Gå til innhold

Kvinnelig Elitestyrke.

Fremhevede innlegg

Gjest Herr Heftig
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2013/12/18/nyheter/forsvaret/innenriks/spesialstyrkene/30912273/

Siden ingen kvinner å langt har klart å kvalifisere seg til å bli elitesoldat. Opprettes det en egen elitestyrke for kvinner.

Jeg er veldig imot kvotering og andre typer "affirmative actions" og selv om jeg prøver å ikke bry meg så mye om ting som står i avisen, merker jeg at jeg rett og slett blir ganske provosert av å lese denne artikkelen. Jeg håper virkelig at regjeringen setter en stopper for dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det dummeste jeg har lest.

Hva skal man så bruke denne Mikke Mus-avdelingen til? Herregud.

• Liker 5
Skrevet

Noe av det dummeste jeg har lest.

Hva skal man så bruke denne Mikke Mus-avdelingen til? Herregud.

Si ikke det, kanskje man får en gisselsituasjon på et dametoalett?

• Liker 4
Skrevet

Det er også lavere krav for kvinner på befalsskolen

Anonymous poster hash: 9c747...b33
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er tull, man kaster bort ressurser som burde blitt brukt på å få best mulig forsvar, ikke for å realisere politikeres ønske om kvinnelige spesialsoldater. Om jentene ikke er tøffe nok til å søke inn i f.eks de eksisterende jegerstyrkene/spesialstyrkene fordi manneandelen er så høy så er de i hvert fall ikke tøffe nok til å bli spesialsoldater.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Hmm ...bare bitre mannfolk som har kommentert til nå.

• Liker 10
Skrevet

Hmm ...bare bitre mannfolk som har kommentert til nå.

Nei, egentlig ikke, men tenk om man faktisk senket kravene for at kvinner skulle bli spesialsoldater? Det er ikke meg det er kjipt for, men kvinnene når de havner i strid og ikke er gode nok. Litt kjipt når man skal klatre opp en vegg, men ikke er sterk nok, kompisen er skutt og må bæres han er 100 kg om hun ikke er sterk nok til å bære han.

Kravene er der jo av en grunn!

• Liker 10
Skrevet

Nei, egentlig ikke, men tenk om man faktisk senket kravene for at kvinner skulle bli spesialsoldater? Det er ikke meg det er kjipt for, men kvinnene når de havner i strid og ikke er gode nok. Litt kjipt når man skal klatre opp en vegg, men ikke er sterk nok, kompisen er skutt og må bæres han er 100 kg om hun ikke er sterk nok til å bære han.

Kravene er der jo av en grunn!

Vil du klare dem?`

• Liker 1
Skrevet

Vil du klare dem

Skal han bli elitesoldat?

Anonymous poster hash: dc10e...b3b

• Liker 9
Skrevet

Vil du klare dem?`

Nei, og det er en av grunnene til at jeg ikke er spesialsoldat.

• Liker 14
Skrevet

Nei, og det er en av grunnene til at jeg ikke er spesialsoldat.

Nemlig.

Skrevet

Nemlig.

Hva betyr svaret ditt?

Anonymous poster hash: dc10e...b3b

• Liker 10
Skrevet

Nemlig.

Så går vi ett skritt lenger og sier at det er derfor kvinner som ikke klarer kravene heller bør bli spesialsoldater.

• Liker 5
Skrevet

Vil du klare dem?`

Stråkvinne!

• Liker 5
Skrevet

Så går vi ett skritt lenger og sier at det er derfor kvinner som ikke klarer kravene heller bør bli spesialsoldater.

Siden menn viste seg å være ganske dyktige til å jobbe i barnehage, selv om man måtte slå av litt på kravene til dem i begynnelsen, så bør vi også gi de her kvinnelige elitesoldatene en sjanse.

Stråkvinne!

;)

• Liker 1
Skrevet

Synes det er tull, man kaster bort ressurser som burde blitt brukt på å få best mulig forsvar, ikke for å realisere politikeres ønske om kvinnelige spesialsoldater. Om jentene ikke er tøffe nok til å søke inn i f.eks de eksisterende jegerstyrkene/spesialstyrkene fordi manneandelen er så høy så er de i hvert fall ikke tøffe nok til å bli spesialsoldater.

Og hvilke bedre måte å finne ut dette på en å teste 2000 vernepliktige jenter for å se om noen av dem kan brukes!?

Anonymous poster hash: 87f6c...c8d

• Liker 2
Skrevet

Vil du klare dem?`

Beklager at jeg sier det men du er så korttenkt at det er skremmende.

Anonymous poster hash: bddca...8ae

• Liker 17
Skrevet

Siden menn viste seg å være ganske dyktige til å jobbe i barnehage, selv om man måtte slå av litt på kravene til dem i begynnelsen, så bør vi også gi de her kvinnelige elitesoldatene en sjanse.

;)

Hvilke krav har man redusert for mennene?

• Liker 4
Skrevet

Hvilke krav har man redusert for mennene?

Kravene til at menn er ikke like gode til å følge opp ting og tang som det kvinner er, men det gjør intet siden vi kan bruke dem som leikeonkler på leikeplassen.

• Liker 1
Skrevet

Og hvilke bedre måte å finne ut dette på en å teste 2000 vernepliktige jenter for å se om noen av dem kan brukes!?

Anonymous poster hash: 87f6c...c8d

Selvsagt en fin måte om målet for forsvaret er å ha høy kvinneandel, men for hver krone som brukes på det blir det en mindre krone på å sikre best mulig spesialstyrker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...