Gjest Katten. Skrevet 21. desember 2013 #181 Skrevet 21. desember 2013 Feil.jeg er sikker på at om en kvinne VIRKELIG ønsker det så kan hun bli med i en slik spesialstyrke. Det står på viljen, men pr idag er det ingen kvinne som har dukket opp med denne viljen, kanskje fordi kvinner ikke har lett for å drepe slik som menn har? Hva er "fleste"menn? Det er så mange av dem som slipper militæret nå til dags,og enda flere som ikke er der frivillig,men som til stadig har så vondt i vilja. Dette er ikke tøffe menn som skal forsvare landet,men guttevalper som egentlig ikke gidder. Så en kvinne er like god i militæret som en mann, bortsett fra at hun ikke har samme vilje til å nøytralisere fienden? Logikk. Poenget er ikke om kvinner fungerer like bra som menn i forsvaret, men at man har en jobb som skal gjøres. Klarer man ikke kravene til jobben, skal man ikke ha jobben - uavhengig kjønn.
Gjest Vampen Skrevet 21. desember 2013 #182 Skrevet 21. desember 2013 Så en kvinne er like god i militæret som en mann, bortsett fra at hun ikke har samme vilje til å nøytralisere fienden? Logikk. Poenget er ikke om kvinner fungerer like bra som menn i forsvaret, men at man har en jobb som skal gjøres. Klarer man ikke kravene til jobben, skal man ikke ha jobben - uavhengig kjønn. I dag er det en rettighet at alle skal kunne gjøre alt. Alt annet er diskriminering. Har du ikke fått memoet?
Gjest Katten. Skrevet 21. desember 2013 #183 Skrevet 21. desember 2013 I dag er det en rettighet at alle skal kunne gjøre alt. Alt annet er diskriminering. Har du ikke fått memoet? True dat. Egentlig burde det lages en spesialstyrke for slike som meg (ganske fucka kne), osv. Jeg må jo få delta på moroa jeg òg! Hva blir det neste? Pupper på menn og kvinner som pisser stående?
Gjest meh Skrevet 21. desember 2013 #184 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Er det virkelig for dere ingen situasjoner hvor det faktisk kan være "bedre"med en kvinne enn en mann? Dere snakker som om dere har vært medlemmer i div tropper hele gjengen, vet dere da at militæret handlet ikke kun om å løpe rundt nede i krigsherjede land og plaffe ned befolkningen? Det handler like mye om å bidra med nødhjelp i land med naturkatastrofer. Svært få situasjoner, først og fremst i situasjoner hvor menn bare tillater fremmede kvinner å snakke med deres koner og når man må være ekstra diskré (tre kvinner gående sammen i en by er langt fra like mistenkelig som tre menn). Disse "kvinnelige egenskapene" du referer til virker i mine øyne som noe diffust som ingen klarer å definere. Det militæret eksisterer for er først og fremst for å plaffe ned folk når dette anses som formålstjenlig. Ikke at spesialstyrker er særlig kjent for å drive med bistand, men kan ikke også menn dele ut vann og mat? Endret 21. desember 2013 av meh
Alina X Skrevet 21. desember 2013 #185 Skrevet 21. desember 2013 Så en kvinne er like god i militæret som en mann, bortsett fra at hun ikke har samme vilje til å nøytralisere fienden? Logikk. Poenget er ikke om kvinner fungerer like bra som menn i forsvaret, men at man har en jobb som skal gjøres. Klarer man ikke kravene til jobben, skal man ikke ha jobben - uavhengig kjønn. Din nørd,det er ikke det jeg mener:-P Mange av mann babler om at de er så "psykisk sterke" jog dette innebærer "lysten"til å drepe. Kvinner er mindre villige til å sette en kule i folk, du skjønner-jeg kan snu det slik jeg vil jeg og;) Er enig med deg forøvrig at man skal måtte klare kravene,uansett kjønn. Det er ingen som stopper kvinner fra å prøve å bli elitefolk,men da må de såklart ville det selv. De kan ikke sette seg ned og sutre og hevde de blir diskriminert fordi de ikke klarer kravene. Er et krav feks å løpe 10etg med 90kg på ryggen på x antall minutter, ja da er det bare å finne en park eller en høybygning og starte å øve.
