Gå til innhold

Kvinnelig Elitestyrke.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva har det med kvinner i forsvaret å gjøre egentlig?

Ikke jeg som startet kjønnspoeng og kvoterings debatten her inne. Jeg bare svarte på dine gjentatte løgner angående det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg som startet kjønnspoeng og kvoterings debatten her inne. Jeg bare svarte på dine gjentatte løgner angående det.

Du gjentok noen gamle løgner selv.

Skrevet (endret)

Du gjentok noen gamle løgner selv.

Igjen bytter du altså tema. Og kommer med et personangrep på meg istedenfor å argumentere for temaet i innlegget du har sitert. Du er akkurat lik som kreasjonisten Duane Gish som er mannen bak "gish gallopp" uttrykket.

Ok hvilke løgner er det jeg har skrevet her?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Igjen bytter du altså tema. Og kommer med et personangrep på meg istedenfor å argumentere for temaet i innlegget du har sitert. Du er akkurat lik som kreasjonisten Duane Gish som er mannen bak "gish gallopp" uttrykket.

Ok hvilke løgner er det jeg har skrevet her?

139 fag som kvinner blir kvotert inn.

Skrevet (endret)

139 fag som kvinner blir kvotert inn.

Allerede svart på:

Nei nå driver du å lyver igjen.

Dette er fra samordna opptak (igjen). Altså Den norske skolens offisielle side for opptak til utdanning:

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/

Er du kvinne får du 2 kjønnspoeng hvis du søker:
bachelorutdanninger i ingeniørfag (bortsett fra kjemi)
5-årige masterstudier i Teknologi og ingeniørfag ved NTNU (bortsett fra kjemi- og bioteknologi og industriell design)
bachelorutdanninger i maritime fag ved Høgskolen i Vestfold, Høgskolen i Ålesund og Høgskolen Stord/Haugesund
landbruksstudium ved Høgskolen i Hedmark
Er du mann får du 2 kjønnspoeng hvis du søker:
veterinærstudiet ved Norges Veterinærhøgskole
dyrepleierutdanning ved Norges Veterinærhøgskole

Hvor mange bachlor og mastergrad ingeniør utdanninger har vi tror du? Et lite tips: Du finner det også på samordna opptak sine sider.

Er en elektroingeniør det samme som en byggingeniør?

Siden du tydelig er totalt inkompetent og ikke en gang kan google eller lese så her finner du høyere utdanninger i Norge:
Endret av flesvik
Skrevet

Hva vil du egentlig frem til?

Rette opp i løgnene dine:

Kvotering er kjønnsnøytalt.

Kom med fakta som viser at menn blir forfordelt i alle universitetsfag og utdannelser.

+ sykepleier, førskolelærere og en drøss med andre tradisjonelle kvinnelige yrker og studier.

Også komme det det som er fakta:
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Rette opp i løgnene dine:

Også komme det det som er fakta:

Har du egentlig lest artikkelen meh kom med og med det som jeg siterte overhodet????

Jeg tar det igjen.

Flere av disse studiene har forholdsvis lave poengkrav for å komme inn. Jeg tror lønnsnivået i de tradisjonelle kvinneyrkene er en vel så viktig grunn til at så få menn velger dem, men det er det ikke bare jeg som rår over, sier Aasland

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Har du egentlig lest artikkelen meh kom med og med det som jeg siterte overhodet????

Jeg tar det igjen.

Ja og poenget ditt er?

Mange av ingeniørutdannelsene som kvinner får kjønns poeng til har også ganske lave karakter krav. Men det flytter ikke på det faktum at det er en ekstrem overvekt av kjønnspoeng i kvinners favør.

Også har man jo alle universitetene og høyskolene som har "jentedager" da, mens INGEN har guttedager på tross av den massive underrepresentasjonen av gutter i høyere utdanning. Flere av disse skolene som arrangerer jentedager har faktisk også flere jenter enn gutter som studenter.....

Poenget mitt er at jeg er imot kjønnsdiskriminering og da for likestilling, mens du åpenbart er for diskriminering og imot likestilling så lenge diskrimineringen skjer "riktig vei" altså i kvinners favør og menns dissfavør

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Ja og poenget er?

Mange av ingeniørutdannelsene som kvinner får kjønns poeng til har også ganske lave karakter krav. Men det flytter ikke på det faktum at det er en ekstrem overvekt av kjønnspoeng i kvinners favør.

Også har man jo alle universitetene og høyskolene som har "jentedager" da, mens INGEN har guttedager på tross av den massive underrepresentasjonen av gutter i høyere utdanning. Flere av disse skolene som arrangerer jentedager har faktisk også flere jenter enn gutter som studenter.....

Poenget er at jeg er imot kjønnsdiskriminering og da for likestilling, mens du åpenbart er for diskriminering og imot likestilling så lenge diskrimineringen skjer "riktig vei" altså i kvinners favør og menns dissfavør

Det er visst i menns favør at kvinner ikke en gang skal få prøve seg i forsvaret.

Skrevet (endret)

Det er visst i menns favør at kvinner ikke en gang skal få prøve seg i forsvaret.

Får ikke kvinner prøve seg i forsvaret?

Merkelig, jeg så da flere stykker når jeg var inne....

Så dette er visst bare et manipulert bilde det da:

3145762224.jpg

MORO_I_GR_NT__Jente_812978a.jpg

For kvinner får visst ikke prøve seg i forsvaret sier gjest...

Så det er nok bare photoshoppet ja..... Ellers så er det bare gutter med langt hår, manboobs og feminint utseende....

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Får ikke kvinner prøve seg i forsvaret?

Merkelig, jeg så da flere stykker når jeg var inne....

Såg sikkert du da ja.

Skrevet (endret)

Såg sikkert du da ja.

Ja. Jeg trodde jeg både snakket med dem og gikk på kurs med dem og var på samme båt som dem også. Og jeg så en hel tropp av dem på rekrutten og hadde flere av dem som befal, men siden du sier at det ikke er noen jenter i forsvaret siden de ikke får prøve seg så må det vel bare være i min fantasi det da... :rolleyes:

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har faktisk tjenestegjort som det dere kaller elitesoldater.

Som "dere" kaller det? Hva kaller du det da?

Skriv gjerne hvilken avdeling du tjenestegjorde i.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De har invitert 2000 kvinner til å søke på opptak til en mindre styrke, og uten at jeg har sett noe konkret om hvilke seleksjonskriterier som kommer til å bli anvendt utover i utdanningen deres, så får man vel anta at de aller fleste vil falle fra etter hvert som det skrider frem, til man sitter igjen med de mest motiverte og egnede av dem. Du ser deg blind på minimumskravene for å søke. De har ingen relevans for det resultatet man sitter igjen med til slutt.

"En mindre styrke"? I HJK har de startet med 1200 søkere hvorav ca 200 har nådd rekruttskolen. Skal man tro at disse 2,000 til jegertoppen ikke bare er noe som gjelder første gang, så vil denne nye jegertroppen altså være vesentlig større enn HJK.

Nå gjør du deg dummere enn du er. Hvilke oppdrag er det vi bruker disse styrkene? Jo i konfliktområder i utlandet der FN ber oss om å delta. Og hva er typisk for disse konfliktområdene? Jo, det er sivile som lider, altså menn, kvinner og barn. Og i noen av disse kulturene er det viktig at kvinnene har kvinner i henvende seg til. Altså kulturbetingede utfordringer. Da er det en stor fordel at vi også har kvinnelige soldater.

Forsvaret har allerede en god del kvinnelige soldater med utdanning i språk og etteretning.

"Norske spesialstyrker gjennomfører fem hovedtyper oppdrag: spesiell rekognosering og overvåkning, offensive operasjoner, militær assistanse, spesielle luftoperasjoner og kontraterroroperasjoner."

