AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #61 Skrevet 18. desember 2013 "Elitesoldat" er ikke vitenskapelig definert. En elitesoldat kan ha fullstendig forskjellig funksjon, avhengig av muskelmasse. Du finner f.eks ikke en mann på over 70 kg som kommer til å vinne et maratonløp - EVER. Din Jason Bourne - altmuligsupermann eksisterer ikke. Såkelte elitesoldater spiller på den arven såkalte "commandos" etablerte på 40tallet. Effektive små spesialtrenede og profesjonelle soldater med svært mye sprengkraft og med evne til å utholde ekstreme forhold og smerte. Disse utfører svært skarpe oppdrag. Ja du har personell tilknyttet elitesoldater som logistikk, it, kommunikasjon etc. Men disse er ikke regnet som elitesoldater. De er støttepersonell. Han som fyller drivstoff på et F16 er heller ingen jagerflyger. Anonymous poster hash: a3c95...432 4
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2013 #62 Skrevet 18. desember 2013 Beklager at jeg sier det men du er så korttenkt at det er skremmende. Anonymous poster hash: bddca...8ae Beklager at jeg sier det men du er så teit at det er skremmende.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #63 Skrevet 18. desember 2013 Hvilke krav har man redusert for mennene? Slippe bleieskift da dette er "kjerringarbeid"Anonymous poster hash: ca15e...83e
Gjest Peanut Skrevet 18. desember 2013 #64 Skrevet 18. desember 2013 Hvis du ser på verdensrekordene på maraton, og korrigerer for fettprosent, så er kvinner like kjappe som menn. Kvinner har fysiske talenter, de også. Det har de jo, men ifølge denne artikkelen (riktignok amerikansk, men): http://p.washingtontimes.com/news/2013/jun/27/special-operations-forces-are-worried-about-adding/?page=all så har det ingenting å gjøre med hvor fort en kvinne løper på 100-10k meter: Retired Rear Adm. George Worthington, the Navys top SEAL in the early 1990s, said there is more to combat than whether a woman can run as fast as a man. Its not marathon times. Its not your speed in a 400-meter run or swim, Adm. Worthington said. "Its how do you do it after 52 hours of being totally awake. Sand in your crotch and leeches and mosquitoes. How do you take that? Its military conditioning, not Olympics stuff.Og i denne artikkelen her:http://www.military.com/daily-news/2013/06/18/women-in-special-ops-raises-genuine-concerns.html Critics warned that opening up ground combat positions to women would result in lower physical standards and possibly cost lives. "The courage of our military women is not in question, but empirical evidence that is based on actual experience,not what amounts to Amazon Warrior Myths, indicates that women are not interchangeable with men in direct ground combat," said Elaine Donnelly, president of the Center for Military Readiness."In that environment, women do not have an equal opportunity to survive, or help fellow soldiers survive," Donnelly said.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #65 Skrevet 18. desember 2013 Slippe bleieskift da dette er "kjerringarbeid"Anonymous poster hash: ca15e...83e Du vet utmerket godt at det ikke er derfor. Derimot er det nok med hensyn på pedofili, reelt og anklager. Anonymous poster hash: dc10e...b3b
Kyary Pamyu-Pamyu Skrevet 18. desember 2013 #66 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Jeg har så sterke følelser om dette at jeg velger å skrive under nick. Selv er jeg en kvinne som har hatt en brennende lidenskap og interesse for det norske Forsvaret siden jeg bare var jentungen. Kvinnekvotering og slike opplegg som dette setter sterke følelser i sving hos meg, og de som kjenner meg vet at jeg ellers har en svært tålmodig og tolerant personlighetstype. Hun jenta for en stund siden som sutret og klaget over at hun måtte bade naken sammen med femti andre gutter traff meg allerede(selv om jeg valgte å ikke uttale meg noe om det), og det faktum at Forsvaret måtte synke så lavt som å be om unnskyldning - det synes jeg bare var leit, rett og slett. På toppen av det hele velger det norske Forsvaret å opprette en egen kvinnelige elitetropp. Jeg kan ikke si jeg føler meg trygg på den retningen utviklingen tar. Kvinne eller mann - i Forsvaret er vi alle soldater. Og vi trenger skikkede soldater. Det har ingenting med kjønnsdiskriminering å gjøre. Det