Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #241 Skrevet 23. desember 2013 Skjønner selv at jeg satte sinnene i kok hos enkelte menn da hele 6 personer hadde sitert meg hehehe...men ingen av dem som vil diskutere det faktum at kvinner er utestengt fra i det hele tatt å prøve. Nei,det er viktigere å bare sitte å bable om hvor ukvalifiserte kvinner er,hehehe komisk;) Såklart stiller kvinner dårligere enn menn mtp styrke ol,men å si at en gruppe som er utestengt fra en aktivitet er det pga de ikke klarer det er jo litt morsomt må jeg si.... Nemlig.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #242 Skrevet 23. desember 2013 Hjelpes, du har virkelig ingen peiling på hva du snakker om, stakkar. Ikke overrasket over å se den slags tilsvar fra deg dessverre. Om du ikke har noe bedre å komme med enn personangrep så foreslår jeg at du heller holder deg borte fra dette forumet. Anonymous poster hash: f75c1...938 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #243 Skrevet 23. desember 2013 Skjønner selv at jeg satte sinnene i kok hos enkelte menn da hele 6 personer hadde sitert meg hehehe...men ingen av dem som vil diskutere det faktum at kvinner er utestengt fra i det hele tatt å prøve. Nei,det er viktigere å bare sitte å bable om hvor ukvalifiserte kvinner er,hehehe komisk;) Såklart stiller kvinner dårligere enn menn mtp styrke ol,men å si at en gruppe som er utestengt fra en aktivitet er det pga de ikke klarer det er jo litt morsomt må jeg si.... Jeg kan ikke snakke på de andres vegne, men jeg mener at man ikke bør stenge ute noen fra å prøve om de ønsker. Men kravene bør være som de er i dag, man bør ikke bruke spesialstyrkene som politisk verktøy for å oppnå likestilling Anonymous poster hash: f75c1...938 3
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #244 Skrevet 23. desember 2013 Ikke overrasket over å se den slags tilsvar fra deg dessverre. Om du ikke har noe bedre å komme med enn personangrep så foreslår jeg at du heller holder deg borte fra dette forumet. Anonymous poster hash: f75c1...938 Hvis du tar ddet der som personangrep, så tåler du ikke mye.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #245 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan ikke snakke på de andres vegne, men jeg mener at man ikke bør stenge ute noen fra å prøve om de ønsker. Men kravene bør være som de er i dag, man bør ikke bruke spesialstyrkene som politisk verktøy for å oppnå likestilling Anonymous poster hash: f75c1...938 Vel, det er mye rart som blir politisk verktøy for likestilling, men slike som deg synes jo det er greit så lenge det er i menns favør.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #246 Skrevet 23. desember 2013 Hvis du tar ddet der som personangrep, så tåler du ikke mye. Jeg påpeker at det var vinklet i den retningen og det spiller ingen rolle hvordan jeg tolker det, poenget er at du stadig vekk kommer med det. Men jeg ser at du igjen forsøker å vikle dette inn i en persondebatt. Det er jeg ikke interessert i og gidder heller ikke bruke krefter på det, det er allerede for mye tull på forumet. Anonymous poster hash: f75c1...938 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #247 Skrevet 23. desember 2013 Vel, det er mye rart som blir politisk verktøy for likestilling, men slike som deg synes jo det er greit så lenge det er i menns favør. Jeg syntes nå heller at det det går i favør av at elitestyrkene skal ha størst sannsynlighet til å klare sine oppdrag med minst sannsynlighet for menneskelige tap. Anonymous poster hash: f75c1...938 2
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #248 Skrevet 23. desember 2013 Jeg påpeker at det var vinklet i den retningen og det spiller ingen rolle hvordan jeg tolker det, poenget er at du stadig vekk kommer med det. Men jeg ser at du igjen forsøker å vikle dette inn i en persondebatt. Det er jeg ikke interessert i og gidder heller ikke bruke krefter på det, det er allerede for mye tull på forumet. Anonymous poster hash: f75c1...938 Først må vi bli enige om at det var vinklet den veien.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #249 Skrevet 23. desember 2013 Jeg syntes nå heller at det det går i favør av at elitestyrkene skal ha størst sannsynlighet til å klare sine oppdrag med minst sannsynlighet for menneskelige tap. Anonymous poster hash: f75c1...938 Vel, siden vi ikke vet hvordan det blir med en kvinnelig elitestyrke så bør ikke du sitte der og dømme dem nord og ned.
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #250 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Delta force: her fant jeg en kvinne som heter Mary Howe som er en av få kvinner som er kvalifisert til å jobbe som skyter hos Air force og opererer ac-130. Så delta force=ja. Ang GROM fant jeg ingen data. I det israelske militæret er det mange kvinner, og Israel er det eneste landet hvor det er pliktig for kvinner å være i militæret. IDF har flere avd som er spesialstyrker der kvinner er med.. Poenget er at du kan ikke si "hahaha,det finnes ingen kvinner i special forces fordi de ikke kan/vil/klarer/takler det"når fakta er at det ikke er TILLATT for kvinner å være med i disse styrkene. Jeg tror både army rangers og navy seals åpner omnoenår muligheten for kvinne å søke, og jeg vet at i Delta force finnes det en knippe kvinner som jobber,men under andre oppgaver og ikke som hun Mary Howe. I USA har ikke kvinner lov til å være spesialsoldat, så hvis det er kvinner koblet til Delta Force så er det i støttende stillinger - og ikke som spesialsoldat. Lockheed AC-130 personell er ikke spesialsoldater. Jeg er enig i at dette er feil på prinsipielt grunnlag, selv om det sannsynligvis aldri vil være noen kvinner i Navy Seals eller Delta Force uansett om man åpner opp for rekruttering av kvinner - så lenge man stiller samme krav. Poenget mitt var at det bare er tull at andre spesialstyrker har "sett verdien i kvinner". De beste spesialstyrkene i verden har utelukkende menn. Av den enkle grunn at menn bygger muskler hurtigere og enklere enn kvinner. Men jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at det ofte ikke er de fysiske forutsetningene som gir fasiten på hvem som står sterkest når utfordringene ligger der. Selvfølgelig gir det et godt grunnlag, men det er ikke alltid det holder. Jentene jeg gikk Befalsskolen med, inkludert meg selv, var ved flere anledninger bedre på fysiske utfordringer enn gutta. Jeg har sett bedre ferdigheter og mer styrke, hva gjelder alt fra våpenhåndtering til fysiske oppdrag, til hodebryende oppgaver. Like ofte som jentene sliter, kommer gutta ofte til kort! Jeg støtter avgjørelsen som er tatt til det fulle, og elsker at Forsvaret åpner øynene opp for nye muligheter! Eksplosiv styrke har aldri vært viktigere for spesialsoldater enn det det er i dag. Gi meg én god grunn til at man da skal gi kvinner fordeler for at man trenger "mer enn fysisk kapasitet" når kvinner ikke er smartere enn menn. Trenger man kloke hoder, da får man heller legge vekt på dette under opptaket der begge kjønn kan stille. Det man gjør nå er i så fall å sile ut smarte menn, og så ender man opp med netto færre kloke hoder enn hva som var potensialet. Kvinnesjåvinismen din kan du holde for deg selv. Grunnen til at minimumskravet er ulikt er at man skal hente inn de beste fra befolkningen. Det er jo nettopp det man ikke gjør. Når man må kvotere inn noen så er det jo nettopp for at de er dårligere kvalifisert slik at man velger bort andre som er bedre kvalifisert. Logikk er tydeligvis ikke din sterkeste side. Skal man "få inn de beste fra befolkningen" så må begge kjønn stille likt. Endret 24. desember 2013 av meh 1
Gjest Lincoln Skrevet 23. desember 2013 #251 Skrevet 23. desember 2013 Skjønner selv at jeg satte sinnene i kok hos enkelte menn da hele 6 personer hadde sitert meg hehehe...men ingen av dem som vil diskutere det faktum at kvinner er utestengt fra i det hele tatt å prøve. Nei,det er viktigere å bare sitte å bable om hvor ukvalifiserte kvinner er,hehehe komisk;) Såklart stiller kvinner dårligere enn menn mtp styrke ol,men å si at en gruppe som er utestengt fra en aktivitet er det pga de ikke klarer det er jo litt morsomt må jeg si.... Jag ga deg et svar på hvorfor de er utestengt jeg. Et ganske langt et også.
Alina X Skrevet 23. desember 2013 #252 Skrevet 23. desember 2013 Jag ga deg et svar på hvorfor de er utestengt jeg. Et ganske langt et også. Det eneste svaret du ga meg var basert på at nei huff de må skaffe egne garderober ol til kvinner,og at de har nok menn å ta av,er dette den beste argumentasjonen du har?pluss en video av en dame som ville spille i amerikansk fotball,way to go Lincoln. Kvinner skal ikke ha samme muligheter som menn fordi de har nok av menn? Jaja....kan du ikke bare innrømme at dette er diskriminerende og at grunnen til at det ikke finnes kvinnelige elitestyrker er pga kjønnsdiskriminering? Synes det er trist at enkelte menn har så mye hat mot det motsatte kjønn..
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #253 Skrevet 23. desember 2013 Jag ga deg et svar på hvorfor de er utestengt jeg. Et ganske langt et også. Jeg leste også svaret ditt og du dreit deg ut igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #254 Skrevet 23. desember 2013 Det er vel noe skyting og tenking hos spesialsoldater også, du. Minimumet for menn til opptak på spesialstyrke er forøvrig inntil 35 kg på ryggen på "lange marsjer i ulendt terreng" og hverken det eller en 16 kilos vest bør være et problem for en medium trent kvinne. Anonymous poster hash: 276d2...5b9 Hva er det du tror du svarte på her? Igjen - dette er snakk om FSK/HJK/MJK/DELTA. Ikke alle de andre 99,99 % andre stillinger i forsvaret. Anonymous poster hash: a3c95...432 1
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #255 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Kvinner skal ikke ha samme muligheter som menn fordi de har nok av menn? Jaja....kan du ikke bare innrømme at dette er diskriminerende og at grunnen til at det ikke finnes kvinnelige elitestyrker er pga kjønnsdiskriminering? Synes det er trist at enkelte menn har så mye hat mot det motsatte kjønn.. Selv om flere lands spesialstyrker hadde åpnet opp for kvinner så ville det bare vært symbolikk uansett. Selv FSK, KSK, Jægerkorpset, Frømandskorpset, MJK osv har ingen kvinner til tross for at kvinner har lov til å prøve seg på opptaket. Spesialsoldater må ha en rimelig ekstrem fysikk og vilje og når 99% av menn ikke har dette, så er det enda færre kvinner som har det. Verdens beste kvinnelige tennisspillere klarer ikke å slå mennene som er ranket rundt nummer 200. Kvinnelandslaget i fotball hadde slitt i adeccoligaen, osv. Kvinner har 5% av menns testestoronnivå, derfor finnes det knapt kvinnelige spesialsoldater i det hele tatt. Det har ingenting med diskriminering å gjøre. Endret 23. desember 2013 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #256 Skrevet 23. desember 2013 Hvor ofte har de fått muligheten til å prøve seg? I Russland under andre verdenskrig var også kvinnene med i styrkene, og den beste sovjetiske snikskytteren i historien var en kvinne: http://englishrussia.com/2012/03/08/outstanding-soviet-female-snipers-of-wwii 89 kvinner mottok også den høyeste orden i Sovjetubionen (Hero of the Soviet Union) for sin innsats under WW2 og nær 200K av de 800k som deltok fikk andre utmerkelser. Selv om de fleste var medisinsk personell tjenestegjorde de også som snikskyttere, piloter, partisaner osv. http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_women_in_World_War_II Og sånn på folkemunne ble det sagt at den mest fryktede motstander i krig er en kvinne som har mistet sin mann og sine barn til fienden. Anonymous poster hash: 276d2...5b9 Ikke at jeg betviler kvinners innsats under andre verdenskrig - men jeg bruker ikke et korrupt undertrykkende regime som drepte titalls millioner samt benyttet seg uten skam av et enormt propgandaapparat for å sikre støtte og moral i befolkningen som sannhetsvitne så i henseende. Trengte man dra til månen for å vite at den ikke var lagd av ost? Det er enklere for en kvinne å bli general enn å bli spesialsoldat - på samme måte som at en person uten bein heller aldri kan bli verdens raskeste på 100meter. Det har med biologiske mangler å gjøre. Inntrykket mitt her er at mange ser ut til å ikke forstå hva en spesialsoldats oppgaver faktisk omhandler. Og hvor viktig det er å være 100 % klar for absolutt alle utfordringer. Ja det finnes både kvinner og menn som er vannvittig gode skarpskyttere. Det finnes også utrolig skarpe kvinner og menn innen etteretning. Problemet oppstår når en person skal være både en vannvittig god skarpskytter, en utrolig god bokser/nærkampsekspert, fantastisk taktikker, ha et enorm fysisk styrke og utholdenhet osv. Altså man skal ha en som er like god til alt på linje med de beste innen hver grein. Og de skal stole på at partnerne er akkurat like god som dem selv slik at de slipper bekymre seg for sin egen sikkerhet. Du går inn blind om ikke den som dekker ryggen din gjør jobben sin. Ett bittelite feiltrinn og alle er døde. Dette er soldatene som gjør oppdragene som er alt for farlige og risikable for alle andre. Og de som mener å tro at FSK ligger langt bak de amerikanske spesialsoldatene. Dette beviser vel igrunn deres uvitenhet så kraftig på området at alt annet blir bare latterlig. FSK er annerkjent som NATOs beste med en langt mer variert spesialisering enn SEALS. Du kan jo spørre deg selv hvorfor ellers de ble sendt inn først i Kosovo og Afghanistan. Selv HJK som er rekrutteringsplattform for FSK er kjent for å utføre langt lengre oppdrag ute i felt enn hva SEALS selv oppgir at de har kapasitet til. Det er ekstra ironisk også at alle vi menn her i debatten faktisk innrømmer helt åpent at vi aldri i verden hadde klart å komme inn om vi prøvde. Mens endel jenter her i debatten virker å ta det hele som et personlig angrep. Selv verdens beste kvinnelige idrettsutøvere som har trent hele livet sitt beinhardt vil ikke klare å konkurrere mot disse soldatene i varierte styrke og utholdenshetstester. Da kan man ikke skylde på "kultur". Anonymous poster hash: a3c95...432 1
tom1986 Skrevet 23. desember 2013 #257 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Hvor ofte har de fått muligheten til å prøve seg? Grunnen til det er at kvinner er svakere fysisk og mentalt sett. De tåler fysiske og mentale belastninger i langt mindre grad enn menn. Hysteriske og skjøre kvinner i skarpe situasjoner høres ut som en særs dårlig ide. Det er derfor det har aldri vært noen utstrakt bruk av kvinner i krig; de er ubrukelige til det. Det betyr ikke at de ikke kan utføre støttefunksjoner, men aktive roller er noe de bør holdes unna. Til alles beste. Endret 23. desember 2013 av tom1986
Gjest Lincoln Skrevet 23. desember 2013 #258 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Det eneste svaret du ga meg var basert på at nei huff de må skaffe egne garderober ol til kvinner,og at de har nok menn å ta av,er dette den beste argumentasjonen du har?pluss en video av en dame som ville spille i amerikansk fotball,way to go Lincoln. Kvinner skal ikke ha samme muligheter som menn fordi de har nok av menn? Jaja....kan du ikke bare innrømme at dette er diskriminerende og at grunnen til at det ikke finnes kvinnelige elitestyrker er pga kjønnsdiskriminering? Synes det er trist at enkelte menn har så mye hat mot det motsatte kjønn.. Igjen - det kalles kost vs. nytte. Hva ville det kostet å tillate kvinner? Masse penger. Hva ville nytten vært? Absolutt ingenting. Ting som koster masse penger og som ikke har noen nytte overhodet er ikke ting man prioriterer. Noen vil kalle det sløsing av skattebetalernes penger. Grunnen til at det ikke finnes kvinnelige elitestyrker er den samme som at det ikke finnes kvinnelige fotballspillere i Premier League. Dere er ikke gode nok i konkurranse med menn. Slik er biologien. MEN - som jeg skrev, det er garantert noen høylytte feminister som kommer til å trumfe igjennom at kvinner skal få drite seg ut der også. Endret 23. desember 2013 av Lincoln 1
Gjest meh Skrevet 23. desember 2013 #259 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Igjen - det kalles kost vs. nytte. Hva ville det kostet å tillate kvinner? Masse penger. Hva ville nytten vært? Absolutt ingenting. Ting som koster masse penger og som ikke har noen nytte overhodet er ikke ting man prioriterer. Noen vil kalle det sløsing av skattebetalernes penger. Eller så kan man bare la være å tilrettelegge så ekstremt mye, takler du ikke å skifte sammen med menn så takler du neppe å bli skutt på. Burde være slik at man i langt større grad veier tilrettelegging opp mot kostnaden. Slipper man både forskjellsbehandling og unødvendige utgifter. Tullete og være pålagt å bygge ny garderobe bare for at en arbeidstaker har fått seg jobb en plass hvor motsatt kjønn utgjør majoriteten. Endret 23. desember 2013 av meh
Gjest Lincoln Skrevet 23. desember 2013 #260 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Eller så kan man bare la være å tilrettelegge så ekstremt mye, takler du ikke å skifte sammen med menn så takler du neppe å bli skutt på. Burde være slik at man i langt større grad veier tilrettelegging opp mot kostnaden. Slipper man både forskjellsbehandling og unødvendige utgifter. Tullete og være pålagt å bygge ny garderobe bare for at en arbeidstaker har fått seg jobb en plass hvor motsatt kjønn utgjør majoriteten. Vi så jo hva som skjedde når en kvinne ble beordret til å bade sammen med sine medsoldater på øvelse. Det ble ramaskrik, og til og med forsvarsministeren måtte unnskylde den forferdelige behandlingen den stakkars kvinnen hadde fått. Endret 23. desember 2013 av Lincoln 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå