Gå til innhold

Da prøver vi igjen


Linemor

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Var det spennende på ultralyden? :D

Jeg regner med at med at alt står bra til inni magen! :klem: Så bra! :D Skjønner godt de redde tankene som dukket opp hos deg i forrige uke. Bra at de tankene er avkreftet nå. Ikke gi opp håpet, Linemor - denne gangen reiser dere lykkelig hjem med en liten fra sykehuset :babysmokk: :hjerter2:

Og nå er du halvvegs i svangerskapet snart?! Tiden går fort! :D

Ønsker deg god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Leste hva du skrev i forumet.

Ville bare gi deg en stor :trøste: Håper alt går bra!

Tenker på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hjemme en times tid. det er godt og være hjemme igjen. men jeg er veldig sliten nå, det var en lang tur hjem.

Alt så greit ut på UL i dag, det kan hende det som så ut som en løsning ikke har vært det, men en blødning i morkaka, og det vil kunne rette seg opp. men jeg skal jo ta det med ro fremover da. så da er det jo bare å vente og se.

skal til jordmor på tirsdag og da håper jeg vi finner ut litt om hva vi gjør fremover. både for barnet og meg. for jeg kjenner at jeg er ganske tynnslitt akkurat nå, og det er ikke så lett og bare slappe av og tro og håpe det beste. men det er jo bare det jeg kan prøve da, håper at dagene vil gå noe raskere nå som jeg er hjemme. det hjelper jo litt og ikke være helt fremmed og.

orker ikke å skrive noe mer nå, men jeg kommer sikkert tilbake hvis det skjer noe, både stort og smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det vært stille en dag og det er godt. hadde noe vondt i magen forrige natta men det ga seg igjen så da er nok alt bra. kjenner jo at det bor noen der inne.

men denne varmen gjør meg ikke mindre daff i hvertfall, ikke det at jeg skal gjøre så mye, minst mulig egentlig, men jeg får jo ikke kjørt og bada en gang og det er værre. men neste sommer da blir jo alt så meget bedre.

gleder meg til jeg skal til jordmor på tirsdag, håper vi kan finne på noe lurt så jeg kan senke skuldrene litt mer ned for jeg blir sliten av og gå og tenke hele tiden. men det er vel bedre en og være følelsesløs da tross alt.

da får dere andre fortsette og ha en overopphetet sommerdag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag er jeg 20+1 så jeg må holde tett noen uker til for at det skal være den minste sjangse. men jeg tror at det går bra en stund til. men jeg tror ikke at jeg kommer til å gå fullt ut, men jeg håper jeg kommer over uke 27 som er da Ulvhedin ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har det tøft for tida Linemor, så jeg sender deg en kjempestor klem og ønske om alt skal gå bra! :klem:

Virker som babyen har det bra hittil? Positivt at du kjenner liv da. :) Men er jo ikke noe rart at du bekymrer deg, det blir sikkert bare sånn når man har vært igjennom det du har med forrige svangerskap.

Håper du klarer å få slappet av litt og at dagene går fort for deg!

Natta og sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtten jeg får her inne.

jeg er ikke så flink til å skrive hele tiden da. men jeg skal prøve og ikke la det gå for lenge mellom hver gang.

var rart og stå opp så tidlig igjen, men en blir vell fort vant med det igjen tenker jeg.

er spent på jordmoren i morgen. skal jo liksom begynne og jobbe på torsdag etter den opprinnelige planen. tenk om allmenn praktiserende leger som ikke har greie på svangerskap hadde holdt seg til den veiledningen de fikk fra de som kan. det hadde være en lettelse.

men jeg jobber ikke mer nå, og det mener sikkert ikke han heller når han bare kommer seg på jobb igjen. men jeg klarer ikke og senke skuldrene før det er i orden alikvel.

men nå kjenner jeg i hvertfall litt liv hver dag. men den er egentlig ganske rolig der inne. kanskje denne ligner mer på meg da, har en følelse av at jeg er ganske bedagelig egentlig. (når jeg er i form altså)

dagens store planer for gjøre mål er vel og ta kattekassa og ikke glemme og spise i varmen. har lyst til å rydde litt på badet og, men kanskje jeg skal ta det i morgen, eller dele det over to dager. det er ikke så mye rydde egentlig da.

en ting jeg må huske er og skrive handle lapp for her er det vann og gammelt brød. hehe, han er ikke vant til å stå for innhandlingen og jeg er ikke noe flink til å planlegge for flere dager fermover så da må det litt innkjøring til ja.

da tror jeg at jeg skal si takk for meg for denne gangen. kan jo hende jeg stikker hodet innom senere i dag, hvis det skulle skje no artigsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært oss jordmor. vi fant hjertelyden etter mye om og men. 140 slag i minuttet. ble veldig letta.

skal til ny UL på fredag kl 09.50 på ahus. ser frem til det. håper ikke det er noen forverring. så kommer vel til å være litt spent frem til da. men nå vet jeg i hvertfall når det blir.

har også skrevet søknad om fødeplass på riksen i dag, så da håper jeg at det ikke er så mange andre som ha rett rundt jul. ikke det at jeg tror jeg går til 23 des, men.

bt og urin var bra. ikke galt så skvetten jeg føler meg for tiden. tror jeg var litt spent på timen i dag, for jeg begynte jo og grine nesten med en gang jeg kom inn. er nok redd for at de skal finne noe galt hver gang.

ellers er det vel ikke noe annet. kjenner litt liv hver dag og det er veldig godt, håper det fortsetter. ellers fikk jeg beskjed av jordmor at hvis jeg ble redd og lurte på om det var noe galt så skulle jeg bare ringe og komme på dagen og høre fosterlyd, sånn at jeg ikke skulle gå rundt og engste meg unbødvendig. det er godt og vite sånn selv om jeg ikke regner med og reise dit noe ekstra er det godt og ha muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg trøtt og sliten, kjente ikke noe livstegn i hele går ikke får 00.30. det er ikke sundt for helsa jeg blir litt satt ut. men nå er jeg nesten meg selv igjen da.

var godt og svømme litt i går, men du verden så blytung jeg følte meg når jeg skulle i land.

lurer på hvor slakt jeg er i begynnelsen når jeg skal trene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å magen er en stor knute akkurat nå. skal til kontroll på sykehuset idag. både gleder og gruer meg, kjente masse liv i går, men jeg er så redd for at det skal være noen store forandringer på morkaka.

for jeg tror nemlig ikke jeg trenger å ha vondt for det. er jo ikke sikkert magesmertene jeg ble lagt inn for sist var pga det, men så lenge det ikke er vondt og ikke blør må jeg prøve og ta det som gode tegn, men det er ikke noe lett og holde mote oppe hele tiden.

jeg er så redd for alt som kan gå feil at selvom det er bra i dag, så går det bare noen dager med litt stikking og sving og så begynner jeg og lure om det bare er de vanlige smeretene eller om det er noe mer som skjer der inne.

skulle gjerne hatt en skjerm på magen, sånn at jeg bare kunne ha sett etter om ting er bra.

en annen ting jeg er redd for er jo at selv om jeg er kontroller, hva hvis morkaka løser underveis, for det er jo lite sannsynlig at den vil gjøre det akkurat når vi er på kontroll, og da vil jo ikke babyen overleve uannsett.

nei tror jeg skal sparke inn noen posetive tanker jeg.

skal prøve og vaske litt av baderomsgulvet, for det blir belegg der fort nå som vi dusjer så ofte. og jeg må få tiden til å gå i dag, og det er ikke bare enkelt.

har time 09:50, så det er jo tidlig på dagen.men likevel.

jaja, skriver kanskje i kveld eller i morgen og oppdaterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg kommet meg hjem igjen. og er vel egentlig ganske lettet.

babyen ser ut til å ha det veldig bra. de kunne ikke se noen ting på morkaka.

men så begynner jeg og lure? hva var det vi så i kristiandsand da? for hvis den hadde løsna, hadde det vært det samme eller værre, så det er det ikke og det er vi glade for.

men hvis det var en blødning i morkaka burde hun vist ha funnet arrvev i morkaka som skal gå greit og finne med UL, men hun så ikke det heller. så da lurer jeg da, men det ser bra ut nå. jeg skal til ny UL om fire uker, så nå skal jeg prøve og slappe av.

babyen har sparket masse i dag, jeg ga den nemlig banan med litt sukker på før vi skulle til Ahus i dag, og da ble det fart der inne.

så nå begynner jeg og kjenne at jeg egentlig er ganske trøtt så kanskje jeg skal legge meg og lese litt til, er jo snart ferdig med boka mi og da er det bare og begynne med neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld var vi oss den ene broren til sambo og grillet og koste oss, det var noen fler da. jeg dro vel hjem i elleve tiden for da var jeg sliten, men jeg holdt da ut lenger enn jeg hadde regnet med og det var kjempe koselig der.

når jeg kom hjem og fikk lagt meg senga så turnet "grevlingen" som bare det.

tre av sparkene var så kraftig at jeg faktisk kjente dem utenpå magen og det er første gangen dette svangerskapet, men de fleste har jeg ikke sjangs til å kjenne, men det er godt at vi har kommet så langt.

nå er sambo dratt for og titte på bilen min, for jeg skal til legen i morgen og da trenger jeg den. pluss at det hadde vært godt og ha den i varmen så jeg kan dra og svømme litte grann.

I dag har jeg bare sittet i senga og sett på ol og kost meg, og det har vært godt det og, men nå begynner det og bli grusomt varmt inne, men det er bare noen timer til så gir jo det værste seg da.

Sambo ble onkel til en liten gutt på 3kg i dag, i kristiandsand, og det var jo koselig da. hehe. synd det er så lenge til jeg får se babyen, men men. tar ikke sjangsen på og reise så langt. så jeg regner ikke med jeg får vært med i barnedåpen heller. men det er ikke noe og gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjempe kort oppdat.

var oss lege i dag, alt bra med meg. fosterlyd 144sl.pr.min.

100%sykm for nå.

skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på apoteket og kjøpt jern, for jeg trengte vist litt av det og, ikke overraskende om jeg skal være ærlig. men da er de kjøpt. skal prøve og ta dem etterpå for jeg er så gidda laus og trøtt i dag så alt tar kjempe lang tid.

vi skal kanskje kjøpes oss tørketrommel da. ikke i dag da, men iløpet av kort tid. det er nemlig nesten umulig og tørke klær her om vinteren og i januar satser jeg jo på at kles mengden har økt litt og da kan det være greit at det ikke bruker ei uke på å tørke.

ellers er vel alltig greit, vært sikkelig plaget med halsbrann ett par dager, kjøpte noen for det på apoteket oxo men det gjenstår og se om det vil virke da, men jeg tenke at jeg kunne jo prøve.

har nesten bare sovet i dag, øya bare detter igjen, men men, da går jo timene fortere da.

var en liten tur på jobben og leverte sykemeldig og, men nå har jeg jo snart ikke jobb lenger så da. men sånn er det.

er jo ikke sikkert jeg er gravid så veldig mange fler uker heller, men jeg håper at det går halvannen til to mnd i hvertfall, men det gjennstår og se.

er litt skummelt og tenke på at det ikke er mer enn fem uker igjen til jeg er like langt som forrige gang, men denne gangen skal det jo gå lenger.

skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg skjønner ikke hva det er i dag jeg. er ikke sikker på hvor mange ganger jeg har sovna i dag. og jeg tenker ikke at nå skal jeg legge meg og slappe av og litt og så sovner jeg.

jeg våkner bare helt i ørska og da har jeg kanskje sovet en time, jeg skjønner ikke hva det er. men nå er sambis på ei hjem og han har hatt en lang dag, så han er kanskje nesten like trøtt som meg i dag, ikke det at jeg er sikker på om det går men, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knip igjen! Denne gangen skal du holde ut lengere enn sist! :klem:

Koselig at du stakk innom dagboka mi! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg synes det. synes jeg er ganske flink til å være forsiktig, men det går så sakte med alt som skal gjøres og det kan være litt irriterende.

hadde foresten dundrende hodepine når jeg våknet i dag, men nå har jeg sovet tre timer ekstra og det hjalp heldigvis. har liksom bestemt meg for ikke og bruke tabletter under svangerskapet, men det var nesten så jeg måtte gi opp det da.

kjenner at jeg er sliten i dag og, men jeg kan ikke forst¨å hvorfor. kan hende at det at jeg har litt lavt jern innhold er med på det, men nå har jeg da begynt med det så jeg får se.

og det er bare koselig det vet du murmel. er inne i en litt mer posetiv fase føler jeg, og da er det mye lettere og lese om mass baby ting. så da nyter jeg go-vibbene så lenge de varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg akkurat 22 uker. Jippi. bare en uke til, og så er det i det minste muligheter for og prøve og redde lillen viss h*n kommer.

så da er det bare en uke til og så kan vi begynne og telle posetive dager, og håpe at jeg kan drive med det i mange uker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...