Gå til innhold

Kvinnelig Elitestyrke.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden menn viste seg å være ganske dyktige til å jobbe i barnehage, selv om man måtte slå av litt på kravene til dem i begynnelsen, så bør vi også gi de her kvinnelige elitesoldatene en sjanse.

;)

Hvilke krav? En link til disse kravene for menn og kvinner i barnehage takk!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det flyter over av kvinnelige pedofile. Drøssevis av kvinnelige lærere i USA f.eks blir tatt for å ha sex med mindreårige elever.

Ikke at du kommer til å høre på noe slikt eller i det hele tatt ta det til deg eller undersøke det mannehater som du, Gjest, og andre feminister er.

Anonymous poster hash: c5860...ef6

Det var min kommentar til Gjest. Den var dårlig og kom for raskt ut. Jeg rettet det opp med min kommentar nr. 74. Ellers er jeg helt enig.

Anonymous poster hash: dc10e...b3b

Skrevet

Nærkamp i mørket med kniv mot en styrke som er overlegen i antall.

For mye Rambo på deg, nærkamp med blankvåpen skjer omtrent aldri i moderne tid. Om man utrolig nok skulle havne i slike situasjoner(om man er så uforsiktig og klønete..) benyttes pistol.

Anonymous poster hash: 4d6e2...b83

• Liker 1
Skrevet

Jeg stemmer for at forsvaret fortsetter med denne tenkegangen og utvikler den enda videre.

Hva med en spesialstyrke for folk med downs? Kravene kan være lett gange 100 meter uten tid og å kunne løfte vekten av sine egne armer.

For forsvaret skriver jo tross alt:

- Forsvarets spesialkommando er avhengig av å ha et bredt sammensatt team. Vi har behov for ulike mennesker med forskjellig kompetanse

Jeg vet ikke hvilke egenskaper downserene kan bidra med, men det er jo ikke så viktig så lenge de er representert og det gir "et bredt sammensatt team".

Anonymous poster hash: c5860...ef6
  • Liker 3
Skrevet

For mye Rambo på deg, nærkamp med blankvåpen skjer omtrent aldri i moderne tid. Om man utrolig nok skulle havne i slike situasjoner(om man er så uforsiktig og klønete..) benyttes pistol.

Men det skal bæres mye i forsvaret og i strid. Derfor har forsvaret forandret på treningsopplegget sitt fra utholdenhet til muskelstyrke. Og i det henseende blir kvinner ofte for svake. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mer-muskler-i-forsvaret-4075297.html#.UrI7grSFfq1

Skrevet

Men det skal bæres mye i forsvaret og i strid. Derfor har forsvaret forandret på treningsopplegget sitt fra utholdenhet til muskelstyrke. Og i det henseende blir kvinner ofte for svake. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mer-muskler-i-forsvaret-4075297.html#.UrI7grSFfq1

Neida, kvinner som består inntaksgrensen bør kunne trenes opp uten problem til å løfte det de trenger med styrketrening. Menn sin maksimale styrke fordel er bare noe man trenger å ta hensyn til på toppidrettsnivå i vektløfting.

Utstyr veier fra 25 til 30kg der mye er spredt over kroppen. Har man gode tropp sammensetninger altså soldater fra 70-80 kg i en tropp og 90-100kg i en annen tropp. Så greier en trent jente å bære en skadd person på 100kg(inkludert utstyr) i brannmannsløft i en god lengde.

• Liker 1
Skrevet

Neida, kvinner som består inntaksgrensen bør kunne trenes opp uten problem til å løfte det de trenger med styrketrening. Menn sin maksimale styrke fordel er bare noe man trenger å ta hensyn til på toppidrettsnivå i vektløfting.

Utstyr veier fra 25 til 30kg der mye er spredt over kroppen. Har man gode tropp sammensetninger altså soldater fra 70-80 kg i en tropp og 90-100kg i en annen tropp. Så greier en trent jente å bære en skadd person på 100kg(inkludert utstyr) i brannmannsløft i en god lengde.

Så hvorfor skal vi da ha lavere inntaksgrenser for jenter hvis de allikevel kan bli like sterke som gutta?

Skrevet

Så hvorfor skal vi da ha lavere inntaksgrenser for jenter hvis de allikevel kan bli like sterke som gutta?

Spørsmålet er hvorfor skal vi ha høyere inntakskrav for gutta, når kravene er høyere enn det de trenger å være?

Det er opptak til en styrke, ikke et amerikansk rugbylag.