er greit nok at vi har gått så langt som å opprette en egen Kvinnelig Elitestyrke, men selve utviklingen bekymrer meg. Jeg er enig med mye av det mange av guttene skriver her. Det er ikke så mye bare jeg kan gjøre, annet enn å skrive et innlegg av et hjertens sukk og få ut litt frustrasjon. Ingenting vil noen gang forandre mitt forhold til Forsvaret. Vi gjør og tar valg hele tiden, og jeg håper bare for hele nasjonens skyld at disse valgene ikke vil gi... konsekvenser for våre fantastiske samfunnsborgere, den flotte kulturen, tradisjonene og ikke minst naturen vi har så kjær når det viktigste står på spill. For hva er det viktigste? Jeg er stolt av det norske Forsvaret. Og jeg håper så inderlig at jeg fortsatt kan si dette om tyve år. Endret 18. desember 2013 av Kyary Pamyu-Pamyu 10
MajorasMaske Skrevet 18. desember 2013 #67 Skrevet 18. desember 2013 (endret) http://www.dagbladet.no/2013/12/18/nyheter/forsvaret/innenriks/spesialstyrkene/30912273/ Siden ingen kvinner å langt har klart å kvalifisere seg til å bli elitesoldat. Opprettes det en egen elitestyrke for kvinner. Jeg er veldig imot kvotering og andre typer "affirmative actions" og selv om jeg prøver å ikke bry meg så mye om ting som står i avisen, merker jeg at jeg rett og slett blir ganske provosert av å lese denne artikkelen. Jeg håper virkelig at regjeringen setter en stopper for dette. Elite? Du mener spesial. Norge har ikke elitestyrker. Endret 18. desember 2013 av MajorasMaske
Mann 42 Skrevet 18. desember 2013 #68 Skrevet 18. desember 2013 Kvinner hører hjemme i en krigsstyrke, men innsatsområdet kan være annerledes. Hvis du ser på verdensrekordene på maraton, og korrigerer for fettprosent, så er kvinner like kjappe som menn. Kvinner har fysiske talenter, de også. Jeg er ikke sikker på om kvinner har noe reelt fortrinn, sammenliknet med en optimalt trent mann for samme innsatsområde. Men det er en teoretisk innvending som er uinteressant. Faktum er at de beste talentene velger toppidrett. Period. Deretter er det spm om hvem som kan rekrutteres til forsvaret, og hva slags jobb de kan gjøre. Her har jeg mer tro på motivasjon enn på mer eller mindre tilfeldige krav ved opptak. Det er vel langt viktigere også hva folk kan brukes til etter at de har vært gjennom et knallhardt år med selektering og trening innen alle militære disipliner.
Genesis Skrevet 18. desember 2013 #69 Skrevet 18. desember 2013 Kravene til at menn er ikke like gode til å følge opp ting og tang som det kvinner er, men det gjør intet siden vi kan bruke dem som leikeonkler på leikeplassen. Hvilke offisielle tall fra barnehagestanden er det du benytter som bekrefter dette synspunket? 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #70 Skrevet 18. desember 2013 Beklager at jeg sier det men du er så teit at det er skremmende. Good one! Anonymous poster hash: 6c429...b86
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2013 #71 Skrevet 18. desember 2013 Du vet utmerket godt at det ikke er derfor. Derimot er det nok med hensyn på pedofili, reelt og anklager. Anonymous poster hash: dc10e...b3b Hvis vi var så redde pedofile hadde ikke menn fått vært i nærheten av barn overhodet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #72 Skrevet 19. desember 2013 Jeg syns like godt at kvinnegrensen kunne vært kravet for alle. I moderne krigføring handler det om det psykiske mer enn det fysiske. Så klart du må være i en helt grei form, men du trenger ikke å være i ringform. Så lenge man kan gå langt nok med vekt på ryggen, løpe korte intervaller raskt og styrken til å klatre opp et tau og løpe 3000 meteren på akseptabel tid så spiller det nesten ikke en rolle om man kan prestere bedre. Måten krig kjempes i moderne tid krever fryktelig lite, i forhold til hva det gjorde før i tiden av kroppslig fysikk. Anonymous poster hash: 4d6e2...b83