Kontakt med sivilbefolkning utgjør uansett bare en marginal del av 1/5 av hovedområdene som Forsvaret har listet opp. Spesialsoldater er ikke i første rekke trent for kontakt med sivile, dette har man andre soldater som tar seg av - f.eks de med utdanning fra FSES.

http://www.fallskjermjeger.no/index.php?page=spesialjeger

Endret av meh
Skrevet

"En mindre styrke"? I HJK har de startet med 1200 søkere hvorav ca 200 har nådd rekruttskolen. Skal man tro at disse 2,000 til jegertoppen ikke bare er noe som gjelder første gang, så vil denne nye jegertroppen altså være vesentlig større enn HJK.

Skal man tro, og hvisomatte og dersomatte og hva om, men hva hvis?

Når man ikke har noen som helst informasjon om hvor stor man tenker seg at denne troppen skal være, så er det antakelig en god ide å la være å gjøre noen antakelser.

Assumption is the mother of all fuckups.

• Liker 4
Skrevet

Hvis de er pene kan de jo brukes til sex med fienden, og så drepe dem.

Anonymous poster hash: 83500...eec
Skrevet

Forsvaret har allerede en god del kvinnelige soldater med utdanning i språk og etteretning.

"Norske spesialstyrker gjennomfører fem hovedtyper oppdrag: spesiell rekognosering og overvåkning, offensive operasjoner, militær assistanse, spesielle luftoperasjoner og kontraterroroperasjoner."

Kontakt med sivilbefolkning utgjør uansett bare en marginal del av 1/5 av hovedområdene som Forsvaret har listet opp. Spesialsoldater er ikke i første rekke trent for kontakt med sivile, dette har man andre soldater som tar seg av - f.eks de med utdanning fra FSES.

http://www.fallskjermjeger.no/index.php?page=spesialjeger

Men "spesiell rekognosering" og "kontraterror-operasjoner" dekker en ganske stor del av det.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep

Sophie-Ann, mod

• 1 måned senere...
Skrevet

Ugh, googla dette og fant denne tråden, har ikke lest alt men ønsker å komme med ett innspill.

først så er jeg ikke spesialsoldat, aldri vært og kommer aldri til å være det,. Det er ingen som firer på kravene til kvinner. 'Problemet' til HJK/FSK er at ingen kvinner klarer kravet til å bli spesialjeger (profesjon), ingen klarer heller kravet til å bli fallskjermjeger (vernepliktig) som HJK/FSK bruker omtrent som for-utdanning til spesialjegeropptak (og reserver i krig såklart). Har du vært fallskjermjeger står du sterkt rustet på spesialjegeropptak.

Forsvaret (eller staten?) kom så opp med den plan at siden HJK/FSK nekter å fire på kravene så kan de bare trene opp noen kvinner som klarer det, ergo jegertroppen; eller fallskjermjeger kvinne som jeg kaller dem. De er ikke spesialjegere, de er vernepliktig som akkuatt som fallskjermjegerne trenes opp til å klare spesialjegeropptaket, så får vi håpe at noen av disse kvinnene i jegertroppen klarer spesialjegeropptaket.

Angående at fysisk styrke ikke er så viktig i krig kan jeg forsikre om at en spesialsoldat må kunne gå veldig langt, bære veldig tungt og jogge ut til langt på natt, ikke bare på øvelse men i det virkelige liv også. De må også tåle å drepe folk ved bruk av bare never for så å fortsette sine oppgaver uten å nøle. Dette vet jeg da jeg har flere tidligere spesialsoldater som kollegaer.

Om det er riktig å bruke så mye penger på å utdanne kvinner til ett opptak er en annen sak, men de blir *IKKE* spesialjeger uten å klare ordinært spesialjegeropptak med nøyaktig de samme kravene som menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...