Alina X Skrevet 21. desember 2013 #186 Skrevet 21. desember 2013 Svært få situasjoner, først og fremst i situasjoner hvor menn bare tillater fremmede kvinner å snakke med deres koner og når man må være ekstra diskré (tre kvinner gående sammen i en by er langt fra like mistenkelig som tre menn). Disse "kvinnelige egenskapene" du referer til virker i mine øyne som noe diffust som ingen klarer å definere. Det militæret eksisterer for er først og fremst for å plaffe ned folk når dette anses som formålstjenlig. Ikke at spesialstyrker er særlig kjent for å drive med bistand, men kan ikke også menn dele ut vann og mat? Jo,dere klarer nok det og;) Poenget er at jeg begynner å bli så lei nesevise menn som sitter og babler om at kvinner ikke kan noen ting,kvinner er svake,viljeløse og uegnede. Samtidig som jeg er lei kvinner som mener så og si ALT er diskriminiering.... Kvinnelige egenskaper kan feks være empati,dympati,omsorg osv. Ikke det at menn ikke har det, men på en fødestua i Uganda,hvem tror du de gravide kvinnene føler mest tillit til? Og hvem tror du viser større grad av omsorg? Det som er så synd er at alle kvinnelige egenskaper som omsorg,empati,sympati,medmenneskelighet,raushet,kjærlighet osv til stadig blir rakket ned på av menn som er O så logiske....
Gjest Vampen Skrevet 21. desember 2013 #187 Skrevet 21. desember 2013 Hvorfor i all vide verden skal slike egenskaper puttes i en kjønnsbås? 1
Alina X Skrevet 21. desember 2013 #188 Skrevet 21. desember 2013 Hvorfor i all vide verden skal slike egenskaper puttes i en kjønnsbås? Vet ikke.men som regel hagler det av argumentasjoner som at menn er mer logiske og kvinner mer styrt av følelser. Og det neste som skjer er at det å være logisk plutselig er mye viktigere enn å ha mer tilknytning til følelser. Men er det alltid det?
flesvik Skrevet 21. desember 2013 #189 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Din nørd,det er ikke det jeg mener:-P Mange av mann babler om at de er så "psykisk sterke" jog dette innebærer "lysten"til å drepe. Kvinner er mindre villige til å sette en kule i folk, du skjønner-jeg kan snu det slik jeg vil jeg og;) Nå er jo en del av jobben til spesialsoldater nettopp det "å sette en kule i folk" da... Jobben deres er stort sett: 1. Å samle etterretning bak fiendens linjer. 2. Å drepe fiender og andre viktige mål og sabotere/ødelegge fiendens utstyr og våpen. Så hvis en kvinne ikke er villig til å drepe så er hun jo faktisk diskvalifisert fra jobben enkelt og greit. Jo,dere klarer nok det og;) Poenget er at jeg begynner å bli så lei nesevise menn som sitter og babler om at kvinner ikke kan noen ting,kvinner er svake,viljeløse og uegnede. Samtidig som jeg er lei kvinner som mener så og si ALT er diskriminiering.... Kvinnelige egenskaper kan feks være empati,dympati,omsorg osv. Ikke det at menn ikke har det, men på en fødestua i Uganda,hvem tror du de gravide kvinnene føler mest tillit til? Og hvem tror du viser større grad av omsorg? Det som er så synd er at alle kvinnelige egenskaper som omsorg,empati,sympati,medmenneskelighet,raushet,kjærlighet osv til stadig blir rakket ned på av menn som er O så logiske.... Hvor har du det fra at empati og omsorg er kvinnelige egenskaper? Leser man på dette forumet så får man jo stikk motsatt inntrykk. Her renner det over av hatefulle kvinner som overgår hverandre i bestialske måter de vil straffe menn som de mener har gjort noe galt. Og hvordan er empati og omsorg noe en spesialsoldat trenger mener du? Det er vel heller en hindring når han skal drepe et annet menneske. Endret 21. desember 2013 av flesvik 1
Alina X Skrevet 21. desember 2013 #190 Skrevet 21. desember 2013 Nå er jo en del av jobben til spesialsoldater nettopp det "å sette en kule i folk" da... Jobben deres er stort sett: 1. Å samle etterretning bak fiendens linjer. 2. Å drepe fiender og andre viktige mål og sabotere/ødelegge fiendens utstyr og våpen. Så hvis en kvinne ikke er villig til å drepe så er hun jo faktisk diskvalifisert fra jobben enkelt og greit. Hvor har du det fra at empati og omsorg er kvinnelige egenskaper? Leser man på dette forumet så får man jo stikk motsatt inntrykk. Her renner det over av hatefulle kvinner som overgår hverandre i bestialske måter de vil straffe menn som de mener har gjort noe galt. Og hvordan er empati og omsorg noe en spesialsoldat trenger mener du? Det er vel heller en hindring når han skal drepe et annet menneske. Blæh,deg orker jeg ikke å diskutere med ass,sorry.
Mons Skrevet 22. desember 2013 #191 Skrevet 22. desember 2013 Blæh,deg orker jeg ikke å diskutere med ass,sorry. Det er det klokeste du har sagt hittil. Tråden handler ikke om kvinnelige soldater for der er både Fleskvik og oss andre ganske så samstemte positive. Vi diskuterer ekstremversjonen av en soldat, og det skjønner du visst ikke. Og forøvrig Fleskvik: Jeg så du tidligere spydig kommenterte at jeg noe uklokt brukte meg selv som eksempel. Poenget var at å være god og hard i nærkamp ikke kvalifiserer deg til å bli spesialsoldat for der manglet jeg de psykiske egenskapene. Jeg skulle egentlig ønske at mine opplevelser bare var fantasi. Det er noe jeg irl nødig snakker om. Jeg tror generelt at man gjør kvinnesaken en bjørnetjeneste ved å politisk korrekt ønske at en kvinne skal kunne gjøre alt en mann kan - selv de mest ekstreme. 1
Alina X Skrevet 22. desember 2013 #192 Skrevet 22. desember 2013 Det er det klokeste du har sagt hittil. Tråden handler ikke om kvinnelige soldater for der er både Fleskvik og oss andre ganske så samstemte positive. Vi diskuterer ekstremversjonen av en soldat, og det skjønner du visst ikke. Og forøvrig Fleskvik: Jeg så du tidligere spydig kommenterte at jeg noe uklokt brukte meg selv som eksempel. Poenget var at å være god og hard i nærkamp ikke kvalifiserer deg til å bli spesialsoldat for der manglet jeg de psykiske egenskapene. Jeg skulle egentlig ønske at mine opplevelser bare var fantasi. Det er noe jeg irl nødig snakker om. Jeg tror generelt at man gjør kvinnesaken en bjørnetjeneste ved å politisk korrekt ønske at en kvinne skal kunne gjøre alt en mann kan - selv de mest ekstreme. Unnskyld meg,men hva skjer med alle dere som ikke leser hva jeg skriver før dere kaster ut spydighetene deres? Jeg skriver jo gang på gang at jeg er ENIG i at det er IDIOTI med en liksom elitetropp som ikke er en elitetropp,jeg er bare uenig når folk kommer med kommentarer som at kvinner er uegnet i alt menn gjør,og de kommentarene er det mange av.
Alina X Skrevet 22. desember 2013 #193 Skrevet 22. desember 2013 Og en kvinne kan gjøre det meste som en mann kan Mons,vi må bare kjempe hardere for det. Vi kan ikke sette oss ned på ræva og kreve egne kvinnegrupperinger innenfor alle ledd.
Mons Skrevet 22. desember 2013 #194 Skrevet 22. desember 2013 Unnskyld meg,men hva skjer med alle dere som ikke leser hva jeg skriver før dere kaster ut spydighetene deres? Jeg skriver jo gang på gang at jeg er ENIG i at det er IDIOTI med en liksom elitetropp som ikke er en elitetropp,jeg er bare uenig når folk kommer med kommentarer som at kvinner er uegnet i alt menn gjør,og de kommentarene er det mange av. Du har helt rett i at enkelte menn føler seg truet når kvinner ønsker å hevde seg i typisk mannsdominerte yrker og sammenhenger. Rent generelt, mener jeg. Problemet er at du bringer dette til torvs under et emne der innleggene ikke tyder på at menn prøver å rakke ned på kvinnelige egenskaper. Jeg har f eks ikke sett et eneste innlegg her som hevder at en kvinne ikke har noe å gjøre som soldat. Såpass politisk korrekt prøver faktisk de fleste menn å fremstå. Problemet ditt er at du diskuterer litt på sidelinjen, synes jeg. Da er det lett å bli misforstått.
Mons Skrevet 22. desember 2013 #195 Skrevet 22. desember 2013 Og en kvinne kan gjøre det meste som en mann kan Mons,vi må bare kjempe hardere for det. Vi kan ikke sette oss ned på ræva og kreve egne kvinnegrupperinger innenfor alle ledd. Støtter den
flesvik Skrevet 22. desember 2013 #196 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Og forøvrig Fleskvik: Jeg så du tidligere spydig kommenterte at jeg noe uklokt brukte meg selv som eksempel. Poenget var at å være god og hard i nærkamp ikke kvalifiserer deg til å bli spesialsoldat for der manglet jeg de psykiske egenskapene. Jeg skulle egentlig ønske at mine opplevelser bare var fantasi. Det er noe jeg irl nødig snakker om. Hvor og når var det du "sloss videre med brukket arm og knivstikk i kroppen"? Det burde jo stå i lokalavisa så det er lett å sjekke opp sannhetsgehalten i skrønen din... Og at en spesialsoldat liksom skal kunne kjempe videre med tarmene hengende utenfor kroppen... Ja som sagt du har god fantasi, men actionfilmene og horrorfilmene du har sett har ikke så mye med virkeligheten å gjøre. Endret 22. desember 2013 av flesvik 1
Mons Skrevet 22. desember 2013 #197 Skrevet 22. desember 2013 Det med hva en spesialsoldat kan utholde var nok noe overdrevet. (jeg har riktignok sett en pitbull sloss videre med tarmene blottet) Legg godsiden til Fleskvik, og heller se det som en metafor. Jeg beklager det jeg, litt opphetet i diskusjonen, skrev om meg selv. Så jeg får presisere at det ikke var stikk, men kuttskader. Til gjengjeld var det to brudd i samme arm. Jeg har også jobbet noen år i det sivile der mange skarpe situasjoner oppsto. Og mange år etterpå vet jeg også litt om kostnadene med slike opplevelser. Derfor ble jeg litt følelsesmessig engasjert her. Du får bare beskylde meg for å komme med skrøner, din valp Linker og CV passer ikke på dette fora. Håper du godtar det. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2013 #198 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har vært endel av fsk, i kort tid, men dog. Jeg kan si med en gang at det ikke finnes en kvinne i det ganske land (kanskje med unntak av ekstreme sjeldenheter som Martit Bjørgen) som hadde mestret en normal "utdannelse" der. I militæret generelt så har kvinner en helt annen hverdag enn menn, de behandles med silkehansker for at tallene skal se bedre ut. Sannheten er at militæret ikke er for kvinner flest. Det vet alle som har vært i militæret. Punktum. Og ja, det finnes mange roller i militæret kvinner kan utføre like bra (eller tom bedre) enn menn, men ikke i en spesialstyrke, det går på det humanitære og på ledersiden. Det er en grunn til at menn har stått for krigingen siden tidenes morgen. Anonymous poster hash: 8bcf1...029 Menn som absolutt skal drive og myrde sin neste når de ikke får det som de vil. Glad vi endelig fikk det svart på hvitt fra en fyr. 1
Alina X Skrevet 22. desember 2013 #199 Skrevet 22. desember 2013 Menn som absolutt skal drive og myrde sin neste når de ikke får det som de vil. Glad vi endelig fikk det svart på hvitt fra en fyr. Ja,det de anser som å være "psykisk sterke"kan jeg omformulere til empatiløse og med morderlyst....
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2013 #200 Skrevet 22. desember 2013 Ja,det de anser som å være "psykisk sterke"kan jeg omformulere til empatiløse og med morderlyst.... Godt poeng. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå