Gå til innhold

Da prøver vi igjen


Linemor

Anbefalte innlegg

Tenk snart 24 uker!!! Det går jammen unna her altså!!:D Håper du er i fin form i dag!!

:klem2: Ønsker deg en kjempeflott dag!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for det. formen er slett i gæren i dag, så jeg skal ikke klage, sitter bare og venter på at tiden skal gå.

er veldig trøtt, men det er nok like mye været som noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at formen er ganske bra i dag! Forstår godt at dagene blir lange for deg :klem2:

Flink du er som broderer. Jeg skulle absolutt gjort ferdig julekalenderen til Lillepia snart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker, kommer til å måtte bake selv i morgen, sånn som du frister.

kjente bebis sparke utenpå magen ista, to spark og ett spark til pappan da. det er ikke dårlig på en dag, er sjelden det er så sterke bevegelser der inne så det er litt morro.

men nå begynner øya og bli ganske så tunge, så da får jeg si natta til dere jentene. og sov godt når dere finner det for godt og legge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei murmel, du postet innlegget likt med meg omtrent, men jeg rakk og få mail om det før jeg stakk for i dag. ikke dårlig.

ja dagene er mye lettere når formen ikke er så ille, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Linemor! Så fint at formen er bra, koselig at den lille sparker og har det fint. Tenk at du har kommet så langt, men får håpe det drøyer noen uker til før den bittelille kommer ut.

Skulle si godnatt til deg, men det er jo ikke så mange timene til du spretter opp tenker jeg, så da sier jeg god morgen istedet! ¨

Ha en fin-fin dag Linemor!

(Bra ta den regelen ikke gjelder før over nyttår da! Det hørtes så tungvint ut. De skal vel spare penger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Soul, ja jeg er som regel oppe tidlig, men jeg legger meg igjen en tur da, men.

I dag er jeg 23+6, så det nærmer seg jo.

ja de skal sikkert svare penger, men de som jobber der mener at de ikke sparer noe, pga det må jobbe like mange på Ahus, siden barna skal tilbake dit, pluss at det koster og frakte så små folk fra ett sted til ett annet.

ja i går var det bare halsbrannen som var plagsom, og den ble bare morsommere og morsommere utover dagen, men det er ikke farlig, så da får det heller være.

ellers så er det irriterende at alt jeg prøver og ha på meg av klær klemmer og presser, men det er ikke så mye og gjøre med det. skal prøve og orke og huske og dra og kjøpe gardinvaier og klorebrett til katta i dag. men er litt giddalaus for tida syns jeg.

har vært ute og gått en tur i dag og, syns det går litt lettere og gå runden alt så det er jo fint. men jeg har litt vondt på nedsiden av magen eller hva det nå heter, men det kan tenkes at det bare er voksesmerter og ikke blir noe mer enn det. kjennes greit ut enda i hvert fall.

merker at jeg begynner og tro at jeg kanskje kommer til å gå tiden ut, men det mangler jo noen uker enda før jeg er likelangt som med ulvhedin så jeg tror jeg skal fortsette og ta det pent for og være på den sikre siden. for det er mye bedre.

nå skal jeg finne meg noe og drikke og legge meg og lese litt, og kanskje sove litt og kjennes det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal ta det rolig i enda mange uker :Nikke:

Ingen vits i å ta noen unødvendige sjangser :riste:

Men jeg hadde nå tenkt at du ihvertfall skal komme deg noen uker over 30, aller helst helt i mål, før babyen kommer ut! (Hvis nå jeg kan få et ord med i laget :ler: )

Høres positivt ut at turene dine går lettere. Skal prøve å være flink jeg også. Halvveis i forrige svangerskap peste jeg som en blåhval på vei opp trappene våre :roll: Det var ikke det at jeg var så stor, bare veldig dårlig kondis i utgangspunktet.

Ønsker deg en fin dag videre! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg peser bra jeg og da. men ikke fullt så mye bare. men orker ikke mye før jeg blir sliten, så jeg er nok ikke i topp form akkurat.

nå har jeg vært og kjøpt klorebrett til pusen så kanskje han lar bøkene være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morgenfuglen! :vinke:

Klorebrett er en viktig ting..det har vi og. Ellers så tror sofaen hadde vært fillebiter snart hehe. Hvor gamle er kattene deres?

Så ubehagelig med halsbrann, godt det ikke er farlig i hvert fall. Kan du ta syrenøytraliserende selvom du er gravid eller må man gå å holde ut?

Og du, ta det med ro ja. Ingen grunn til å stresse og ta sjanser. Du må ta pent vare på deg selv og den bittelille. :)

(Typisk med sånn "sparing" hvor de ikke sparer noen ting...her i kommunene hvor jeg jobber driver de å omorganiserer omsorgstiltakene som det heter så fint. Ingen skjønner hvordan de kan spare så veldig mye penger på det, men de sjefene skaper jo litt jobb for seg selv da i det minste).

Ha en fin dag Linemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja tror også at mye av denne sparingene gir sjefene mye ekstra jobb og overtid, men det er får være deres sak.

Jeg prøvde en type tyggetablett mot oppstøtene, men da ble det bare enda værre. så jeg har ikke orker og prøve det en gang til.

Jeg følte meg så fin når jeg sto opp i dag, men jeg er helt slapp og magen sprenger og alt er vondt og ha på seg. og jeg tror pappa skal innom en tur men jeg vet ikke akkurat når og da kan det være litt dumt og gå rundt i evas drakt men det frister og bare hvie alt av klær i søppla eller sette fyr på dem. men det skal vel være sånn. og halsbrannan er ikke mildere i dag enn i går så jeg er så blid atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål sikkert...men har du prøvd gaviscon? det hjalp meg veldig godt iallefall!!

Og du...ta det med ro...for det er fortsatt noen mnd til babyen kommer ut for å hilse på!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp det var den jeg prøvde. men skummet gjør bare at jeg gulper skum og så blir det enda mer halsbrann.

pleide og bruke litago som brannsklukningsapparat men nå blir jeg bare kvalm av det. kan jo hende det hadde blitt bedre hvis jeg hadde mindre krydder i maten, men jeg vil ha krydder så da får jeg bare ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det ERet umulig valg for min del også..jeg kuttet litt ned på krydderet..men mest for syns skyld...jeg er helt avhengig..og det er klart at plagene blir jo verre...men sånn er det bare!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man nå jo ha litt krydder i livet! :sjarmor: Soulmannen har også masse halsbrann, han bruker helst noen tyggetabletter som heter Link eller Novaluzid. men det er sikkert ca. det samme som det du hart prøvd.

Du får kjøpe deg en stor og god morgenkåpe eller no, kanskje det er bedre enn ekle klær som strammer? Ellers så er jo Evas drakt alltid behagelig ja hehe. :)

Skal snart på nattevakt jeg, men det er hvilende så jeg får da sove noen timer i hvert fall.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men av en eller annen grunn skal du ikke bruke Novalucid under graviditet....

Aha, da er det jo best å unngå. Det inneholder vel noe annet enn de andre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange medikament/legemidler har det ikke blitt kartlagt hvilken effekt/påvirkning det utøver på barnet i magen eller under amming, det trenger ikke nødvendigvis være skadelig, men siden de ikke kjenner til konsekvensene anbefaler de gravide å holde seg unna..Sånn for sikkerhetsskyld! Det lønner seg å spørre på apoteket, for der er de veldig kvalifiserte til å svare på spørsmål og gi råd (stort sett!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Madden og Murmel. Jeg spurte på apoteket forrige gang også, for de er bedre og spørre enn legen om sånt.

I dag er det 24 uker. og godt er det. i morgen er det tid for jordmor igjen skal bli fint og høre hjerte igjen.

nå skal jeg snart ut og gå en tur så da får dere ha en fin dag så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...