Genesis Skrevet 19. desember 2013 #73 Skrevet 19. desember 2013 Det er nettopp det som er kvotering! Bli elitesoldat selv da. Det er ingen som sier at en kvinnelig soldat ikke kan gjøre en meget god jobb, selv om kravene på skolen var senket. Er ganske så sikker på at hun kunne forsvart seg selv, samt deg mye bedre enn det du kunne ha gjort. Hvorfor spør du? Hun har hatt opplæring og er meget godt trent. Hvordan kan om forholde mellom en kvinnelig "spesialsoldat" og en random fyr på KG være en del av argumentasjonen din. Isåfall krever jeg innpass i Norges bank investment managments ledelse asap, fordi jeg kan garantert mer økonomi enn DEG. Tulling! 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #74 Skrevet 19. desember 2013 Hvis vi var så redde pedofile hadde ikke menn fått vært i nærheten av barn overhodet. Har antakelig ikke noe med pedofili å gjøre. Dette kan like gjerne skyldes at menn ikke får slippe til på grunn av glasstaket som matriarkatet har satt opp for å holde på makten. Usynlige strukturer, med andre ord Anonymous poster hash: dc10e...b3b 1
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #75 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg syns like godt at kvinnegrensen kunne vært kravet for alle. I moderne krigføring handler det om det psykiske mer enn det fysiske. Så klart du må være i en helt grei form, men du trenger ikke å være i ringform. Så lenge man kan gå langt nok med vekt på ryggen, løpe korte intervaller raskt og styrken til å klatre opp et tau og løpe 3000 meteren på akseptabel tid så spiller det nesten ikke en rolle om man kan prestere bedre. Måten krig kjempes i moderne tid krever fryktelig lite, i forhold til hva det gjorde før i tiden av kroppslig fysikk. Anonymous poster hash: 4d6e2...b83 Jeg har ingen tvil om at AB på KG har mer peiling på hvordan man bør sile ut folk til spesialsoldater og hvordan treningen bør foregå enn de som faktisk driver spesialstyrkene. Edit: det var sent og jeg så ikke at du var ironisk. Endret 19. desember 2013 av Summers 1
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #76 Skrevet 19. desember 2013 Har antakelig ikke noe med pedofili å gjøre. Dette kan like gjerne skyldes at menn ikke får slippe til på grunn av glasstaket som matriarkatet har satt opp for å holde på makten. Usynlige strukturer, med andre ord Anonymous poster hash: dc10e...b3b :-)
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #77 Skrevet 19. desember 2013 Jeg syns like godt at kvinnegrensen kunne vært kravet for alle. I moderne krigføring handler det om det psykiske mer enn det fysiske. Så klart du må være i en helt grei form, men du trenger ikke å være i ringform. Så lenge man kan gå langt nok med vekt på ryggen, løpe korte intervaller raskt og styrken til å klatre opp et tau og løpe 3000 meteren på akseptabel tid så spiller det nesten ikke en rolle om man kan prestere bedre. Måten krig kjempes i moderne tid krever fryktelig lite, i forhold til hva det gjorde før i tiden av kroppslig fysikk. Anonymous poster hash: 4d6e2...b83 Diskusjonen her gjelder FSK/MJK/HJK/DELTA - ikke vanlige "Grunts". Her er det snakk om langt mer enn korte spurter og 3000 metern. Ukesvis ute i afghansk ørken mens du pisser i flaska, bære rundt på 80 kilo utstyr over hundrevis av mil. Bære ut sårede lagsmedlemmer som med utstyr veier 130-150 kilo. Nærkamp i mørket med kniv mot en styrke som er overlegen i antall. Anonymous poster hash: a3c95...432 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #78 Skrevet 19. desember 2013 Tja, det kommer vel til nytte på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 8a527...06c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #79 Skrevet 19. desember 2013 Jeg klarer dem også. Jeg trener. Jeg klarer dem også. Og jeg har ikke trent på mange år... Men jeg er mann da.... Seriøst disse kravene var jo helt latterlig lave. Jeg kan tenke meg at dette blir en "symbolsk" styrke som aldri kommer til å se strid annet enn øvelser og evt. som tilbaketrukkene støttestillinger til "de virkelige jegerne". Og kanskje som skytter på sikker avstand fra båt, el. Anonymous poster hash: c5860...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #80 Skrevet 19. desember 2013 Du vet utmerket godt at det ikke er derfor. Derimot er det nok med hensyn på pedofili, reelt og anklager. Anonymous poster hash: dc10e...b3b Det flyter over av kvinnelige pedofile. Drøssevis av kvinnelige lærere i USA f.eks blir tatt for å ha sex med mindreårige elever. Ikke at du kommer til å høre på noe slikt eller i det hele tatt ta det til deg eller undersøke det mannehater som du, Gjest, og andre feminister er. Anonymous poster hash: c5860...ef6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå