du meg
Alina X Skrevet 24. desember 2013 #277 Skrevet 24. desember 2013 Hvor er kvinner stengt ute i Norge? Konkrete eksempler takk! Sa jeg Norge? Jeg snakket spesifikt om elitestyrkene,tapå deg lesebrillene før du svarer.
Alina X Skrevet 24. desember 2013 #278 Skrevet 24. desember 2013 Menn blir jo stengt ute av denne jegertroppen som tråden tross alt handler om. Jeg ser ærlig talt ikke heller noen som er særlig negative til kvinner i Forsvaret, folk er negative til kvoteringen, ikke kvinner. Jeg trodde du var for likestilling, men du viser jo her at du totalt gir f i likestilling når det frontes forslag som gir kvinner fordeler. Jaha? Gir jeg faen i det ja?ok...
Alina X Skrevet 24. desember 2013 #279 Skrevet 24. desember 2013 Har menn lett for å drepe? Ja,lettere enn kvinner.
flesvik Skrevet 24. desember 2013 #280 Skrevet 24. desember 2013 Sa jeg Norge? Jeg snakket spesifikt om elitestyrkene,tapå deg lesebrillene før du svarer. Ikke noe sted skrev du at det var spesifikt spesialstyrker du snakket om. Du snakket generelt om kvotering først også skrev du at kvinner liksom ble utestengt over alt menns menn har fritt frem. Jeg er ikke tenkeleser, hvis det er noe spesifikt du snakker om må du spesifisere det. Og hvis du vil holde deg til trådens tema så er det nettopp spesialstyrker i Norge som er temaet... Så hva i all verden er det du mener med dette da? (husk å vær spesifikk nå, ingen her leser dine tanker): Ja men LIncoln...jeg er enig i at det finnes forskjeller og at det ikke skal være lettere i slike viktige yrker, men selve kvoteringer inn til div studier og yrker ser jeg ikke problemet med. At kvinner med minoritetsbakgrunn blir kvotert inn foran etnisk norske kvinner skjer også, og det synes jeg er helt ok for det bidrar til at de blir samfunnsnyttige borgere istedenfor å sitte hjemme og ta av seg av barna dagen lang,snakke lite norsk og få bidrag fra Nav. Det er mange yrker hvor kvinner ville ha falt utenfor hvis det ikke hadde blitt åpnet for deltagelse eller pga kvoteringer. Sant skal sies at det er litt teit med de kvoteringer som tar helt overhånd,hvor det liksom skal og må være 50% av begge kjønn. Snart skal de vel ha prosentandeler for homofile/lesbiske,funkjsonshemmede,eldre,innvandrere osv.... Men når vi blir stengt ute fra noe synes jeg er feil. Menn blir ikke stengt ute fra noe, de får all tillatelse til å bli og gjøre hva de vil fordi de er født med "rett"kjønn, og mange blir supernegative når kvinner kommer og tror de kan bidra på samme områder. For min del så driter jeg i om kvinner er i disse styrkene. Jeg kunne ikke blitt elitejeger. Styrkekravene er ikke så ille,men mye av det mentale er verre...de yrkene representerer krig og nød for meg og ikke en del jeg ønsker å delta i, men om en kvinne ønsker å kunne bli noe slikt så er det feil å stenge henne helt ute med grunn som" du er ikke sterk nok som oss"..... Første utheving viser altså til "div studier og yrker" (ganske generelt det, ikke spesifikt spesialstyrker) Også andre utheving skriver du at menn har fritt frem for å velge og impliserer da at kvinner ikke har det. (igjen ikke noen spesifisering, så jeg må gå ut fra at det er det samme som du skrev om tidligere i innlegget som var "div studier og yrker") Hvordan i all verden kan man ut fra det trekke at det er spesifikt spesialstyrker, og på toppen av det ikke Norske du snakker om? Kanskje du heller skal begynne å tenke på dine egne kommunikasjonsevner enn at jeg skal "ta på meg lesebrillene".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå