Gå til innhold

Da prøver vi igjen


Linemor

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg endelig blitt gravid igjen da, nesten to år etter at Ulvhedin døde.

Jeg vet jo at ikke alle svangerskap er like men litt sammenligning blir det jo da. er nesten like kvalm denne gangen, men jeg kan jo håpe at det gir seg før fødselen denne gangen da.

har vært på første svangerskapskontroll i dag, og ble rimelig skuffet skal jeg være ærlig. vet ikke helt hva jeg hadde forventet meg, men det var i hvert fall ikke det jeg fikk.

når jeg fødte så mye for tidlig forrige gang så ble jeg forsikret om at neste gang da skulle det bli mer oppfølging og alt det der. nå skal det sies at jeg har fått ny fastlege som jeg ikke har vært oss før og det kan jo hende at dagens inntrykk vil bli forandret.

riktig nok skal jeg til kontroll hver 14.dag istede for en gang i mnd, men utover det fikk jeg ikke noe annet ut av denne dagen enn at jeg har protein i urinen og litt høyt blodtrykk. og dette fikk jeg jo vite av legesekretæren da.

har egentlig aldri opplevd en lege så kort noen gang, han kunne jo ikke være sikker på om jeg var gravid da, og han hadde ikke utstyr så han fikk skjekket om jeg var det. men jeg kunne jo kontakte helsestasjonen da, så fikk jeg se. men hvis jeg er gravid da så er jeg ni uker på vei og har termin 21. des, men jeg står på 18 enda. forandrer ikke noen ting pga den tullingen.

så nå håper jeg egentlig bare at hun jordmoren jeg skal til er litt mer alright, ellers tror jeg at jeg ikke orker og gå til kontroller hele tiden. jeg er for sliten og slapp og jeg orker ikke og krangle om alt.

ellers har jeg lurt på om jeg kanskje skal skrive ned hvor mye jeg spier og drikker bare for og se hva jeg egentlig dytter i meg når jeg er gravid.

I dag har jeg spist, havregryn med jordbær cultura til frokost. og en salat i lunsjen, med egg og skinke. noen druer en banan. nå skal jeg vel finne frem vannflaska mi da, sånn at jeg får ned nok væske. skal liksom orke tre liter i døgnet, men jeg tror kanskje ikke jeg orker det for jeg har føleslsen av at jeg gulper vann hele tiden. yuk.

nå skal jeg gjøre litt annet forann pcen men jeg skal skrive mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Gratulerer!!

Du kan jo alltids bytte lege. Dessuten kan du kreve bedre oppfølging. Kjenner en med et problemsvangerskap, hun fikk knallgod oppfølging, og kunne alltid komme innom om det var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

*benker meg godt til rette, for her skal jeg sitte og følge med til du er 40+2*

Dustelege! Har han ikke lest journalen din, slik at han visste hva du har gått gjennom tidligere? Jeg har fått time på Rikshospitalet, skal på UL i uke 8. Jeg antar at jeg vil få UL ca annenhver uke til å begynne med, og hver uke etter hvert. Det synes jeg du også skulle få. Er det mulig for deg å ta kontakt med det sykehuset du fødte på, og be de om å overta kontrollene dine?

Jeg har en privat lege jeg går til i tillegg, som er tidligere overlege på Riksen. Hun fortalte meg at slike ting som skjedde med deg og meg er det verste legene på en fødeklinikk opplever. Man er veldig redd for at det skal skje igjen, og får derfor ekstremt nøye oppfølging. Du må passe på slik at du ikke faller gjennom systemet. Ta kontakt når du føler deg opplagt, og be om oppmerksomhet. (Men jeg vet hvor tungt det er å krangle og mase seg gjennom helsesystemet altså - det er ikke lett.)

Uansett, jeg ønsker deg all verdens lykke til gjennom dette svangerskapet. Det skal gå kjempefint! Vi satser alt på at lynet ikke slår ned to ganger på samme sted, og at du i julen er opptatt med melkespreng og bleieskift.

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg regner jo med at jeg er opptatt i julen. det er jeg er mest redd for akkurat nå er at det skal bli svangerskapsforgiftning. da er det liksom ikke så mye og gjøre når jeg er så kort på vei. vet ikke når jeg får UL jeg, men sambo skal ringe til en annen lege i morgen og så skal vi prøve og bytte.

har tenkt og søke om å føde på riksen. skulle spørre legen om det i dag, men det ble litt umulig når han var så uinterisert. så da skal jeg spørre jordmor når jeg skal dit om tre uker. de tre ukene kommer til å gå smått.

er du i full jobb Matahari?

jeg er det og jeg er helt utslitt. var jo sykemeldt mesteparten sist og alikevel kom han så tidlig. jeg har jo ikke jobb lenger enn til august da, så hele svangerskapet blir det jo ikke uannsett, men jeg føler ikke at jeg makter 100% nå, men det kan jo bli bedre. nå gruer jeg meg til å gå på jobb for jeg er så innmari uopplagt og kvalm og sliten og da er det ikke lett og dra fra hus til hus og skulle stelle og være hyggelig. når klokka er 10 på formiddagen er jo jeg sengeklar igjen.

her om dagen var jeg hjemme og da sto jeg ikke opp av senga før tre for jeg var så sliten. jeg kan jo sove hele tiden. dvs jeg våkner hele tiden om natta fordi jeg er kvalm og har vondt så det gjør meg jo ikke mer våken om natta akkurat da. men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så herlig at du er blitt gravid igjen, Linemor!! Det unner jeg deg virkelig.

Skjønner godt at du ble frustrert over en sånn lege. Om han ikke blir bedre, så bytt heller lege om du har mulighet til det.

Håper alt kommer til å gå bra nå, og at du får noen fine måneder foran deg :-)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg jobber ikke i det hele tatt jeg, Linemor. Jeg er fortsatt student. Jeg skal liksom begynne å jobbe i september, og hadde derfor tenkt å vente en stund med prøvingen. På sykehuset fikk jeg da beskjed om at hvis jeg ble gravid etter at jeg var begynt å jobbe så regnet de med å sykemelde meg veldig tidlig, allerede fra ca 12-14 uke. Min jobb vil være kontorjobb. Så hvis du har en noenlunde fysisk jobb synes jeg det er meeeget rart hvis ikke du blir sykemeldt ganske raskt.

Det ser ut til at det er forskjell i beskjedene folk får gitt!

Vi får håpe at jordmoren din er fornuftig da, slik at hun kan hjelpe deg. Det viktigste er jo at du og babyen har det bra - ikke la en dustelege ødelegge for deg.

God bedring med kvalmen Linemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren ringete legen i dag når jeg kom hjem fra jobb fordi jeg er i så dårlig form, men legen mente vist at jeg ikke kunne få særbehandling selvom vi hadde mistet ett barn. det er vist sånt som skjer som man bare må komme over.

da sambo sa at vi kom til å bytte lege hvis jeg ikke ble ortlig fulgt opp fikk han beskjed om at vi bare kunne komme og hente jornualen min.

så til tirsdag skal jeg ringe til ett sånt kontor som har med fastleger og gjøre og få byttet.

de er veldig snille og forståelsesfulle på jobben, men jeg blir så sliten av og gå og tråkke hele tiden og i dag har jeg vært svimmel og da er det ikke spesielt alright og kjøre rundt når en knapt nok er våken.

håper jeg får tak i en lege som kanskje skjønner det at det ikke er morro og miste ett barn selvom man alltids kan få flere. jeg skjønner ikke at folk som er foreldre ikke ser at det er tøft og miste jeg. men kanskje de bare lukker øynene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Linemor; moren min mistet sitt første barn rett etter fødsel. Derfor er jeg født på en spesielklinikk og broren min på Riksen, selv om vi var helt friske. SELVFØLGELIG skal du følges ekstra opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fra meg også! Så bra at du får bytta fastlege, jeg gjorde det i høst og det var veldig enkelt å få bytta. Du må jo ha en lege som tar deg på alvor og bryr seg om deg, ikke bare blir sur.

Lykke til videre da Linemor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Skal følge med deg her ja!

Lykketil!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. det er alltid koselig og bli ønsket lykke til.

i dag har jeg vært en tur i sverige besøk pappa og tre små søstre, dvs eldste mann var på skoletur da. så nå er det godt og være hjemme igjen. det tar på og kjøre hele dagen, men det er godt og være litt ute og. nå er det jo kjempe vær så det var en fin tur, men det var så mye folk i butikkene så det var ingen vits. ikke det at jeg har så mye penger siden jeg ikke har fått lønn da. jeg håper jeg får ordnet det på tirsdag, for en mnd uten penger er ikke så enkelt. er ikke gøy og ringe til de som sender regning og utsette og sånt, og det er jo greit med litt mat i kjøleskapet. men det ordner seg vel får vi tro.

har ikke drukket nok i dag heller tror jeg. det er så lett og glemme denne drikkingen. jeg får vel gå og fylle vannflaska.

jeg skal skrive mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gratulerer deg som gravid igjen, og håper du får et riktig fint svangerskap. :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag ligger jeg bare og sløver. er så sliten i dag, men det er jo greit det.

har skikkelig problemer med å få i meg nok drikke. og jeg gulper hele tiden og er kjempe kvalm.

skal komme med mer etter hvert når det er noe og fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Linemor! :rosasmil:

Gratulrere så mye med graviditeten!

Hvor langt er du på vei?

Klart du skal følges ekstra nøye opp nå!

Og ihvertfall hvis du allerede har protein i urin og litt for høyt blodtrykk :roll:

Jeg håper virkelig du får deg en annen lege du er fornøyd med.

Har du evt vurdert privatpraktiserende gynekolog?

Du må vel betale litt, men der vil du nok få bedre oppfølging i hvertfall.

Ønsker deg all mulig lykke til videre :klem2:

Jeg skal følge med deg.

Stor klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytte lege i dag, men det gjelder jo ikke før 1.juni da. men da håper jeg at ting ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå har jeg hatt så innari vondt i hodet ett par dager, men nå er hodepinen borte og deilig er det.

har en lat dag i dag og har ikke planer om og gjøre så mye i dag. se litt film og brodere. driver og vasker klær og da, men det er jo bare innemellom. og så må jeg prøve og drikke litt da, men det er fankeren ikke lett.

ellers så kjenner jeg meg ikke så værst i dag. trente faktisk litt på tirsdag, blir jo drit sliten da men. kan jo ikke sitte hele tiden heller for det blir ikke formen bedre av.

ellers så merker jeg mest forandring på humøret for tiden. jeg føler meg så i ubalanse men det går forhåpentlig over. griner ikke hele tiden akkurat, men jeg er jo så pinglete. uff, helt håpløst.

jeg gleder meg til ultralyd, men det tar vel litt tid før jeg får innkallelse tenker jeg. får bare håpe at ikke sykepleierene skal streike da.

blir også spennede og skulle til jordmor da, men det virker så lenge til. men ukene går jo egentlig fort. skulle ønske at jeg snart begynte og kjenne liv jeg. kjente tidlig forrige gang, men så hadde jeg en fjorten dagers periode som jeg ikke kjente noe men så kom det tilbake, så jeg håper jeg kjenner det tidlig denne gangen også. er jo morsomt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist tatt helgen her inne jeg ser jeg. dagene er så like at jeg glemmer at jeg ikke har vært her inne.

vel en god nyhet i dag er at jeg fikk tak i damen som hadde skyld i at jeg ikke fikk lønn så nå blir det ordnet opp i og da blir humøret litt bedre og kjenner jeg.

ellers så synes jeg ting er som vanlig med magen. tror jeg klarer og kjenne livmora men jeg ikke helt sikker finner ikke toppen på den da. er mindre kvalm om morran, men mer om kvelden. og når jeg er sliten så er det ikke morro. men hvis jeg bare sløver hele dagen og kan småspise innemellom går det nogelunde greit.

men jeg har gitt opp dette med lukt. jeg synes det lukter hest av meg bare en halv time etter at jeg kommer ut av dusjen og det selvom jeg ikke akkurat stresser og svetter og, og det er ikke noe morro på jobben.

en annen ting jeg irriterer meg over for tiden er utflod. hvor kommer alt fra????? har lest at det kan hende du merker litt utflod, men jeg synes det er mye mer enn litt.

og puppa da, la oss i glemme dem, de lar i hvertfall ikke meg glemme at de er der. at det går ann. de er jo nesten like ille nå som når de er helt melkesprengte. det og ta av og på bh er ett skikkelig mareritt, men det blir kanskje bedre. det er motto mitt for tiden, det blir nok bedre en gang.

men ellers så synes jeg formen min er bedre enn den forrige gang, men jeg tenker mye pga leger og sånt men det er ikke så lett og la være, men jeg gleder meg til jeg kan ordne time oss den nye legen, håper bare at han ikke har samme kvinnesynet som den forrige legen min for da tror jeg ikke jeg orker mer. det er jo ikke noe særlig og drive og bytte hele tiden da.

når jeg skal til jordmor så skal jeg spørre henne litt og få søkt om å føde på riksen. så det gleder jeg meg til, ellers er det jo bare og vente og ta en dag av gangen. det var jo tross alt ikke i begynnelsen det gikk galt sist.

nei nå skal jeg gjøre litt annet så da får jeg skrive litt mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må innrømme at jeg er ikke kvalm hele tiden og godt er det, men har mye vondt i hode, men det kan tenkes at det skyldes været.

nå skal jeg vanne noen tomater og så skal jeg hoppe i senga. ikke hoppe kanskje , men krype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med meg er ting bra enda, nå gleder jeg meg bare til 3 juni da skal jeg til jordmor, det skal bli godt og få pratet og spurt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...