Skrevet

Jeg har vært endel av fsk, i kort tid, men dog. Jeg kan si med en gang at det ikke finnes en kvinne i det ganske land (kanskje med unntak av ekstreme sjeldenheter som Martit Bjørgen) som hadde mestret en normal "utdannelse" der. I militæret generelt så har kvinner en helt annen hverdag enn menn, de behandles med silkehansker for at tallene skal se bedre ut. Sannheten er at militæret ikke er for kvinner flest. Det vet alle som har vært i militæret. Punktum. Og ja, det finnes mange roller i militæret kvinner kan utføre like bra (eller tom bedre) enn menn, men ikke i en spesialstyrke, det går på det humanitære og på ledersiden.

Det er en grunn til at menn har stått for krigingen siden tidenes morgen.

Anonymous poster hash: 8bcf1...029
  • Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er hvorfor skal vi ha høyere inntakskrav for gutta, når kravene er høyere enn det de trenger å være?

Det er opptak til en styrke, ikke et amerikansk rugbylag.

Fordi man må konkurerre for å bli tatt inn. En av kriteriene er altså å ha muskelstyrke.

• Liker 1
Skrevet

Fordi man må konkurerre for å bli tatt inn. En av kriteriene er altså å ha muskelstyrke.

Ja, men overflødig muskelstyrke trengs ikke. Greier Nord Korea å ha kvinnelige spesialstyrker bør Norge greie det også.

Skrevet

Ja, men overflødig muskelstyrke trengs ikke. Greier Nord Korea å ha kvinnelige spesialstyrker bør Norge greie det også.

Det handler ikke bare om muskelstyrke men laktattoleransen under hardt arbeid. Her tåler menn høyere grense for laktat enn kvinner. Altså under kroppslig stressfullt arbeid vil menn prestere bedre enn kvinner.

• Liker 2
Skrevet

Feminisme og kommunisme/sosialisme har vedtatt at kvinner og menn er like. Tiltross for alle åpenbare forskjeller.

• Liker 3
Skrevet

Som en to meter høy mann på over hundre kilo, ville jeg aldri lagt mitt liv i hendene på noen som har så lave krav til fysisk prestasjon.

Det handler ikke om at kvinner er dårligere enn menn, men at man har en jobb å utføre. Om jobber er å bære meg, med full oppakning (fort 150kg+), når jeg er dødvekt, i en kilometer eller to - så har kjønn intet å si. Det eneste som betyr noe, er om du klarer å gjøre jobben.

La oss sammenligne kravene.

Spesialjeger menn:

Push ups: 45

Kroppsheving i bom (pull-ups) overhåndsgrep: 8

Sit ups: 50 iløpet av to minutter

Rygghevinger: 25

Stepptest med 25kg sekk: 70 på hver fot.

400m svømming innen 11 minutter.

25m under vann.

4m dypt dykk.

32 runder på liten bane innen 10 min.

Feltmarsj 30km i løpet av 4 timer og 40 minutter.

Jegertroppen for kvinner:

Pullups: 1

Push ups: 20

Sit ups: 35 iløpet av to minutter

Rygghev: 20

Svøm 200m på 8 minutter.

7km landeveisløp med 15kg sekk på 54 minutter.

Det er ikke nok utstyr til å overleve og være stridsdyktig med en femtenkilos sekk.

Og om man skal ta argumentet "hvorfor er ikke du med?", så er svaret enkelt: alvorlig svekket kne - militæret ville ikke ha meg. Til tross for det har jeg trent slik at jeg nesten ville klart de mannlige fysiske kravene likevel. To måneder med kondisjonstrening så er den inne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og om man skal ta argumentet "hvorfor er ikke du med?", så er svaret enkelt: alvorlig svekket kne - militæret ville ikke ha meg. Til tross for det har jeg trent slik at jeg nesten ville klart de mannlige fysiske kravene likevel. To måneder med kondisjonstrening så er den inne.

Jeg hadde også klart inntakskravene til spesialjeger når jeg var inne i førstegangstjenesten uten at jeg var noe veldig sprek (men veide bare 65 kg som jo er en fordel når nesten alle kravene går på styrke i forhold til egen vekt).

Under røykdykker testen husker jeg jeg fikk 60 pushups (godkjent, tok noen flere som ikke ble godkjennt pga brystet ikke helt nedi gulvet), 12 hangups (etter å ha skallet i bomen så jeg ble svimmel på den første), ca 50-60 situps og 11:30 på 3000 meter (stor forbedring fra 13:45 bare 2-3 måneder tidligere) Også 200 meter svømming med klær uten tid, klauskammertest, løping med røykdykkerutstyr, ol

Men likevel tror jeg nok ikke jeg kunne ha blitt en jeger. Inntaktskravene er bare for å sile bort de aller verste, det blir mye tøffere enn det etterhvert.

Husker vi hadde et kvinnelig befal (kvartermester) på rekrutten som kjepphøyt påstod at hun kunne ta flere situps enn noen av rekruttene i troppen min (alle gutter) og hun veddet 200 kr på det. En av gutta steppet litt nølende fram og takket ja til utfordringen hennes. Hun virket ganske overasket, men ble med på det.

Hun tok 70 situps før hun ikke klarte mer, mens han fortsatte til 100 og spurte om det var nok eller om han skulle fortsette. Hun ble furten og sur og den 200 lappen så han aldri noe til.

Samme befalet begynte helt tydelig å slite veldig når vi tok felles pushups når vi kom til 20 stk. så når hun som de andre befalene kjepphøyt ropte om vi ville ta flere så ropte alle sammen JA! Men det ble aldri noe av, "nei vi stopper der" sa hun hver gang.

Man mister fort respekten for sånne befal....

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet

Men likevel tror jeg nok ikke jeg kunne ha blitt en jeger. Inntektskravene er bare for å sile bort de aller verste, det blir mye tøffere enn det etterhvert.

Det er jeg helt enig i. Det var aldri målet mitt med å gå inn i militæret, der hadde jeg andre ønsker :)

Nå som jeg er betraktelig eldre ville jeg kanskje hatt en psyke som hadde taklet det. Med trykk på kanskje.

Skrevet

Dere er klar over at dette er MINSTEKRAV sant? Krever ekstremt mye mer enn det for å være elitesoldat, bla en type mental styrke svært få personer har, i sær kvinner. Det som virkelig tar på og er fysisik krevende er stresset, det å løpe ut i undertøyet med full oppakkning midt på natta - flere ganger, å sove gjennomvåt på øvelse, å fungere i team når man er grisesliten og har lyst å gi opp. Det er så masse som sliter ned kroppen. Det mange fitnessdamer som greier mistekrava til gutta også, man skal være skikka på mange andre fysiske plan også.

Anonymous poster hash: 8bcf1...029
Skrevet

Jeg syns like godt at kvinnegrensen kunne vært kravet for alle. I moderne krigføring handler det om det psykiske mer enn det fysiske. Så klart du må være i en helt grei form, men du trenger ikke å være i ringform.

Så lenge man kan gå langt nok med vekt på ryggen, løpe korte intervaller raskt og styrken til å klatre opp et tau og løpe 3000 meteren på akseptabel tid så spiller det nesten ikke en rolle om man kan prestere bedre. Måten krig kjempes i moderne tid krever fryktelig lite, i forhold til hva det gjorde før i tiden av kroppslig fysikk.

Det er snakk om elitesoldater her. De må prestere hinsides det som forlanges av vanlige soldater. Og de må være i form til å gå noen runder i en ring, ja.

• Liker 1
Skrevet

"Elitesoldat" er ikke vitenskapelig definert. En elitesoldat kan ha fullstendig forskjellig funksjon, avhengig av muskelmasse. Du finner f.eks ikke en mann på over 70 kg som kommer til å vinne et maratonløp - EVER. Din Jason Bourne - altmuligsupermann eksisterer ikke.

Når du kommenterer noe, kan du ikke da kommentere noe av det jeg har skrevet? Selv om det sikkert høres kjedelig ut så er det lite konstruktivt å dikte opp andres meninger.

Anonymous poster hash: bddca...8ae

Skrevet

Jeg syns like godt at kvinnegrensen kunne vært kravet for alle. I moderne krigføring handler det om det psykiske mer enn det fysiske. Så klart du må være i en helt grei form, men du trenger ikke å være i ringform.

Så lenge man kan gå langt nok med vekt på ryggen, løpe korte intervaller raskt og styrken til å klatre opp et tau og løpe 3000 meteren på akseptabel tid så spiller det nesten ikke en rolle om man kan prestere bedre. Måten krig kjempes i moderne tid krever fryktelig lite, i forhold til hva det gjorde før i tiden av kroppslig fysikk.

:skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte:

Anonymous poster hash: bddca...8ae

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...